kramp

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Post by diskeletloetje »

Als ik redelijk lang (meer dan een uur) of redelijk gespannen op mijne moto zit, krijg ik enorm last van pijnlijke krampen in mijn kuiten, en die kramp blijft zolang aanhouden tot ik van de moto stap en 5 minuten rondstap.
Zeker op langere ritten of in groep is dat wreed ambetant, zit ik daar gans de tijd met een gestrekt been rond te rijden en dat is ook niet zo comfortabel.
Ik vermoed dat mijn moto eigenlijk te klein is voor mij, waardoor ik in een verkeerde positie zit, maar aangezien het momenteel geen optie is om een grotere aan te schaffen vraag ik me af of er geen huis-, tuin- of keukenmiddelen bestaan om dat probleem voorlopig op te lossen.
Ik heb al gedacht aan een Airhawk , maar om 100 euro uit te geven aan een opblaasbaar kussen zonder de zekerheid te hebben dat het probleem daarmee verholpen is, vind ik eigenlijk een zotte kost.
Dus mocht iemand weten hoe ik dit kan verhelpen, laat maar weten!
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: kramp

Post by Theo »

Ik had hetzelfde voor met de revere en heb dat opgelost met verlaagde voetsteuntjes van bikedesign.

dezen: https://www.bike-design.com/detail.php? ... shp_year=0

Online
User avatar
Blackbert
Posts: 3448
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: kramp

Post by Blackbert »

Een Airhawk gaat u niet helpen. Als ge die zo dik opblaast dat ge echt hoger zit wiebelt ge van voor naar achter en terug op dat luchtkussen. ge verlies alle geoel met uw moto.
Kan uw wederhelft aan geen stuk isolatiemousse geraken op 't werk? (wat ze gebruiken om buizen te isoleren) Die dichtheid is volgens mij perfect voor op een zadel en ge komt een stuk hoger te zitten. de grens zal de afstand tot de grond zijn zeker.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: kramp

Post by Muug »

voetsteunen iets meer naar voren?

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: kramp

Post by Cotthem »

Image

Image
"...the path is the destination"

Online
User avatar
Blackbert
Posts: 3448
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: kramp

Post by Blackbert »

hier, hij zit stillekes in een hoekske tot 'm kan toeslaan. Image
grease up your baby for a ball on the hill

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: kramp

Post by diskeletloetje »

erg h?, ... Image
't was vandaag nochtans Valentijn, maar 't was nix, noppes, nada... Image
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: kramp

Post by fore »

... 't was vandaag nochtans Valentijn, maar 't was nix, noppes, nada... Image
Allee, 't heeft geholpen dan ... tegen uw krampen ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

TRX
Posts: 222
Joined: 24 Oct 2009 14:49

Re: kramp

Post by TRX »

Als ik redelijk lang (meer dan een uur) of redelijk gespannen op mijne moto zit

Mag ik vragen hoe het komt dat je gespannen op de moto zit?

Allez, bij mij is dat het begin van motorrijden....ontspannen op de moto zitten.... daar begint en eindigt het mee zou ik zeggen Image .

Om het (nog maar eens) naar het circuitrijden door te trekken. Hoe komt het dat mensen die niet veel op circuit rijden dikwijls veel spierpijn hebben 'the day after' ? Omdat ze te gespannen rijden en zo hun spieren veel te veel belasten.... Verleden jaar heb ik dat de eerste 2 dagen op de Tcat gehad, het ging niet direct lekker, reed te geforceerd en had spierpijn achteraf. Dan opeens mijne draai gevonden en hupla, kon makkelijk 10 ? 12 sessies op een dag rijden zonder een centje pijn Image .

Post Reply