1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden
na de ongelofelijke serie problemen die ik gehad heb met de supersloerie rijdt hij al een paar maanden voortreffelijk
geen startproblemen meer
geen elektronische ongevraagde hocus-pocus meer
geen oliedruklampekes meer die stroboscoop spelen
5000km verder
zalig machien
beetje veel beesten die er allemaal tegelijk uitwillen soms
plan is om er noppekes onder te mikken en als fotograaf/journalist een 'beetje' enduro te gaan rijden in Griekenland ergens in november
http://pindos-trophy.com/2013/index.php
ik heb mijn 4x4 speelweek al gehad begin mei
ik ben ergens deze zomer uitgenodigd om in Transilvania roadbooks te gaan maken voor een nieuwe trophy
maar met de moto blijf ik teveel op asfalt vind ik
ik weet wel dat de 950 beter is op terrein, enfin, volgens mij enkel door de langere veerwegen en gezien er hier zo eneke op terras staat is de verleiding groot daar dus die noppekes onder te steken
is geleden van Transilvania Trophy 2007 dat we dat nog is gedaan hebben
tegelijkertijd is de verleiding om den 1190 een paar kee rop zijn valbaren te leggen ook redelijk groot
??n ding staat vast... het wordt plezant
dilemma...
we zien wel
ondertussen geniet ik van de "flower power"
geen startproblemen meer
geen elektronische ongevraagde hocus-pocus meer
geen oliedruklampekes meer die stroboscoop spelen
5000km verder
zalig machien
beetje veel beesten die er allemaal tegelijk uitwillen soms
plan is om er noppekes onder te mikken en als fotograaf/journalist een 'beetje' enduro te gaan rijden in Griekenland ergens in november
http://pindos-trophy.com/2013/index.php
ik heb mijn 4x4 speelweek al gehad begin mei
ik ben ergens deze zomer uitgenodigd om in Transilvania roadbooks te gaan maken voor een nieuwe trophy
maar met de moto blijf ik teveel op asfalt vind ik
ik weet wel dat de 950 beter is op terrein, enfin, volgens mij enkel door de langere veerwegen en gezien er hier zo eneke op terras staat is de verleiding groot daar dus die noppekes onder te steken
is geleden van Transilvania Trophy 2007 dat we dat nog is gedaan hebben
tegelijkertijd is de verleiding om den 1190 een paar kee rop zijn valbaren te leggen ook redelijk groot
??n ding staat vast... het wordt plezant
dilemma...
we zien wel
ondertussen geniet ik van de "flower power"
jommo... nagommenegank...
Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden
Die van mij is nu ook 5.000 km verder. Ook ik vind het een zalig machien.
Minpuntjes: de te korte zijpikkel, warmteafgifte van de motor bij warm weer, zadel iets te weinig gevuld zodat aan het einde van de dag het zitvlak wat pijn begint te doen.
Daartegenover heel wat pluspunten, zeker tegenover de RT: veel lichter (ik kan deze motor wel aan de hand leiden), zalige power, ongelofelijke fantastische vering die het iets mindere zadel volledig weggomt waardoor het algemene reiscomfort 2 keer zo hoog ligt als bij de RT. Dat laatste had ik vooraf niet verwacht.
En o ja, ik had gezegd dat de ge?nstalleerde zadelverwarming van mij mocht afgekoppeld worden wegens totaal overbodig... Maar als je een paar uur in de gietende regen rijdt, en je Goretexbroek blijkbaar toch water doorlaat aan het kruis, dan is die zadelverwarming ineens toch een 'very nice to have'.
Minpuntjes: de te korte zijpikkel, warmteafgifte van de motor bij warm weer, zadel iets te weinig gevuld zodat aan het einde van de dag het zitvlak wat pijn begint te doen.
Daartegenover heel wat pluspunten, zeker tegenover de RT: veel lichter (ik kan deze motor wel aan de hand leiden), zalige power, ongelofelijke fantastische vering die het iets mindere zadel volledig weggomt waardoor het algemene reiscomfort 2 keer zo hoog ligt als bij de RT. Dat laatste had ik vooraf niet verwacht.
En o ja, ik had gezegd dat de ge?nstalleerde zadelverwarming van mij mocht afgekoppeld worden wegens totaal overbodig... Maar als je een paar uur in de gietende regen rijdt, en je Goretexbroek blijkbaar toch water doorlaat aan het kruis, dan is die zadelverwarming ineens toch een 'very nice to have'.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden
warm zadel idd
maar ik heb een ander zadel op den R
en een ander gat ook
geen comfortproblemen hier
waar ik een probleem mee heb... dat den teller 20% liegt
als ge 110 rijdt op den teller kune rustig achter ne vrachtwagen gaan hangen...
zo kan ik het verbruik ook met 20% drukken
maar ik heb een ander zadel op den R
en een ander gat ook
geen comfortproblemen hier
waar ik een probleem mee heb... dat den teller 20% liegt
als ge 110 rijdt op den teller kune rustig achter ne vrachtwagen gaan hangen...
zo kan ik het verbruik ook met 20% drukken
jommo... nagommenegank...
Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden
10 % hier. Maar ik kijk toch altijd naar de snelheid op de Zumo.waar ik een probleem mee heb... dat den teller 20% liegt
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden
20% bij de Susse en 10% bij FM. Zou het niet kunnen, dat aangezien jullie met toch twee andere types rondrijden, ook het voorwiel in maat scheelt? Of is de voorwielmaat hetzelfde. Ik ga er vanuit dat de km/u in het voorwiel worden gemeten. En zou het niet kunnen dat de instelling voor de gewone en de R qua afstelling hetzelfde is. Dat zou meteen een verklaring geven dat het scheelt. Dat er een afwijking is in de km/u is altijd toch. Bij mijn beide auto's is dan 5km/u. 20km/u is wel heel veel.
Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden
Ja mannekes, maak mij maar waterachtig juist terug van een ritje Ardennen met een paar GS'n en ik wil niet wisselen met mijn oranje spul, no way. Die nieuwe Akra mapping blijft me verbazen: 5.4 liter gemiddeld en toch redelijk op de gas gehangen We zullen ons brievenbus weer met een bang hart open doen de volgende weken. Ik heb de 1190 eens twee dagen meegekregen en inderdaad veel warmte van het blok als je stil rijdt, maar de 990 zit dan ook helemaal ingekapseld. Als tourmoto is de 1190 tien keer comfortabeler en de blok veel soepeler, maar ik zou mijn nerveus beestje toch missen zulle. Ne maat van mij zijne kameraad, politieman in Leuven heeft in het begin ook niks als vodden gehad met zijne 1190, maar die prullen in het begin bij Europese motoren is eigenlijk typisch. BMW heeft die ook gekend. Testen die Jappen hun fietsen beter voordat ze in productie gaan? Ne maat van mij zijne Triumph Explorer heeft ook al regelmatig de dealer gezien
Ashetmorvooruitgaat!
Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden
Bij de oude 950's stelde men soms een verkeerde wielmaat in waardoor de teller heel accuraat werd
. Kan dat hier ook niet?
. Kan dat hier ook niet?
Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden
we werken eraan...
950.990...
heb 10 jaar gedacht dat dat nerveuse blokskes waren
ik was mis
als ik nu ne 950 tot 8500-9000 toeren trek hdb ik den indriuk dat ik ni avanceer... als ik den 1190 tot 8500 trek gaat het zot straf voiruit
1190 is onderin soepeler
veel soepeler
als ge schakelt aan dezelfde snelheden als 950-990 gedft die nue vals tragen indruk... als ge schakelt aan dezelfde toerentallen garabdeer i" u dat ge die indruk nooit gaat hebben
maar schakrlen op dezelfde toerentallen... daar heb ik meer dan een par dagen over gedaan
950.990...
heb 10 jaar gedacht dat dat nerveuse blokskes waren
ik was mis
als ik nu ne 950 tot 8500-9000 toeren trek hdb ik den indriuk dat ik ni avanceer... als ik den 1190 tot 8500 trek gaat het zot straf voiruit
1190 is onderin soepeler
veel soepeler
als ge schakelt aan dezelfde snelheden als 950-990 gedft die nue vals tragen indruk... als ge schakelt aan dezelfde toerentallen garabdeer i" u dat ge die indruk nooit gaat hebben
maar schakrlen op dezelfde toerentallen... daar heb ik meer dan een par dagen over gedaan
jommo... nagommenegank...
Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden
Susse daar moet ik u honderd procent gelijk in geven. Als ge aan die toerentallen komt dan vliegt die 1190 vooruit, terwijl dat met de 990 veel minder spectaculair is, maar het scheelt ook 35 paardjes . Qua souplesse is die ongelooflijk de 1190 en net omdat hij zo soepel loopt geeft hij misschien de indruk dat em ne valse trage is. Ik had bij mijn vorige onderhoud een 1290 als vervangmoto. The Beast is hierbij helemaal niks overdreven...ook heel soepel. Maar alles ge met dat ding toeren begint te draaien trekt uw gezicht weg, man, wat een raket
Ashetmorvooruitgaat!
Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden
enig probleem is de korte veerweg van de 1190R ivgl met de 950 S"GO!!!!!!!"
op veldwegen slaat de vork compleet toe
toegegeven, ik weeg 3 cijfers en ik haalde de auto's op de parallelle baan in... dat was de snelweg Waver-Nijvel
met de 950 zelfde uithalen ... geen problemen
op veldwegen slaat de vork compleet toe
toegegeven, ik weeg 3 cijfers en ik haalde de auto's op de parallelle baan in... dat was de snelweg Waver-Nijvel
met de 950 zelfde uithalen ... geen problemen
jommo... nagommenegank...
Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden
Met of zonder noppenbanden Susse Knappe kleuren toch weer die 1190 R, net zoals de 990 R.
Ashetmorvooruitgaat!
Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden
Nu willen wij allemaal natuurlijk heel erg graag weten wat nu de oplossing was. Ik bedoel maar, als ge hard en luid kunt roepen dat er vanalles verkeerd is aan uw machien, dan mag er ook luid en duidelijk geroepen worden wat de oplossing was.na de ongelofelijke serie problemen die ik gehad heb met de supersloerie rijdt hij al een paar maanden voortreffelijk
Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden
telkens op de originele bandjesMet of zonder noppenbanden Susse Knappe kleuren toch weer die 1190 R, net zoals de 990 R.
dus de scorpions op de 950 en de contis op den 1190
't was droog... maar de diepe plassen blijven redelijk tricky
wat dan opvalt is dat ge de 950 makkelijker op zijn achterwiel trekt om daar door te surfen...
jommo... nagommenegank...
Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden
Nu willen wij allemaal natuurlijk heel erg graag weten wat nu de oplossing was. Ik bedoel maar, als ge hard en luid kunt roepen dat er vanalles verkeerd is aan uw machien, dan mag er ook luid en duidelijk geroepen worden wat de oplossing was.na de ongelofelijke serie problemen die ik gehad heb met de supersloerie rijdt hij al een paar maanden voortreffelijk
ik had geen, goesting om dat in den originelen topic uit te leggen...
stond zoveel zever bij dat ik zelfs den titel veranderd heb
startprobleem
starter van "the beast" gemonteerd
draait sneller dan die van de 1190, gekend probleem (maar da geven ze ni toe, enkele zagen nen andere starter kado doen is goekoper dan een terugroepaktie he...) en als uwe starter dan net iets trager draait dan normaal edde 't vlaggen
wat om te lachen is, KTM ontkent het probleem maar raadt kopers toch aan een druppellader aan te schaffen zodat ge altijd power genoeg hebt om die rotstarter zoveel mogelijk stroom te geven
terwijl het dash meestal 13.4/13.7 aangeeft als ge sleutelke omdraait...
en...
wat men iedereen probeert af te leren als men van een carbu op nen injectie stapt geldt bij KTM NIET
dus gas ietske open en dan startknoppeke drukken
werkt zelfs bij serie met trage starters...
maar k'hem toch ne nieve starter gekregen
oliedrukprobleem
op terugweg na vorig probleem te hebben opgelost...
ander filter, weer prijs op terugweg
nog een ander filter, alles ok
ik had properkes in't oog gehouden tot welke olietemperatuur de oliedruk een probleem was
bij warm blok ni meer
filter werd door koude olie "platgedrukt"
bij KTM van A tot Z ontkend
door mijn dealer van A tot Z bevestigd
dan nog wat elektronika-trouble gehad...
tig keer volldige reset met updates
dat zou het kilometertellerafwijkingske van amper een goeie 20% ook moeten hebben opgelost maar blijkjt niet zo
dan nog het 2014 Ab?-Yes upgradeke kado gekregen tussen al die updates door
kabelke claxon was ook af
zonder morren gemaakt
voor de rest
Rain en Offroadstand zijn compleet overbodig
daar is ni alleen 50 pk weg maa rook het koppel
uitgevonden door onbekwamen voor idioten denk ik
Street = allweather stand
Race .... euh, alleen als ge heel goed uitgeslapen zijt en het kurkdroog ligt... en als ge dan den Ab?-Yes en den Anti-doorslip afzet... ... ... moete heel goe weten wat ge doet, want dan bijt da spel gewoon...
verder... op drogg vertrekken aan't licht als er ene wil spelen edde den eerste kwart seconde iets van "waarom evrtrekt da spel gedoeme ni?"... dan ziede den Anti slip knipperen gelijk Marilyn Monroe op stero?den en dan is't precies launch control...
altijd lachen als ge de smoel van diene die wou spelen aan't volgende licht ziet
jommo... nagommenegank...
Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden
Aan een druppellader hangen, ze krijgen bij Ktm al de zelfde streken gelijk bij bmw zeker,die zegden dat tegen mij in den tijd ook je moet hem aan een druppellader hangen , en ik die toen dacht dat ik er een gekocht had die op naft ging
Het plezantste vond ik in de jaren stilletjes met mijn 165 pk motoke als er eentje met een autoke wilde spelen , hem eventjes in de waan laten dat hij er aan kon en er naast blijven hangen dan is kijken en dan gelijk een pijl uit een boog weg
Maar verder eigenlijk is zoiets alleen maar sletig aan de banden
Het plezantste vond ik in de jaren stilletjes met mijn 165 pk motoke als er eentje met een autoke wilde spelen , hem eventjes in de waan laten dat hij er aan kon en er naast blijven hangen dan is kijken en dan gelijk een pijl uit een boog weg
Maar verder eigenlijk is zoiets alleen maar sletig aan de banden
Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden
Mijn KTM slaapt buiten onder de carport en als ik hem bij koud weer niet aan de lader hang ben ik gejost. Starter draait wel een paar keer traag rond en als ik sjans heb pakt em aan, maar ik neem dus geen risico meer. Een paar weken geleden nog met de fiets naar het werk gekunnen om vier uur 's morgens omdat mijne 990 niet startte. Ik was natuurlijk hopeloos te laat, want 23 kilometer rijd ik als 50 plusser niet meer in drie kwartier zoals vroeger. Auto heb ik niet, die heeft madam nodig. Batterij is na twee jaar nog ok, maar ik heb de indruk dat die startmotor zoveel stroom nodig heeft dat em geen ontsteking meer krijgt en dan het licht dat ge niet kunt afzetten...Nog iets, verleden jaar kwamen ze bij Motocare met de vraag of dat ik nogal gaasde met een koude motor: oliefilter platgedrukt...Ik rij dus ALTIJD rustig de eerste tien kilometer, nooit boven de vierduizend toeren, maar het zal een combinatie geweest zijn van de felle koude en olie die stroop wordt. Bij Motocare hadden ze zelfs op mijn factuur gezet "te snel rijden bij koude motor?", de idioten.
Ashetmorvooruitgaat!
- duibhce Kaelann
- Posts: 2928
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden
Ik zou eens proberen met daar 5W50 of misschien zelfs 0W50 in te doen. Die is vloeibaarder aan koude temperaturen.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden
motocare zijn kiekens
altijd geweest
zal nooit veranderen
nemen klanten voor idioten
ligt NIET aan de olie
wel aan verkeerde oliefilters
goed om weten, KTM levert de juist everpakking oliefilters maar daar zitten erin met een andere referentie dan die op de verpakking vermeld...
en IEFKE, als de 990 ni start... batterij wisselen
mijn 950's hebben 10 jaar buitengeslapen
druppellader nooit gehad
(tot nu dus )
altijd geweest
zal nooit veranderen
nemen klanten voor idioten
ligt NIET aan de olie
wel aan verkeerde oliefilters
goed om weten, KTM levert de juist everpakking oliefilters maar daar zitten erin met een andere referentie dan die op de verpakking vermeld...
en IEFKE, als de 990 ni start... batterij wisselen
mijn 950's hebben 10 jaar buitengeslapen
druppellader nooit gehad
(tot nu dus )
jommo... nagommenegank...
Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden
dus....
ik ga op reis en neem mee :
- een druppellader...
ik ga op reis en neem mee :
- een druppellader...
Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden
Wel straf !KTM levert de juiste verpakking oliefilters maar daar zitten erin met een andere referentie dan die op de verpakking vermeld...