En toen piste ik bijna in mijn broek

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Post by Tom Thumper »

Vandaag met Grensland de paasrit gaan rijden, het was een leuke bedoening, wel een beetje groots, 200 man voor een off road rit is misschien wel een beetje veel van het goede, de heel grote meerderheid waren endurorijders.

Op een gegeven moment komen we op asfalt, ik draai nonchalant mijn gaskraan open, de Rudy doet wat hij moet doen, demareren dus en tegen een snelheid van zo om en bij de 100 km/h op een smal betonbaantje omzoomd met twee romantische rijen bomen, rij ik in een nagel. Het was toen dat ik bijna in mijn broek piste.

Het voorwiel en de band die er nomaal rond zit, begonnen elk een eigen leven te leiden, zich niet storend aan de rest van de Rudy en mijzelf die deze rare gang maar moesten volgen. Die bomen kwamen maar op ons af van links, van rechts, steeds deed ik verwoede pogingen om ze ontwijken, maar dan kwam die andere rij er weer aan, moest ik met mijn voet de Rudy die driegde om te vallen, recht stampen, terug bomen, de Rudy weer rechtduwen...

Enfin, uiteindelijk ben ik tot stilstand gekomen en zijn zowel de Rudy als ikzelf recht gebeleven. Maar dat was wel spannend en ik zou dat het liefst van al niet meer moeten meemaken.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: En toen piste ik bijna in mijn broek

Post by Muug »

om in mijn broek te pissen had ik vorig jaar zelfs geen tijd, toen ik mijn KTM rakelings langs een na een bocht geparkeerde bestelwagen katapulteerde.

maar een schoon pismoment met hartslag 300 was toch die dag dat ik tegen de zon in aan 't rijden was, komende van een lesdag in Sint-Niklaas, en plots passeer ik rakelings langs een kinderkarretje, geduwd door een bomma. Een half meterke meer naar rechts, en er hadden twee mensen minder op aarde geweest. Ik had ze totaal niet gezien, geen silhouet, geen schaduw, geen vorm noch obstakel, niks noppes nougabollen. Er rakelings nevest makker. Als ge dan beseft wat ge juist NIET gedaan hebt, wel, dan begint uwen tikker toch efkes te kloppen. Image

User avatar
Raketman
Posts: 1266
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: En toen piste ik bijna in mijn broek

Post by Raketman »

Ge moogt u nog zo defensief opstellen als ge wilt, dan nog zijn er dingen die ge eigenlijk niet kunt voorzien...Da's dan de definitie van een ongeluk zeker ?
Nil volentibus arduum

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: En toen piste ik bijna in mijn broek

Post by Theo »

of in McB zijn geval de definitie van geluk hebben.

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: En toen piste ik bijna in mijn broek

Post by TRooPER »

ALLE sjans dat ge de Rudy en uzelf kon recht houden,
tzou spijtig zijn om links een blauwe boom en rechts een gele boom te zien he

blijkbaar de goei reactie gehad, de volgende trekt ge die in een reflex in een wheelie h???, en stopt dan ergens in een beek ....
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: En toen piste ik bijna in mijn broek

Post by Muug »

Elke motard heeft volgens mij minstens ??n keer per jaar een "pis"moment. Image En als ge nen eerlijke mens zijt, zijt ge niet te beroerd om dat toe te geven. Image

Allez hop Image , wie plaatst er hier ??n van zijn of haar memorabele pismomenten? Image

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: En toen piste ik bijna in mijn broek

Post by fore »

Miljaarde .... Image ... En ik heb in m'n broek gepist ... Image

akzident tijdens het koffiezetten ... kokend water op linkerhand en rechtervoet ... Image


dju ... dat doe zeer ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: En toen piste ik bijna in mijn broek

Post by Muug »

zot geval, ik bedoel MOTOpismomenten Image

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: En toen piste ik bijna in mijn broek

Post by fore »

zot geval, ik bedoel MOTOpismomenten Image
Ah, die momenten ...

Awel ... toen da'k, met de moto, naar de spoed reed, is m'n broek nat geworden ... Image [/size:2mjs2kxp]

en nu ga'k zwijgen ... en kermen
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Re: En toen piste ik bijna in mijn broek

Post by frederikw »

maar een schoon pismoment met hartslag 300 was toch die dag dat ik tegen de zon in aan 't rijden was, komende van een lesdag in Sint-Niklaas, en plots passeer ik rakelings langs een kinderkarretje, geduwd door een bomma. Een half meterke meer naar rechts, en er hadden twee mensen minder op aarde geweest. Ik had ze totaal niet gezien, geen silhouet, geen schaduw, geen vorm noch obstakel, niks noppes nougabollen. Er rakelings nevest makker. Als ge dan beseft wat ge juist NIET gedaan hebt, wel, dan begint uwen tikker toch efkes te kloppen. Image

Misschien toch eens overwegen om wat minder op het voetpad te rijden? Image Image

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: En toen piste ik bijna in mijn broek

Post by Muug »

er is daar geen voetpad, madam liep op de weg

User avatar
F M
Posts: 5108
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: En toen piste ik bijna in mijn broek

Post by F M »

Mijn pismoment was toen de bus aan de bushalte stopte, van de andere kant een auto kwam, ik dus moest stoppen, en dan pas merkte dat de straat volledig beijzeld was. Image

Omdat de moto in een flauwe bocht net daarvoor toch een licht zijstapje gemaakt had, had ik ergens precies toch een achterdocht en had ik tegen mijn gewoonte in eerst even de achterrem gebruikt. Direct aan het slippen. Rem gelost, eerst gepanikeerd, en dan met korte remstootjes aan de voorrem tot stisltand gekomen op 20 cm van de bus.

Een paar minuten daar gestaan om bij te komen en dan heel langzaam terug naar huis gereden en de auto genomen.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4522
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: En toen piste ik bijna in mijn broek

Post by zappa »

Mijn pismoment was toen de bus aan de bushalte stopte, van de andere kant een auto kwam, ik dus moest stoppen, en dan pas merkte dat de straat volledig beijzeld was. Image

Omdat de moto in een flauwe bocht net daarvoor toch een licht zijstapje gemaakt had, had ik ergens precies toch een achterdocht en had ik tegen mijn gewoonte in eerst even de achterrem gebruikt. Direct aan het slippen. Rem gelost, eerst gepanikeerd, en dan met korte remstootjes aan de voorrem tot stisltand gekomen op 20 cm van de bus.

Een paar minuten daar gestaan om bij te komen en dan heel langzaam terug naar huis gereden en de auto genomen.
allleee ge kon nu ne keer de bus pakken Image Image
sig nature

User avatar
F M
Posts: 5108
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: En toen piste ik bijna in mijn broek

Post by F M »

Hopelijk is het te begrijpen ik ben al een paar keer herbegonnen typen ,het moet maar goe zijn[/size:3nvajrrc] Image


Begrepen ![/size:3nvajrrc] Image

Maar schrijf dat niet zo klein meer. Ik moest het verdomme kopi?ren en plakken in Word en daar vergroten tot ik het kon lezen. Image Image
I am confused. Oh no, maybe not!

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: En toen piste ik bijna in mijn broek

Post by fore »

En ik : tja ik wat staan [b:2u8zt60q]godvermiljaardeju achtige klanken[/b:2u8zt60q] uitstoten en staan beven van de stres adrenaline shock Image Image
De Pastoor mag zeggen wat 'm wil ... 't kan toch ne keer deugd doen ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
zappa
Posts: 4522
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: En toen piste ik bijna in mijn broek

Post by zappa »

ik heb sommige momenten ook wel eens tijdelijk last van Gilles de la Tourette vooral van het Coprolalie symptoom nondedomme Image
sig nature

petervdc
Posts: 3507
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: En toen piste ik bijna in mijn broek

Post by petervdc »

De Pastoor mag zeggen wat 'm wil ... 't kan toch ne keer deugd doen ...
En over w?t precies heb je het nu ?
Image
Keep going

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2934
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: En toen piste ik bijna in mijn broek

Post by duibhce Kaelann »

En over w?t precies heb je het nu ?
Image
een koorknaapje? Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Post Reply