Ik kan da zo goe nie uitleggen gelijk gijSimpel, ge stuurt ne moto met het stuur. Tegenstuur is hierin het toverwoord. Peter, jij zou dat eigenlijk ook kunnen zeggen, je hebt immers bij ons al bochtenstage gelopen
wat was w�l de gepaste reactie ?
Re: wat was w?l de gepaste reactie ?
Keep going
Re: wat was w?l de gepaste reactie ?
het antwoord is simpel, maar de verklaring erachter is een pak complexer
Re: wat was w?l de gepaste reactie ?
bij deze mijn excuses voor de vervelende popup
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
Re: wat was w?l de gepaste reactie ?
Voor zover ik 't snap:
Laat hem uit een rechtse bocht komen en daardoor te ver in 't midden zitten, volgens mij nog voldoende ruimte om zijn linkse te halen: smijt dat spel naar de buitenkant en duik die bocht in. zijne moto kan dat aan en 't asfalt ziet er ook niet verkeerd uit. Maar zijn achterrem is al geblokkeerd terwijl hij schoon rechtdoor rijdt. Hier had evengoed de voorrem gebruikt kunnen worden. Pure paniek en onervarenheid.
Hij heeft nu enkele kosten:
-de moto oplappen
-deftige kledij aanschaffen
-inschrijven bij Goedmotorrijden voor cursus rem- en bochtentechniek.
Laat hem uit een rechtse bocht komen en daardoor te ver in 't midden zitten, volgens mij nog voldoende ruimte om zijn linkse te halen: smijt dat spel naar de buitenkant en duik die bocht in. zijne moto kan dat aan en 't asfalt ziet er ook niet verkeerd uit. Maar zijn achterrem is al geblokkeerd terwijl hij schoon rechtdoor rijdt. Hier had evengoed de voorrem gebruikt kunnen worden. Pure paniek en onervarenheid.
Hij heeft nu enkele kosten:
-de moto oplappen
-deftige kledij aanschaffen
-inschrijven bij Goedmotorrijden voor cursus rem- en bochtentechniek.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: wat was w?l de gepaste reactie ?
Dat is hier voor de bocht.... als ik zo iets in den aard voor heb is dat uit alle macht remmen (zeker vooraan, eventueel beke bijremmen achteraan), 't laatste gat remmen los en em plat smijten om de bocht te halen (met behulp van kijktechniek). Heeft tot nog toe altijd geholpen .Tjah, dat wordt ook tot vervelens toe aangeleerd h? : "in een bocht nooit aan uw voorrem komen"......altijd maar dat gehengst op dienen achterrem in bochten, manmanman ...
Ten andere : zoiets gebeurt in een fractie van een seconde, dus echt veel tijd om te corrigeren is er niet, maar toch kun je het wel proberen h?.
Re: wat was w?l de gepaste reactie ?
Dan deel ik jullie mening niet. Bij een sportieve rit (das niet meer van toepassing met de KTM, daar hanteer ik eerder de supermotard stijl) ging ik daar toch wel naast hangen, kwestie van de grondspeling van bv mijn Bandit 600 en later de TDM900 optimaal te gebruiken . Allez, in mijn ogen is het simpel, hoe meer je er naast hangt hoe rechter je de moto kan houden en dus kan eigenlijk terug nog wat platter en harder gaan.Daar hebt ge volgens mij volledig gelijk in zenne.ik kan verkeerd zijn h?, maar gewicht verplaatsen is iets dat ik enkel op circuit gebruik, of op de baan heeeeeeeeel af en toe bij een heeeeeeeeel overzichtelijke bocht zonder tegenliggers, bij goed wegdek en om es goed te lachen omdat het zo onozel is En dan heb ik het dus over kont verplaatsen, knie uitsteken en als een aap naast je motor gaan hangen.
Maar het "gewicht verplaatsen" dat hier bedoeld wordt gaat zelfs zover nog niet. Veel motorrijders denken dat ge stuurt door met uw gewicht naar een bepaalde kant te gaan leunen (bovenlichaam alleen bvb) en dat de motor daardoor omver valt in de richting waarin ge gaat leunen. En dat is natuurlijk een -nog steeds veel voorkomende-misvatting.
Aja, 't is openbare weg....pffffffffff, niet te veel van aantrekken, als je goed overzicht hebt en ziet wat er komt kan dat allemaal .
Re: wat was w?l de gepaste reactie ?
Zo iets dus :
Hier was 't gewoon zo plat mogelijk gaan voor de foto, dan rij je wel de uitlaatbocht aan de grond .
Eigenlijk geen goeie techniek, zo vast in het zadel .
Maar........maar..... het belangrijkste blijft nog altijd, je moet rijden zoals je je comfortabel voelt....
Ik weet dat ik bv op circuit mijn bovenlichaam der (veel) meer moet naast hangen. Dat kost mij veel moeite, voor de foto zou ik dat al eens doen maar meestal rij ik gewoon zoals het natuurlijk aanvoelt en dat vertaalt zich ook in betere tijden met 'slechte houding' tov 'meer moeite en goeie houding'.
Zo mag het eigenlijk niet maar ga ik wel het snelst en kan dat ook heel lang volhouden (een uurke aan een stuk als het nodig is en als ik niet eerder in de 'bak' lig te spartelen )
Hier was 't gewoon zo plat mogelijk gaan voor de foto, dan rij je wel de uitlaatbocht aan de grond .
Eigenlijk geen goeie techniek, zo vast in het zadel .
Maar........maar..... het belangrijkste blijft nog altijd, je moet rijden zoals je je comfortabel voelt....
Ik weet dat ik bv op circuit mijn bovenlichaam der (veel) meer moet naast hangen. Dat kost mij veel moeite, voor de foto zou ik dat al eens doen maar meestal rij ik gewoon zoals het natuurlijk aanvoelt en dat vertaalt zich ook in betere tijden met 'slechte houding' tov 'meer moeite en goeie houding'.
Zo mag het eigenlijk niet maar ga ik wel het snelst en kan dat ook heel lang volhouden (een uurke aan een stuk als het nodig is en als ik niet eerder in de 'bak' lig te spartelen )
Re: wat was w?l de gepaste reactie ?
Dan moet ge tegoei lezen want wij zeggen eigenlijk 't zelfdeDan deel ik jullie mening niet.Daar hebt ge volgens mij volledig gelijk in zenne.ik kan verkeerd zijn h?, maar gewicht verplaatsen is iets dat ik enkel op circuit gebruik, of op de baan heeeeeeeeel af en toe bij een heeeeeeeeel overzichtelijke bocht zonder tegenliggers, bij goed wegdek en om es goed te lachen omdat het zo onozel is En dan heb ik het dus over kont verplaatsen, knie uitsteken en als een aap naast je motor gaan hangen.
Maar het "gewicht verplaatsen" dat hier bedoeld wordt gaat zelfs zover nog niet. Veel motorrijders denken dat ge stuurt door met uw gewicht naar een bepaalde kant te gaan leunen (bovenlichaam alleen bvb) en dat de motor daardoor omver valt in de richting waarin ge gaat leunen. En dat is natuurlijk een -nog steeds veel voorkomende-misvatting.
Want wij zeggen ook dat je, door je gewicht te verplaatsten, de motor rechter duwt en zo meer grondspeling houdt. Ik zei alleen dat ik dat niet, of zelden, op de openbare weg gebruik. En Raketmat heeft het over het feit dat veel mensen dat wel doen, maar denken dat dit het omgekeerde effect heeft
Het ging 'm eigenlijk vooral dat die 'gewichtsverplaatsing' diene mens uit da filmke niet zou helpen omdat 'm daar geen tijd meer voor heeft op't moment dat 'm richting vangrail begint te kijken.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
Re: wat was w?l de gepaste reactie ?
Het was niet de 'gepaste' reactie(reflex), maar wel een 'natuurlijke' ...
Ik zou zeker van de rem afgebleven zijn .. en voor de rest, scheet- en pismomenten, me prepareren voor de spectaculaire duik over de coulissen ...
Ik zou zeker van de rem afgebleven zijn .. en voor de rest, scheet- en pismomenten, me prepareren voor de spectaculaire duik over de coulissen ...
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...
Re: wat was w?l de gepaste reactie ?
Dan moet ge tegoei lezen want wij zeggen eigenlijk 't zelfde
Want wij zeggen ook dat je, door je gewicht te verplaatsten, de motor rechter duwt en zo meer grondspeling houdt. Ik zei alleen dat ik dat niet, of zelden, op de openbare weg gebruik. En [b:3v6jetcy]Raketmat [/size:3v6jetcy][/b:3v6jetcy]heeft het over het feit dat veel mensen dat wel doen, maar denken dat dit het omgekeerde effect heeft
Het ging 'm eigenlijk vooral dat die 'gewichtsverplaatsing' diene mens uit da filmke niet zou helpen omdat 'm daar geen tijd meer voor heeft op't moment dat 'm richting vangrail begint te kijken.
Re: wat was w?l de gepaste reactie ?
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Re: wat was w?l de gepaste reactie ?
Vrouwen gelijk geven? Is da niet nieuwe man en toksok?
Me gusta la moto, me gustas tu.
Re: wat was w?l de gepaste reactie ?
Weet ge wat ik soms denk ?..... dat er teveel gedacht wordt en te weinig gereden .
't Is niet met te denken dat ge zult kunnen ?. 't Is niet omdat ge veel filmkes op internet bekeken hebt dat ge goe zult kunnen p**pen ? .
Soit, wat ik dan soms wel denk : 't zit er in of 't zit er niet in. Als het er in zit zal het er vlug uitkomen (lees : zie je vlug dat het goeie motorrijders zijn), als het er niet inzit zal je het er ook nooit inkrijgen, je kan het een beetje camoufleren met cursussen en opleidingen en les geven en uitlegskes doen, maar bij het eerste noodgeval vliegt alles overboord en gaan ze de mist in . Ik zie het zo dikwijls op circuit, situaties die zooooooo makkelijk te redden zijn leiden toch tot uitstapjes of nog erger valpartijen .
Mja, ze kunnen natuurlijk niet allemaal zo goed zijn als..... (vul zelf maar in ).
't Is niet met te denken dat ge zult kunnen ?. 't Is niet omdat ge veel filmkes op internet bekeken hebt dat ge goe zult kunnen p**pen ? .
Soit, wat ik dan soms wel denk : 't zit er in of 't zit er niet in. Als het er in zit zal het er vlug uitkomen (lees : zie je vlug dat het goeie motorrijders zijn), als het er niet inzit zal je het er ook nooit inkrijgen, je kan het een beetje camoufleren met cursussen en opleidingen en les geven en uitlegskes doen, maar bij het eerste noodgeval vliegt alles overboord en gaan ze de mist in . Ik zie het zo dikwijls op circuit, situaties die zooooooo makkelijk te redden zijn leiden toch tot uitstapjes of nog erger valpartijen .
Mja, ze kunnen natuurlijk niet allemaal zo goed zijn als..... (vul zelf maar in ).
- duibhce Kaelann
- Posts: 2920
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: wat was w?l de gepaste reactie ?
Hoe? al dat educatief materiaal was dus voor niks?'t Is niet omdat ge veel filmkes op internet bekeken hebt dat ge goe zult kunnen p**pen ? .
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: wat was w?l de gepaste reactie ?
True!Weet ge wat ik soms denk ?..... dat er teveel gedacht wordt en te weinig gereden .
't Is niet met te denken dat ge zult kunnen ?. 't Is niet omdat ge veel filmkes op internet bekeken hebt dat ge goe zult kunnen p**pen ? .
Maar als je weet wat je aan't doen bent, waar je mee bezig bent en vooral waarom je bepaalde dingen doet/niet doet op de motor, heb je volgens mij toch een grote stap voor op die kiekes die zonder nadenken aan hunne gas hangen en heb je een iets grotere kans om het te overleven ook.
En da was waarom Peter de vraag hier om te beginnen ook stelde denk ik.
Trouwens, van naar de stommiteiten van een ander te zien, kan je ook wat bijleren h? en tis soms nog fun ook
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Re: wat was w?l de gepaste reactie ?
Zegt ze vol overtuiging! Ja, Duibhce En Nog Wat, nu moet je niet meer komen stoefen, dat gaan we niet meer geloven.True!Weet ge wat ik soms denk ?..... dat er teveel gedacht wordt en te weinig gereden .
't Is niet met te denken dat ge zult kunnen ?. 't Is niet omdat ge veel filmkes op internet bekeken hebt dat ge goe zult kunnen p**pen ? .
Me gusta la moto, me gustas tu.
- duibhce Kaelann
- Posts: 2920
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: wat was w?l de gepaste reactie ?
Zegt ze vol overtuiging! Ja, Duibhce En Nog Wat, nu moet je niet meer komen stoefen, dat gaan we niet meer geloven.
Hoe? al dat educatief materiaal was dus voor niks?
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: wat was w?l de gepaste reactie ?
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
Re: wat was w?l de gepaste reactie ?
sig nature
Re: wat was w?l de gepaste reactie ?
Honda Crosstourer VFR 1200X Dct (2.0)
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com