Anti diefstal systeem op basis van VHF

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Post by petervdc »

[url]

Maw, werkt ook als je moto in een container wordt geplaatst.
Hoeft niet aangesloten te worden op de moto batterij.
Keep going

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Anti diefstal systeem op basis van VHF

Post by laouen »

hmmm, interesting!
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Anti diefstal systeem op basis van VHF

Post by duibhce Kaelann »

net zoals er nu al GPS en GSM jammers gebruikt worden tegen dit soort tracking toestellen is het voor professionele dieven even gemakkelijk om daar een VHF jammer aan toe te voegen...
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Anti diefstal systeem op basis van VHF

Post by petervdc »

net zoals er nu al GPS en GSM jammers gebruikt worden tegen dit soort tracking toestellen is het voor professionele dieven even gemakkelijk om daar een VHF jammer aan toe te voegen...
Tjah, das ook waar.
Maar mss, omdat dit minder bekend is, heb je hier meer kans ?
Kvind het toch een interessant idee hoor.
Keep going

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Anti diefstal systeem op basis van VHF

Post by Blackbert »

Image

En dan nog liever door 't frame eigenlijk. Meeste kans dat de meerderheid van de moto er nog is als je terugkomt.
grease up your baby for a ball on the hill

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: Anti diefstal systeem op basis van VHF

Post by Theo »

Inderdaad, je bent niets met zo 'n tracking systeem.
Zie maar naar die bouwfirma die deze week in de krant stond.
Voor de derde maal een grote machine van een werf gestolen, alleen stond er nu een gps-tracer onder gemonteerd.
Het spoor (de tracer) leidde hen naar een leegstaand gebouw, waarna de politie erbij werd gehaald.
Geen enkele rechter wou echter toesteming geven om het gebouw binnen te gaan.
De volgende dag kregen ze na lang aandringen wel toestemming, maar toen ze toekwamen lag de tracer buiten op de stoep voor het huis, binnen was niets meer te vinden.
Waarschijnlijk hadden de dieven de politie gezien en daar hun besluit uit getrokken dat die daar alleen kon komen via een tracer, waarna ze er naar op zoek gingen en hem ook vonden.
Moraal: je mag wel bestolen worden, maar je eigendom terughalen mag niet.
Zelfs als je 100% zeker weet waar je eigendom staat.
Het enige wat je met zo 'n traceerapparaat hebt is dat je nog meer geld kwijt bent, je tracer is dan namelijk ook weg.

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Anti diefstal systeem op basis van VHF

Post by zappa »

Hier in de buurt bij een landbouwmachine dealer, zijn er vorig jaar een aantal manitou's gestolen.
Enkele maanden later zijn die terug gevonden door zo'n tracer, ergens al behoorlijk bani? - achtig verweg en ze hebben ze toch terug.
sig nature

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Anti diefstal systeem op basis van VHF

Post by bompa »

In den tijd moest ik een code ingeven om de kraan te kunnen starten , die kon je veranderen als je wilden maar dan moest ze wel eerst in gang staan. Maar als je de code 3x mis intikte starte ze niet meer, ook een soort beveiliging , dus moeten die gasten toch goed op de hoogte zijn van de mechaniek om dat te kunnen omzeilen , anders geraakte daar toch ni mee weg denk ik
Maar heel waarschijnlijk zullen die als er iets nieuws uitkomt dat wel in huis halen om te oefenen denk ik , ne moto kunnen ze nog in een busje laden , maar een wiellader of en kraan die ni start Image

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Anti diefstal systeem op basis van VHF

Post by petervdc »

Hmm, heel goede vraag.
Stel dat je dan kan tracen waar je gestolen moto staat, op welke medewerking mag je dan rekenen van de politie om hem op te eisen ?
Je kan toch moeilijk zelf ergens binnenbreken, toch ?
Keep going

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Anti diefstal systeem op basis van VHF

Post by Blackbert »

Was jij dat niet die dat mopje over de politie postte? Zo om te lachen is dat niet vrees ik. Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Anti diefstal systeem op basis van VHF

Post by Muug »

mensen die het verkeerde pad bewandelen zijn op een haast sadistische manier beschermd in hun doen en laten.

Mijn pa had ooit eens mis?rie met onbetrouwbare huurders. Via legale wegen kon hij daar niks aan doen, politie en vrederechter en zo konden allemaal niet helpen. Er was maar ??n oplossing : zelf het recht in handen nemen, meer concreet : met een slotenmaker de deuren openbreken en dan nieuwe sloten steken... Hij had dit zo lang mogelijk proberen uitstellen en meer dan een jaar lang alle mogelijke correcte middelen geprobeerd om de situatie recht te trekken, maar er waren geen alternatieven meer ... Image

Post Reply