Aan de verbouwers met verstand van GAS

Kletsen over moto's en andere motodingen.
diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: Aan de verbouwers met verstand van GAS

Post by diskeletloetje »

Nu: als er in de straat geen gasvoorziening aanwezig is, zou ik toch voor elektrisch gaan hoor.
't Is volgens mij toch een heel gedoe met die flessen, ik vrees dat ge 't u anders nog gaat beklagen.
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
den Bullet
Posts: 1480
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Aan de verbouwers met verstand van GAS

Post by den Bullet »

...
't Is volgens mij toch een heel gedoe met die flessen, ik vrees dat ge 't u anders nog gaat beklagen.
Ba neet gij! In d' Ardennen werken we met 2 gasflesssen van 18 l propaan (voor gasvuur en geiser). Altijd een volle die staat te wachten Image

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Aan de verbouwers met verstand van GAS

Post by Cotthem »

...
't Is volgens mij toch een heel gedoe met die flessen, ik vrees dat ge 't u anders nog gaat beklagen.
Ba neet gij! In d' Ardennen werken we met 2 gasflesssen van 18 l propaan (voor gasvuur en geiser). Altijd een volle die staat te wachten Image
En staan uw gasflessen bij uw fornuis of staat het buiten

Maar natuurlijk, altijd die flessen wisselen, zorgen dat er op tijd een nieuwe is enz. En tenslotte, ik wordt ook al een dagje ouder, misschien dat het wel ferm gaat tegensteken op den duur. Image
"...the path is the destination"

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Aan de verbouwers met verstand van GAS

Post by Tom Thumper »

wij hebben met ons keramisch vuur geen problemen: schoon in een wip, en heel goed doseerbaar.
Maar jullie hebben misschien een keramisch vuur van KTM: dat moet vuil staan en is zowiezo niet doseerbaar. Image Image Image Image








Graptjen hoor.
Had die plaat maar een beetje van een KTM dan zat daar nog wat poeier achter maar zelfs dat heeft het niet.
Me gusta la moto, me gustas tu.

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: Aan de verbouwers met verstand van GAS

Post by Theo »

wij hebben met ons keramisch vuur geen problemen: schoon in een wip, en heel goed doseerbaar.
Maar jullie hebben misschien een keramisch vuur van KTM: dat moet vuil staan en is zowiezo niet doseerbaar. Image Image Image Image








Graptjen hoor.
Had die plaat maar een beetje van een KTM dan zat daar nog wat poeier achter maar zelfs dat heeft het niet.
Missschine per vergissing een plaat voor 380V op 220V aangesloten? dat gaat, maar je moet de juiste draden nemen, zodat de plaat zijn volle vermogen bij 220V kan geven.
Bij dat van ons hadden we die optie ook: kiezen tussen 220 en 380, maar wij hebben hier geen 380. Bij verkeerde aansluiting werkt dat wel, maar dat duurt een eeuwigheid omdat die platen niet vol vermogen leveren.

User avatar
den Bullet
Posts: 1480
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Aan de verbouwers met verstand van GAS

Post by den Bullet »

En staan uw gasflessen bij uw fornuis of staat het buiten

Maar natuurlijk, altijd die flessen wisselen, zorgen dat er op tijd een nieuwe is enz. En tenslotte, ik wordt ook al een dagje ouder, misschien dat het wel ferm gaat tegensteken op den duur. Image
Flessen staan buiten en als er eentje leeg is, koppelen we de tweede aan en vervangen de lege Image

User avatar
zappa
Posts: 4516
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Aan de verbouwers met verstand van GAS

Post by zappa »

bij mij gewoon onder het gas fornuis,(echoooo) in de hoekkast, is toch een verloren plaats, altijd een fles in reserve, en wisselen dat kan zelfs ik, mee zo'n blafte van ne sleutel beetje forse d'r op en 't is los, of weer vast Image Even de kanarie naast zetten om te zien of 't goed aangesloten is en ik geen losserkeu heb Image Image Image
5 a 6 maand / fles ongeveer.

Al het ijzerwerk dat afneembaar is van mijn gasfornuis, af en toe eens in de schotelwas, dat ga niet met een eletrisch Image
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4516
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Aan de verbouwers met verstand van GAS

Post by zappa »

het grote voordeel van gas... TIJDSWINST! ons moeder kookt op zo een vitrokeramelektrisch voddedinges en dat duurt ongeveer een uur eer haar eten gaar geraakt, bij ons is op max 20 min. alles klaar.

dat kan ook aan de kok liggen Image Image

Zelf in de nieuw geplaatste keuken (ja ook hier zulke toestanden achter de rug Image ) WOU !! ik gas, slecht karakter als ik ben; geen gas geen eten! Image
Samen met het behouden van de kelder na de verbouwing, nog altijd z??r tervreden over mijn keuze.
sig nature

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Aan de verbouwers met verstand van GAS

Post by Cotthem »

Ge voorziet twee gasflessen van 47kg (propaan als ze buiten staan) die ge verbindt met elkaar,zo een tussenstuk met kraantjes kunt ge aankopen ,wanneer een fles leeg is schakelt ge over naar de andere.Daarop sluit ge een eerste ontspanner met eventueel een manometer aan die ge insteld op 1kg .Eventueel via een koperbuis naar uw fornuis waar
ge een tweede ontspanner plaatst die aangepast is voor uw fornuis en dan verbinden met een
flexibel. Image
Misschien een domme vraag. A zo nen ontspanner, wat doet dat?, hoe werkt dat? en diene manometer op 1kg ingesteld? Waarom?. Propaan voor buiten (ik veronderstel dat Bhutaan (=is dat ook geen land ergens tegen nepal?) niet tegen de kou kan?)
Al die toeters en bellen zijn waarschijnlijk wel bij de plaatselijke "doet nekeer zelf -zaak" te vinden veronderstel ik)

Tis maar dat ik daar helemaal niks van ken Image
"...the path is the destination"

User avatar
Muug
Posts: 11810
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Aan de verbouwers met verstand van GAS

Post by Muug »

nen ontspanner zorgt ervoor dat het gas dat onder ZEER hoge druk in de fles zit, kan "ontspannen" en er aan normale druk uit komt. De flessen van diepzeekduikers zijn daar ook van voorzien, anders zouden hun longskes een beetje afzien...

User avatar
zappa
Posts: 4516
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Aan de verbouwers met verstand van GAS

Post by zappa »

dat bestaat met binnen Image en buiten Image draad Image [url] bij propaan butaan
sig nature

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Aan de verbouwers met verstand van GAS

Post by Cotthem »

CarinaE

Image Image

Als ik tegenkom op ne rit, trakteer ik u op ne sjokko
"...the path is the destination"

User avatar
Blackbert
Posts: 3470
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Aan de verbouwers met verstand van GAS

Post by Blackbert »

ik heb nog een volle fles die te koop is,deze is wel al aangekoppeld geweest maar nog niet gebruikt
koppeling en ontspanner en manometer gratis erbij.Deze zijn natuurlijk niet meer nieuw maar werken nog.
Cotthem: GAAZZZZ! Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Aan de verbouwers met verstand van GAS

Post by Cotthem »

ik heb nog een volle fles die te koop is,deze is wel al aangekoppeld geweest maar nog niet gebruikt
koppeling en ontspanner en manometer gratis erbij.Deze zijn natuurlijk niet meer nieuw maar werken nog.
Cotthem: GAAZZZZ! Image
Image
"...the path is the destination"

User avatar
zappa
Posts: 4516
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Aan de verbouwers met verstand van GAS

Post by zappa »

daarjuist ikke!! de pull van 10kg inhoud (dus geen grote) vervangen, die zat er op van 9/3/09,(mijn slimme heeft daar een briefje opgehangen met datum Image ) gaat dus lang mee, wel na 't aansluiten nog ne keer laten controleren, want 't is nog geen 31ste en middernacht, dus voor vuurwerk nog wat te vroeg Image
sig nature

Post Reply