Cirkelzaagblad slijpen

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Post Reply
Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Cirkelzaagblad slijpen

Post by Wipr »

Vandaag een terras bestaande uit bankirai afgebroken. Nu heb ik me eind vorig jaar, dus paar maanden geleden een cirkelzaagje gekocht van Bosch pks55a en vandaag hed ik op het einde echt de indruk dat het bot was. Normaal verzaag ik er mijn paletten ermee tot brandhout dus het was zeker niet de eerste keer dat ik het gebruikte, integendeel.
Er is wel een extra zaagblad bij maar kan ik dat niet laten slijpen?

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Cirkelzaagblad slijpen

Post by bompa »

Wipr wrote:Vandaag een terras bestaande uit bankirai afgebroken. Nu heb ik me eind vorig jaar, dus paar maanden geleden een cirkelzaagje gekocht van Bosch pks55a en vandaag hed ik op het einde echt de indruk dat het bot was. Normaal verzaag ik er mijn paletten ermee tot brandhout dus het was zeker niet de eerste keer dat ik het gebruikte, integendeel.
Er is wel een extra zaagblad bij maar kan ik dat niet laten slijpen?
En waarom zou je dat ni kunnen laten slijpen :?: bij ons vroeger op het werk kwam er regelmatig ene langs en die sleep alles,
dus da moet zeker te doen zijn :grin:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Cirkelzaagblad slijpen

Post by Wipr »

Ja sorry, mijn fout. Uiteraard kan je dat laten slijpen maar de kostprijs van een nieuwzaagblad ligt rond de 35-40euro en een vakslijper zal dat ook vragen denk ik dan?

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Cirkelzaagblad slijpen

Post by Drummer »

:grin: :grin: :grin:


Das idd zo, als je nieuw zaagblad ong 35? kost, kan je beter gewoon een nieuw kopen. Slijpen kost mij telkens ook ong 30?.



grtz Drummer

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Cirkelzaagblad slijpen

Post by bompa »

Zelfs al je da zou willen kan je da zelf ,vb Diamant HM slijpschijf 100 mm voor de G?de Zaagbladslijper GSS400.
Voor het slijpen van alle populaire bladen van cirkelzagen, tafelzagen enz. http://www.ts24.nl/images/product_image ... 6826_0.jpg

Maar omdat het altijd ni juist uitkwam om betonboren mee te geven met die gast sleep ik de diamantboren met diameter 16 cm en in de 20 cm waar ze de gaten van huisaansluitingen in betonnen buizen mee boorden als die bot waren zelf :grin: met de juiste schijf kan je da vanzelfs zelf :wink: maar zaagbladen gaven we altijd mee die gast ,daar hadden we er verschillende in reserve
van liggen in de tijd

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Cirkelzaagblad slijpen

Post by Blackbert »

waarom kan je dan beter een nieuw kopen?
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Cirkelzaagblad slijpen

Post by laouen »

:stupid:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Cirkelzaagblad slijpen

Post by Stefke »

omdat een nieuwe kopen thuishoort in de tijdsgeest van deze wegwerpmaatschappij...

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Cirkelzaagblad slijpen

Post by Wipr »

Stefke wrote:omdat een nieuwe kopen thuishoort in de tijdsgeest van deze wegwerpmaatschappij...
Wel ja, volledig mee eens en ik zou het liever willen slijpen en niet zomaar een nieuwe willen kopen dus vandaar de vraag of je dat zelf kan slijpen of er iemand dat kan of iemand kent.

stevens-willy
Posts: 77
Joined: 03 Sep 2012 11:39

Cirkelzaagblad slijpen

Post by stevens-willy »

Wipr wrote:
Stefke wrote:omdat een nieuwe kopen thuishoort in de tijdsgeest van deze wegwerpmaatschappij...
Wel ja, volledig mee eens en ik zou het liever willen slijpen en niet zomaar een nieuwe willen kopen dus vandaar de vraag of je dat zelf kan slijpen of er iemand dat kan of iemand kent.
Breng het hier maar binnen ik zal het slijpen.
Ten zij dat het een gewoon zaag is.
En als Heers niet te ver is.

Willy

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Cirkelzaagblad slijpen

Post by Wipr »

Heers is niet in de buurt. Spijtig want tof voorstel van je. Ik heb een stationere slijpmolen en ga het zelf eens proberen te slijpen.
Toch bedankt

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Cirkelzaagblad slijpen

Post by Muug »

Wipr wrote:Heers is niet in de buurt. Spijtig want tof voorstel van je. Ik heb een stationere slijpmolen en ga het zelf eens proberen te slijpen.
Toch bedankt
Als je dat met verstand van zaken doet kan dat misschien wel.
Onze buur heeft de bladen van onze grasmachine ook jarenlang manueel geslepen op een slijpsteen.
Maar ik denk dat het enkel kan als je je blad geen tanden heeft.
Afin, d?nk ik eh.

stevens-willy
Posts: 77
Joined: 03 Sep 2012 11:39

Cirkelzaagblad slijpen

Post by stevens-willy »

Muug wrote:
Wipr wrote:Heers is niet in de buurt. Spijtig want tof voorstel van je. Ik heb een stationere slijpmolen en ga het zelf eens proberen te slijpen.
Toch bedankt
Als je dat met verstand van zaken doet kan dat misschien wel.
Onze buur heeft de bladen van onze grasmachine ook jarenlang manueel geslepen op een slijpsteen.
Maar ik denk dat het enkel kan als je je blad geen tanden heeft.
Afin, d?nk ik eh.
U denk juist Muug, Als dat met een steen gedaan wordt moet deze steen op een juiste hoek zijn geslepen.
2-Als het niet met een cirkelzaag slijpmachine gedaan wordt, dan moet ge de zaag ook weer eens uitbalanceren of ge krijg geweldige trillingen, met alle gevolgen.
3-De zaagblad moet terug op spoor gezet worden, daarvoor heb je een spoortang nodig.
Dus tot besluit zomaar de zaag tegen een steen houden GAAT NIET.
Voor grasmaaier gaat dat wel.
Als Heers te ver is dan zal er niets anders op zitten dan een nieuwe te kopen en zou ik dan voor enkele Euro's meer voor een wiedia getande zaag gaan,daar kom je jaren mee toe eer deze aan slijpen toe is.
Moest U toch overwegen van een uitstap te doen naar Heers en je spreek het af van dag en uur dan doe ik het terwijl je er op wacht op een uurtje is het geklaard, geslepen en op spoor gezet.
De prijs is voor een keer gratis.

Willy

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Cirkelzaagblad slijpen

Post by Muug »

stevens-willy wrote:.....dan moet ge de zaag ook weer eens uitbalanceren
klopt, dat deed mijn buurman ook.
Maar na tien jaar slijpen en balanceren was het beste er toch van af, en een nieuw kostte maar 20 euro, dus dat was rap beslist. :P

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Cirkelzaagblad slijpen

Post by Bij »

Wim,
Ik laat mijn zaagbladen altijd slijpen bij Tendotools Ik heb daar ook mijn machines gekocht en kwa prijs is het zeker goedkoper dan een nieuw zaagblad.
Volgens mij heeft ijzerwaren crollet ook een slijpdienst.
Andere mogelijkheid is machine handel Ceulemans in den boshoek in boechout die doet da ook.

Groet
Koen
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

stevens-willy
Posts: 77
Joined: 03 Sep 2012 11:39

Cirkelzaagblad slijpen

Post by stevens-willy »

http://www.bogeba.com/widia-cirkelzagen

Voor die prijs Smijt ik de aude weg.

Willy

Post Reply