de "GROTE MUZIEK" topic

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Mario
Posts: 730
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: de "GROTE MUZIEK" topic

Post by Mario »

wat is "grote muziek" eigenlijk?
Afgedrukt op A1 ofzo?
"Big music" was een term die gebruikt werd voor de vroege Waterboys, maar dat bedoel je zeker niet ?

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2925
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: de "GROTE MUZIEK" topic

Post by duibhce Kaelann »

Daan ne vlaamse Moby? Da's een belediging voor Daan, denk ik. Moby maakt toch al jaren dezelfde muziek? Ge hoort zelfs geen verschil tussen zijn cd's. Of is er aan moby een kant die ik niet ken?
- Techno/House/Rave (daar is hij mee begonnen)
- Punk (Animal Rights)
- Electro
- Pop/rock
- Triphop met bluesinvloeden
- Ambient
- Filmmuziek
- ...

Ik denk dat Moby en Daan kwa diversiteit in hun muziek serieus aan elkaar gewaagd zijn. Al tappen ze voor hun isnpriatie toch uit verschillende vaatjes.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Blackbert
Posts: 3471
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: de "GROTE MUZIEK" topic

Post by Blackbert »

Hij mag zo nog wat voortdoen in zijn Johnny Cash periode.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: de "GROTE MUZIEK" topic

Post by laouen »

Hij mag zo nog wat voortdoen in zijn Johnny Cash periode.
neet, de volgende wordt weer een vette dansplaat ? la Housewive of Swedish Designer Drugs Image

Hij heeft trouwens vanavond terecht een paar MIA's in de wacht gesleept ook Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: de "GROTE MUZIEK" topic

Post by diskeletloetje »

Hoewel ik ert tevreden ben met de prestatie van Daan, vind ik het ergens jammer dat Customs geen Mia heeft gewonnen...Ze hadden een vette schijf met REX....
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: de "GROTE MUZIEK" topic

Post by laouen »

Hoewel ik ert tevreden ben met de prestatie van Daan, vind ik het ergens jammer dat Customs geen Mia heeft gewonnen...Ze hadden een vette schijf met REX....
mja, Das Pop had ook een MIA'ke mogen krijgen Image

Het was al bij al een goed muziejaar hier in Vlaanderen met toch een paar nieuwe en vooral veelbelovende talenten Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: de "GROTE MUZIEK" topic

Post by laouen »

[color=#B80080:3lumau56]Te lang naar de slimste mens gekeken? Image
[/color:3lumau56]
nee ik ken die al van toen ze Humo's Rockrally wonnen in 1998 Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Raketman
Posts: 1260
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: de "GROTE MUZIEK" topic

Post by Raketman »

't Was toen al een nikszeggend k*tgroepke, nu is dat precies nog niet veel beter. Maja, Humo en muziek...als't geen semi-experimentele kunstzinnige softpop is waarbij minstens de helft van de groepsleden omhooggevallen, liefst zelfverklaarde janetterige muziekkunstenaars zijn die buiten het per toeval bijeengooien van een paar -meestal niet bijeenpassende- akkoorden eigenlijk gene culturele, intellectuele, muzikale of gelijk welke nagel hebben om aan hun gat te krabben, dan is't voor den Heilige Humo niet goed h?.
In dat kader past Das Pop perfect : lege, holle, nikszeggende matte en ultrasofte bijeengeprielde klankjes waar mijn haar niet bepaald sneller van gaat groeien.

Maar dat laatste is misschien, voor beter welzijn van mijn directe omgeving, eerder een zegen dan een vloek.

Image


Image
Nil volentibus arduum

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: de "GROTE MUZIEK" topic

Post by Cotthem »

Ondanks het feit dat Daan voor mij toch wel ne goeie muzikant is, heeft em voor mij als persoon toch ook niks zinnig te zeggen. Maar dat hoeft ook niet, tis ne muzikant, gene filosoof Image

Voor de rest zijn de mia's een wereldje van "ons kent ons", een wereldje van slijmen en bazenpoeperij. En als ge dicht bij de pot honing zit, dan wilt iedereen der eens aan likken.

"money talks, bullshit walks"
"...the path is the destination"

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: de "GROTE MUZIEK" topic

Post by laouen »

Voor de rest zijn de mia's een wereldje van "ons kent ons", een wereldje van slijmen en bazenpoeperij. En als ge dicht bij de pot honing zit, dan wilt iedereen der eens aan likken.

"[color=#FF0000:1a9fngt1]money talks, bullshit walks[/color:1a9fngt1]"
dat heeft Tom Barman bij de editie van vorig jaar wel heel erg duidelijk gemaakt Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: de "GROTE MUZIEK" topic

Post by Tom Thumper »

[color=#B80080:3h55tca9]Te lang naar de slimste mens gekeken? Image
[/color:3h55tca9]
nee ik ken die al van toen ze Humo's Rockrally wonnen in 1998 Image
En toen met een memorabel optreden op het nog memorablere huwelijk van Vitalski. (Toen dat die laatste nog grappig was)

Raketman, ik volg je niet echt als het over Das Pop gaat, uw mening over Humo daarentegen...
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
zappa
Posts: 4516
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: de "GROTE MUZIEK" topic

Post by zappa »

sig nature

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: de "GROTE MUZIEK" topic

Post by laouen »

[quote]vantoepassing

jup, ik heb vandaag ook zo weer een jaar van mijn leven verspeeld Image met de fiets onderweg naar huis bijna overreden op een rond punt Image Dat scheelde letterlijk geen 10cm Image nen idioot met een klak die 'me niet gezien had' terwijl ik zo ongeveer mooi tussen de 2 koplampen zat toen ik z'n banden hoorde sjirpen Image

de politieker die het aandurft om een 5-jaarlijks te herhalen rijtest invoert voor iedereen die minder dan 10000km per jaar doet, krijgt alvast mijn stem!
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: de "GROTE MUZIEK" topic

Post by Stefke »

't Was toen al een nikszeggend k*tgroepke, ....
In dat kader past Das Pop perfect : lege, holle, nikszeggende matte en ultrasofte bijeengeprielde klankjes waar mijn haar niet bepaald sneller van gaat groeien.
Sorry voor de fans, maar bovenstaande mening past perfect op ene Daan, wat mij betreft althans.
Ik heb diene gast laatst bezig gezien in een programma op Canvas en mijn eerste reactie na vijf minuten te hebben gekeken: een lege doos, diene gast is zo fake als de eifeltoren groot is...
Image van Daan heb ik een paar vetgeile schijven, Das Pop heeft ook wel leuke plaatjes... Image

fake, leeg, nikszeggend of bijeengekunselde klankjes zal mij worst weten, ik wordt doorgaans wel eens vrolijk van die plaatjes Image

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: de "GROTE MUZIEK" topic

Post by diskeletloetje »

Ik vind Daan een geweldig muzikant, van vele markten thuis dus enorm getalenteerd en dat is voor mij voldoende.
Das Pop heb ik lang niet kunnen smaken, vond het wat een overroepen groepke, maar hun laatste werk vind ik niet slecht.
Al vond ik het erg jammer dat Customs geen Mia kreeg, want REX vond ik een supernummer.
En dat clouseau Image ook niets gewonnen had vond ik zeer Image !
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

Post Reply