Website bouwen

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
petervdc
Posts: 3461
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Website bouwen

Post by petervdc »

Ik ben er al een tijdje uit...
Welke software is gratis/betaalbaar om een website te bouwen ?
Simpel & eenvoudig int begin, maar kan later wel uitgroeien...
Keep going

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Website bouwen

Post by den Bullet »

Drupal?

En 't is inheems :zuipe:

Koeno
Posts: 3209
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Website bouwen

Post by Koeno »

Drupal,
Wordpress,
Via one.com kunt ge met nen soort editor adhv templates ook sites bouwen...

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2920
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Website bouwen

Post by duibhce Kaelann »

Bij uwe eigen werkgever: http://www.proximus.be/en/id_cb_create/ ... ilder.html

:mrgreen:

en als je wat meer flexibiliteit wilt, met Drupal, Joomla, Wordpress, Dotnetnuke, ...
http://www.proximus.be/en/id_cb_hosting ... sting.html
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Website bouwen

Post by Wipr »

Koeno wrote:Drupal,
Wordpress,
Via one.com kunt ge met nen soort editor adhv templates ook sites bouwen...
Awel, precies zoals ik het in het begin heb gedaan via one.com met bestaande templates MAAR als ik me nu bedenk dat deze al langer dan een jaar online staat en amper gevonden wordt dan is dat jammer. Kostprijs was een 45euro/ jaar en een paar maanden geleden was het nog een 35euro voor de domeinnaam te verlengen.

Vandaar dat ik de bestaande die ik zelf als leek in elkaar heb gebokst nu opnieuw wil maken in Wordpress.

Tenzij er iemand de bestaande website voor mij hoger kan doen ranken. :bowdown:

petervdc
Posts: 3461
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Website bouwen

Post by petervdc »

Hmm, ik heb (enfin, mijn lief heeft) al een domeinnaam. En die zoveel per maand of per jaar dinges, kweenie.
Ietske gratis dat te downloaden is ? Open source ?
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11785
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Website bouwen

Post by Muug »

aan allen : onderschat de steilheid van de leercurve van die tools niet. Drupal bvb is ?cht moeilijk om onder de knie te krijgen. Joomla is al beter, maar het duurt een tijd eer je in de flow van het product geraakt.
Wat betreft je google-ranking : wipr heeft nu zelf ondervonden dat gewoon een site online smijten niet wilt zeggen dat je succes hebt. Een site online brengen vergelijk ik met iets stilletjes zeggen temidden van een vol sportpaleis. Afgezien van ??n of twee mensen vlak naast jou zal niemand je gehoord hebben. Rond jou staan immers tienduizenden anderen die ook iets aan 't zeggen waren....

Dat SEO-gedoe is zeker niet te onderschatten, maar overschat het ook niet. Maak z?lf overal reclame voor je site, zie z?lf dat je site op zoveel mogelijk andere sites wordt vermeld. Werk aan je geloofwaardigheid. Verzorg de mond-op-mond-reklame, leg briefjes en kaartjes. Vind de goede vriendenkring, kijk naar VROM bvb, hij zit op alle fora, iedereen kent hem, zijn briefjes liggen overal, hij heeft een ENORME geloofwaardigheid doordat hij bij de politie zelf ook motorrijder en instructeur is.
En vergeet niet dat een supersterke domeinnaam ook helpt. Neem de originele opleidingsite van www.goedmotorrijden.be bvb. Had een onmiddelijk succes. Simpelweg omdat ?rg veel motorrijders in google zochten naar opleidingen met de woorden "goed" en "motorrijden".
Nogmaals, vertrouw niet enkel op SEO....

User avatar
Muug
Posts: 11785
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Website bouwen

Post by Muug »

petervdc wrote:Ietske gratis dat te downloaden is ? Open source ?
nogmaals : drupal, joomla, wordpress..... : :|
aja, vergeten zeggen : wordpress is vooral voor blogsites te maken toch? Veel meer dan dat kan je peis ik niet?

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Website bouwen

Post by Tom Thumper »

Wipr wrote:
Koeno wrote:Drupal,
Wordpress,
Via one.com kunt ge met nen soort editor adhv templates ook sites bouwen...
Awel, precies zoals ik het in het begin heb gedaan via one.com met bestaande templates MAAR als ik me nu bedenk dat deze al langer dan een jaar online staat en amper gevonden wordt dan is dat jammer. Kostprijs was een 45euro/ jaar en een paar maanden geleden was het nog een 35euro voor de domeinnaam te verlengen.

Vandaar dat ik de bestaande die ik zelf als leek in elkaar heb gebokst nu opnieuw wil maken in Wordpress.

Tenzij er iemand de bestaande website voor mij hoger kan doen ranken. :bowdown:
Zet hier om te beginnen al eens een link naar uw site, dan kan ik eens kijken wat er op seo vlak verbeterd kan worden. En je doet wat Muug hiervoor zegt, reclame maken voor uw site.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2920
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Website bouwen

Post by duibhce Kaelann »

petervdc wrote:Hmm, ik heb (enfin, mijn lief heeft) al een domeinnaam. En die zoveel per maand of per jaar dinges, kweenie.
Ietske gratis dat te downloaden is ? Open source ?
Voor alle duidelijkheid: die zoveel per maand dingen zijn de kosten voor hosting. Niet voor de applicatie waarin je je site maakt, he. Met Joomla, Drupal, Wordpress e.a. maak je je website rechtstreeks online. Het programma waarin je je website maakt IS meteen ook je website en heeft een database nodig. Dus dat programma moet je ergens hosten, en dat kost geld.

En verder, wat Paul en Tom al vermeld hebben.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11785
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Website bouwen

Post by Muug »

Kijkt anders ne keer wat Versio u kan bieden. Da kost een scheet in een fles. Ge krijgt daar veel voor weinig. Z??r goede service ook. En met ??n klik installaleer je wordpress of joomla of drupal of ??n van de vele tientallen andere toepassingen.

Koeno
Posts: 3209
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Website bouwen

Post by Koeno »

Muug wrote:
petervdc wrote:Ietske gratis dat te downloaden is ? Open source ?
nogmaals : drupal, joomla, wordpress..... : :|
aja, vergeten zeggen : wordpress is vooral voor blogsites te maken toch? Veel meer dan dat kan je peis ik niet?
Wordpress is al iets meer advanced geworden...
simpel voorbeeldje van ne wordpress:
http://chiro-moorsel.be/

Drupal zou ik zeker niet al enigste aanraden (al deed ik dat hierboven precies wel), is al meer advanced, daar moet ge u op toespitsen...
Joomla is zeer uitgebreid,
en wordpress is vree simpel blijkbaar, maar heb ik zelf al lang niet meer opgezet. :p

SEO, maakt niet uit welk systeem je gebruikt, als je de basics niet respecteert dan zal je niet goed scoren...

petervdc
Posts: 3461
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Website bouwen

Post by petervdc »

duibhce Kaelann wrote:Voor alle duidelijkheid: die zoveel per maand dingen zijn de kosten voor hosting.
Ik heb al een domeinnaam met webspace traffiek etc, bij Fox
Keep going

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2920
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Website bouwen

Post by duibhce Kaelann »

ah jomma, gebruik daar dan een joomla, wordpress, drupal, ... of als je liever zonder database werkt een picocms.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Iefke
Posts: 99
Joined: 09 May 2014 18:13

Website bouwen

Post by Iefke »

Ik heb een website http://stagepicker.weebly.com/index.html (nog wat reclame maken :rayof: ), die ik enkel gebruik voor foto's op te plaatsen die ik op concerten maak en die ik zo kan linken naar artikels waarin ze gebruikt worden. Ik gebruik Weebly, gratis voor de standaard versie en daar heb ik eigenlijk voldoende aan. Je betaalt ook geen server kosten. Een domeinnaam kost wel geld. Ze werken er via een heel eenvoudig drag en drop systeem en ken iemand die er zijn volledige muziekwebsite op draaien heeft. Hij gebruikt wel de Pro versie.
Ashetmorvooruitgaat!

User avatar
toeternietoe
Posts: 233
Joined: 21 Jun 2011 17:35

Website bouwen

Post by toeternietoe »

Ik maak gebruik van een CMS omdat ik een deel van mijn website wou voorzien van een deugdelijke login zonder mij te moeten verdiepen in PHP en MySQL. Mijn keuze viel daarbij op Joomla omdat ik de indruk kreeg dat Wordpress mij minder zou bevallen qua stijl en omdat Drupal wat te technisch was voor een leek zoals ik met een klein websitje.

Als provider koos ik uiteindelijk voor Antagonist.nl. Hier krijg je heel wat faciliteiten. De prijs is vrij laag en de mogelijkheden qua beheer van je account en je site zijn zeer uitgebreid. Er zijn natuurlijk nog andere goeie aanbieders. Bij aanbieders zoal Proximus en Telenet blijf je beter weg. Die mannen hanteren nog prijzen uit het verleden en hun pakketten bevatten teveel beperkingen. Waar je moet naar kijken zijn zaken zoals professionaliteit van de hoster (is het een echt bedrijf met een staf van medewerkers of is het enkele een reseller?), backupmogelijkheden (automatiseerbaar en exporteerbaar?), capaciteit, bandbreedte, mogelijkheid tot aanmaken van meerdere mail-adressen, actief forum.. Wat je uiteindelijk moet nemen hangt natuurlijk af van wat je met de site wil bereiken.
To ride, shoot straight and speak the truth (+ Jeff Cooper)

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Website bouwen

Post by Wipr »

Dus via one.com zelf als volstrekte leek van computers iets in elkaar gestoken.
www.mentality-coach.com

Deze website zwerft letterlijk op het WWW en dat is het. Het website gebeuren eens uittesten was toen het doel maar nu 1,5jaar later wil ik het toch laten fungeren als een soort van verlengde en probeer ik het tussen de "soep en de pataten", gitaarspelen, wat lasprojectjes en nu sinds vandaag terug het motorrijden in elkaar te flansen via wordpress.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2920
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re:Website bouwen

Post by duibhce Kaelann »

Wipr wrote:Dus via one.com zelf als volstrekte leek van computers iets in elkaar gestoken.
www.mentality-coach.com

Deze website zwerft letterlijk op het WWW en dat is het. Het website gebeuren eens uittesten was toen het doel maar nu 1,5jaar later wil ik het toch laten fungeren als een soort van verlengde en probeer ik het tussen de "soep en de pataten", gitaarspelen, wat lasprojectjes en nu sinds vandaag terug het motorrijden in elkaar te flansen via wordpress.
leuk dat de website ineens ook Mobile friendly is. Maar Google ranking begint bij populariteit en dat krijg je alleen door content. Een op dat vlak is het nu nogal magertjes, h?...
Degelijke, interessante en regelmatig bijkomende nieuwe inhoud zijn de basis vereisten voor je nog maar aan seo kan denken.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re:Website bouwen

Post by Tom Thumper »

Wat Dingske zegt, inhoud is belangrijk.

Nog een grote en veel gemaakte fout op seo vlak is dat je in de description tag een aantal trefwoorden zet. Google heeft dat niet graag. Beter een echte description die qua inhoud een echte beschrijving is van waar de pagina over gaat. Als je keywords wilt meegeven, doe dat dan in een keywords tag maar zorg dat die woorden ook op uw site terug te vinden zijn.

Een titel in een h1 tag zetten die op inhoudelijk vlak overeenkomt met de title tag. Nu heeft uw title tag content die niet terugkomt

Je hebt een .com domain en content in het engels. Dat maakt dat je in de ranking moet opboxen tegen alle duizenden Amerikaanse mental coaches. Doe het in het Nederlands en neem een .be domain. Concurentie zal kleiner zijn maar dat is natuurlijk een grote inspanning. Je kan ook via google webmaster tools geotagging doen. Is gratis en vrij simpel te gebruiken.

Als ik zoek op uw voornaamste titel: "Mentality (Life) coach" zit je nu op pagina twee. Met de ingrepen hierboven zal het er zeker beter uitzien en een goede discription zal helpen om ineens relevante content te tonen.

Link naar je site. Je zit op veel fora, zet een link op uw profiel, gooi zaken op facebook, zet een link op uw faceboek profiel,...
Me gusta la moto, me gustas tu.

petervdc
Posts: 3461
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Website bouwen

Post by petervdc »

Wipr wrote:Dus via one.com zelf als volstrekte leek van computers iets in elkaar gestoken
Ik heb al een domein, kan ik dan nog one.com gebruiken ?
Keep going

Post Reply