kleine natte droom

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11816
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Post by Muug »

Image

Wat uitleg van iemand die een 200 heeft :
De beta alp (ik heb een 200) is een fijne, lichte machine waar je met name mooi technisch op kunt rijden.
Wat kan je er niet op:
-knalhard over paden met grote gaten rijden ( te weinig veerweg, te weinig bodenspeling), je moet dan ff wat langzamer en er wat meer omheen ( wel goed voor je techniek)
-hard over crossbanen met diep zand rijden (niet sterk genoeg), wellicht beter met de 350
- hele ( echt h?le) steile hellingen mee oprijden(net ff te weinig power)

Wat wel:
- technisch rijden: smalle paadjes, bossen, grote keien
- trialen (zadel kan er af, ruimte voor de benen)
- erg zuinig...1op 30..1 op 25 als je los gaat
- allroad ritjes in de buurt
- superfijn op bergpaden (weinig lawaai, overal grip)
- snelweg 110 km uur ;>))

Ik pak'm dan ook regelmatig even om wat te trialen. Ik ben er laatst mee naar limburg geweest (op aanhanger, maar dat had ik ook met een enduro gedaan), op mijn gemakje een allroadrit rijden van ruim 150 km. Verder laatst met 2 van jullie forumgenoten een groeve over de grens mee ingeweest. Geen probleem. Wellicht met de hele steile hellingen is het wat lastiger, maar je komt verder overal door en overheen.

Kortom: een fijne, easy going fiets, niet te duur (ook niet in onderhoud) en je kunt er alles in de buurt mee doen. Het heeft niet het brute vermogen van een wr of zo, maar voor de rest doet ie alles. Los zand, bagger, Hellingen. No problem.
Ennuh, je kunt er fantastisch op leren off en allroad rijden. Licht!!!
Kleine nadelen: kleine tank (maar wel zuinig), je kunt er een rekje op krijgen voor wat extra peut. Ik tank altijd 4 liter als ik 120 km gereden heb.

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: kleine natte droom

Post by laouen »

Image
Doet mij zo op't eerste zicht wat denken aan een Serow... hoe hoog is da spel?
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Muug
Posts: 11816
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: kleine natte droom

Post by Muug »

Niet hoog, ik heb er op het vorige salon opgezeten.

En in de laatste Motoplus staat een mooie test van de Freeride, de Alp 4.0 en nog een kleine yam en een gloednieuwe kleine Honda. Best wel leuke test.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: kleine natte droom

Post by bompa »

Dat ziet er mooi uit, maar wat hij kan kan je met elke enduro ,met een enduro heb je dan normaal nog goede vering ook om door de puten te rijden
Maar 't zal wel redelijk rijden op het onverhard volgens ik zo kan lezen, maar wissel toch niet tegen mijne enduro Image

User avatar
Muug
Posts: 11816
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: kleine natte droom

Post by Muug »

de vering kan idd beter en er is geen supergrote grondspeling
maar het moteurke is heel soepel en behoorlijk krachtig onderin.
't is een motoke om op een rustige manier over de bergen te tuffen. Met een stil moteurke en bandjes die geen sporen trekken. Ideaal voor wie onopvallend wilt blijven.

Anders gezegd : ideaal voor mensen met niet teveel techniek, denk ik zo. Image
En anderzijds.... mensen met wat trial-techniek in de vingers kunnen er geweldige dingen mee doen. Image


Volgens de test van Motoplus zit het zo:
De Freeride is zo kort gegeared dat die perfect stapvoets rijdt in eerste zonder koppeling, ideaal dus als ge heel traag wilt rijden op bepaalde moeilijke passages. Anderzijds is het moteurke wel ?rg heftig. uiterst korte aktieradius ook, 100km is veel.
De Yamaha WR250R had de meeste pk's, reed het vlotst op de wegen, had de beste en hoogste vering, maar had wel schrikwekkend veel zadelhoogte. En op kleine bergpaadjes was de moteur onderin wat zwak, vereiste nogal veel koppeling.
De Honda CRF250L was het minst geschikt voor al die dingens.
De Beta Alp was wat zwaarder, eenvoudig maar supersoepel blok met veel power onderin, redelijk ok op asfalt, superaktieradius door een erg laag verbruik en tank van wel 10L.

User avatar
den Bullet
Posts: 1481
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: kleine natte droom

Post by den Bullet »

de vering kan idd beter en er is geen supergrote grondspeling
maar het moteurke is heel soepel en behoorlijk krachtig onderin.
't is een motoke om op een rustige manier over de bergen te tuffen. Met een stil moteurke en bandjes die geen sporen trekken. Ideaal voor wie onopvallend wilt blijven.
Daarvoor hebben we de VanVannekes gekocht ... Image

Bon, diene van de F? maakt ondertussen meer kabaal dan mij lief is (Devil waar 'm dan nog es de db-killer heeft uit gehaald), maar de witte staat nog volledig origineel. Mijn ritjes op banen waar 't in feite niet is toegestaan, worden door de dienaren door de vingers gezien en wandelaars/fietsers/ruiters voelen zich ni gestoord Image

User avatar
Muug
Posts: 11816
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: kleine natte droom

Post by Muug »

Mijn ritjes op banen waar 't in feite niet is toegestaan, worden door de dienaren door de vingers gezien en wandelaars/fietsers/ruiters voelen zich ni gestoord Image
inderdaad, ik denk dat het met zulke motokes nog getolereerd kan worden. En stel u voor dat ze daar elektrische versies van maken, dan kan er alleszins geen auditief probleem meer zijn eh
(stel u voor dat vrachtwagens en landbouwvoertuigen elektrisch rijden, hoe zalig zou dat niet zijn!)(maar wel gevaarlijk.... )

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: kleine natte droom

Post by bompa »

)stel u voor dat ze daar elektrische versies van maken, dan kan er alleszins geen auditief probleem meer zijn eh

Daar wil ik mijn enduro wel voor inwisselen Image ,maar dan zouden ze toch zeker 250 a 300km ver moeten kunnen rijden
overal terug kunnen rijden 't zou te mooi zijn Image

Maar daarvoor heb ik ook al verbodsborden zien hangen , ze zijn er snel bij Image
[url]
Met de tekst zo in het midden , voor alle voertuigen met hulpmotor Image dus weer niks

User avatar
Muug
Posts: 11816
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: kleine natte droom

Post by Muug »

dus ook geen elektrische fietsen ! Image

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: kleine natte droom

Post by bompa »

Nee niks met eender welke motor het voertuig zich voortbeweegt , ik was aan het fietsen in de bossen en we kwamen da bord daar tegen Image maar of da bord wettelijk is Image da weet ik ni Image

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: kleine natte droom

Post by Stefke »

Mijn ritjes op banen waar 't in feite niet is toegestaan, worden door de dienaren door de vingers gezien en wandelaars/fietsers/ruiters voelen zich ni gestoord Image
Zeker vanvan? Image

Image

User avatar
den Bullet
Posts: 1481
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: kleine natte droom

Post by den Bullet »

Mijn ritjes op banen waar 't in feite niet is toegestaan, worden door de dienaren door de vingers gezien en wandelaars/fietsers/ruiters voelen zich ni gestoord Image
Zeker vanvan? Image

Image


Gij zijt genen diener! Image

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: kleine natte droom

Post by Droopy »

Het gezicht van die man links op de foto is schitterend. Image
Iets tussen [i:1z0mtji7]"cool een VanVan"[/i:1z0mtji7] en[i:1z0mtji7] "pas op kindjes dat ziet er een gevaarlijke motard uit"[/i:1z0mtji7] Image

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: kleine natte droom

Post by Theo »

Het gezicht van die man links op de foto is schitterend. Image
Iets tussen [i:3ij5ot36]"cool een VanVan"[/i:3ij5ot36] en[i:3ij5ot36] "pas op kindjes dat ziet er een gevaarlijke motard uit"[/i:3ij5ot36] Image
Dat laatste had hij kunnen voorkomen door een helm te dragen. Image Image Image

User avatar
F M
Posts: 5080
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: kleine natte droom

Post by F M »

Het gezicht van die man links op de foto is schitterend. Image
Iets tussen [i:1splfu75]"cool een VanVan"[/i:1splfu75] en[i:1splfu75] "pas op kindjes dat ziet er een gevaarlijke motard uit"[/i:1splfu75] Image
Dat laatste had hij kunnen voorkomen door een integraal[/size:1splfu75]helm te dragen. Image Image Image
I am confused. Oh no, maybe not!

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: kleine natte droom

Post by Wipr »

Wel de crf250l was voor in het kort DE moto die ik wou hebben. Leuk voor in de stad en af en toe beginnend naast de baan rijden, echter waar het salon goed voor kan zijn en waar ik dan ook even op ben gaan zitten. Ziet er goed uit, beproefd blokje enz maar de zit, precies toch niet helemaal hetgeen ik zoek. spijtig dat hij enkel in het rood wit leverbaar is en niet in het zwart wit.

In die categorie zijn er nog een paar spelers op de markt en dan denk ik aan de klx die zappa heeft gehad.

Leuk speelgoed waar je volgens mij heel veel plezier aan kan hebben als je in je achterhoofd houdt dat de grenzen er duidelijk zijn.

Post Reply