vfr of vfr?

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Kwakkel
Posts: 187
Joined: 26 Oct 2009 01:03
Location: Stekene

Re: vfr of vfr?

Post by Kwakkel »

welke rijdt er 't best volgens u?
de rode


die stond al bij m'n favorieten Image

Maar ook een zilveren 800 voor slechts 150 euro meer. Wel 50.000 km, maar dat zegt niks.
[url]

Moet wel toegeven dat zilver de saaiste kleur is voor ne vfr, om niet te zeggen lelijk.
Diep rood is een pak aantrekkelijker.

In't zwart is zo'n vfr ook niet mis:
[url]
Ook "slechts' 53.000 km.

Ach keuzes...
Heb net die mens van de 750 een mailke gezonden om te vragen voor wat hij wil ruilen.
Stel dat hij een bandit 1200 wil, dan staat die 750 hier vandeweek nog Image
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...

User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: vfr of vfr?

Post by Muug »

zwarte vfr's zijn 't mooist
rood is zo ordinair, er zijn daar miljoenen van verkocht Image

User avatar
Stefke
Posts: 2914
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: vfr of vfr?

Post by Stefke »

rood is zo ordinair, er zijn daar miljoenen van verkocht Image
behalve als ge voor het betere alternatief

User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: vfr of vfr?

Post by Muug »

da's waar, Image

ik had eigenlijk moeten zeggen : "rode VFR's zijn zo ordinair, etc"

Maar zwarte zijn uiterst zeldzaam Image

Kwakkel
Posts: 187
Joined: 26 Oct 2009 01:03
Location: Stekene

Re: vfr of vfr?

Post by Kwakkel »

rood is zo ordinair, er zijn daar miljoenen van verkocht Image
behalve als ge voor het betere alternatief

In welk opzicht zijn die beter?
Ik heb het niet echt voor triumph, 'k weet niet goed waarom.
Hun oude imago zit in mijne kop.
Moest ik een sprint kopen zou het de ST 1050 zijn, 'k vind die een pak mooier dan de 955, maar helaas nog veel te duur.
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: vfr of vfr?

Post by Droopy »

Een neef van mij had een 750 en heeft nu een 800.

De (zwarte) 750 was zijn droommoto maar daarmee is hij jammer genoeg gecrashed. Image
Wat ik daar nog van weet is dat hij bij een kleine valpartij heel veel kuipschade had en heel veel werk om dat zelf weer in orde te krijgen. Bij zijn ongeluk was de moto nog te herstellen maar met een serieus kostenplaatje, vooral door het peperdure kuipwerk dat volledig moest vervangen worden. Image
De 800 die hij nu heeft rijdt vooral soepeler en zit een stuk comfortabeler dan de 750. Image


Zelf heb ik ooit eens met de 800 en de 1200 gereden.
Zalige moto's maar niets voor mensen met een teer rugje Image , die 1200 is trouwens helemaal niets voor mij, da's een half koersmachien terwijl de 750 en 800 nog steeds een zalige combinatie zijn waarmee je kan toeren of eens vlotter aan het gas kan hangen als je wil. Image

Edit :
In welk opzicht zijn die beter?
Ik heb het niet echt voor triumph, 'k weet niet goed waarom.
Hun oude imago zit in mijne kop.
Beter misschien niet maar 'k denk dat een Triumph ondertussen even betrouwbaar is als de gemiddelde Honda.
Om allerlei redenen ben ik heel Honda minded maar als er ooit iets anders komt staat Triumph toch op kop. Image

User avatar
Stefke
Posts: 2914
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: vfr of vfr?

Post by Stefke »

In welk opzicht zijn die beter?
Niet expliciet beter maar het betere alternatief, zoals een GSXF750 het mindere alternatief is en een R1100s het "specialere" Image alternatief.
Maar minstens even betrouwbaar, een triple blok met net iets meer karakter, zeer zuinig en met bijhorende koffers toch iets meer touringmoto. Zwaar onderschat model, niet moeilijk als ge tegen de VFR moet opnemen. Geraakt ge aan de straatstenen niet meer kwijt, vandaar ook te vinden aan onnozele prijzen...
[/quote]

Kwakkel
Posts: 187
Joined: 26 Oct 2009 01:03
Location: Stekene

Re: vfr of vfr?

Post by Kwakkel »

In welk opzicht zijn die beter?
Niet expliciet beter maar het betere alternatief, zoals een GSXF750 het mindere alternatief is en een R1100s het "specialere" Image alternatief.
Maar minstens even betrouwbaar, een triple blok met net iets meer karakter, zeer zuinig en met bijhorende koffers toch iets meer touringmoto. Zwaar onderschat model, niet moeilijk als ge tegen de VFR moet opnemen. Geraakt ge aan de straatstenen niet meer kwijt, vandaar ook te vinden aan onnozele prijzen...
[/quote]


Wel, de dag dat de ST1050 betaalbaar wordt (voor mij) zal ik aan uw woorden terug denken Image
Moet toegeven dat ik er vroeger al naar heb gezocht...
Ik heb al veel goed over die 3cilinder blokken gehoord en gelezen, zeker over de speed triple.
Misschien de volgende wanneer ik de VFR (en V-max Image ) uit m'n hoofd gekregen heb.
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...

User avatar
Raketman
Posts: 1258
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: vfr of vfr?

Post by Raketman »

[quote]
behalve als ge voor het betere alternatief

Miljaar, da's een schoneke...en die prijs, daar kunt ge echt niet voor sukkelen.

@Kwakkel : den 800 rijdt echt wel soepeler dan de 750.
Nil volentibus arduum

Kwakkel
Posts: 187
Joined: 26 Oct 2009 01:03
Location: Stekene

Re: vfr of vfr?

Post by Kwakkel »

Dan zal het de 800 worden...
Nu madam overtuigen Image
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: vfr of vfr?

Post by Wipr »

Ik zou die ST nemen.

Kwakkel
Posts: 187
Joined: 26 Oct 2009 01:03
Location: Stekene

Re: vfr of vfr?

Post by Kwakkel »

Ik zou die ST nemen.
Gij zou iedere moto nemen, gij kunt nog slechter kiezen dan ik Image


edit: Of ni?

'k zit ferm te twijfelen over die ST, hoe meer ik er over opzoek en naar kijk, hoe liever ik hem wil.
Het enige wat me aan de vfr800 tegenviel was het saaie blok, of beter gezegd, de vermogensafgifte.
Is dat typisch voor een V4? Want bij m'n pa zijn st1300 heb ik krak 't zelfde gevoel...
En dan zit ik natuurlijk beter bij een 3pitter...

Het blok van zo'n sprint ST 955, is dat 't zelfde blok dat ze gebruikt hebben in hun tiger?
Want daar heeft Gorgash (tim) wel wat problemen mee gehad en 'k zoek niet 't zelfde mee te maken.
Ok, dat is nu 1 geval dat ik ken, maar toch...
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: vfr of vfr?

Post by Wipr »

Je hebt gelijk Image

ST is zoals hierboven reeds gezegd, goed alternatief voor minder geld.

Ik vond de Vfr zoals aangehaald heel goed maar wou een rechtere zitpositie,

Wat ik al die jaren wel heb geleerd is als je iets op je verlanglijstje hebt staat ga je er van blijven dromen tot je dat hebt gehad...

User avatar
Blackbert
Posts: 3448
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: vfr of vfr?

Post by Blackbert »

grease up your baby for a ball on the hill

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: vfr of vfr?

Post by Wipr »

Knappe moto's zeker en vast maar aangezien de kwakkel graag van moto's wisselt gaat em daar zijn broek aan scheuren in de zin van dat hij ze niet snel verkocht krijgt in tegenstelling tot de Vfr.

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: vfr of vfr?

Post by Davy78 »

[quote]
ik zou 't wel weten denk ik. Image

Knap, zo in het zwart.

Kwakkel
Posts: 187
Joined: 26 Oct 2009 01:03
Location: Stekene

Re: vfr of vfr?

Post by Kwakkel »

Knappe moto's zeker en vast maar aangezien de kwakkel graag van moto's wisselt gaat em daar zijn broek aan scheuren in de zin van dat hij ze niet snel verkocht krijgt in tegenstelling tot de Vfr.
klopt, maar dat dacht ik van m'n oude zzr 1100 ook en die was direct weg.

Ge moet een beetje geluk hebben zeker?
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...

User avatar
Stefke
Posts: 2914
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: vfr of vfr?

Post by Stefke »

'k zit ferm te twijfelen over die ST, hoe meer ik er over opzoek en naar kijk, hoe liever ik hem wil.
[color=#0000FF:2t67jpr3]jommeja twijfelen is niet goed h?. bekijk dat spel eens van kortbij, ga daar een opzitten want de zithouding is toch wat sportiever met een iets langere tank. Dus kleinere personen zouden daar wel eens last kunnen mee hebben.[/color:2t67jpr3] Image
Het enige wat me aan de vfr800 tegenviel was het saaie blok, of beter gezegd, de vermogensafgifte.
Is dat typisch voor een V4? Want bij m'n pa zijn st1300 heb ik krak 't zelfde gevoel...
[color=#0000FF:2t67jpr3]tja, onvermoeibaar blok, beetje braaf, weinig opwindend...[/color:2t67jpr3] Image
En dan zit ik natuurlijk beter bij een 3pitter...
[color=#0000FF:2t67jpr3]tja, heeft wel iets zo'n rauw reutelend blok...[/color:2t67jpr3] Image

Het blok van zo'n sprint ST 955, is dat 't zelfde blok dat ze gebruikt hebben in hun tiger?
[color=#0000FF:2t67jpr3]yep, tiger, daytona, speed, rs, allemaal hetzelfde 855/955 blok[/color:2t67jpr3] Image
Want daar heeft Gorgash (tim) wel wat problemen mee gehad en 'k zoek niet 't zelfde mee te maken.
[color=#0000FF:2t67jpr3]Gorgash heeft daar toch echt wel pech mee gehad denk ik[/color:2t67jpr3] Image
Ok, dat is nu 1 geval dat ik ken, maar toch...
[color=#0000FF:2t67jpr3]ik ken dan weer een paar andere gevallen....[/color:2t67jpr3] Image
Maar bon, er is maar ene die kan beslissen en dat zijt gij zelf natuurlijk! Image
Ik moet niet kiezen ik ben blij met de Sprint, m?t kofferset een ferm praktisch machien waar ge al eens een boodschapke mee kunt gaan doen. Image
Image

Kwakkel
Posts: 187
Joined: 26 Oct 2009 01:03
Location: Stekene

Re: vfr of vfr?

Post by Kwakkel »

Goe bepakt Image

Alvorens ik een moto koop wil ik er toch eerst eens mee rijden, dus 'k zal snel voelen of ik er op pas of niet.
Ik ben +/- 1m78, middelmatig dus.
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: vfr of vfr?

Post by zappa »

[quote]
Image

3 cylinders / 3 wielen? Image
sig nature

Post Reply