Ketting Plaatsen
Voila se, hier ook de fotokes
Tijdens onze reis naar de Faroer en Denemarken de ketting van de strom een 3 tal keer moeten bijspannen.
En bij thuiskomst was de ketting tot op de sreekwoordelijke draad versleten.
Even rondgebeld naar de dealer wat het mij zou kosten voor een nieuwe kettingset te laten plaatsen.
Ongeveer 300? zou ik toch kwijt zijn.
Dan maar ff Googelen en op zoek naar een nieuwe kettingset. Uiteindelijk kwam ik op Louis.de uit bij de set van DID 169? en het Tooltje om te breken en te klinken 39?.
208? plus 7,5? verzendkosten. mmmm ik bespaar toch een goeie 90? als ik het zelf doe, en het tooltje heb ik voor al de volgende kettingsets
Dan zelf maar aan de slag
Koppelingspomp ed verwijderen
Opgehoopt kettingvuilvet van de afgelopen jaren
Oude ketting doorslijpen
Tandwiel vooraan verwijderen
Nieuw tandwiel monteren
Achterwiel eruit en hier ook het nieuwe tandwiel monteren
En meteen de velg eens helemaal gepoetst
De nieuwe ketting kwam aangeleverd als eindeloze ketting, die moest dus eerst gebroken worden.
De nieuwe ketting erop
en dan klinken
en klaar was het klusje
Grtz Drummer.
Honda Crosstourer VFR 1200X Dct (2.0)
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
Re: Ketting Plaatsen
alvorens op juiste lengte uw nieuwe ketting te maken, zou ik toch eerst uw achterwiel zo dicht mogelijk bij uw voortandwiel schuiven
dan juiste aantal schakels tellen, en de verbindingsschakel niet vergeten.
en het klinken doe je dat met rivetten of zo een "visje" dat erover schuift
ik heb het zelf nog nooit gedaan en heb er ook niet de goeie tool voor, als ik raketman zijn zelfgeslepen beitelke es zie , ga ik dat misschien ook
wel op die manier kunnen doen , in combinatie met stevige hamers.......
dan juiste aantal schakels tellen, en de verbindingsschakel niet vergeten.
en het klinken doe je dat met rivetten of zo een "visje" dat erover schuift
ik heb het zelf nog nooit gedaan en heb er ook niet de goeie tool voor, als ik raketman zijn zelfgeslepen beitelke es zie , ga ik dat misschien ook
wel op die manier kunnen doen , in combinatie met stevige hamers.......
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Re: Ketting Plaatsen
Bij Louis weet ik 't niet, maar op andere sites kan je wel eens kiezen: een 'visje' of een schakel met rivetten. Ik heb een voorkeur voor 't laatste. Beetje meer precisie vereist bij montage, maar dat komt er dan absoluut zeker niet af. Voor een 40pk moto kan 't nog, maar voor een krachtiger beest worden visjes toch afgeraden.
Tipje: bij Louis hebben ze de stift voor die DID-tool ook apart. Eentje extra bestellen kan geen kwaad.
Tipje: bij Louis hebben ze de stift voor die DID-tool ook apart. Eentje extra bestellen kan geen kwaad.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Ketting Plaatsen
Wat ik mij afvraag : hoe hebt ge dat voorste tandwiel kunnen blokkeren om die moer los te zetten ? En terug vast ? Toch niet gewrongen met de moto in versnelling ?
Ge kunt dat het best doen terwijl de ketting er nog op ligt, achterrem induwen (of iemand erop zetten die dat doet) en dan de moer los of vastzetten.
Zit er een vergrendelingsrondsel op dat voorste tandwiel, of wat is dat op dienen derde foto ? Precies een extra moer of zoiets...
Ge kunt dat het best doen terwijl de ketting er nog op ligt, achterrem induwen (of iemand erop zetten die dat doet) en dan de moer los of vastzetten.
Zit er een vergrendelingsrondsel op dat voorste tandwiel, of wat is dat op dienen derde foto ? Precies een extra moer of zoiets...
Nil volentibus arduum
Re: Ketting Plaatsen
Wat ik mij afvraag : hoe hebt ge dat voorste tandwiel kunnen blokkeren om die moer los te zetten ? En terug vast ? Toch niet gewrongen met de moto in versnelling ?
Ge kunt dat het best doen terwijl de ketting er nog op ligt, achterrem induwen (of iemand erop zetten die dat doet) en dan de moer los of vastzetten.
Zit er een vergrendelingsrondsel op dat voorste tandwiel, of wat is dat op dienen derde foto ? Precies een extra moer of zoiets...
op uw eerste vraag, ja dus kmoet wel zeggen dat de moer vlot loskwam en ik er niet aan moest wringen of snokken.
Vastgezet met ons Ann hare voet op de rem als de ketting erop lag
De moer vooraan is een borgmoer, zo ??ntje met zo'n teflonkunststofring erin en die Extra moer zou de snelheids indicator zijn, als ik de kenners van het V Strom Forum mag geloven.
Maar al doende leert men zeggen ze, en voor mijn eerste poging denk ik dat ik het er ni slecht vanaf heb gebracht
Alleszins da van dat voorste tandwiel loszetten, vergeet ik niet meer
Honda Crosstourer VFR 1200X Dct (2.0)
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
Re: Ketting Plaatsen
[color=#BF0000:3nsahi74]De nieuwe ketting kwam aangeleverd als eindeloze ketting, die moest dus eerst gebroken worden.
[/color:3nsahi74]
In Duitsland worden die steeds eindeloos geleverd vanaf een zeker aantal pk's. Dan is het niet de bedoeling dat ge die breekt, maar ge ze er eindeloos oplegt. Dus even achterbrug eruit, en dan gaat dat perfect. Tevens de moment om de lagering van achterbrug te checken/in.te vetten.
All? zo deed ik dat in mijn moto-jaren.
Groeten allemaal!
Allemaal goed en wel, maar daar heb ik de juiste sleutels en het gerief [color=#FF0000:3nsahi74] ( nog )[/color:3nsahi74] nie voor om dat te doen
Maar ik ben stillekes zowat bezig om mijn tuinhuis om te bouwen naar een volwaardig werkhuis voor aan de moto te sleutelen.
Volgende aankoop die er aan komt is een motobrug, zodat ik niet constant op mijn knieen moet zitten.
Honda Crosstourer VFR 1200X Dct (2.0)
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com