Het autosalon

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Post by Wipr »

Dus bij het kopen van de laatste editie van M&T zat er een vrijkaart mee in voor de moto's alleen. Waarom weet ik dus niet maar was er helemaal van overtuigd dat het deze avond was (vrijdagavond) de datum, de 19de had ik weken geleden al gelinkt met vrijdag zonder het deftig na te kijken. Dus bibi om half zeven richting Brussel, 5euro parking betaald en geparkeerd, ik loop gewoon door naar de toegangspoortjes en hou mijn ticket onder de scanner en loop gewoon door, dat het licht niet groen maar rood kleurde nam ik ook niet in me op en forceerde het poortje, lap daar stond de security. Ticket laten zien en ze zeiden. Meneer dat is morgenavond. Ik was om te rotten natuurlijk. Bel naar huis terwijl ik terug naar de auto loop, en zeg tegen mijn madam, euhm ik kom terug naar huis want da was morgen pas...

Da meen je niet zegt ze maar je bent er nu, ga dan toch gewoon naar binnen, ik betaal je dat dan wel terug die inkom. Inkom betaald (13euro) en naar zaal 1 en 3 om naar de moto's te gaan kijken. Bij BMW ben ik niet gestopt maar wel bij de nieuwe zusters van husqvarna want de Terra650 mag op mijn interesse rekenen. Effe proefzitten en verder. Honda natuurlijk en eens gaan zien of ik daar nog iemand bekend tegenkwam en vooral eens proberen om te weten te komen of Honda center Antwerpen nu echt stopt met de verkoop van Honda motorfietsen zoals ik van een andere dealer had opgevangen. De verkoper was in ieder geval niet aanwezig. De crf250l gaan zoeken en de cross-serie. De Cross modellen met een voorkeur voor de 800 proefzitten en verder. Op de Harley iron883 gezeten en via whattsapp stuurde ik de foto's door naar mijn wederhelft en telkens gaf ze haar mening. Een Harley is voor als we oud zijn zei ze. Ok en verder, de stevig dan. Jamie alleen lelijke kleurstelling. Richting KTM voor de enduro 690 en duke 390 effe te bekijken. Ik wou op de enduro 690 gaan zitten maar was mijn trapladdertje vergeten thuis dus gevraagd aan de hostessen aldaar of ze me even zouden kunnen helpen met mijn been er over te zwieren en mijn poep wat te liften terwijl ik er op kroop. Effe lachen maar veel beweging kwam er niet van hun kant. Dan maar met een aanloop langs achter op de enduro gesprongen in de ware schoolstijl boksprong move. Eens gezeten stond er op dat de moto niet harder ging dan 160 km/u of 100mph. Hmmm, iets te traag om op 1 of andere zuid Amerikaanse zoutvlakte de doorsteek te wagen en snel te knallen en vermits ik enkel op dergelijke plaatsen kom tussen pakweg 00.00u en 08.00u terwijl ik in verticale toestand lig met mijn ogen toe laat ik de enduro ook voor wat hij is. De duke390 dan. Ziet er klein uit, is dat ook, maar 44pk is niet min voor de cilinderinhoud. Ferme moto maar ook hier is de zitpositie me niet ideaal te noemen. Het zadel dwingt je helemaal tegen de tank te schuiven en je bekken maken een rare kanteling. Zal eerder aan het manneke liggen dat er op zat dan aan de moto.

Na een 45min begon de warmte binnen in de hallen op mijn zenuwen te werken en dan nog slenteraars met hun zakjes vol met boekjes en andere info. Nog snel op de terugweg naar de uitgang eens gaan kijken naar de auto die ik gekocht heb en zag dat het goed was. Terug naar buiten en richting Antwerpen.

Dus conclusie wat mij betreft. Elk jaar (of toch bijna) ga ik er naartoe maar ook nu vond ik het niet zo leuk. Goed voor een twijfelaar als ik om alles bijeen eens te zien maar eigenlijk weet ik welke richting van moto ik uit wil en kan je evengoed naar de dealer lopen MAAR de Honda crf250l is blijkbaar nog maar amper tot niet verkocht in belgie en de dealers nemen deze moto niet als toonzaalmodel, laat staan als test, de duke 390 stond ook nog niet bij de dealer dus een dure avond voor twee moto's te bekijken.

Komt er nog bij dat ik mijn ticket voor morgen en het gekregen ticket van African dat ik voor mijn vrouw had gereserveerd (kon uiteindelijk niet mee wegens afzeggen van de babysit) nog over heb.

Dus heb hier nog twee ticketten voor morgenavond. Wie wil kan ze komen halen in Wilrijk want ik heb morgen geen tijd en twee keer hetzelfde jaar daar naartoe is al helemaal te gek.

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Het autosalon

Post by zappa »

ktm SMT.
laatste jaar dat ze hem maken Image
sig nature

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Het autosalon

Post by F M »

Dus bij het kopen van de laatste editie van M&T zat er een vrijkaart mee in voor de moto's alleen. Waarom weet ik dus niet maar was er helemaal van overtuigd dat het deze avond was (vrijdagavond) de datum, de 19de had ik weken geleden al gelinkt met vrijdag zonder het deftig na te kijken. Dus bibi om half zeven richting Brussel, 5euro parking betaald en geparkeerd, ik loop gewoon door naar de toegangspoortjes en hou mijn ticket onder de scanner en loop gewoon door, dat het licht niet groen maar rood kleurde nam ik ook niet in me op en forceerde het poortje, lap daar stond de security. Ticket laten zien en ze zeiden. Meneer dat is morgenavond. Ik was om te rotten natuurlijk. Bel naar huis terwijl ik terug naar de auto loop, en zeg tegen mijn madam, euhm ik kom terug naar huis want da was morgen pas...

Da meen je niet zegt ze maar je bent er nu, ga dan toch gewoon naar binnen, ik betaal je dat dan wel terug die inkom. Inkom betaald (13euro)
Image

Ik daarentegen. Omdat ik 's avonds moest fluiten kon ik de gratis kaart niet gebruiken. Dus overdag gegaan. Ik kom aan, begin aan te schuiven omeen kaart te kopen, spreekt er me iemand aan: "mijnheer, ik heb een kaart te veel, wil u die niet hebben?" Ik vraag nog hoeveel hij ervoor moest hebben, maar nee hoor, ik krijg ze gewoon. Image Image Image

Ik weet niet hoe het komt, maar zo iets overkomt me wel meer. Zo ben ik gratis naar een Champions League volleymatch van Lennik in de Sportoase geweest, en ook gratis naar een basketmatch van Leuven in Gent. Net als ik begin aan te schuiven is er iemand die kaarten te veel heeft...

Ik denk dat ik er sympathiek uitzie.

Mijn vrouw zegt dat ik er als een arme sukkelaar uitzie.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Het autosalon

Post by zappa »

FM ge zult gij puppy ogen hebben zeker? Image

Image
sig nature

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: Het autosalon

Post by vet on wheels »

Dus bij het kopen van de laatste editie van M&T zat er een vrijkaart mee in voor de moto's alleen. Waarom weet ik dus niet maar was er helemaal van overtuigd dat het deze avond was (vrijdagavond) de datum, de 19de had ik weken geleden al gelinkt met vrijdag zonder het deftig na te kijken. Dus bibi om half zeven richting Brussel, 5euro parking betaald en geparkeerd, ik loop gewoon door naar de toegangspoortjes en hou mijn ticket onder de scanner en loop gewoon door, dat het licht niet groen maar rood kleurde nam ik ook niet in me op en forceerde het poortje, lap daar stond de security. Ticket laten zien en ze zeiden. Meneer dat is morgenavond. Ik was om te rotten natuurlijk. Bel naar huis terwijl ik terug naar de auto loop, en zeg tegen mijn madam, euhm ik kom terug naar huis want da was morgen pas...

Da meen je niet zegt ze maar je bent er nu, ga dan toch gewoon naar binnen, ik betaal je dat dan wel terug die inkom. Inkom betaald (13euro)
Image

Ik daarentegen. Omdat ik 's avonds moest fluiten kon ik de gratis kaart niet gebruiken. Dus overdag gegaan. Ik kom aan, begin aan te schuiven omeen kaart te kopen, spreekt er me iemand aan: "mijnheer, ik heb een kaart te veel, wil u die niet hebben?" Ik vraag nog hoeveel hij ervoor moest hebben, maar nee hoor, ik krijg ze gewoon. Image Image Image

Ik weet niet hoe het komt, maar zo iets overkomt me wel meer. Zo ben ik gratis naar een Champions League volleymatch van Lennik in de Sportoase geweest, en ook gratis naar een basketmatch van Leuven in Gent. Net als ik begin aan te schuiven is er iemand die kaarten te veel heeft...

Ik denk dat ik er sympathiek uitzie.

Mijn vrouw zegt dat ik er als een arme sukkelaar uitzie.
Ge moet ni schoon zijn om geluk te hebben, zeggen ze soms... Image

Koeno
Posts: 3208
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Het autosalon

Post by Koeno »

Ben vandaag geweest, en de CB 1100 van honda vond ik int echt er pakken beter uit zien als op foto...
dat beestje kan mij zeker bekoren... Retro zonder overdrijven... ziet er echt wel goed uit...

De crosstourder/runners vind ik ook wel iets hebben,
al vind ik de 1200 serieus wat overkill...

Triumph blijft mij bekoren met de scrambler en thruxton... (ook motor guzzi met zijn V7 cafe racer deed mijn nekje even omdraaien)...
Kawa bleef wat achter, de w800 vond ik veel te smal aan zadel/tank... kon mij niet bekoren qua zit positie...

Verder nog de v-max bestegen, maar dat beest is te klein voor mij... knie zit tegen die rare uitstulpsels
de super tenere (en de andere) mochten ze me daarentegen zo meegeven naar huis...

verder weinig eye catchers...
bij de 4-wielers elke zaal afgelopen... maar enkel isuzu d-max zit nog int koppie...
al de rest ging ik even snel voorbij :p

Post Reply