XP vs windows 7/8

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: XP vs windows 7/8

Post by F M »

En paard en kar zijn indertijd geleidelijk aan vervangen door gemotoriseerd vervoer. Iedereen koos zelf wanneer hij de tijd rijp achtte. In de IT-wereld word je voor het blok gezet. En dat wordt daar precies wel normaal geacht.
I am confused. Oh no, maybe not!

petervdc
Posts: 3461
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: XP vs windows 7/8

Post by petervdc »

Stel u voor dat er u gezegd wordt dat de KTM Adventure 990 na 10 jaar niet meer op de straat mag verschijnen, en dat ge verplicht wordt over te stappen naar de 1190.
Ik zie het hier al gebeuren... Image
Om de gelijkenis te trekken : voor de 990 gaan er na 10 jaar ook geen terugroepacties meer gebeuren, of software updates...
Keep going

petervdc
Posts: 3461
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: XP vs windows 7/8

Post by petervdc »

In de IT-wereld word je voor het blok gezet. En dat wordt daar precies wel normaal geacht.
Dat klopt.
Terug naar potlood en papier dan ? Aan het loket aanschuiven om betalingen te doen ?
Oeps, er zijn geen loketten meer...

Image
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: XP vs windows 7/8

Post by Muug »

En paard en kar zijn indertijd geleidelijk aan vervangen door gemotoriseerd vervoer. Iedereen koos zelf wanneer hij de tijd rijp achtte. In de IT-wereld word je voor het blok gezet. En dat wordt daar precies wel normaal geacht.
Daar ga ik he-le-maal niet meer akkoord. Hier sla je de bal [u:3mm43pdk]compleet[/u:3mm43pdk] mis. Image Microsoft kondigt [u:3mm43pdk]jaren[/u:3mm43pdk] op voorhand aan wanneer ze een OS niet meer gaan updaten, wanneer ze het niet meer gaan verkopen en wanneer ze stoppen met support geven. Mensen hebben tijd met hopen om over te stappen naar de nieuwe technologie. En dat er een moment komt waarop het inderdaad gedaan is, vind ik juist erg goed. Je hebt een einddatum, men houdt zich eraan, en alles is in orde.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: XP vs windows 7/8

Post by Wipr »

Wel, ik interesseer me helemaal niet in IT en de computer is goed voor mails, internet en een briefje te typen.

Een vergelijking. Men zou graag hebben dat mensen hun 20jaar oude auto zouden vervangen door een nieuwe auto. Daar heb je nog de keuze en als je wil veranderen komen ze tegemoet in de vorm van kortingen.

De laptop zou vervangen kunnen worden maar moet nog niet. Hij werkt nog steeds. Dus zou ik alles er moeten afgooien, terug installeren maar vooral onnodige kosten moeten maken omdat anderen mij dat min of meer verplichten. Ja verplichten kan ook nog ter discussie gebracht worden.

Weet je. Ik heb er nu geen tijd, geld en vooral geen zin voor om die stap te zetten. Ik stap wel op mijn fietske,en rij een km verder naar een ING terminal.

Meer en meer ga je zaken krijgen waar je min of meer gedwongen zal worden om mee te gaan of je kan niet meer mee

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: XP vs windows 7/8

Post by F M »

En paard en kar zijn indertijd geleidelijk aan vervangen door gemotoriseerd vervoer. Iedereen koos zelf wanneer hij de tijd rijp achtte. In de IT-wereld word je voor het blok gezet. En dat wordt daar precies wel normaal geacht.
Daar ga ik he-le-maal niet meer akkoord. Hier sla je de bal [u:3t96h5vr]compleet[/u:3t96h5vr] mis. Image Microsoft kondigt [u:3t96h5vr]jaren[/u:3t96h5vr] op voorhand aan wanneer ze een OS niet meer gaan updaten, wanneer ze het niet meer gaan verkopen en wanneer ze stoppen met support geven. Mensen hebben tijd met hopen om over te stappen naar de nieuwe technologie. En dat er een moment komt waarop het inderdaad gedaan is, vind ik juist erg goed. Je hebt een einddatum, men houdt zich eraan, en alles is in orde.
Ik denk dat we akkoord zijn dat we niet akkoord zijn ? Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: XP vs windows 7/8

Post by Muug »

Ik denk dat we akkoord zijn dat we niet akkoord zijn ? Image
Ik denk dat wij nog nooit akkoord geweest zijn. Image Ik kan u zeggen dat mijn argumentatie beroepsmatige redenen heeft. Mijn werkgever is een bedrijf dat - om bepaalde ernstige redenen - ondersteuning moet blijven bieden aan z??r oude software, en zelfs hardware (denk gigantisch grote tapes bvb). Tegelijk moeten de developers wel nieuwe software blijven ontwikkelen want men blijft nieuwe OSsen, nieuwe technologi?n en nieuwe toepassingen bedenken. De portefeuille aan te ondersteunen software en hardware wordt dus elk jaar groter en groter en groter. En dat is niet leuk. Er ontstaan gigantische compatibiliteitsproblemen tussen oude hardware en nieuwe software en de truken de toegepast worden om A met B te laten communiceren zijn echt wel van de pot gerukt. Daarom is het een goede zaak dat er toch minstens ??n speler is die af en toe radicaal zegt : "en nu is het gedaan ermee". Image

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: XP vs windows 7/8

Post by Muug »

Zegt dien ??ne die ooit op zijnen ouwen boxer een duur nieuwe vering zette en ze dan slecht moest instellen omdat den andere kant niet kon volgen... Image
't zou schoon zijn als Wilbers of consoorten zou zeggen: " uwe moto is te oud voor onze moderne producten..." Image
Dat hadden ze beter gedaan, dat had me een paar dikke centen bespaard.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: XP vs windows 7/8

Post by Muug »

Hm. Ik denk dat gij mij schromelijk onderschat. Voor ouwe boxers bestaan er trouwens geen betaalbare bolt-on replacements. Dan moet heel de voorvork vervangen worden, en andere kroonplaten. En dan is het frame nog steeds ne rekker. Afin, na het avontuur met de achter schokbreker wist ik dat beter heel de moto verving . Maar het ging hier niet over mij denk ik.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: XP vs windows 7/8

Post by Muug »

Image
Klopt volledig. Ook voor ouwe auto's en moto's worden na een bepaalde termijn geen OEM parts meer gemaakt. Bij het ene merk of model is dat pas na dertig jaar, bij andere al na tien jaar.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: XP vs windows 7/8

Post by Wipr »

Wat betreft auto's moto's, wasmachines enz zijn daar wettelijke bepalingen op en op de it markt nog niet.

Ik viel gewoon uit de lucht toen ik het hoorde en ik twee weekends terug de vriend van mijn moeder aan iemand hoorde vragen of hij die Windows 7 er kon opzwieren en daarop vroeg ik waarom en Image

Maar ik ga hier beslist niet dood van, trek mijne plan wel na volgende week en ik zie wel hoelang het blijft werken.

Merci voor de toelichting
Image

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2919
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: XP vs windows 7/8

Post by duibhce Kaelann »

Ik viel gewoon uit de lucht toen ik het hoorde en ik twee weekends terug de vriend van mijn moeder aan iemand hoorde vragen of hij die Windows 7 er kon opzwieren en daarop vroeg ik waarom en Image
Microsoft heeft nochtans behoorlijk wat moeite gestoken in de communicatie rond het stoppen van de support voor XP. Er wordt al maandenlang via allerlei perskanalen voor gewaarschuwd.

Bovendien ging XP origineel maar gesupporteerd worden tot April 2009. Dat is enkele keren uitgesteld geweest omdat er nog teveel mensen (en vooral teveel bedrijven) gebruik van maakten.

Als je genoeg geld op tafel legt kan je trouwens wel nog updates door MS laten maken voor specifieke problemen of security exploits die je tegenkomt tot 2015. Maar dan spreken we over budgetten die enkel voor banken en grote multinationals haalbaar zijn
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

petervdc
Posts: 3461
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: XP vs windows 7/8

Post by petervdc »

Maar ik ga hier beslist niet dood van, trek mijne plan wel na volgende week en ik zie wel hoelang het blijft werken.
Dood wrsch niet, maar security issues zullen er z?ker wel zijn, dus, nog es, internet bankieren is ferm afgeraden.
En, verder, is het idd uitgebreid in allerhande media gekomen, maar een mens hoort/leest maar wat hem interesseert h? Image
Keep going

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: XP vs windows 7/8

Post by Theo »

kijk, niemand verplicht U van over te stappen naar windows 8, die je dan met een nieuwe laptop aankoopt, want een laptop met windows 7, daar ga je al achter mogen zoeken, misschien nog op de medion site bij de einde reeksen.
Maar de banken dekken zich al in voor de gebruikers met XP: als er iets misloopt betaald de verzekering van de bank, maar niet als je nog XP gebruikt.
Dus als je verder bankiert op xp is dat op eigen risico, want de lekken worden niet meer gedicht.
En dat er nog lekken zijn, daar kan je wel zeker van zijn, dat is zowat de enige zekerheid bij windows.
En voor de hackers is windows xp dan een gedroomd doel: veel hackers hebben waarschijnlijk nog gaten in XP die buiten hun kring nog niet bekend zijn, en staan nu te wachten om die te exploiteren zodra de ondersteuning ophoudt.
En hoe hard je ook gaat roepen naar microsoft, ze zullen de lekken na de ondersteuning niet meer dichten, lekken dichten kost geld en manuren, en beide gaan nu vooral naar de lekken in vista, 7 en 8, en naar de ontwikkeling van windows 9

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: XP vs windows 7/8

Post by Blackbert »

XP
Image

Win7
Image

Win8
Image

Image Image
grease up your baby for a ball on the hill

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: XP vs windows 7/8

Post by Wipr »

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik ben tot de constatatie gekomen dat het geen xp is maar Vista dat er opstaat Image

Dus t'is nog in orde denk 'k

TRX
Posts: 222
Joined: 24 Oct 2009 14:49

Re: XP vs windows 7/8

Post by TRX »

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik ben tot de constatatie gekomen dat het geen xp is maar Vista dat er opstaat Image

Dus t'is nog in orde denk 'k
Ik heb hier krak hetzelfde gehad.

Een goei 2 maand gelezen daar over gelezen, en ik dacht : 'dju, merde, ga mijne pc van 6 jaar nog moeten updaten, is dat wel de moeite, beter direct nen nieuwe zeker?' .
Al eens gekeken hoeveel mij dat zou kosten enzo.
Tot ik eens ging kijken welke specs mijn pc eigenlijk heeft en ik daar zag staan 'vista' Image Image .
Wel maar service pack 1, geprobeerd den 2 te installeren maar dat was geen succes, gelukkig kon ik nog terug naar een herstelpunt Image .

Post Reply