Neutraal versnellingsbakprobleempje

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
Post Reply
User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Post by Droopy »

Sinds een paar weken doet de cbf wat nukkig om de neutraalstand in de versnellingsbak te vinden.
De versnellingsbak zelf staat in neutraal maar het groene lampje staat niet altijd aan.
Tijdens het rijden geeft dat gelukkig geen problemen. Image

Als ik de motor wil starten lukt dat niet omdat de beveiliging blijkbaar denkt dat de moto in een of andere versnelling staat. Image
De enige oplossing (ontkoppelingshendel intrekken helpt niet)[/size:2tm8dq85] is schakelen naar eerste en/of tweede tot het groene lampje weer oplicht. Soms lukt dat in een keer, soms lukt dat na twintig keer.


'k Ga sowieso naar de garage met dit probleem maar heeft er iemand enig idee of dat een grote of kleine kost zou kunnen zijn Image

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Neutraal versnellingsbakprobleempje

Post by zappa »

Ik heb dat enkele weken terug ook voor gehad aan de smt, maar dat heeft zichzelf opgelost Image

Het zou de sensor zijn die aangeeft wanneer je in neutraal staat of niet die stuk is, of draadje los? of gewoon vuil tussen ?

Starten terwijl je op de moto zit en zijsteun in, want anders kan je niet.
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Neutraal versnellingsbakprobleempje

Post by Muug »

klopt, elektrisch probleempje met de sensor.

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Neutraal versnellingsbakprobleempje

Post by den Bullet »

Ik zit met een soortgelijk probleemke: 't Groen lichtje werkt wel, maar de versnellingen worden ni meer aangeduid Image

Sebiet es bij Benny mijn licht gaan opsteken ...

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Neutraal versnellingsbakprobleempje

Post by Stefke »

Ik zit met een soortgelijk probleemke: 't Groen lichtje werkt wel, maar de versnellingen worden ni meer aangeduid Image
zo'n gierindiekeeter is ook nergens goed voor h? Image

ofewel moet ge uw printplaat van de FID schoonmaken of de stekker zelf een schoonmaken.
http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic.php?t=37842
Image

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Neutraal versnellingsbakprobleempje

Post by den Bullet »

Had 't ook al gelezen, maar bij het monteren was er niks vuil aan.

Maar we geven het een kans! Image

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Neutraal versnellingsbakprobleempje

Post by Droopy »

...
Het zou de sensor zijn die aangeeft wanneer je in neutraal staat of niet die stuk is, of draadje los? of gewoon vuil tussen ?
....
'k heb een serieuze kwak WD40 gespoten aan en rond de zijsteun en (hout vasthouden) het lijkt op het eerste zicht te werken. (of zouden Honda's toch zelfherstellend zijn?)[/size:1mh8r2ql] Image

De garagist vermoed dat het vuil of een versleten contactdoos zal zijn, duimen voor het eerste dus en anders zal het garagistenwerk worden volgende week. Image

Post Reply