Jurabende part 2?

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Jurabende part 2?

Post by F M »

Vorig jaar hebben we op onze reis overnacht in Clermont-Ferrand. De omgeving met de 'puys' is schitterend. Maar wij zijn wel op 2 dagen tijd van daar naar huis gereden. We hebben nog ??n overnachting gedaan in Orl?ans. In ??n trek naar daar is toch wel redelijk veel. Zeker voor de lichtere motoren.

PS tis maar een raad. Naar mij moeten jullie niet kijken, want ik ben niet van plan de groep te vergroten. Daarvoor mag ik te weinig weg van moeder de vrouw... Image
I am confused. Oh no, maybe not!

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: Jurabende part 2?

Post by diskeletloetje »

Ik heb alweer eens slecht geslapen en er eens goed over nagedacht....en mijn verstand zegt me dat dit misschien iets teveel van het goede is....
Mijn gevoel zegt doen, maar ik vrees dat dit toch een beetje overschat is, gezien de ervaren meute die mee zou gaan en de onervarenheid van mijzelve...en mijnen bak schiet daarvoor toch iets tekort.......
Of ik moet vanachter zitten natuurlijk Image
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Jurabende part 2?

Post by Cotthem »

...ik peis dat mijn rosse dat ook nie zou zien zitten zo ver.
Ik....uiteraard, pffff, 750 km, ochottekes



Image
"...the path is the destination"

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: Jurabende part 2?

Post by diskeletloetje »

Andere mogelijkheid is nog: de harde kern vertrekt vroeg, ik werk nog tot 10 uur en daarna rijd ik achter met den oto en remork met daarop 2 moto's: zijnde die van mijzelf en van de rosse. Image
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
Raketman
Posts: 1260
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Jurabende part 2?

Post by Raketman »

Andere mogelijkheid is nog: de harde kern vertrekt vroeg, ik werk nog tot 10 uur en daarna rijd ik achter met den oto en remork met daarop 2 moto's: zijnde die van mijzelf en van de rosse. Image
Goed idee. Op voorwaarde dat gij die 2 moto's zelf op de remork zet.

Image Image
Nil volentibus arduum

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Jurabende part 2?

Post by fore »

Andere mogelijkheid is nog: de harde kern vertrekt vroeg, ik werk nog tot 10 uur en daarna rijd ik achter met den oto en remork met daarop 2 moto's: zijnde die van mijzelf en van de rosse. Image
Image ... struize miekes ... Image

Image Hoe snel mag je, met een remork, rijden in 'la douce france'?

Nogmaals, de cc's van je moto speelt geen rol ... het late vertrek-uur lijkt me eerder 'een probleem'. Dan moet je de 'laatste, (zwaarst-wegende) km's in 'den donkere' rijden ... Image

... Misschien beter ... lietje laten vertrekken met de ER5 ... en Loetje derachter met de KTM ... GAAASSS ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
Raketman
Posts: 1260
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Jurabende part 2?

Post by Raketman »

en Loetje derachter met de KTM ... GAAASSS ... Image
Daar zou'k nog bijna geld voor geven ook Image

Vooral de "stop-procedure" wordt hilarisch Image
Nil volentibus arduum

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: Jurabende part 2?

Post by diskeletloetje »

Awel das proper, gaat ne mens eens naar het Waaslandshoppingcenter om zich vrijwillig te laten pluimen, zitten ze hier achter mijne rug een beetje te lachen met mij...
Waarom zou ik nu nie met die KTM kunnen rijden? Geef mij motobotten met plateauzolen en das een pies of keek. Image
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Jurabende part 2?

Post by fore »


Voor de rest zou ik zeggen, bezint voor ge begint (en iets post), want da is hier zekers nog nie in kannen en kruiken Image
Agreed ...

Beter hier wat bezinnen over ideen/mogelijkheden en erover nadenken, voordat de koppen bijeen gestoken worden.


Maar je hebt een punt ...
Ik ben eens naar Frankfurt gereden met de foremobiel2 (+/- 500km) langs de 'binnenbanen' ...
en dat ging niet 'snel' vooruit ... en is vermoeiender dan d'ottostraat.

Maar aan den andere kant ... de heen- en terugreis, wordt een rit-deel van de 4-daagse uit, ge ziet iets.

Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
Raketman
Posts: 1260
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Jurabende part 2?

Post by Raketman »

Dus wat zou ge doen ?

Oprijden op anderhalve dag, daar ene keer blijven slapen en dan op anderhalve dag terug ? Dat zijn drie overnachtingsplaatsen te plannen.
Niet dat zulks onoverkomelijk is natuurlijk.
Anderzijds is het wat spijtig als ge tot in een schoon streek zoals de Auvergne gaat rijden om daar dan met moeite ??n deftige rit te kunnen doen. 4 Dagen lijkt nogal kort om zo ver te gaan.

Ik denk maar luidop h?...

Eifel, centrale plaats zoeken en dan vanuit daar een drietal daguitstapkes plannen. Waaronder de Nordschleife bijvoorbeeld Image ...
Nil volentibus arduum

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: Jurabende part 2?

Post by diskeletloetje »

Mij is het om het even, maar de Auvergne doe ik zeker en vast nog! Is het niet dit jaar dan is het volgend jaar....
Eifel is ook goed fur mich aber mein Deutsch ist nicht mehr was es gewesen w?r....of zoiets....
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

petervdc
Posts: 3478
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Jurabende part 2?

Post by petervdc »

Tjah, als de Jura te doen is op 1 dag...
Maar dees afstand is iets makkelijker te verteren als je een dag extra hebt h?.
De Eifel vind ik een goe idee, Engeland ook.
De Champagnestreek kan ook bvb.

Anders komen we gewoon es een avond samen h? ipv hier pagina's vol te typen ??
Keep going

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: Jurabende part 2?

Post by diskeletloetje »

Heb zo eens de vertrekuren bekeken en tevens de prijs om de moto's te laten overzetten. Prijs=60 euro voor de 2
Elk half uur of zo kunt ge de trein in . Van Folkstone naar Cardiff is het nog zo'n 400 km. Dat valt goed te doen denk ik, alleen dat linksrijden schrikt me wat af. Maar wales is echt prachtig en das te doen op 5 dagen.
Dus ja, Wales spreekt me meer en meer aan. Nu is het weer aan jullie Image
Nog een positief punt: Raket gaat mee dus dan voelen we ons ineens ook al een pak veiliger he. Image
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Jurabende part 2?

Post by Cotthem »

Wales lijkt mij ook wel leuk Image
"...the path is the destination"

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Jurabende part 2?

Post by fore »

Dus wat zou ge doen ?

Oprijden op anderhalve dag, daar ene keer blijven slapen en dan op anderhalve dag terug ? Dat zijn drie overnachtingsplaatsen te plannen.
Niet dat zulks onoverkomelijk is natuurlijk.
Anderzijds is het wat spijtig als ge tot in een schoon streek zoals de Auvergne gaat rijden om daar dan met moeite ??n deftige rit te kunnen doen. 4 Dagen lijkt nogal kort om zo ver te gaan.

Ik denk maar luidop h?...

Eifel, centrale plaats zoeken en dan vanuit daar een drietal daguitstapkes plannen. Waaronder de Nordschleife bijvoorbeeld Image ...
Ik denk mee luidop ... Image

Zoals ik reeds impliciet vermelde ... als we 'slechts' een 4 daagse kunnen doen is 'tijd' het probleem en niet de cc's. Als we de moeite willen opbrengen om 'zover' te rijden, dan moeten we idd ook trachten er zoveel/lang mogelijk van de streek op te snuiven. Een dag of 2 extra zouden welkom zijn.

Het lijkt me in deze omstandigheden dan ook beter een bestemming te kiezen die 'korterbij' ligt.

@ Loetje ... zij maar zeker ... die bergen/baantjes die gaan nie lopen, die liggen daar binnen 2 jaar nog ... en volgens de forette ga ik 100 jaar worden ... Image ... dus ... ( Image moet ik nu schreeuwen of lachen)

@Peter ... laat we hier maar wat 'standpunten/meningen' uitwisselen/typen. Dan weten we, als we bij elkaar komen, wat er 'leeft' in de groep ... daar diene trouwens forum's voor ...

geven en nemen ... that's life ...

Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Jurabende part 2?

Post by F M »

Moesten jullie kiezen voor de Eifel, dan ken ik een goed no-nonsense motorhotel in de buurt van de Nurburgring: [url]

Eigenaars zijn Hollanders, de man is Ducatist. Er is een garage voor de motoren, het caf? is gezellig, kamers 'basic' met badkamers op de gang.
I am confused. Oh no, maybe not!

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: Jurabende part 2?

Post by diskeletloetje »

Oei .... Image Ollanders... kweetnie...
Vorig jaar hebben we ons ne chalet van 6 personen gehuurd, gedeeld door 6 kwam dat ongeveer op 60 euro de man voor 5 dagen....
'k zou opnieuw voor iets gelijkaardigs gaan, kwestie van het wat goedkoop te houden...
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Jurabende part 2?

Post by fore »

Mij is het om het even, maar de Auvergne doe ik zeker en vast nog! Is het niet dit jaar dan is het volgend jaar....
Eifel is ook goed fur mich aber mein Deutsch ist nicht mehr was es gewesen w?r....of zoiets....
Ich kan goe plankskes zagen ... Image


Image ... ik zie ons nog naar dat darts-bord gooien ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

Post Reply