Nou Moe, ik ben rijmoe !

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Muug
Posts: 11816
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Post by Muug »

Wel wel wel.
da's nu toch al meer dan een maand dat we terug zijn van ons Roemeens avontuur en ik heb nog bijna niet op de moto gezeten. En ?cht g??n goesting hebben eh. Niks nada noppes. Niet aan denken, niet overwegen, niet naar omkijken. Hij staat er te staan. Vorige vrijdag heb ik hem ene keer twee uur gebruikt - in de gietende regen dan nog - omdat Motorcycle Girl met den otto naar 't werk was. En de komende weken ziet het er niet naar uit dat ik een reden ga hebben om dat ros (de moto, niet McG...) buiten te halen. Of 't zou moeten zijn dat v-tom toch nog eens een derde keer die modderrit gaat doen op 13 december. Maar afgezien dat? Nougabollen. Lekker warm thuis zitten, aan de pc zitten prutsen aan sites en brochurkes en folders en teksten. Maar motokriebels. No way Jos?. Nochtans niet zo overdreven veel gereden, een 20.000 km waarvan 5000 km reiskms en 15000 leskms (tussen maart en september... ). Die ene keer dat ik ne keer een evenement heb meegereden tel ik zelfs niet mee....
mor allez, 't zal wel ne keer overgaan zekers... Image

petervdc
Posts: 3477
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Nou Moe, ik ben rijmoe !

Post by petervdc »

Euh, overgaan ?
Terugkeren zeker.
En ik heb er ook 20.000 dit jaar, nu 87.000 staan er op de teller.
Stillekes aan uitkijken naar wat anders, maar kzal em wel oprijden peis ik.
Hopelijk nog een jaartjen.
En dan, afhankelijk van het budget, nen anderen
Keep going

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Nou Moe, ik ben rijmoe !

Post by laouen »

Awel ik heb hetzelfde, al sinds de zomer zo ongeveer Image
Wa kweddelen met de moto's, ne keer teveel tegen de grond gekletst, een overkill aan circuitdagen (en jawel dat kan dus blijkbaar ook!), het vertrouwen dat ineens weg was (hoewel ik toch glansrijk door het nep-examen geraakt ben in augustus), een grote aankoop met bijhorende opfrissingswerken en tijdtekort, en de goesting om te rijden die gewoon even compleet weg is...
Dit zo allemaal tesamen heeft er voor gezorgd dat ik sinds zo ongeveer 8 augustus toch zeker de volle 5km gereden heb, van de oude garage naar de nieuwe Image

Het kriebelt nie, het jeukt nie, het doet gelukkig geen pijn, ik sta niet te springen om dat pakkie aan te trekken als 't zonneke es 2 minuten schijnt, ik ben niet jaloers als ik andere moto's zie rijden... Neet, op een zonnige zondagmiddag zit ik lekker warm met een boekje in de zetel te genieten van ons wijdse uitzicht.... Da's me sinds januari 2005 niet meer overkomen Image

Maar der is wel hoop...
Als er ne moto voorbij komt, heb ik 'm onbewust al wel van ver horen aankomen. Als er ergens een moto geparkeerd staat, heb ik 'm in 99% van de gevallen wel zien staan. Meer nog, ik zal je waarschijnlijk wel kunnen zeggen wat het was. Dus mijn onderbewuste motomind is er nog wel Image

En als der genoeg mensen blijven leuteren over toffe ritjes, fijne motorvakanties, perfecte asfalt, modderbaantjes, kasseibaantjes, bochtige baantjes, haarspeldbochten, dichtknijpende bochten, snelle bochten, trage bochten, luxemburgse bochten, vlaamse bochten met putdeksels, hoe je deze of gene bocht op dit of dat circuit moet nemen, eindeloos blijven discussieren over rijtechniek, kijktechniek, remtechniek, kwijlmoto's, snelle moto's, naakte moto's, gekuipte moto's, cilinders, vitessen, balhoofdshoeken, vering, zithouding, instuurpunten, konijnen, kegels, tegenstuur, uitwijkmanoeuvres... dan blijft da vlammeke wel branden en tegen die eerste mooie lentedag volgend jaar sta'k gewoon te springen om da motooke van stal te mogen halen Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Raketman
Posts: 1260
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Nou Moe, ik ben rijmoe !

Post by Raketman »

Rijmoe...

ik ken dat niet. Nog nooit last van gehad.

Maar ge moogt nooit nooit zeggen zekers Image Image ...

Dees jaar zal er nog eens eentje van 40k+ zijn. Aangezien we volgend jaar geen 7 keers naar Nederland moeten voor ne cursus
zal 2010 ongetwijfeld een kalmer jaar worden.
Nil volentibus arduum

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Nou Moe, ik ben rijmoe !

Post by Stefke »

Niet wakker van liggen, mijn goesting is ook over. Heel af en toe wel vieze goesting in een toerke, maar niet te lang, niet te ver. Specialekes zie ik wel zitten tot het zover is, dan zit ik liever thuis, warm bij de stoof. Image En zo ne kilometer of 400 zo voor de sport....neeeuu. Image
Heb toch nog 2000 priv?km bijeengereden dit jaar, overigens in zeer goed gezelschap. Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3471
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Nou Moe, ik ben rijmoe !

Post by Blackbert »

hmm, erger dan de zwijnengriep precies. Image

zou 't de winterblues kunnen zijn? In 't geval van Paul en mij: we hebben die 2 weken perfect motorweer gehad, gevolgd door een shock van een graad of 10, 15 en regen. zonder overgang.

de kriebel is hier anders ook niet zo erg sterk, tegenwoordig. toch niet de eerste 3 dagen. maar de goesting om gewoon naar dardennen te bollen voor de bochtjes ontbreekt al langer. dat offroadvirus heeft duidelijk ook z'n nadelen.

mischien hebben we een goe vettig winterritje nodig. in goed gezelschap uiteraard. Image
grease up your baby for a ball on the hill

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Nou Moe, ik ben rijmoe !

Post by Tom Thumper »

Hmm, ik snap dat een beetje, in juli een dikke Image gegeven aan mijn bazin en sindsdien zonder werk. Tijd genoeg om te rijden. Maar het kan me weinig voldoening geven. Elke week ga ik nog een beetje in de modder spelen, Tijgerke komt veel te weinig uit de schuur, en eigenlijk, ik richt geen zak uit. Ik ben een beetje aan het herbronnen, wilde idee?n maar dan weer twijfels, kan ik die cinema hier met die dingen wel betaald krijgen? Vanavond weer zo een meeting met toffe mensen over moto's en wat doe ik? Ik stap in mijnen Skoda en rij naar ginder! Image Niks moto, gewoon sleutel pakken, otttoroet op en naar ginder en nu spijt hebben. Tijgerke zijn batterie hangt aan de Optimate. Image

En motorcycle boy, als je de 13 de vroeger door wilt, het is u vergeven! Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: Nou Moe, ik ben rijmoe !

Post by diskeletloetje »

Bij mij is het geleden van Fore zijne Tour de Lux dat ik nog op de moto zat...Niet dat de goesting ontbreekt, wel de praktische regelingen. Kinderopvang is zo het grootste probleem, en ook het weer, want de laatste maand hebben we niet veel zon gezien h?.
En het zou dringend eens mogen, vind ik: op de Tour de Lux voelde ik me motogewijs erg in mijn nopjes: het vertrouwen zat goed (na een lange tijd sinds ik mijn rijbewijs haalde), de bochtjes gingen vrij vlot. En nu ben ik bang dat het allemaal weer wat verwatert.
Misschien moet ik in de kerstvakantie nog eens een ritje ineen steken, er ligt hier reeds lang een ideetje Image te rijpen, maar nog geen tijd gehad om het concreet te maken.
Maar telkens ik ne moto zie, dan ben ik wel jaloers... behalve als het strontregent, dan heb ik veel compassie
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
F M
Posts: 5080
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Nou Moe, ik ben rijmoe !

Post by F M »

Ik heb wel nog altijd de kriebels. Spijtig genoeg vindt de vrouw thuis dat het wel genoeg geweest is met toerritjes te gaan rijden. En voor het thuisgebruik zie ik op tegen de vroege duisternis. De laatste jaren zie ik duidelijk minder goed in het donker dan vroeger, en dat wil ik op de motor liefst vermijden. 'Gelukkig' moet ik nu en dan wel de motor gebruiken omdat het aantal auto's thuis soms kleiner is dan het aantal gebruikers ervan. Image
I am confused. Oh no, maybe not!

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Nou Moe, ik ben rijmoe !

Post by fore »

Kerstritje ... Image ... Hoeveel meter moet dat zijn ... Image

In mijne achtertuin ... 't hageland ... hmmm ... is zien dat nog eentje in een mouw zit ...
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Nou Moe, ik ben rijmoe !

Post by TRooPER »

ge moet uw achterwiel uitvijzen en efkes aan de kant leggen,
dan zijt ge bezig met een onderhoud en moet ge tegen uzelf niet zeggen dat ge rijmoe zijt,

Rijmoe, rijmoe, whatthefuck is da.?

als ge te lang naar uw goesting bezig zijt met uw onderhoud, steekt ge dat wiel er terug in , en gaat
es testrijden, azo rond de kerk en da ene offroadbaantje erbij nemen, 3u later, doe ge uw bottekes uit en zet ge u
terug voor de stoof Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Nou Moe, ik ben rijmoe !

Post by Cotthem »

sinds we terug zijn van Roemeni?, heb ik slechts een 500 km gereden met den tracteur, kzit in ne rush van werk, geen tijd voor plezier. En als ik buiten kijk en ik zie dat het regent/miezert/waait, stap ik met gaarnte in mijn koekblik. Mijnen tracteur staat zelfs nog halvelings op noppen. Gewoon geen goesting om da wiel te wisselen Image

Winterblues Image

Alhoewel ik me op het werk te pletter amuseer

Nog 3 weekjes rushen en dan 2 weken cong?. Hopelijk zitten er een paar mooie dagen bij.

Maar ik droom wel van mijnen tuf en van wilde avonturen en dagelijks (jaja) kijk ik naar de foto's van het laatste avontuur. Dus de kriebel is er nog.
"...the path is the destination"

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Nou Moe, ik ben rijmoe !

Post by Wipr »

De wipr kent natuurlijk heel veel volk, weet alles veel beter, heeft bijna alles gedaan dus waarom over dit niet Image Image Image Image

Heb vandaag met de laptop (zoals je zegt, lekker warm binnen) een motoboekje vastgepakt. Ik geloof het oktobernummer M&T. Het is me zelfs overkomen dat ik voor het eerst in jaren een nummer niet heb gekocht en november09 was hetgeen dat blijven liggen is.

Zit dit jaar nog niet aan 1000km met dat scooterke maar lig er bijlange niet wakker van.

Altijd alleen moeten rijden (tenzij een rit met de buurman of met dit forum wat ik ook amper gedaan heb) is dit ??n van de reden geweest om de laatste der titanen ten huize wipr, met name de VFR te verkopen.

Dromen over moto's genoeg maar er ??ne kopen, mor nee, wat moet ik er dan mee. Laten staan in de garage.....

Met dit weer heb ik al geen zin om met de scooter te rijden. Gisteren nog boodchappen gedaan met de scooter omdat het droog was. Motokledij aan en 20km rondgereden richting sportpaleis. Was leuk maar was blij als ik terug thuis was.

Als ik nu een motard door dit weer zie rijden heb ik medelijden ipv jaloezie. Lekker warm in den auto, muziekje op, op tijd vertrekken en een eventuele file kan me gestolen worden.

Met warmer droog weer, en een file dringt zich op of naar de stad dan vloek ik wel eens en dan komt die jaloezie eens om de hoek kijken.

Ach, sinds dat nief ottoke hier op den oprit vergeet ik de moto wel snel. Zo'nen DSG, 8 luidsprekers en een goe cd'ke..... chillen in het verkeer.

Binnenkort brengt de Sint me een nieuwe Racebaan voor autootjes (Darda) en prutsen we daar weer wat aan.

Het probleem is, allee probleem niet echt maar zonder moto zal me niet lukken denk ik. Die momenten dat je dan echt zin hebt, geniet je er wel eens zo hard van. Velen verkopen hun machien dan omdat de kosten in verhouding tot het aantal km's te hoog worden. Rijtaks, verzekering, onderhoud. Hier is het altijd een psychologisch aspect geweest. Nu kan die scooter hier jaren blijven staan en kost het me enkel 70? per jaar aan verzekering, geen taks en het onderhoud. Tja, om de 6000km en al laat ik die 6weken staan, starten doet dat ding altijd.

Kortom, mijn indruk is, dat als mensen een motorfiets kopen enkel voor het plezier ze ook veel sneller stoppen met rijden en hun motorfiets terug verkopen omdat het eigenlijk meer een hinderlijk obstakel wordt dan een plezierig item.

Of motorrijden nu goedkoper is dan autorijden laat ik in het midden. Dat het een kost is zijn we allemaal wel mee eens. De mensen die een motorfiets kopen voor woon-werk en daarnaast nog eens hun vrijetijds-verplaatsingen doen of het gewoon een hobby is, zullen minder last hebben van "we stoppen ermee of het zegt me niets meer" gevoel.

User avatar
Muug
Posts: 11816
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Nou Moe, ik ben rijmoe !

Post by Muug »

motorrijden is duurder, da's een staalhard feit. Image

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Nou Moe, ik ben rijmoe !

Post by Drummer »

Kerstritje ... Image ... Hoeveel meter moet dat zijn ... Image

In mijne achtertuin ... 't hageland ... hmmm ... is zien dat nog eentje in een mouw zit ...

Laat het op tijd weten h? Loetje en Fore, we zijn zeker van de partij Image Image

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Nou Moe, ik ben rijmoe !

Post by TRooPER »

voor al die mannen met de blues,

vanaf nu : elke zondag in de blauwe wolk in grotenberge,

jazz on sundays
direct gedaan met de blues
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Nou Moe, ik ben rijmoe !

Post by Wipr »

Ach, sinds dat nief ottoke hier op den oprit vergeet ik de moto wel snel. Zo'nen DSG, 8 luidsprekers en een goe cd'ke..... chillen in het verkeer.
gij die heel veel volk kent, alles veel beter weet en bijna alles gedaan hebt: wacht tot ge de olie en de filter van uwen DSG-bak moet laten vernieuwen: d??rvan gaat ge pas chillen.
Ist waar? Image

Scheelt dat zo veel dan met een gewone bak?

Post Reply