1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden

Post by Muug »

Dat telt niet. Image

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden

Post by zappa »

oh, uw rijlijn kan beter eh FM. Die drie flauwe bochten kunde perfect rechtdoor rijden, dan kunde nog rapper affeseren Image

Ja heel plezant ! Vooral als dat uw tegenliggers zijn Image

2 weken terug in de Ardennen heb ik toch zeer blij geweest dat ik in bochten naar rechts maar 1/3 van m'n rijbaan benut, of ik had al een kruisingske Tuur x chopper en Tuur x banaan Image En dan had ik gelukkig nog de ruimte om op te schuiven naar rechts Image
sig nature

petervdc
Posts: 3461
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden

Post by petervdc »

2 weken terug in de Ardennen heb ik toch zeer blij geweest dat ik in bochten naar rechts maar 1/3 van m'n rijbaan benut, of ik had al een kruisingske Tuur x chopper en Tuur x banaan Image En dan had ik gelukkig nog de ruimte om op te schuiven naar rechts Image
Toch geen hert tegengekomen ? Ik herinner me dat we es serieus in de remmen gegaan zijn...
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden

Post by Muug »

oh, uw rijlijn kan beter eh FM. Die drie flauwe bochten kunde perfect rechtdoor rijden, dan kunde nog rapper affeseren Image
Ja heel plezant ! Vooral als dat uw tegenliggers zijn Image
Het spreekt voor zich dat ge zo'n dingen niet doet als ge 1) tegenliggers ziet en 2) uw tegenliggers niet [u:enae9t3l]kunt [/u:enae9t3l]zien omdat het blinde bochten zijn....

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden

Post by Tom Thumper »

oh, uw rijlijn kan beter eh FM. Die drie flauwe bochten kunde perfect rechtdoor rijden, dan kunde nog rapper affeseren Image
Ja heel plezant ! Vooral als dat uw tegenliggers zijn Image
Het spreekt voor zich dat ge zo'n dingen niet doet als ge 1) tegenliggers ziet en 2) uw tegenliggers niet [u:19k5c339]kunt [/u:19k5c339]zien omdat het blinde bochten zijn....
Hmm, ofwel vat ik iets niet helemaal maar als je een bocht hebt met slecht zicht, kan je toch beter verder naar links rijden, je ziet dan toch een beetje verder door de bocht en als je iets ziet komen, kan je nog steeds naar rechts uitwijken. Als je helemaal rechts houdt, zie je minder verder door de bocht en je ziet een tegenligger minder snel aankomen. Als je dan nog de pech hebt dat die tegenligger zijn bocht afsnijdt, kan je helemaal geen kant meer op wegens minder tijd en geen ruimte om nog naar recht uit te wijken...

Dus voor mij ook in "blinde" bochten de regel, steeds de buitenkant aanhouden tot je door de bocht kan kijken en dan insturen. Natuurlijk met de redelijk in acht genomen dat je steeds op je eigen rijvak blijft.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden

Post by Muug »

wel, alles hangt bvb af van hoe breed de weg is eh. Op smalle wegen (lees: maar ??n of anderhalf vak breed) ga ik bij blinde bochten eerder tegen de binnenkant hangen om te vermijden dat een zotte tegenligger mij van mijn sokken rijdt. In zo'n bochten aan de buitenkant gaan hangen om dan de schrik van uw leven te beleven en nauwelijks tijd te hebben om uzelven weg te snokken vind ik niet zo tof.
Maar op tweevakswegen met blinde bochten ga ik zeker ook aan de buitenkant beginnen en dan laat insturen.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden

Post by bompa »

In een blinde bocht op die eenvaksbaantjes ga ik gewoonlijk toch ook zover mogelijk aan den binnenkant hangen ze
Ik ken hier een paar 90 graden blinde bochtjes waar ik rakelings langs de haag rij die daar aan de binnenkant van den bocht staat . Allee als ik van de juiste kant kom toch.

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden

Post by susse »

wel, alles hangt bvb af van hoe breed de weg is eh. Op smalle wegen (lees: maar ??n of anderhalf vak breed) ga ik bij blinde bochten eerder tegen de binnenkant hangen om te vermijden dat een zotte tegenligger mij van mijn sokken rijdt. In zo'n bochten aan de buitenkant gaan hangen om dan de schrik van uw leven te beleven en nauwelijks tijd te hebben om uzelven weg te snokken vind ik niet zo tof.
Maar op tweevakswegen met blinde bochten ga ik zeker ook aan de buitenkant beginnen en dan laat insturen.
Scalleke reed op hare kant... en toch... is daar nen tegenligger los ingevlamd... Image
jommo... nagommenegank...

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden

Post by Muug »

Scalleke reed op hare kant... en toch... is daar nen tegenligger los ingevlamd... Image
ah? wanneer? Hoe is't er nog mee?

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden

Post by susse »

begin mei
eiffel
helikopter naar ziekenhuis ginder
dan weken later naar Gasthuisberg waar ze nu nog ligt
volgende etape is Pellenberg
staat voor een oneindig lange revalidatie

Image
jommo... nagommenegank...

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden

Post by vet on wheels »

begin mei
eiffel
helikopter naar ziekenhuis ginder
dan weken later naar Gasthuisberg waar ze nu nog ligt
volgende etape is Pellenberg
staat voor een oneindig lange revalidatie

Image
Amai, dat is echt rot... Image
Sterkte voor iedereen...

User avatar
Blackbert
Posts: 3447
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden

Post by Blackbert »

Image

Hoe goed je ook de 'regels' volgt en rekening houdt met je eigen kunnen, er is altijd wel eens die pipo aan de andere kant die teen en tander verkeerd inschat. Image
grease up your baby for a ball on the hill

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden

Post by susse »

klopt... Image

madam-op-de-moto die van den andere kant kwam is gewoon los rechtdoor gereden
resultaat Image linkerbeen was ne puzzel
beetje zoals Aspirinneke voorgehad heeft Image
jommo... nagommenegank...

tandwieleke
Posts: 103
Joined: 25 Oct 2009 14:47

Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden

Post by tandwieleke »

ajjaja,

Susse, als ge Scalleke ziet, doe ze veel groeten en wenst haar veel sterkte.
Evt. een mail adres om haar een persoonlijke boodschap te kunnen sturen.
Merci.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden

Post by Muug »

Image Image Image Image Image Image wat je nooit voor wilt hebben..... dat ge door uw eigen stommiteiten iets voor hebt, tot daar, maar stomweg door iemand anders zijn stommiteiten....

User avatar
Stefke
Posts: 2914
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden

Post by Stefke »

klopt... Image


resultaat Image linkerbeen [color=#80FF00:3cqrsj0c][b:3cqrsj0c]was[/b:3cqrsj0c][/color:3cqrsj0c] ne puzzel
(
[b:3cqrsj0c][color=#0040BF:3cqrsj0c]is[/size:3cqrsj0c][/color:3cqrsj0c][/b:3cqrsj0c] ne puzzel, weliswaar min of meer bijeen gevezen nu... Image

Iefke
Posts: 99
Joined: 09 May 2014 18:13

Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden

Post by Iefke »

Ja man...veertien dagen geleden in Hamoir ook nog ene zien liggen, opgeschept door een auto die binnenkant bocht reed. Zag er helemaal niet goed uit. Die kerel had de dakstijl van de wagen geraakt. Motoke, choppermodel Honda 400, was rats in twee gebroken achter het balhoofd. We waren die gasten (zijne maat had nen 125) iets daarvoor voorbijgereden in Huy; Die waren echt aan het wandelen en dan nog krijg je zoiets voor door een stom kieken in nen auto die uw leven naar de haaien raast. Image
Ashetmorvooruitgaat!

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden

Post by susse »

I believe in fate...
als het zo moet zijn... dan ontkomde der echt ni aan
maar ik ga het ook ni zoeken natuurlijk
zit meestal nog een veiligheidsmarge ingebouwd als ik onderweg ben
wat niets uitsluit natuurlijk

vroeger ging ik geregeld een sessieke circuit doen om het daarna rustig te kunnen doen op de openbare weg... maar die drang is er ni meer
ik wordt oud...
jommo... nagommenegank...

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden

Post by TRooPER »

ik word[color=#BF0000:wzel94vp]t[/color:wzel94vp] oud...

en vergeetachtig ?
sorry kon het niet laten Image



sterkte aan scalleke,

heb er onlangs ook nog ene geholpen met een dubbele beenbreuk,
het verhaal komt binnenkort in de deadlyepic topic
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Post Reply