Het is lang geleden dat ik nog een tank tussen m'n benen gevoelt heb. Ondertussen toch bijna 2jaar geleden. De tijd gaat snel.
Nee sorry, ik ben verkeerd, dat scharminkel (Vigor) was er ook nog maar die reken ik niet meer mee.
De kriebels komen terug op. Ik heb geduld temeer omdat de fout van kopen en met verlies verkopen liever niet meer mijn deel zouden zijn.
Ik had al gedacht aan Versys en consorten maar mijn vrouw kent bibie hier nu al en ze zegt dat ik dat binnen afzienbare tijd maar ga bestempelen als zijnde MAAR een 650cc'ke. Zeker snel genoeg maar ik ben een zeveraar die zit te mokken als mevrouw wil meerijden. Dan wil ik het amper gewaar worden dat er iemand achterop zit. Gaan scheuren in de Ardennen bijv is niet mijn rijstijl. Toeristisch sportief met de nadruk op toeristisch EN een vleugje bompastijl erbij.
Ik droom al sinds jarendag van een simpele Bandit 1200/1250, CBF1000 en duurdere zoals de BMW R1150R.
Oke sommige onder jullie hebben de luxe om meerdere motorfietsen in hun bezit te hebben maar ik wil het bij ??n houden (buiten mijn motoscootertje)
Iemand bovenstaand al eens getest/ gehad of met verschillende van bovenstaande gereden?
Ik dacht dat het geen slecht idee was om het hier eens te vragen, de instructeurs hier zullen al wel meer moto's aan de tand gevoeld hebben.
Een zware mijn ware!?
Re: Een zware mijn ware!?
vraagje, lukt het uw vrouwtje nu al met de scooter te rijden, heb weet dat je't haar ging leren?
Vooruit ervaring(skes)
mijn smt = is ok
de vtx die ging ook heel vlot weg,
cbf1000 (1dag ter vervanging) = pfff in derde lag ik er bijna af
het antieke shadowke 750 (2maand gehad)dat was niks, die verslikte zich.
sm 690 (4 dagen vervangmoto) tot 110km ok, mits pijnlijk zitvlak na 300km
oja ne goldwing dat ga ook vooruit zenne
Vooruit ervaring(skes)
mijn smt = is ok
de vtx die ging ook heel vlot weg,
cbf1000 (1dag ter vervanging) = pfff in derde lag ik er bijna af
het antieke shadowke 750 (2maand gehad)dat was niks, die verslikte zich.
sm 690 (4 dagen vervangmoto) tot 110km ok, mits pijnlijk zitvlak na 300km
oja ne goldwing dat ga ook vooruit zenne
sig nature
Re: Een zware mijn ware!?
Mijn madam is er nog niet toegekomen om er mee te rijden. Werken, kinderen soigneren en werken.
We zien wel!
We zien wel!
-
- Posts: 367
- Joined: 23 Oct 2009 11:09
Re: Een zware mijn ware!?
Stofken: dien Wippende man heeft dat ook al gehad ( nen blauwe!!! ).
Wippie : pakt u ne Suzuki 1400GSX , dikker kan moeilijk,
Wippie : pakt u ne Suzuki 1400GSX , dikker kan moeilijk,
Re: Een zware mijn ware!?
Nen XJR1300...
Voor de rest durf ik u weinig raad geven, want uw gedacht en gebruiksbeschrijving van "de ideale moto" verandert zowat elke week ...
Voor de rest durf ik u weinig raad geven, want uw gedacht en gebruiksbeschrijving van "de ideale moto" verandert zowat elke week ...
Nil volentibus arduum
-
- Posts: 652
- Joined: 23 Oct 2009 14:06
Re: Een zware mijn ware!?
Hahaha! Das er kloef op!
Wipr, vraag u eerst eens goed af waarvoor da spel moet dienen want uiteindelijk moet gij er u goed op voelen, en u kennende kan dat nogal snel veranderen h
Wipr, vraag u eerst eens goed af waarvoor da spel moet dienen want uiteindelijk moet gij er u goed op voelen, en u kennende kan dat nogal snel veranderen h
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...
Re: Een zware mijn ware!?
't wordt tijd da ge meedoet aan de lotto, als ge wint kunde u een garage zetten en volstampen met moto's, van ieder een model...
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...
Re: Een zware mijn ware!?
VFR heb ik dus al gehad. Idd super machien maar goed, met twee begon ik al snel te klagen van mijn polsen. Heb er even naar gezocht voor risers maar dat was dan weer teveel geld.
XJR heb ik altijd al ne knappe moto gevonden. De man waar ik de VFR van kocht had er toevallig ??ntje staan van zijn buurman. Hij deed het onderhoud voor hem. Zijn mening was: Hele goede moto maar hij was een echte Honda fanaat en vond het minder leuk om aan te werken dan bijv de VFR (leukere mechaniek of zoiets...)
Offroad rijden, kom ik toch niet aan. Ik heb me voorgenomen om in de toekomst met de motorfiets toch eens richting Eifel/ Alpen te rijden maar vooral een toerke al dan niet met mijn madam achterop.
De lotto winnen zal er ook niet bij zijn want ik speel nooit mee.
Als 't van mijn madam zou afhangen dat zou zij de CBF1000 kiezen of de R1150R.
Voorlopig is het nog "take and go" met de scoot. Heb hem ondertussen toch al 5 maanden he. Straffe kost niewaar en ben hem nog niet beu.
Ik weet niet wat jullie er van vinden maar ik heb nog nooit een motorfiets gehad waar ik het allesbehalve erg vond om autostradekm's mee te doen. Qua rijcomfort en motorische prestaties. De Varadero kwam dicht in de buurt maar daar vond ik de 6de versnelling wel nodig. (Had nog de 5-bak)
De VFR was wel leuk om 's nachts even het traject Temse-Antwerpen tegen 180 te rijden. Een turbine die zich kiplekker voelde.
Anders rij ik zelden meer dan 120km/u
XJR heb ik altijd al ne knappe moto gevonden. De man waar ik de VFR van kocht had er toevallig ??ntje staan van zijn buurman. Hij deed het onderhoud voor hem. Zijn mening was: Hele goede moto maar hij was een echte Honda fanaat en vond het minder leuk om aan te werken dan bijv de VFR (leukere mechaniek of zoiets...)
Offroad rijden, kom ik toch niet aan. Ik heb me voorgenomen om in de toekomst met de motorfiets toch eens richting Eifel/ Alpen te rijden maar vooral een toerke al dan niet met mijn madam achterop.
De lotto winnen zal er ook niet bij zijn want ik speel nooit mee.
Als 't van mijn madam zou afhangen dat zou zij de CBF1000 kiezen of de R1150R.
Voorlopig is het nog "take and go" met de scoot. Heb hem ondertussen toch al 5 maanden he. Straffe kost niewaar en ben hem nog niet beu.
Ik weet niet wat jullie er van vinden maar ik heb nog nooit een motorfiets gehad waar ik het allesbehalve erg vond om autostradekm's mee te doen. Qua rijcomfort en motorische prestaties. De Varadero kwam dicht in de buurt maar daar vond ik de 6de versnelling wel nodig. (Had nog de 5-bak)
De VFR was wel leuk om 's nachts even het traject Temse-Antwerpen tegen 180 te rijden. Een turbine die zich kiplekker voelde.
Anders rij ik zelden meer dan 120km/u
Re: Een zware mijn ware!?
Gisteren kwam er iemand van het scooterforum met zijne nieuwe moto pronken. Geen scooter meer voor deze meneer maar wel een CBF500.
Heb er ondanks zijn aanbod niet mee gereden want kende de welomprezen CBF500 wel maar het was lang geleden dat ik nog eens een tank had gevoeld...
Gaan opzitten, klinkt belachelijk maar zo met het optioneel schermpje erbij etc zei het me bijzonder weinig.
Als het terug een naked zou worden toch liever wat zwaarder.
Heb qua motoren op een golf gezeten qua cc's en pk's en de pk's zijn in mijn geval wat ondergeschikt aan het koppel.
Koppel lijkt wel verslavend te werken.
By the way, de VFR vond ik echt heel leuk rijden maar ik reed er altijd zo hard mee.
Heb er ondanks zijn aanbod niet mee gereden want kende de welomprezen CBF500 wel maar het was lang geleden dat ik nog eens een tank had gevoeld...
Gaan opzitten, klinkt belachelijk maar zo met het optioneel schermpje erbij etc zei het me bijzonder weinig.
Als het terug een naked zou worden toch liever wat zwaarder.
Heb qua motoren op een golf gezeten qua cc's en pk's en de pk's zijn in mijn geval wat ondergeschikt aan het koppel.
Koppel lijkt wel verslavend te werken.
By the way, de VFR vond ik echt heel leuk rijden maar ik reed er altijd zo hard mee.