Wiek steken

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
Post Reply
Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

Post by Nickel »

K had gisteren bij thuis komst van dagje vlaamse ardennen een nagelke van 5 cm in mijn (bijna nieuwe) achterband.
Als jullie een wiek steken, gebruiken jullie wel of niet dat pulleke "solution" dat daar bij zit. Volgens de handleiding wel maar ik heb de indruk dat het precies langs daar weer lost. Heb al 2 keer geprobeerd en iedere keer half uurke gewacht van op te blazen.
Nickel
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Wiek steken

Post by Muug »

die solution bedoel je daar de lijm mee? Is toch belangrijk spul om het Imageiseringsproces op gang te brengen.

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

Re: Wiek steken

Post by Nickel »

die solution bedoel je daar de lijm mee? Is toch belangrijk spul om het Imageiseringsproces op gang te brengen.
Yep, dat pulleke dat daar bij zit bij die bandenset.
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Wiek steken

Post by Muug »

lol
Image Image Image

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Wiek steken

Post by fore »

Ik heb diene tube 1 keer gebruikt .. 'als glijmiddel' ... Image

Die wieken sindsdien er gewoon 'droog' ingestoken ... nog nooit problemen mee gehad ... (hout vasthouden)
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Wiek steken

Post by Muug »

ik heb niet echt ervaring met wieken zoals deze
Image

maar wel met een soortement van konische pluggen met een stalen puntje. Eerst moest ik met een speciale tool n e keer koteren in dat gat, dan die plug insmeren met lijm, dan die plug erin en dan kan je quasi meteen gaan rijden. Dat hielp eigenlijk altijd.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Wiek steken

Post by duibhce Kaelann »

ik heb al verschillende soorten setjes gehad. De setjes met "achtjes" hadden ook een tube erbij om te vulkaniseren. Mijn setje met wieken heeft geen extra tube, maar de wieken zelf zijn al voorbehandeld met iets plakkerigs.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Wiek steken

Post by Tom Thumper »

ik heb niet echt ervaring met wieken zoals deze
Image
Dat zijn de dingen die ik meestal gebruik. Eerst goed in het gat koeteren met dat bootje, wiek door het haakje trekken. Lijm aan de wiek smeren en in het gat pleuren. Wel niet te diep steken, de uiteinden moeten nog uit de band steken. Haakje terug trekken en uiteinden afsnijden met bijgeleverd mesje op een paar mm boven de band. Band direct terug oppompen en gaazzz geven.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Wiek steken

Post by Blackbert »

tenzij blijkt dat er eigenlijk 2 gaten in die band zijn ... Image
grease up your baby for a ball on the hill

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Wiek steken

Post by Tom Thumper »

tenzij blijkt dat er eigenlijk 2 gaten in die band zijn ... Image
zelfs toen heb ik hem geplakt gekregen. Maar zo onverantwoord dat die rit was... Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

Re: Wiek steken

Post by Nickel »

tenzij blijkt dat er eigenlijk 2 gaten in die band zijn ... Image
K begin te vrezen dat je gelijk zou kunnen hebben, lost altijd op zelfde kant, krijg hem dus van geen kant 100% dicht Image
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Re: Wiek steken

Post by frederikw »

Ge hebt toch dat sossiske er al draaiende ingestoken he?

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Wiek steken

Post by Tom Thumper »

Hebben we de bompa zijn velobanden setje niet eens opgebruikt Image
Image Image
... en zijn bus schuim. Ge hebt die plakkerkes toch gerecupereerd bij de verkoop van uw Trut?
Me gusta la moto, me gustas tu.

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

Re: Wiek steken

Post by Nickel »

't is dan maar een paddestoeleke geworden van bij de bandenboer. Hopelijks blijft dit wel volledig dichgt Image
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Wiek steken

Post by bompa »

Hebben we de bompa zijn velobanden setje niet eens opgebruikt Image
Image Image
... en zijn bus schuim. Ge hebt die plakkerkes toch gerecupereerd bij de verkoop van uw Trut?
Juist terug se Image Die bus was er maar een om te testen of dat werkte ,die moest normaal wel werken want dat was voor motor wielen met spaken ,nu heb ik er gewoonlijk nog een bij van http://www.maxxus.pro/media/catalog/pro ... wyihvg.jpg ,werkt het is het makkelijk, Image werkt het niet is het de band eraf en plakken met dat velobanden setje gelijk toen Image

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

Re: Wiek steken

Post by Nickel »

't is dan maar een paddestoeleke geworden van bij de bandenboer. Hopelijks blijft dit wel volledig dicht Image
Niet dus, deze morgen opnieuw plat. Lekt opnieuw langs de paddestoel. Morgen nog maar eens terug naar de bandeboer, zo blijf je bezig Image
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Wiek steken

Post by bompa »

't is dan maar een paddestoeleke geworden van bij de bandenboer. Hopelijks blijft dit wel volledig dicht Image
Niet dus, deze morgen opnieuw plat. Lekt opnieuw langs de paddestoel. Morgen nog maar eens terug naar de bandeboer, zo blijf je bezig Image
Dat is straf dat want normaal die paddestoel heeft toch een redelijke groot oppervlak binnen in de band , als die goed geplakt is zou die normaal niet mogen lekken ,of er moest nog een gaatje naast staan

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: Wiek steken

Post by Theo »

Of de nagel moet helemaal scheef gestoken hebben, terwijl het nieuwe gat recht uitgeruid werd, zodat er 2 kanalen lekken naar buiten toe....

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

Re: Wiek steken

Post by Nickel »

Of de nagel moet helemaal scheef gestoken hebben, terwijl het nieuwe gat recht uitgeruid werd, zodat er 2 kanalen lekken naar buiten toe....
Ik denk dat het zo iets zal zijn, nagel zat inderdaad scheef.
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

Post Reply