Wat uitleg van iemand die een 200 heeft :
De beta alp (ik heb een 200) is een fijne, lichte machine waar je met name mooi technisch op kunt rijden.
Wat kan je er niet op:
-knalhard over paden met grote gaten rijden ( te weinig veerweg, te weinig bodenspeling), je moet dan ff wat langzamer en er wat meer omheen ( wel goed voor je techniek)
-hard over crossbanen met diep zand rijden (niet sterk genoeg), wellicht beter met de 350
- hele ( echt h?le) steile hellingen mee oprijden(net ff te weinig power)
Wat wel:
- technisch rijden: smalle paadjes, bossen, grote keien
- trialen (zadel kan er af, ruimte voor de benen)
- erg zuinig...1op 30..1 op 25 als je los gaat
- allroad ritjes in de buurt
- superfijn op bergpaden (weinig lawaai, overal grip)
- snelweg 110 km uur ;>))
Ik pak'm dan ook regelmatig even om wat te trialen. Ik ben er laatst mee naar limburg geweest (op aanhanger, maar dat had ik ook met een enduro gedaan), op mijn gemakje een allroadrit rijden van ruim 150 km. Verder laatst met 2 van jullie forumgenoten een groeve over de grens mee ingeweest. Geen probleem. Wellicht met de hele steile hellingen is het wat lastiger, maar je komt verder overal door en overheen.
Kortom: een fijne, easy going fiets, niet te duur (ook niet in onderhoud) en je kunt er alles in de buurt mee doen. Het heeft niet het brute vermogen van een wr of zo, maar voor de rest doet ie alles. Los zand, bagger, Hellingen. No problem.
Ennuh, je kunt er fantastisch op leren off en allroad rijden. Licht!!!
Kleine nadelen: kleine tank (maar wel zuinig), je kunt er een rekje op krijgen voor wat extra peut. Ik tank altijd 4 liter als ik 120 km gereden heb.