Jobs en dromen.... of zoiets

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Jobs en dromen.... of zoiets

Post by Wipr »

Verkopen. Toffe job, alleen zien in wat voor een bedrijf je terecht komt en wat juist de bedoeling is. Verkoper in een winkel of op de baan? Prospecteren of farming? Voor de leken in de verkooptermen..... (hunting = prospecteren --> ni leuk vind ik zelf.... farming = klantenbestand onderhouden). Uiteraard kan het ??n niet zonder het ander.

Wat me ook een toffe job lijkt is bij een IT bedrijf te werken en op locatie de firma's en eventueel particulieren met hun pc problemen gaan oplossen.

Aan verkoop zit meestal wat extra loon aan vast en een vrij laag basisloon. Voor -en nadelen maar echt volop gaan verkopen...... ik zou het niet meer willen. Het economisch klimaat is zodanig veranderd met die crisis dat het meer op een hondenstiel begint te lijken. In een winkel verkopen dat is nog iets anders. Het is niet meer aan de orde voor mij maar heb zowel de baan als winkel gedaan en geef mij dan maar de winkel. De vrijheid van op de baan te gaan. Tja, daar hebben werkgevers tegenwoordig ook al hun oplossingen voor om je daar stress te bezorgen. Via een wireless verbinding geef je begin en einduur in waar, bij welke klant en wat je resultaat was in. En dan nog het verkeer. Nee, toch maar niet.

Maar met IT kan je toch vele richtingen uit niet?

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Jobs en dromen.... of zoiets

Post by Wipr »

particulieren met hun pc problemen gaan oplossen.
Image
Zalig Image en ineens merci Image ik stuur dit gelijk door naar mijn moeder want ik kan daar om de vijf minuten naartoe omdat ze pc problemen heeft. Image merci Image

User avatar
Droopy
Posts: 1061
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Jobs en dromen.... of zoiets

Post by Droopy »

De dame in kwestie ken ik niet maar zo'n berichtjes lees ik graag (en ja het is motogerelateerd). Image : http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 6_00744472

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Jobs en dromen.... of zoiets

Post by Wipr »

Jobs en dromen. Ik ben er meer dan eens uit. Een job aanpakken omdat het geld opbrengt is niet de juiste spirit. De laatste job bij dat Duits bedrijf betaalde goed maar het botste langs alle kanten. Geloof het of niet maar ik werd er gewoon ziek van. Hi?rarchie tot en met en dat gaat al helemaal niet met mij samen. Dus ik heb een paar keer mijn zegje gedaan en dat werd me niet in dank afgenomen. Ontslag is het gevolg. Meestal is het van oooooh maar bij mij is het hallelluja hoor.

Ik weet al langer wat ik nu wil doen. Gaat wat langer duren of moeilijker te verwezenlijken worden maar iets anders als werknemer doen lukt me hoegenaamd niet.

Hehe, leer jezelf eens kennen noemen ze dat en dit na 35jaar terwijl iedereen rond me het al lang wist maar nooit willen luisteren he.

Wordt vervolgd maar nu de kleine op de voetbal gaan afzetten. Image

User avatar
catbustingdog
Posts: 17
Joined: 03 Jan 2013 15:31

Re: Jobs en dromen.... of zoiets

Post by catbustingdog »

De dame in kwestie ken ik niet maar zo'n berichtjes lees ik graag (en ja het is motogerelateerd). Image : http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 6_00744472
Een bloem van een vrouw,
Ik ken haar al verschillende jaren, mede door haar inzet (vrije tijd) voor een school in Waregem (Zonneburcht) waar door haar toedoen ( en dat van een grote groep motards) ieder jaar een 30-tal kinderen de dag van hun leven meemaken...

en terug on topic, nee, niet echt mijn droomjob gedaan, maar toch nooit tegen mijn goesting naar mijn werk getrokken. Image
Niet storen! Ben al gestoord genoeg ...

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Jobs en dromen.... of zoiets

Post by laouen »

en terug on topic, nee, niet echt mijn droomjob gedaan, maar toch nooit tegen mijn goesting naar mijn werk getrokken. Image
ook een goeiemorgen Image en welkom! Stel je misschien even voor ook, dat babbelt en leutert wat makkelijker Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Jobs en dromen.... of zoiets

Post by zappa »

Image

Geregistreerd op: do 03 jan 2013, en nu pas eerste bericht, die mens heeft misschien heel hard moeten nadenken wat ie wou schrijven h? Laouen ? Image


droomjob : droom = ontsnappen, hopen, verlangen.... Job = noodzakelijk kwaad.

Maar de twee samen, daar geloof ik niet in Image
sig nature

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Jobs en dromen.... of zoiets

Post by F M »

Nochtans doe jij mijn droomjob, Karin.

Maar hoogstwaarschijnlijk is dat maar een droomjob tot het een effectieve job wordt... Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Jobs en dromen.... of zoiets

Post by zappa »

Nochtans doe jij mijn droomjob, Karin.

Maar hoogstwaarschijnlijk is dat maar een droomjob tot het een effectieve job wordt... Image

is eerder een nachtmerrie job aan 't worden Image

de arrogantie in 't verkeer, het egoisme van (2) dubbel parkeerders, het pispaaltjes gevoel die 75% van de opstappers over je hebben als bestuurder, het veronderstellen dat ge zo'n ne gps app in geslikt hebt en maar meteen iedere straat en huisnummer weet zijn, het ongeduld omdat je mee moet aanschuiven, uw goedemorgen aanzien als een agressie, jong gasten die je aankijken alsof je hun game console gestolen hebt, omdat je vraagt voor hun plaats af te staan aan een oudere dame die slecht te been is, overal werken en weg omleidingen, iedere dag erg verschillende anti bioritme uren, soms ronduit slecht materiaal om mee te rijden, fietsers die 13 levens hebben, voetgangers die denken dat je gedachten kan lezen,[color=#00FF00:l41kc24j] eco-driving [/color:l41kc24j]en omdat gedwongen te doen een elektronisch systeem :[color=#00FF00:l41kc24j] S[/color:l41kc24j]tationair draaien = als je voertuig geen druk heeft ga je over de 3' gas geven om op druk te komen, geeft je gas dan gaat [color=#00FF00:l41kc24j]T[/color:l41kc24j]oerental te hoog, soms [color=#00FF00:l41kc24j]R[/color:l41kc24j]em je te hard (zoals ne voetganger die oversteekt op een imaginair zebrapad, blinde en "ben er nog vlug voor" medeweggebruikers) [color=#00FF00:l41kc24j]A[/color:l41kc24j]cceleratie met die harde banden op een witte streep of fietspad in ander kleur slip je wiel onmiddellijk door, [color=#00FF00:l41kc24j]V[/color:l41kc24j]itesse momenteel alleen op autostrades dat je de toegestane snelheid kan te boven gaan, gelukkig nog niet in bebouwde kom en zone 30, want hoe vlug zit je niet 1 a2 km voer de limiet. Iedere keer gaat er een alarm af en een lampje branden, doorgegeven aan een computer en opgeslegen, en achterna ligt er misschien wel een matje of een sigaar te wachten, als je te er teveel overgezeten hebt! Moet me (nog ) geen zorgen maken over m'n resultaat, das 15 terwijl het gemiddelde van m'n collega's op 22 zit, maar het werkt onnoemelijk erg op mijn persoonlijk systeem dat getuut en geflikker !!! Anonieme meerijders die zich achterna voorstellen als uw meerdere en uw rijstijl eens bespreken en wat ge allemaal doet tijdens zo'n rit, zoals nog gas gegeven terwijl het verkeerslicht bijna op oranje ging springen enz enz enz enz .......

Ik wou vroeger iets doen met "tekenen" maar mijn "ruimdenkende" ouders vonden dat werken beter was, en 't was net voor het jaar dat de schoolplicht naar 16 ging gaan.

Ik heb respect voor de mensen nu (zoals Muug en zijn vrouwtje) die hun kind niet wegcijferen voor hun eigen vrijheid, das soms lastig, vergt heel wat, maar maak geen kinderen als toch maar is om ze niet te geven waar ze recht op hebben Image

tot daar.....
en nu toerke mee de moto zie Image
sig nature

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Jobs en dromen.... of zoiets

Post by F M »

Image Hier heeft iemand stoom afgelaten, me dunkt ! Image

Verdorie, sinds vorig jaar heb ik na een testrit geen droommotor meer (Goldwing), nu is ook de droomjob verdwenen... Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Jobs en dromen.... of zoiets

Post by zappa »

Ik ga mij hier niet populair maken, ik weet het. Image Maar al dat gezaag en gezeur over 'het werk' of 'dan baas' Image ... stop er dan gewoon mee en begin 'opuweige'. Maarnee, daar hebben de meesten het lef niet voor. Image
gaan doppen dan heb ik geen baas en geen werk om over te zagen Image Nee! doe ik niet Image
ge moet eens als ongeschoolde en buiten de max. leeftijd categorie en vrouw ne job vinden, waar je niet voor een aalmoesje mag gaan werken.... Image
sig nature

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Jobs en dromen.... of zoiets

Post by Wipr »

Heb het niet begrepen hoor zappa. Wat is juist je jobtitel?

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Jobs en dromen.... of zoiets

Post by zappa »

Heb het niet begrepen hoor zappa. Wat is juist je jobtitel?

titel? Image pispaaltje Image
sig nature

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

Re: Jobs en dromen.... of zoiets

Post by Nickel »

Ik ga mij hier niet populair maken, ik weet het. Image Maar al dat gezaag en gezeur over 'het werk' of 'dan baas' Image ... stop er dan gewoon mee en begin 'opuweige'. Maarnee, daar hebben de meesten het lef niet voor. Image
Om dan maar te zwijgen van de die "ophuneigen" die constant zagen dat ze zooooooooooo veeeeeeeeeeeeeel moeten werken en die werknemers (de anderen dus) het allemaal zo gemakkelijk hebben en totaaaaaaaaaaal geen zorgen hebben...... Image
't gras is altijd groener aan de andere kant zeker Image
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

petervdc
Posts: 3461
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Jobs en dromen.... of zoiets

Post by petervdc »

Pff, droomjobs... ik ga gewoon werken om de rekeningen te betalen, en om in mijn vrije tijd iets te doen wat ik leuk vind.
Nog 20jaar dus...
Keep going

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

Re: Jobs en dromen.... of zoiets

Post by Nickel »

Pff, droomjobs... ik ga gewoon werken om de rekeningen te betalen, en om in mijn vrije tijd iets te doen wat ik leuk vind.
Nog 20jaar dus...
Image
Maar hopelijks geen 20 jaar ......
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

Tom Triple
Posts: 240
Joined: 05 Oct 2010 07:06

Re: Jobs en dromen.... of zoiets

Post by Tom Triple »

Pff, droomjobs... ik ga gewoon werken om de rekeningen te betalen, en om in mijn vrije tijd iets te doen wat ik leuk vind.
Nog 20jaar dus...
20 jaar tegen uw goesting gaan werken omdat je wat luizige centen nodig hebt? Image

Geen haar op mijn kop dat er aan denkt om dat te doen. Er zijn genoeg dingen die ne mens kan doen die wel leuk zijn en waarmee je ook nog geld kunt verdienen. En moet dat nu meteen een droomjob zijn? Nee, op mijn gemak met de moto rondtuffen kost geld, daar verdien je geen geld mee maar wel dingen doen op uw werk die je ook leuk vindt. Je wint gewoon 8 uur per dag om leuke dingen te doen.
Me gusta la moto, me gustas tu.

Post Reply