Jah lap,
de moto stond een maand buiten om ruimte te hebben voor wat binnenhuisarchitektuur : een maand regen. Gisteren rol ik hem binnen om hem op diverse punten wat te onderhouden : zon. Wedden dat het nu een maand goed weer gaat zijn?
Soit, de to-do-lijst:
- prutsen aan het contactslot want mijn dashboard is meer aan dan uit, duidelijk een slecht contact binnenin
- mijn rechtervoorvork eens laten controleren, misschien binnenbeen vervangen wegens teveel stick-slip
- koppeling eens soigneren (ja Peter, sorry, dat slijt dus inderdaad. Afin, de platen niet, de korf en/of booster wel blijkbaar)
- gashendel wat smeren, het bleef af en toe hangen tijdens de laatste rit, niet fun als ge dat niet wilt
- balhoofdlagers, beetje een zwak punt van mijn exemplaar, zo goed als zeker veroorzaakt door een dikke pataat die de eerste eigenaar van deze moto gezet heeft, en die mij dat niet gezegd heeft
Sleutelen aan KTM
Re: Sleutelen aan KTM
... a lifetime hobby ... elke dag wat vers ...
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...
Re: Sleutelen aan KTM
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...
Re: Sleutelen aan KTM
bon , effe r?sum??tje van de afgelopen weekjes:
- voorvorkpoten laten controleren door WP Suspension, want die demping was veel te stug. Het verdikt : in de linkerpoot zit het mechanisme van de demping vastgeoxideerd. En op een zware stand. Dus teveel demping, niet regelbaar meer. Resultaat inderdaad : een te stroeve vering omdat de demping zo zwaar is. Gaat gerepareerd worden. Voor de rest werkt alles nog en is alles recht. Gewoon verbijsterend, gezien de veelvuldige keren dat dat allemaal tegen de grond gesmakt is. Donderdag heb ik de beentjes terug, geheel gereviseerd.
- onderste lagers zijn uit het T-stuk dankzij tof nieuw gereedschap
- gashendel en gaskabels gesmeerd
- nieuwe zwevende schijven van Braking gemonteerd op voorwiel
To do : lagers en voorvork weer monteren en dan spelen met de koppeling.
- voorvorkpoten laten controleren door WP Suspension, want die demping was veel te stug. Het verdikt : in de linkerpoot zit het mechanisme van de demping vastgeoxideerd. En op een zware stand. Dus teveel demping, niet regelbaar meer. Resultaat inderdaad : een te stroeve vering omdat de demping zo zwaar is. Gaat gerepareerd worden. Voor de rest werkt alles nog en is alles recht. Gewoon verbijsterend, gezien de veelvuldige keren dat dat allemaal tegen de grond gesmakt is. Donderdag heb ik de beentjes terug, geheel gereviseerd.
- onderste lagers zijn uit het T-stuk dankzij tof nieuw gereedschap
- gashendel en gaskabels gesmeerd
- nieuwe zwevende schijven van Braking gemonteerd op voorwiel
To do : lagers en voorvork weer monteren en dan spelen met de koppeling.
Re: Sleutelen aan KTM
weer update en meteen een totaaloverzicht :
- onderste lager vervangen, zwaar ingevet met vetpers, vastgezet aan 25Nm
- vorkpoten laten reviseren door WP Suspension
- braking-remschijven zijn er weer af omdat de binnenmaten niet klopten. De oude schijven zitten er weer op.
- contactslot is uit elkaar gehaald en gesmeerd en geprutst en dat werkt weer perfect
- de klassieke vuilgevoelige stekkers zijn geopend, gereinigd, gesmeerd en weer aangesloten
- de olietank is voorzien van een olie-aftapslurf
- koppeling is verzorgd : grootste slijtage was in de drukplaat en meeste mis?rie kwam van de verstopte sproeier. Binnenkorf, stalen platen, booster, veren en drukplaat zijn nu vervangen.
- chokekabel is vervangen. Ook een leuk werkje, want de carbs moeten dan omhoog om de kabels te kunnen losmaken.
Eergisteren dan voor de eerste keer in twee maand dat motoke terug op 2 wielen gezet en gestart. Vroem, van de eerste keer ! En de koppeling deed ook normaal. Gisteren dan naar Brussel gegaan en alles doet normaal !
- onderste lager vervangen, zwaar ingevet met vetpers, vastgezet aan 25Nm
- vorkpoten laten reviseren door WP Suspension
- braking-remschijven zijn er weer af omdat de binnenmaten niet klopten. De oude schijven zitten er weer op.
- contactslot is uit elkaar gehaald en gesmeerd en geprutst en dat werkt weer perfect
- de klassieke vuilgevoelige stekkers zijn geopend, gereinigd, gesmeerd en weer aangesloten
- de olietank is voorzien van een olie-aftapslurf
- koppeling is verzorgd : grootste slijtage was in de drukplaat en meeste mis?rie kwam van de verstopte sproeier. Binnenkorf, stalen platen, booster, veren en drukplaat zijn nu vervangen.
- chokekabel is vervangen. Ook een leuk werkje, want de carbs moeten dan omhoog om de kabels te kunnen losmaken.
Eergisteren dan voor de eerste keer in twee maand dat motoke terug op 2 wielen gezet en gestart. Vroem, van de eerste keer ! En de koppeling deed ook normaal. Gisteren dan naar Brussel gegaan en alles doet normaal !
Re: Sleutelen aan KTM
neen, fm, deze keer moet je er geen speciale betekenissen achterzoeken. De gewone volstaat deze keer.Definieer: "Normaal" ?
Re: Sleutelen aan KTM
Ok ... in panne dus ...neen, fm, deze keer moet je er geen speciale betekenissen achterzoeken. De gewone volstaat deze keer.Definieer: "Normaal" ?
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...
-
- Posts: 240
- Joined: 05 Oct 2010 07:06
Re: Sleutelen aan KTM
Ok ... in panne dus ...neen, fm, deze keer moet je er geen speciale betekenissen achterzoeken. De gewone volstaat deze keer.Definieer: "Normaal" ?
Fore, dat mag niet, lachen met KTM!
Me gusta la moto, me gustas tu.
Re: Sleutelen aan KTM
Ik weet het ... ... maar 't is sterker dan mezelf ...Fore, dat mag niet, lachen met KTM!
Hmpff ... pffrrrtt .... ... ...
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...