glij !

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Post by zappa »

WHAHAWOEEEE veel felle en rukwinden vandaag, pas gemerkt toen ik moest stoppen, te midden van 't veld voor ne spoorwegovergang Image smtje "waaide" bijna uit mijn handen Image Image

Maar slinger & de wappper, veilig thuis, tot ik al heel langzaam aan 't rijden ben, bijna aan zijn parkeer plaats, beetje naar rechts stuur om hem dan achteruit onder 't afdakje te zetten. Op dat moment gaat hij gewoon liggen, zwiep!! gewoon alle twee de wielen onderuit Image wel op wat ooit eens dolomiet was, maar er nu meer als mos en algen uitziet Image Gelukkig, hoe vlug hij ook onderuit ging (had niet de tijd om hem "zachtjes" neer te leggen, zo vlug ging het ) ik heb wel de reactie gehad om voeten aan de grond en staan. Daar lag hij tussen mijn voeten op de grond Image stom eigenlijk Image Image

De remhendel ( ondanks de beschermkap ) stuk af gebroken, kan daar voorlopig nog met verder rijden... maar een nieuwe zal nodig zijn.

=> Bestaat er een ander model ?

niet zo met een zwak breek punt? Heb kawatje zodikwijls laten vallen, die had hendels zonder "gleufje" en zelf s geen handkappen, 't ergste dat er daar mee kwam was dat de hendel een beetje krom plooide, maar niet breken.

Toen ik smtje nog niet zolang had is hij eens links onderuit gegaan, nadat de zijsteun maar op "half" stond, toen ook de hendel afgebroken, 't is toch maar een heel zwak punt Image
sig nature

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: glij !

Post by bompa »

Misschien de remhendel van uwe smt afhalen en een gelijk die van je kawa er opzetten ,ik weet ni of da past, of misschien helemaal vervangen Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: glij !

Post by Blackbert »

da's erom gedaan, dat gleufje. zodat je een bruikbaar stuk over hebt en thuis geraakt.
er zijn er andere, die omhoogvouwen, maar ze zijn met goud belegd. Image
grease up your baby for a ball on the hill

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: glij !

Post by fore »

Straf ...

Ge rijd door bos en hei, de velden en boerewegen, door de putten en over de bobbels, beken en rivieren ... allemaal kinderspel
echter ... uw eigen oprit Image ??? ... Image

Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: glij !

Post by petervdc »

Moest je er nu es zo'n handbeschermer op zetten, iets in de aard dat Sofie heeft ?
Dus niet met zo'n grote kap zoals van mij (enfin, tenzij je dat wilt h?).

Edit : O, je h?bt reeds een beschermkap... die is naar boven geschoven dan ?
Keep going

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: glij !

Post by zappa »

Misschien de remhendel van uwe smt afhalen en een gelijk die van je kawa er opzetten ,ik weet ni of da past, of misschien helemaal vervangen Image

dat gaan ze bij Desmet niet zo graag hebben, als ik nu nog aan kawatje begin te vijzen Image

Maar ik denk dat kawatje grotere en toch iets andere hendels had, die niet zouden passen op de smt Image
O, je h?bt reeds een beschermkap... die is naar boven geschoven dan ?
Nee niks verschoven, volgens mij breken die hendels vanals ze nogmaar de grond dichter zien komen Image Image vandaar dak een ander type wil.
Straf ...

Ge rijd door bos en hei, de velden en boerewegen, door de putten en over de bobbels, beken en rivieren ... allemaal kinderspel
echter ... uw eigen oprit Image ??? ... Image

Image
't verschil in banden...en gewicht? Image

Barkbuster handkappen Image

Daar zit zo'n zware alu beugel in
voor die 1en keer in de 3jaar dak die laat vallen...(wacht straks morgen weer van dadde Image ) Heb eigenlijk nog te veel offroad achtig materiaal nodig om nog een extraatje op de smt te zetten Image

da's erom gedaan, dat gleufje. zodat je een bruikbaar stuk over hebt en thuis geraakt.
er zijn er andere, die omhoogvouwen, maar ze zijn met goud belegd. Image
had gehoopt dat er naast de originele stukken, ook nog andere modellekes bestonden, zonder dat gleufje
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: glij !

Post by Blackbert »

Ja die bestaan. Zo tussen de 90? en 200?.
Het aanbod is echter beperkt, naar 't schijnt omdat je met 2 merken zit: Magura voor de koppeling, Brembo voor de rem.

[urlhttp://www.benl.ebay.be/itm/2005-2011-KTM-Supe ... 1c215e2e9b]dees[/url] is eigenlijk wat je wil, denk ik. De vraag is: passen die op de SMT?
De onderdeelnummers voor KTM hendels verschillen tussen SD en SMT. Waarschijnlijk past dat dus niet, maar ook dat is niet zeker. Gewoon de lengte kan verschillen terwijl het 'technisch' gedeelte toch hetzelfde is.

Deze zijn wel duurder, ongeveer 't dubbel van origineel. Maar de koppeling van een ADV, SM en SMT is wel dezelfde. Het remhendel niet.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: glij !

Post by Raketman »

Tja, ik weet niet waarom ge niet zou investeren in vrij goedkope handkappen met een alu-stang erin, maar wel in retedure aftermarket-hendels die voor hetzelfde geld gewoon weer breken... De reden waarom die wel breken bij uwe KTM en niet bij uwe (ex)Kawa ligt voor een groot stuk bij het veel lagere gewicht van den tweede dat erop komt als ge nekeer omvalt of valt. Met de Montesa heb ik ook al menig stevig pletske gedaan, daar is nog nooit een hendel van afgebroken. 't Zijn nochthans ook gewone simpele Magura (koppeling) en Brembo (rem).
Nil volentibus arduum

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: glij !

Post by zappa »

Image dit appart kopen en plaatsen op de handkappen die ik heb? kan dat ?

Die acerbis handkappen die ik tot nu vond, zijn nogal aan de kleine kant, vergeleken met wat er nu op staat = beter bescherming tegen de koude?


ben gaan kijken naar 't model op de husaberg, das ook van brembo, maar ziet er minder breekbaar uit, ondanks dat ook een breuklijn heeft.

Maar blijkbaar is dat een ander model, op de smt staat er bovenaan een wieltje op, bij de husa zit er een wieltje net voor het knopje dat de rem indrukt Image

Hoe dan ook dat van ktm ziet er brol uit.
sig nature

Post Reply