Toevallig lag hier ook nog een setje Oxford Hot Grips die eigenlijk voor de FZ bedoeld waren, maar uiteindelijk nooit ge?nstalleerd zijn geraakt. Ze passen ook op de Terra, dus heeft het weinig zin ze nog verder stof te laten vergaren. En ik installeer ze liever voor ik aan handkappen begin.
Het linkerhandvat is gemakkelijk te verwijderen. Het handvat zelf is dezelfde maat aan de linker en de rechterkant. Aan de koppeling zit het op een plastic tube gekleefd die dan weer met 2 kleine schroefjes in het stuur vast zit. dat is dus vlug geflikt.
Aan de gashendel is het kwestie van de lijm te breken en het handvat van de plastic af te schuiven. Met behulp van een haardroger komt de lijm al wat los. De rest is kwestie van een lange platte schroevendraaier en veel wd40.
De Hot Grips passen hier wel niet zonder modificaties. Op de foto hierboven zie je dat de originele tube voorzien is van enkele opstaande randjes waar de originele handvaten rond vast zitten. De Hot Grips passen daar niet over. Dus gaan het breekmes en de vijl erin.
Na eerst proef passen blijkt dat de Hot Grips wat ver uit steken om de stuurgewichtjes er terug op te krijgen. Je zou kunnen beginnen snijden in de verwarmde handvaten. Die zijn daarop voorzien. Maar het is moeilijk om dat proper te doen. En bovendien is er een veel eenvoudigere en minder ingrijpende manier om het probleem op te lossen. De instrumenten links en rechts even wat los zetten en 3mm meer naar binnen weer vast zetten.
Daarna kan de definitieve plaatsing beginnen. En daarvoor is er geen geschiktere tool dan:
![Image](http://i294.photobucket.com/albums/mm108/duibhcek/2013-12-08%20TR650%20Oxford%20Hotgrips/DSCN2496.jpg)
Haarlak is perfect. In vloeibare toestand werkt die als glijmiddel, eens droog als lijm.
Daarna is het kwestie van de bekabeling proper weg te werken en de stekkers goed in te pakken met tape.
Volgens de handleiding kan de controlemodule nogal warm worden en mag je ze niet tegen de batterij aan monteren. Onder het zadel is er jammergenoeg elders niet zo heel veel plaats. En bovenop de benzinepomp lijkt me ook niet de ideale plaats. Maar met wat passen en proberen blijkt dat er voldoende plaatse is tussen het dwarsbalkje van het frame en het zadel. Ideaal om eventuele overtollige warmte kwijt te geraken. Voorlopig heb ik de module daarop vastgezet met wat tie-wraps, in afwachting van een permanentere oplossing.
En tot slot het bedoeningsblokje op het stuur gemonteerd. Dat is behoorlijk bulky en op de terra is er niet meteen een geschikte plaats om het meegeleverde montageplaatje te gebruiken. Dus wordt er creatief gebruik gemaakt van een rondslingerende ring om kilometertellers op een fietsstuur te monteren. Past perfect!
![Image](http://i294.photobucket.com/albums/mm108/duibhcek/2013-12-08%20TR650%20Oxford%20Hotgrips/DSCN2504.jpg)