Dag 1:
Vandaag hebben we bij mij thuis afgesproken.
Samen nog wat bagage verdelen...
Door mijn 3-handse motor... had ik geen reservesleutel... Het plan om dit te voorzien was er reeds lange tijd, maar door vele tussenkomsten is het er nooit van gekomen.
Dus had ik snel nog een uitstapje richting Aalst gepland samen met mijn kompaan.
Ik had nog blanke originele sleutels liggen, maar na het maken van de sleutel was de beste man niet overtuigd dat de sleutel zou werken.
De sleutel heb ik gratis meegekregen maar alles bleek te werken...
De 2 gezinnetjes hebben nog even genoten van een stevige maaltijd om dan richting boot te vertrekken.
Goed volgeladen (en tetterend aan elk rood licht) kwamen we als laatste op de boot toe.
(Wat wel zijn voordelen heeft qua rustig vastmaken van de motor.)
Nog even een stevige maaltijd op de boot en het wordt tijd voor eens eerste nacht "op reis").
Dag 2:
Aangekomen in Hull gaat onze tocht via heel wat grote banen richting het Lake District.
Om toch even aan te tonen hoe vol beladen we zijn:
Eenmaal aangekomen op onze camping beginnen we onze tentjes op te zetten..... in een stormweertje
(je moet je inbeelden dat de linkse kant van de tent ook eigenlijk bol moet staan)
Toen de tentjes opstonden zijn we uiteindelijk nog een ritje gaan maken:
Dag 3:
Van Lake District naar Glen/Ben Nevis (het verschil zit hem of je de vallei of de berg bekijkt blijkbaar).
Daar hebben we wat gratis koffie kunnen versieren door doorweekt en verkleumd toe te komen...
Onder de baan worden we getrakteerd door enkel Marilyn's of Monroe's (afhankelijk welke streek blijkbaar):
Ook een regenboogje konden we spotten (maar aan het einde lag geen pot goud vrees ik).
Dag 4:
Vanuit Glen Nevis passeren we langs Ben nevis, om uiteindelijk naar Isle of Sky te rijden.
Op Isle of Sky (een eiland verbonden dmv een klein brugje) hebben we wat genoten van het Schotse platte water :
Om uiteindelijk op onze camping aan te komen.
Dag 5:
Vanop Isle of Sky gaat de route richting Ullapool, maar langs de vrij bekende applecross.
Aangezien we geen beginners meer zijn, gaan we vol goeie moed op pad...
Op de foto is het niet duidelijk maar hier liggen heel wat bochten:
en na onze leuke bochtige rit naar boven, komen we op het hoogste punt van de applecross aan:
Waar we dan uiteindelijk getrakteerd worden op een sneeuwbui...
Na een gezellige babbel met enkele Britten (waarvan 1 van hen ook nog een Sevenfifty gehad heeft) rijden we weer voort.
Vandaag zal onze eerste dag worden dat we niet aan onze geplande bestemming geraken.
Maar geen paniek, we zoeken gewoon een camping in de buurt...
Op deze camping werden we getrakteerd op volgende zicht:
Dag 6:
Vanuit de camping op Glairloch zetten we onze tocht richting ullapool verder om uiteindelijk te stranden in Smoo Caves.
Onder de baan maken we kennis met het schotse d in de bochten...
zonder al te veel erg schieten we onze door de passing places en kunnen we onze tentjes opzetten op een camping aan zee.
Met h??l wat wind, gekrijs van zeemeeuwen banen we ons met de motor een weg naar het dichtst bijzijnde cafe/restaurant...
Achteraf bekeken was de motor niet nodig, aangezien dit vlak naast de camping lag...
Dag 7:
Vanuit de Smoo Caves steken we door naar het noordelijkste punt van Schotland, John O'Groates om dan door te rijden naar de Camping in de buurt van Drumnadrochit (Loch Ness)
Vanop de "dijk" van John O'Groates krijgen we zicht op de Shetland Islands (je weet wel, van die paardjes he).
Dag 8:
Een rustdag, je kan het misschien niet geloven, maar we hebben vandaag als ontspanning...
even met de motor gaan rijden richting Distillerij Glen Ord in Muir of Ord bekend vanwege zijn 12jaar oude Singleton glen ord whisky.
Na enkele wihisekiejs van de wihisekiejsdiestillleeerderedinges reden we terug naar de camping.
Dag 9:
Vandaag rijden we rond Loch Ness, op zoek naar het monster...
Na een tankstop dachten we het monster gezien te hebben.... Ik beken dat ik er die dag niet zo fris uitzag, maar zo monsterachtig was ik nu ook weer niet.
(even stoer posen voor een foto)
Dag 10:
Vandaag verlaten we onze Camping in Cannich en rijden we op vlotte wijze door naar Saint Andrews. Onder de baan komen we op een van de vele berg-viewpoints een eenzame schot tegen.
Die oude man stond daar een volledige dag wat te doedelzakken (en kon er best wat van).
Dag 11:
Vandaag stond een heuze rondrit geplanned,
maar door het superweer, gecombineerd met een vorm van vermoeidheid (en 3 spurtjes wegens foto met zelfontspanner) hebben we besloten om naar het wheel of falkirk te rijden.
Het wheel is een scheepslift gebouwd met een recreatief doel. Het wiel zelf draait rond en vraagt evenveel energie als het koken van 8 ketels water (verwaarloosbaar dus).
Dag 12:
Vandaag nog een rustdagje ingepland, en daar maken we gebruik van om een klein motoritje te doen richting Edinburgh (meer bepaald het kasteel ervan).
Hier hebben we een 6tal uurtjes rond gehuppeld, en heel wat kunnen bewonderen,
hieronder wat sfeerfotoootjes:
Tijdens ons bezoek liepen we plots op de set van een of andere film:
en uiteindelijk werden we getrakteerd op een volksdansje door de riverdance-bende:
Dag 13:
Ons rustdagje vandaag.... was puur platte rust, wat pints of Tennent's lager en wat zwemmen...
Dag 14:
Om 4uur waren we beide wakker en zijn we op rustige wijze richting de boot vertrokken.
Geen foto's meer gemaakt: Me so sorry.
De filmpjes volgen nog,
maar daar kruipt wat meer werk in
Schotland Mei 2012 (CB 750 en CBR250R)
Re: Schotland Mei 2012 (CB 750 en CBR250R)
Moet ook nog eens terug naar daar .
Ik ga dringend met pensioen moeten gaan anders heb ik veel te weinig tijd
Ik ga dringend met pensioen moeten gaan anders heb ik veel te weinig tijd
Re: Schotland Mei 2012 (CB 750 en CBR250R)
Geef een seintje h?Moet ook nog eens terug naar daar .
Keep going
Re: Schotland Mei 2012 (CB 750 en CBR250R)
Ik heb nog wel een paar leuke ritjes liggen . Maar volgende week heb ik geen tijdGeef een seintje h?Moet ook nog eens terug naar daar .
Re: Schotland Mei 2012 (CB 750 en CBR250R)
OH, jammer !Ik heb nog wel een paar leuke ritjes liggen . Maar volgende week heb ik geen tijd
Mss januari ? Dan hebben we z?ker regen
Keep going
Re: Schotland Mei 2012 (CB 750 en CBR250R)
Spijtig dat ge daar alleen spookrijders ziet ...
Anders reed ik direkt mee ...
Anders reed ik direkt mee ...
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...
Re: Schotland Mei 2012 (CB 750 en CBR250R)
Was dat samen met ridingman, die schotlandreis? Hij is daar toch niet gebleven, want hij laat zo weinig van zich horen?
sig nature
Re: Schotland Mei 2012 (CB 750 en CBR250R)
Dat was toen samen met theridingman inderdaad.
Hij is wel nog mee naar huis gekomen hoor
Hij is wel nog mee naar huis gekomen hoor
Re: Schotland Mei 2012 (CB 750 en CBR250R)
ook op het ander forum, van voor de vietcong daar binnen viel, was't lang geleden dat er een teken van leven kwam, maar das al ruimschoots goed gemaakt ondertussenToen Koeno dit verslag hier gepost heeft, had ik zelfs nog geen weet van dit forum. Van me laten horen is dan vrij moeilijk heWas dat samen met ridingman, die schotlandreis? Hij is daar toch niet gebleven, want hij laat zo weinig van zich horen?
Maar dat was inderdaad samen met mij
sig nature