boutiqske doen

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Post by TRooPER »

wie gaat morgen naar Rock W Boutique,
kwestie van te weten wie ik tegen het lijf zou kunnen lopen Image
trooper en co trooper: check
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: boutiqske doen

Post by fore »

Ik geef een frangipanneke voor al diegene die thuis blijven ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2920
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: boutiqske doen

Post by duibhce Kaelann »

wie gaat morgen naar Rock W Boutique,
kwestie van te weten wie ik tegen het lijf zou kunnen lopen Image
trooper en co trooper: check
laouen en duibhceK en nog wat volk uit Brugge ook.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: boutiqske doen

Post by zappa »

ik ni, mijne baas heeft me nodig Image
sig nature

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: boutiqske doen

Post by Theo »

Fore, ik heb nu een frangipanneke te goed van U
Voor mij een "light" als 't even kan.... Image

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: boutiqske doen

Post by Harald »

Ik geef een frangipanneke voor al diegene die thuis blijven ... Image
Voor iedere dag dat ik thuis blijf Image

Image

User avatar
Muug
Posts: 11784
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: boutiqske doen

Post by Muug »

Image Image Image Image

"Op Werchter Boutique, dat dinsdag plaatsvond, viel het rocktrio Muse geregeld terug op een vooraf opgenomen tape. Op die tape stonden niet alleen extra geluidseffecten, maar ook drum- en gitaarpartijen die tijdens eerdere concerten waren ingeblikt. Als houvast voor de band en om het geluid wat aan te dikken.

?Geen enkele band geeft dat graag toe, maar bij Muse viel het op sommige moment wel h??l erg op?, zegt Patrick Demoustier van PRG Productions, dat het geluid verzorgt van alle grote producties van Live Nation, de organisator van Rock Werchter. Hij vond het niet op het randje, maar los erover. ?Maar ik weet dat tapes voor veel bands heel verleidelijk zijn?, aldus Demoustier, die bij Muse niet zelf achter de knoppen stond. Hij kwam er het geluidsniveau meten.

Demoustier heeft het over een trend. Meer en meer topartiesten wisselen tijdens een optreden livemuziek af met vooraf opgenomen stukken, iets wat in genres als r&b al langer aan de gang is. ?Veel keuze hebben die groepen niet. De fans zijn verwend tegenwoordig. Ze verwachten een perfectie die onmogelijk te bereiken valt. Klinkt de muziek niet vol, strak en herkenbaar, dan zijn ze ontgoocheld. En de klant is koning?, zegt hij.
"

Image Image Image Dan betaal je je blauw om je helden te zien, en dan spelen die doodleuk zelf hun eigen CD af Image Image

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: boutiqske doen

Post by TRooPER »

@muug:

de reactie van PRG vind ik ook beetje opgeblazen door de "gazet" alweer,

hijzelf werkt zoals em zegt ook continu met groepen die een deel van de instrumenten laten spelen op tape.
en daarvoor kan ik u uit eigen ervaring volgende meegeven:


daar verschiet ik ook niet van, als alles perfect moet getimed worden omdat ze zo een show willen nerzetten, dan kan je soms niet anders. Video /audio/licht/ vuurwerk alles moet op perfect dezelfde cue starten of de show valt ineen, en dan krijg je nog meer commentaar. Een volledige live-band die in eerste plaats muziek maakt, en dan komt op 2de plaats licht/visuals. Wel, die kunnen live spelen en de licht en VJ man/vrouw zullen volgen met hun creaties. Op die manier kan er van de live band nog ruimte zijn voor improvisatie en tussenmomenten waarbij ze het publiek kunnen bespelen.

Bij een volledig opgezette show zal je nog weinig bis-nummers last minute moeten verwachten of ze weten niet wat ze moeten doen in de regie.

Zelfde heb ik gezien vorig jaar Boutique: channel zero speelt hard en live, communicatie met publiek, ... Metallica nadien zag ik meer als een compleet afgewerkte show , ook perfect getimed. Dat gaf mij beetje het gevoel als naar een DVD te kijken. TE perfect voor live te zien.
De Foo Fighters spelen nog meer puur rock"n"roll, eerst en vooral muziek is belangrijk.

Kan u nog wel effe bezighouden, maar dat zal voor op een terraske zijn
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: boutiqske doen

Post by TRooPER »

mijn eigen gedacht van Muse,

perfecte show, idd perfect , eigenlijk te perfect, zoals een vrouw met een perfect symmetrisch aangezicht ook niet natuurlijk is Image

buiten het feit dat wij (mijn vrouwke en ik) beiden efkes darmklachten hadden van een hotdog en daardoor niet ten volle konden genieten van dit dure concert:
buiten het feit dat ze maar 2 parkings openstellen waar IEDEREEN moet op parkeren, dus rijtijden van 4u en meer vanuit Gent en 3u terug. Danku Fucku Schuuremans, gierigenhond om maar 2 parkings open te stellen en te weinig exits.

(bij een eventueel volgend bezoek pak ik de camionet, zwier ik er 2 fietsen in en parkeer ik mij 5km buiten de wei)

was dit voor ons toch zeker de moeite waard om Muse hun SHOW te zien, nog nooit eerder zag ik zo een grote videowall.
perfect getimede show.
Wij stonden door late aankomst vrij achteraan, en ik kon eigenlijk de artiesten niet zien, die waren nog kleiner dan mijn nagel van mijn pink.
Dus dan ben je volledig afhankelijk van wat ze op de schermen laten zien.
Vriend die bij ons stond, vond ook dat het geluid zeer goed klonk, eigenlijk te goed voor een live concert in openlucht.
De kwaliteit van speakers en delay-torens zijn er de laatste jaren STERK op vooruitgegaan om elk plekje op de wei van evenveel
goed geluid te voorzien.

Die show van Muse kan ook bijna nergens anders dan op een grote weide, zo een groot podium met ledwall plant je niet zomaar ergens neer,
en kan je al zeker niet gebruiken als er nog tientallen acts vooraf moeten optreden. Dus vrij unieke opstelling en dat maakt het al de moeite waard.

muzikaal zijn ze natuurlijk ook steengoed !!!
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Muug
Posts: 11784
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: boutiqske doen

Post by Muug »

rock <-> show : ik denk dat daarin alles schuilt. Een show is een show, perfect geregistreerd, geen verrassingen. En rock, yeah, dat rockt. Image

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: boutiqske doen

Post by TRooPER »

rock <-> show : ik denk dat daarin alles schuilt. Een show is een show, perfect geregistreerd, geen verrassingen. En rock, yeah, dat rockt. Image
die lijn van vroeger is niet meer zo sterk afgebakend,
er bestaat natuurlijk nog rock"n"roll waarin alles nog kan, maar toch al veel minder, zelfs bij de amateur coverbandjes zijn tijdschema's en limieten en ....
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: boutiqske doen

Post by TRooPER »

voor degene die niet weten wat ik bedoel met groot podium ledwall

[url]

dat zet je niet efkes voor uw tuinhuisje Image

of hier

[url]

Image

Image

Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Blackbert
Posts: 3448
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: boutiqske doen

Post by Blackbert »

[youtube:x6u3l8wk]http://www.youtube.com/watch?v=SYN96RWEo28[/youtube:x6u3l8wk]
grease up your baby for a ball on the hill

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: boutiqske doen

Post by TRooPER »

[youtube:3v8g5dwb]http://www.youtube.com/watch?v=SYN96RWEo28[/youtube:3v8g5dwb]

die zijn circus komt ook naar de weide:

Komende zomer wordt het nog grootser. Roger Waters heeft de indoor-show hertekend en uitvergroot. The Wall Live wordt een nog pakkender, dramatischer en opwindender spektakelstuk. Naast de mythische muziek, speelt de muur, die tot 150 meter lang en 12 meter hoog meet, een hoofdrol. Videobeelden zullen over de hele breedte van de muur geprojecteerd worden. Roger Waters: ?Deze tournee was 40 jaar geleden niet mogelijk. De ruimte zo invullen opdat het spektakel emotioneel, muzikaal en theatraal perfect in mekaar zit, was toen niet realiseerbaar. De technologie is zo veranderd dat het nu wel kan.?

Ticketprijzen
Een ticket voor Roger Waters The Wall Live kost 69 euro (excl. servicekosten) in voorverkoop.
Er is ook een limited edition Golden Circle ticket, dat toegang geeft tot het vak net voor het podium, te koop aan 90 euro (excl. servicekosten) per ticket.

[url]
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Blackbert
Posts: 3448
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: boutiqske doen

Post by Blackbert »

Haha, daar sta je dan, met uw ticket van 90?, in de golden shower, eh, circle, met uw neus tegen een muur van 150m. schoon uitzicht. Image

Of nee, wacht, als je de artiest zelf echt nog zelf live wil bezig zien, 90?. voor al de anderen, de drive-in cinema kost 69?. daarom dat de tjuur maar 2 parkings opendoet, van op al de andere zie je helemaal niks. Image


ps, 't ging mij eerder om de titel dan de groep, in dit geval.

ps2, 'k zal dan wel een ouwe zak zijn, maar ik kan daar dan dat geld niet aan geven. om naar een tape te staan luisteren. DAF probeerde dat ook, in de beginjaren van pukkelpop. na 't tweede nummer lag 't podium vol flessen en stukken voetbalveld. DAF af, en nooit nog iets van gehoord.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11784
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: boutiqske doen

Post by Muug »

da's toch een enorm circus geworden eh. Als ge 100 euro rekent per man, en 30.000 bezoekers, da's 3.000.000 euro. Maal 40 om BEFkes te hebben : 120 miljoen frank opbrengst voor ??n concert. Amai ni. Image En wetende (van mijn broer) dat die techniekers de hoeren van de mediasector zijn en dus nauwelijks geld genoeg overhouden, vraag ik mij lichtjes af wie daar het grootste deel van de koek krijgt.

User avatar
Blackbert
Posts: 3448
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: boutiqske doen

Post by Blackbert »

life nation

Jaren geleden heeft Pearl Jam eens geprobeerd hun monopoly te breken, in de hoop dat andere groepen zouden volgen. Toen bleek dat al die keiharde, ruige rockers als schaapjes in de stal bleven en ze er alleen voor stonden was 't kiezen: bakzeil halen of niet meer meespelen. Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11784
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: boutiqske doen

Post by Muug »

life nation

Jaren geleden heeft Pearl Jam eens geprobeerd hun monopoly te breken, in de hoop dat andere groepen zouden volgen. Toen bleek dat al die keiharde, ruige rockers als schaapjes in de stal bleven en ze er alleen voor stonden was 't kiezen: bakzeil halen of niet meer meespelen. Image
tiens, dat is toch een soort van monopolie-vorm die toch "verboden" is in de wereld?

200 miljoen klanten, elk 100 euro... 20.000 miljoen euro = 20 miljard euro... niet slecht. Ergens zijn er gasten die daar zwaar aan verdienen.

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: boutiqske doen

Post by TRooPER »

life nation

Jaren geleden heeft Pearl Jam eens geprobeerd hun monopoly te breken, in de hoop dat andere groepen zouden volgen. Toen bleek dat al die keiharde, ruige rockers als schaapjes in de stal bleven en ze er alleen voor stonden was 't kiezen: bakzeil halen of niet meer meespelen. Image
tiens, dat is toch een soort van monopolie-vorm die toch "verboden" is in de wereld?

200 miljoen klanten, elk 100 euro... 20.000 miljoen euro = 20 miljard euro... niet slecht. Ergens zijn er gasten die daar zwaar aan verdienen.


dat is toch in elke sector dat er vennootschappen - groepen oprichten, het grove geld eerst filteren in 1 zak , en daar wat kleingeld laten uitvallen.

U2 die deels vestiging in holland heeft "dacht ik" om belastingen te kunnen ontduiken.

het is 1 groot circus
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Post Reply