En toen piste ik bijna in mijn broek
Re: En toen piste ik bijna in mijn broek
Best wel interessant om te zien hoeveel stoere binken hier niet durven toegeven dat ze af en toe wel eens fouten maken tijdens het motorrijden Ja, ermee lachen, dat kunnen ze. Tom, dat ge dat durft
- duibhce Kaelann
- Posts: 2934
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: En toen piste ik bijna in mijn broek
bwa, ik kan u met een redelijke graad van zekerheid zeggen dat elke keer dat ik totnogtoe met de motor op mijn bakkes gegaan ben door mijn eigen toedoen was. Op 1 keer na, dat was door toedoen van van een jong gastje in ne zwarte Golf en zelfs toen had ik het waarschijnlijk kunnen voorzien door beter op te letten.Best wel interessant om te zien hoeveel stoere binken hier niet durven toegeven dat ze af en toe wel eens fouten maken tijdens het motorrijden
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: En toen piste ik bijna in mijn broek
Daarnet niet echt een pismoment, maar toch nekeer teruggereden om te zien wat het was want wel goe verschoten...
Was donker, boere baantjes aan't doen en eerlijk gezegd veel te fel aan't doen.
Ik neem mijnen bocht naar links aan een T-kruispunt en trek volledig de gas open (met nen NTV kunt ge dat ) en plots schuift heel mijne achterkant makkelijk een meterke opzij. Heb mij wonderwel recht gehouden (voor ne voet te zetten ging het te snel...) maar wel ne wrong in mijne rug gekregen, ne snok.
Was dus fijne grav? dat ik niet had zien liggen. Typisch op zo'n banen natuurlijk maarja...
Was donker, boere baantjes aan't doen en eerlijk gezegd veel te fel aan't doen.
Ik neem mijnen bocht naar links aan een T-kruispunt en trek volledig de gas open (met nen NTV kunt ge dat ) en plots schuift heel mijne achterkant makkelijk een meterke opzij. Heb mij wonderwel recht gehouden (voor ne voet te zetten ging het te snel...) maar wel ne wrong in mijne rug gekregen, ne snok.
Was dus fijne grav? dat ik niet had zien liggen. Typisch op zo'n banen natuurlijk maarja...
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...
Re: En toen piste ik bijna in mijn broek
Niet durven toegeven? Ik loop al drie dagen na te denken welke ik moet kiezen.
Jeugdige overmoed (allez, mijn eerste kilometers met een moto, er groeide wel al haar onder mijn gezicht): met de VF750C van een maat stilvallen als 't groen wordt, te rap terug vertrekken met als gevolg een schone willie.
Met de ZZR aan 't rond punt in St Niklaas rustig naast de rij auto's naar voor, 't verkeer op de rotonde in 't oog houdend, de eerste auto was een Range, nogal hoog. Op 't moment dat ik voor mij kijk en aanzet, is daar een peke met de fiets aan de hand. Met als gevolg een schone stoppie, op 5 cm van zijne velo.
Met dezelfde, ergens in Frankrijk. bergop, schone slingers, overzichtelijk. Boven ziet het eruit alsof het gewoon rechtdoor loopt, tussen de 2 helften van 't bos. Niet dus, haakse rechtse en een soort brandgang/greppel rechtdoor. Geen bordjes, nada. Kwakske achteruit lichtjes omhoog tot op 't asfalt mogen duwen, na efkes op adem komen.
Met de Bandit kroket op een Corsa die blind uit een zijstraat getaffeld komt (Samson, dorp na 't kasteel). Geen tijd gehad om te pissen, denk ik. Herinner mij eigenlijk ook niks daarvan.
Met de TA, met duo, rustig tuffend in de Vlaamse Ardennen. Madammeke voor ons die vertraagt, geen pinkers, niet naar rechts opschuift ... Ik laat mij ook bollen, wachtend op wat komt, met de bedoeling na de tegenligger voor te steken. Klopt die ineens alles dicht, scheelde een schaamhaar. Al eens een cursuske meepakken en die dingen mentaal onderhouden heeft mij erlangs geholpen ipv in hare koffer.
Jeugdige overmoed (allez, mijn eerste kilometers met een moto, er groeide wel al haar onder mijn gezicht): met de VF750C van een maat stilvallen als 't groen wordt, te rap terug vertrekken met als gevolg een schone willie.
Met de ZZR aan 't rond punt in St Niklaas rustig naast de rij auto's naar voor, 't verkeer op de rotonde in 't oog houdend, de eerste auto was een Range, nogal hoog. Op 't moment dat ik voor mij kijk en aanzet, is daar een peke met de fiets aan de hand. Met als gevolg een schone stoppie, op 5 cm van zijne velo.
Met dezelfde, ergens in Frankrijk. bergop, schone slingers, overzichtelijk. Boven ziet het eruit alsof het gewoon rechtdoor loopt, tussen de 2 helften van 't bos. Niet dus, haakse rechtse en een soort brandgang/greppel rechtdoor. Geen bordjes, nada. Kwakske achteruit lichtjes omhoog tot op 't asfalt mogen duwen, na efkes op adem komen.
Met de Bandit kroket op een Corsa die blind uit een zijstraat getaffeld komt (Samson, dorp na 't kasteel). Geen tijd gehad om te pissen, denk ik. Herinner mij eigenlijk ook niks daarvan.
Met de TA, met duo, rustig tuffend in de Vlaamse Ardennen. Madammeke voor ons die vertraagt, geen pinkers, niet naar rechts opschuift ... Ik laat mij ook bollen, wachtend op wat komt, met de bedoeling na de tegenligger voor te steken. Klopt die ineens alles dicht, scheelde een schaamhaar. Al eens een cursuske meepakken en die dingen mentaal onderhouden heeft mij erlangs geholpen ipv in hare koffer.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: En toen piste ik bijna in mijn broek
awel zie, mijn grootste pismoment: op een slingerbaantje in de buurt van Treignes waren we zo 'n beetje het varken aan 't uithangen met een paar man.
Veel te snel in de afdaling natuurlijk, en plots staat daar toch wel een koe op de weg zeker.
Jaja, zo 'n viervoeter met een doedelzak eronder.
Ik knal daar plat op, en gelukkig voor mij was dat niet al te hard, maar het frame van dat minifietske was wel volledig geplooid.
Ik was toen 14 jaar en we waren op bivak in Treignes.
Met de motor heb ik ooit ??n pismoment gehad: ik reed geloof ik achter African aan, de Molign? omlaag toen we de eerste keer "circuit de charlemagne" gingen rijden, en ik was met de Revere, en totaal vergeten dat dat spel raar stuurt in vergelijking met de Deauville, en dat die Macadam 50 toch wat minder grip heeft dan de strada's onder de Deauville.
Om te kunnen volgen moest ik redelijk gassen, en ging eigenlijk iets te snel de bocht in.
Ik dacht effe bij te remmen zoals met de Deauville, waar dat zonder probleem gaat, maar de revere richtte zich gewoon op, waardoor ik op het andere rijvak terecht kwam.
Sindsdien weet ik dat de deauville heel vergevingsgezind is als je kleine foutjes maakt, en dat ik dus heel goed moet oppassen als ik naar een andere motor overstap, omdat die dat direkt afstraft. Voor de rest valt dat nogal mee, mijn "pismomenten", misschien juist omdat ik heel voorzichtig (lees: gelijk een seut) rijd.
Veel te snel in de afdaling natuurlijk, en plots staat daar toch wel een koe op de weg zeker.
Jaja, zo 'n viervoeter met een doedelzak eronder.
Ik knal daar plat op, en gelukkig voor mij was dat niet al te hard, maar het frame van dat minifietske was wel volledig geplooid.
Ik was toen 14 jaar en we waren op bivak in Treignes.
Met de motor heb ik ooit ??n pismoment gehad: ik reed geloof ik achter African aan, de Molign? omlaag toen we de eerste keer "circuit de charlemagne" gingen rijden, en ik was met de Revere, en totaal vergeten dat dat spel raar stuurt in vergelijking met de Deauville, en dat die Macadam 50 toch wat minder grip heeft dan de strada's onder de Deauville.
Om te kunnen volgen moest ik redelijk gassen, en ging eigenlijk iets te snel de bocht in.
Ik dacht effe bij te remmen zoals met de Deauville, waar dat zonder probleem gaat, maar de revere richtte zich gewoon op, waardoor ik op het andere rijvak terecht kwam.
Sindsdien weet ik dat de deauville heel vergevingsgezind is als je kleine foutjes maakt, en dat ik dus heel goed moet oppassen als ik naar een andere motor overstap, omdat die dat direkt afstraft. Voor de rest valt dat nogal mee, mijn "pismomenten", misschien juist omdat ik heel voorzichtig (lees: gelijk een seut) rijd.
Re: En toen piste ik bijna in mijn broek
Seutig en sukkelachtig rijden, wel dat kan ik perfect
Op mijn ozo klein beetje moto ervaring, is momenteel (dat maar zo blijft!) dat rond punt dat ik meer als een Z gereden heb ipv een O, met die sm690 en die nissan navara die nog aan mijne smt hangt
Van op het linker vak terecht komen(tot nu iedere X chance op gebied van tegenliggers ), rechtdoor rijden in bochten, moto stil vallen (vtx) in bochten, daar pis ik al niet meer van, 't is niet meer dagelijks maar toch nog wekelijks
Het grootste slik moment (vond ik) is als je begint gewoon te worden aan de snelheid van een moto, in begin rij je zo van wouuuuuw ik rij 80! wouuuw 100! maar opdenduur wen je daar aan en voor je't weet ben je ineens 't eind straat of bij 't rond punt en dan moogt ge uw remtechniek gaan oefenen
Maar in mei leer ik bij (zal wel zeker? )
Op mijn ozo klein beetje moto ervaring, is momenteel (dat maar zo blijft!) dat rond punt dat ik meer als een Z gereden heb ipv een O, met die sm690 en die nissan navara die nog aan mijne smt hangt
Van op het linker vak terecht komen(tot nu iedere X chance op gebied van tegenliggers ), rechtdoor rijden in bochten, moto stil vallen (vtx) in bochten, daar pis ik al niet meer van, 't is niet meer dagelijks maar toch nog wekelijks
Het grootste slik moment (vond ik) is als je begint gewoon te worden aan de snelheid van een moto, in begin rij je zo van wouuuuuw ik rij 80! wouuuw 100! maar opdenduur wen je daar aan en voor je't weet ben je ineens 't eind straat of bij 't rond punt en dan moogt ge uw remtechniek gaan oefenen
Maar in mei leer ik bij (zal wel zeker? )
sig nature
Re: En toen piste ik bijna in mijn broek
....knip........[color=#FF0000:2aeomt44]slik moment[/color:2aeomt44]......knip.........
Re: En toen piste ik bijna in mijn broek
....knip........[color=#FF0000:2sjizcfj]slik moment[/color:2sjizcfj]......knip.........
TSSS TSSSS TSSSS
als dat met mijne helm op is moet ge u daar niet te veel bij voorstellen jong!
sig nature
Re: En toen piste ik bijna in mijn broek
Zeker omdat ... ... nee, 'k ga zwijgen ...TSSS TSSSS TSSSS
als dat met mijne helm op is moet ge u daar niet te veel bij voorstellen jong!
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...
Re: En toen piste ik bijna in mijn broek
Op de autosnelweg E40 .
Terwijl ik terug invoeg van 3de rijvak naar tweede komt er plots enen zonder reden ( geen trage voorliggers ) van het eerste naar tweede voor mijn neus . Ik voel de zijkant van zijn koffer nog altijd tegen mijn rechterknie als ik hem rakelings passeer om terug op het derde vak te geraken.
Terwijl ik terug invoeg van 3de rijvak naar tweede komt er plots enen zonder reden ( geen trage voorliggers ) van het eerste naar tweede voor mijn neus . Ik voel de zijkant van zijn koffer nog altijd tegen mijn rechterknie als ik hem rakelings passeer om terug op het derde vak te geraken.
Re: En toen piste ik bijna in mijn broek
amai, voor 't zelfde krijg je ne duw en lig je in de middenbermOp de autosnelweg E40 .
Terwijl ik terug invoeg van 3de rijvak naar tweede komt er plots enen zonder reden ( geen trage voorliggers ) van het eerste naar tweede voor mijn neus . Ik voel de zijkant van zijn koffer nog altijd tegen mijn rechterknie als ik hem rakelings passeer om terug op het derde vak te geraken.
[quote="fore
Zeker omdat ... ... nee, 'k ga zwijgen ... [/quote]
eeee pas op zen of ik kom in uw frangipan bijten
sig nature
-
- Posts: 652
- Joined: 23 Oct 2009 14:06
Re: En toen piste ik bijna in mijn broek
Vandaag kom ik van de E19 de luchthavenlaan (2X2 rijstroken gescheiden door middenberm) opgereden. Aan het einde van de luchthavenlaan wil ik naar links, de Haachtsesteenweg op, er is daar aan de lichten een voorsorteerstrook naar links voor wie de haachtsesteenweg opwil. Niemand voor mij, dus ik sta mooi vooraan...Rechts van mij staat ook een auto te wachten. Als het groen wordt, zet ik aan, en ineens maakt de auto rechts van mij een U bocht, terug de luchthavenlaan op, zonder kijken of niets en snijdt me de pas af...
Ikke dus in de remmen, snel vaste grond zoeken (wat niet eenvoudig is daar ik met de Versys bijna niet aan de grond kan...), proberen die moto recht te houden en tot stilstand komen op amper 5 cm van die auto. Die blinde goele vond het blijkbaar ook nodig om nog van haar tak te maken, had zij efkes chance dat ik bezig was met mijn motor recht te houden, anders had ik haren spiegel efkes geretoucheerd....
Was mij da verschieten...
Ikke dus in de remmen, snel vaste grond zoeken (wat niet eenvoudig is daar ik met de Versys bijna niet aan de grond kan...), proberen die moto recht te houden en tot stilstand komen op amper 5 cm van die auto. Die blinde goele vond het blijkbaar ook nodig om nog van haar tak te maken, had zij efkes chance dat ik bezig was met mijn motor recht te houden, anders had ik haren spiegel efkes geretoucheerd....
Was mij da verschieten...
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...
Re: En toen piste ik bijna in mijn broek
Ook al meegemaakt, en idd, het ergste is dan dat zij zelf van hun oren maken, terwijl zij in fout zijnWas mij da verschieten...
Soit.
Goe gereageerd dus !
Den abs dus in werking ?
Keep going
-
- Posts: 652
- Joined: 23 Oct 2009 14:06
Re: En toen piste ik bijna in mijn broek
Dat ik het niet eens meer weet...'k kon maar aan een ding denken: niet in mijn broek piesen
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...
Re: En toen piste ik bijna in mijn broek
jammer da ge op zo'n momenten zo van de kaart zijt, da ge der verbaal gewoon efkes niks uit krijgt h?
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
Re: En toen piste ik bijna in mijn broek
Loetje, dat kruispunt is nogal verwarrend (klote-inrichting) ... dat is wel degelijk een dubbele strook om naar links af te draaien.Aan het einde van de luchthavenlaan wil ik naar links, de Haachtsesteenweg op, er is daar aan de lichten een voorsorteerstrook naar links voor wie de haachtsesteenweg opwil. Niemand voor mij, dus ik sta mooi vooraan...Rechts van mij staat ook een auto te wachten. Als het groen wordt, zet ik aan, en ineens maakt de auto rechts van mij een U bocht, terug de luchthavenlaan op, zonder kijken of niets en snijdt me de pas af...
...
Was mij da verschieten...
Dat madameke maakt geen U-bocht (ze moet waarschijnlijk dezelfde richting als gij) en moet zeer snel links afdraaien (zij mag niet over haar witte lijn) ... gij moest 'nog' sneller links aanhouden. Gij moet daar ahw net naast de middenberm 'mikken' of ge rijd daar in elkaars vaar(pis)water.
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...
Re: En toen piste ik bijna in mijn broek
Bwa, vorig jaar in Schotland toch effe hard moeten remmen voor een tegemoetkomende auto, mij nog net naar rechtsz kunnen smijten, stil komen te staan net naast die auto. Kheb toen eens heel hard mijn gedacht geroepen, hoor.jammer da ge op zo'n momenten zo van de kaart zijt, da ge der verbaal gewoon efkes niks uit krijgt h?
Achteraf kwam ik wel tot het besef dat ik tegen de passagier aan het roepen was.
I am confused. Oh no, maybe not!
-
- Posts: 652
- Joined: 23 Oct 2009 14:06
Re: En toen piste ik bijna in mijn broek
Neen Fore, ze maakte wel degelijk rechtsomkeer, dus terug richting E19. Ik kan me voorstellen dat ge u misrijdt, maar als je dan terug wil keren dan ge je toch uiterst links gaan staan, dacht ik zo, logischerwijs. Zij stond rechts van mij en toen ik aanzette om de haachtsesteenweg op te rijden (ik hield het linkse baanvak aan) draaide zij scherp af.
[url]
[url]
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...