En toen piste ik bijna in mijn broek

Kletsen over moto's en andere motodingen.
petervdc
Posts: 3507
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: En toen piste ik bijna in mijn broek

Post by petervdc »

Oesje, nu wordt het niet meer grappig ... Image
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: En toen piste ik bijna in mijn broek

Post by Muug »

Best wel interessant om te zien hoeveel stoere binken hier niet durven toegeven dat ze af en toe wel eens fouten maken tijdens het motorrijden Image Ja, ermee lachen, dat kunnen ze. Image Tom, dat ge dat durft Image

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2934
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: En toen piste ik bijna in mijn broek

Post by duibhce Kaelann »

Best wel interessant om te zien hoeveel stoere binken hier niet durven toegeven dat ze af en toe wel eens fouten maken tijdens het motorrijden
bwa, ik kan u met een redelijke graad van zekerheid zeggen dat elke keer dat ik totnogtoe met de motor op mijn bakkes gegaan ben door mijn eigen toedoen was. Op 1 keer na, dat was door toedoen van van een jong gastje in ne zwarte Golf en zelfs toen had ik het waarschijnlijk kunnen voorzien door beter op te letten. Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Kwakkel
Posts: 187
Joined: 26 Oct 2009 01:03
Location: Stekene

Re: En toen piste ik bijna in mijn broek

Post by Kwakkel »

Daarnet niet echt een pismoment, maar toch nekeer teruggereden om te zien wat het was want wel goe verschoten...
Was donker, boere baantjes aan't doen en eerlijk gezegd veel te fel aan't doen.
Ik neem mijnen bocht naar links aan een T-kruispunt en trek volledig de gas open (met nen NTV kunt ge dat Image ) en plots schuift heel mijne achterkant makkelijk een meterke opzij. Heb mij wonderwel recht gehouden (voor ne voet te zetten ging het te snel...) maar wel ne wrong in mijne rug gekregen, ne snok.
Was dus fijne grav? dat ik niet had zien liggen. Typisch op zo'n banen natuurlijk maarja...
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...

User avatar
Blackbert
Posts: 3510
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: En toen piste ik bijna in mijn broek

Post by Blackbert »

Niet durven toegeven? Ik loop al drie dagen na te denken welke ik moet kiezen. Image

Jeugdige overmoed (allez, mijn eerste kilometers met een moto, er groeide wel al haar onder mijn gezicht): met de VF750C van een maat stilvallen als 't groen wordt, te rap terug vertrekken met als gevolg een schone willie.
Met de ZZR aan 't rond punt in St Niklaas rustig naast de rij auto's naar voor, 't verkeer op de rotonde in 't oog houdend, de eerste auto was een Range, nogal hoog. Op 't moment dat ik voor mij kijk en aanzet, is daar een peke met de fiets aan de hand. Met als gevolg een schone stoppie, op 5 cm van zijne velo.
Met dezelfde, ergens in Frankrijk. bergop, schone slingers, overzichtelijk. Boven ziet het eruit alsof het gewoon rechtdoor loopt, tussen de 2 helften van 't bos. Niet dus, haakse rechtse en een soort brandgang/greppel rechtdoor. Geen bordjes, nada. Kwakske achteruit lichtjes omhoog tot op 't asfalt mogen duwen, na efkes op adem komen.
Met de Bandit kroket op een Corsa die blind uit een zijstraat getaffeld komt (Samson, dorp na 't kasteel). Geen tijd gehad om te pissen, denk ik. Herinner mij eigenlijk ook niks daarvan.
Met de TA, met duo, rustig tuffend in de Vlaamse Ardennen. Madammeke voor ons die vertraagt, geen pinkers, niet naar rechts opschuift ... Ik laat mij ook bollen, wachtend op wat komt, met de bedoeling na de tegenligger voor te steken. Klopt die ineens alles dicht, scheelde een schaamhaar. Al eens een cursuske meepakken en die dingen mentaal onderhouden heeft mij erlangs geholpen ipv in hare koffer.
grease up your baby for a ball on the hill

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: En toen piste ik bijna in mijn broek

Post by Theo »

awel zie, mijn grootste pismoment: op een slingerbaantje in de buurt van Treignes waren we zo 'n beetje het varken aan 't uithangen met een paar man.
Veel te snel in de afdaling natuurlijk, en plots staat daar toch wel een koe op de weg zeker.
Jaja, zo 'n viervoeter met een doedelzak eronder.
Ik knal daar plat op, en gelukkig voor mij was dat niet al te hard, maar het frame van dat minifietske was wel volledig geplooid.
Ik was toen 14 jaar en we waren op bivak in Treignes. Image Image Image

Met de motor heb ik ooit ??n pismoment gehad: ik reed geloof ik achter African aan, de Molign? omlaag toen we de eerste keer "circuit de charlemagne" gingen rijden, en ik was met de Revere, en totaal vergeten dat dat spel raar stuurt in vergelijking met de Deauville, en dat die Macadam 50 toch wat minder grip heeft dan de strada's onder de Deauville.
Om te kunnen volgen moest ik redelijk gassen, en ging eigenlijk iets te snel de bocht in.
Ik dacht effe bij te remmen zoals met de Deauville, waar dat zonder probleem gaat, maar de revere richtte zich gewoon op, waardoor ik op het andere rijvak terecht kwam.
Sindsdien weet ik dat de deauville heel vergevingsgezind is als je kleine foutjes maakt, en dat ik dus heel goed moet oppassen als ik naar een andere motor overstap, omdat die dat direkt afstraft. Voor de rest valt dat nogal mee, mijn "pismomenten", misschien juist omdat ik heel voorzichtig (lees: gelijk een seut) rijd.

User avatar
zappa
Posts: 4522
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: En toen piste ik bijna in mijn broek

Post by zappa »

Seutig en sukkelachtig rijden, wel dat kan ik perfect Image

Op mijn ozo klein beetje moto ervaring, is momenteel (dat maar zo blijft!) dat rond punt dat ik meer als een Z gereden heb ipv een O, met die sm690 en die nissan navara die nog aan mijne smt hangt Image
Van op het linker vak terecht komen(tot nu iedere X chance op gebied van tegenliggers Image ), rechtdoor rijden in bochten, moto stil vallen (vtx) in bochten, daar pis ik al niet meer van, 't is niet meer dagelijks maar toch nog wekelijks Image

Het grootste slik moment (vond ik) is als je begint gewoon te worden aan de snelheid van een moto, in begin rij je zo van wouuuuuw ik rij 80! wouuuw 100! maar opdenduur wen je daar aan en voor je't weet ben je ineens 't eind straat of bij 't rond punt en dan moogt ge uw remtechniek gaan oefenen Image


Maar in mei leer ik bij Image (zal wel zeker? Image )
sig nature

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: En toen piste ik bijna in mijn broek

Post by Theo »

....knip........[color=#FF0000:2aeomt44]slik moment[/color:2aeomt44]......knip.........

Image Image

User avatar
F M
Posts: 5108
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: En toen piste ik bijna in mijn broek

Post by F M »

Dirty old mind Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4522
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: En toen piste ik bijna in mijn broek

Post by zappa »

....knip........[color=#FF0000:2sjizcfj]slik moment[/color:2sjizcfj]......knip.........

Image Image

TSSS TSSSS TSSSS

als dat met mijne helm op is moet ge u daar niet te veel bij voorstellen jong!



Image Image Image
sig nature

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: En toen piste ik bijna in mijn broek

Post by fore »

TSSS TSSSS TSSSS
als dat met mijne helm op is moet ge u daar niet te veel bij voorstellen jong!

Image Image Image
Zeker omdat ... Image ... nee, 'k ga zwijgen ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

kirikoe
Posts: 297
Joined: 23 Oct 2009 13:38

Re: En toen piste ik bijna in mijn broek

Post by kirikoe »

Op de autosnelweg E40 .
Terwijl ik terug invoeg van 3de rijvak naar tweede komt er plots enen zonder reden ( geen trage voorliggers ) van het eerste naar tweede voor mijn neus . Ik voel de zijkant van zijn koffer nog altijd tegen mijn rechterknie als ik hem rakelings passeer om terug op het derde vak te geraken.

User avatar
zappa
Posts: 4522
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: En toen piste ik bijna in mijn broek

Post by zappa »

Op de autosnelweg E40 .
Terwijl ik terug invoeg van 3de rijvak naar tweede komt er plots enen zonder reden ( geen trage voorliggers ) van het eerste naar tweede voor mijn neus . Ik voel de zijkant van zijn koffer nog altijd tegen mijn rechterknie als ik hem rakelings passeer om terug op het derde vak te geraken.
amai, voor 't zelfde krijg je ne duw en lig je in de middenberm Image


[quote="fore
Zeker omdat ... Image ... nee, 'k ga zwijgen ... Image[/quote]

eeee pas op zen of ik kom in uw frangipan bijten Image
sig nature

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: En toen piste ik bijna in mijn broek

Post by diskeletloetje »

Vandaag kom ik van de E19 de luchthavenlaan (2X2 rijstroken gescheiden door middenberm) opgereden. Aan het einde van de luchthavenlaan wil ik naar links, de Haachtsesteenweg op, er is daar aan de lichten een voorsorteerstrook naar links voor wie de haachtsesteenweg opwil. Niemand voor mij, dus ik sta mooi vooraan...Rechts van mij staat ook een auto te wachten. Als het groen wordt, zet ik aan, en ineens maakt de auto rechts van mij een U bocht, terug de luchthavenlaan op, zonder kijken of niets en snijdt me de pas af... Image
Ikke dus in de remmen, snel vaste grond zoeken (wat niet eenvoudig is daar ik met de Versys bijna niet aan de grond kan...), proberen die moto recht te houden en tot stilstand komen op amper 5 cm van die auto. Die blinde goele vond het blijkbaar ook nodig om nog van haar tak te maken, had zij efkes chance dat ik bezig was met mijn motor recht te houden, anders had ik haren spiegel efkes geretoucheerd....
Was mij da verschieten...
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

petervdc
Posts: 3507
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: En toen piste ik bijna in mijn broek

Post by petervdc »

Was mij da verschieten...
Ook al meegemaakt, en idd, het ergste is dan dat zij zelf van hun oren maken, terwijl zij in fout zijn Image

Soit.
Goe gereageerd dus !
Den abs dus in werking ?
Keep going

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: En toen piste ik bijna in mijn broek

Post by diskeletloetje »

Dat ik het niet eens meer weet...'k kon maar aan een ding denken: niet in mijn broek piesen Image
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: En toen piste ik bijna in mijn broek

Post by laouen »

jammer da ge op zo'n momenten zo van de kaart zijt, da ge der verbaal gewoon efkes niks uit krijgt h? Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: En toen piste ik bijna in mijn broek

Post by fore »

Aan het einde van de luchthavenlaan wil ik naar links, de Haachtsesteenweg op, er is daar aan de lichten een voorsorteerstrook naar links voor wie de haachtsesteenweg opwil. Niemand voor mij, dus ik sta mooi vooraan...Rechts van mij staat ook een auto te wachten. Als het groen wordt, zet ik aan, en ineens maakt de auto rechts van mij een U bocht, terug de luchthavenlaan op, zonder kijken of niets en snijdt me de pas af... Image
...
Was mij da verschieten...
Loetje, dat kruispunt is nogal verwarrend Image (klote-inrichting) ... dat is wel degelijk een dubbele strook om naar links af te draaien.

Dat madameke maakt geen U-bocht (ze moet waarschijnlijk dezelfde richting als gij) en moet zeer snel links afdraaien (zij mag niet over haar witte lijn) ... gij moest 'nog' sneller links aanhouden. Gij moet daar ahw net naast de middenberm 'mikken' of ge rijd daar in elkaars vaar(pis)water. Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
F M
Posts: 5108
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: En toen piste ik bijna in mijn broek

Post by F M »

jammer da ge op zo'n momenten zo van de kaart zijt, da ge der verbaal gewoon efkes niks uit krijgt h? Image
Bwa, vorig jaar in Schotland toch effe hard moeten remmen voor een tegemoetkomende auto, mij nog net naar rechtsz kunnen smijten, stil komen te staan net naast die auto. Kheb toen eens heel hard mijn gedacht geroepen, hoor. Image Image Image

Achteraf kwam ik wel tot het besef dat ik tegen de passagier aan het roepen was. Image Image
I am confused. Oh no, maybe not!

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: En toen piste ik bijna in mijn broek

Post by diskeletloetje »

Neen Fore, ze maakte wel degelijk rechtsomkeer, dus terug richting E19. Ik kan me voorstellen dat ge u misrijdt, maar als je dan terug wil keren dan ge je toch uiterst links gaan staan, dacht ik zo, logischerwijs. Zij stond rechts van mij en toen ik aanzette om de haachtsesteenweg op te rijden (ik hield het linkse baanvak aan) draaide zij scherp af.
[url]
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

Post Reply