Treinstaking = motorrijden !

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Treinstaking = motorrijden !

Post by Muug »

En zo was het weer eens tijd om onze moto buiten te halen. Keuze van 't moment was de R6, want dat spel is niet breder dan mijn schouders en derhalve ideaal om zich tussen de auto's te wringen. :wav:

Maar hell, wat baten moto en file, als de motorrijder niet filefilt'ren wille :war: Afin, doordat er dus nen h??l trage motard voor mij zat in de file - neen ik ben geen blitze fileflitser - was het toch maar weer een pak later eer ik op mijn werk was !

But who cares :whip:

petervdc
Posts: 3507
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Treinstaking = motorrijden !

Post by petervdc »

En die had niet door dat er een rappe achter hem reed, en maakte geen plaats dan ?
Triest.
Keep going

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Treinstaking = motorrijden !

Post by OzzePaa »

Nieuw probleem : file in de file :headbang: :mrgreen:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Treinstaking = motorrijden !

Post by Borniet »

Voila.. Da's de reden waarom ik sinds vorig jaar helemaal op moto overgestapt ben voor woon-werkverkeer. De files worden elke dag maar langer en langer (record: 3,5 uur om op het werk te geraken, en dan nog eens 2,5 terug naar huis...), de NMBS onbetrouwbaarder en onbetrouwbaarder (mijn excuses als er hier medewerkers actief zijn op het forum, alle respect voor de mensen zelf!).
En filefilteren, het is toch een van de mooie dingen in het leven (naast het motorrijden zelf dan ;-) )! Maar soms heb je er inderdaad tussenzitten die bang zijn als er minder dan 2,5 meter opening is tussen de rijen...

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Treinstaking = motorrijden !

Post by Muug »

in een vorig leven zou ik bij zo'n trage motard snel een vak naar rechts (dus tussen rechter- en middenvak) zijn opgeschoven, hem dan snel voorbij zijn gereden en dan ergens vlam weer naar links zijn gegaan. Maar daar zijn teveel risico's aan gebonden, dat doe ik niet meer.

User avatar
zappa
Posts: 4523
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Treinstaking = motorrijden !

Post by zappa »

Muug wrote:
Maar hell, wat baten moto en file, als de motorrijder niet filefilt'ren wille :war: Afin, doordat er dus nen h??l trage motard voor mij zat in de file - neen ik ben geen blitze fileflitser - was het toch maar weer een pak later eer ik op mijn werk was !

But who cares :whip:

file filteer-en ik ben daar ook niet zo goed in, mijn snelheid ten opzichte van de auto's gaat niet meer dan 30/u verschil maken denk ik? :confused2:

Maar ik kijk wel in mijn spiegels, als daar enen mee veel meer haast en ne groteren beschermengel dan den mijne afkomt, dan kruip ik wel eens tussen twee otto's om die voor te laten, soms kan ik die dan volgen, gemakkelijk als nr-tje 2 in rij. :grin:

Soms ben ik die na ne auto of 5 al kwijt, want waarschijnlijk door dienen zijn lucht verplaatsing worden de twee rijen auto's naar elkaar toe gezogen? :huh2:

Ge moest getoeterd hebben h? Muug, dat die mens je voor liet en dan kon hij jou volgen, proberen, nu gaat die misschien met een zwaar aangekoekte broek toegekomen zijn, rook je niks? :mrgreen: :lol: :lol:
sig nature

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Treinstaking = motorrijden !

Post by Tom Thumper »

Dat zijn van die typische fenomenen op stakingsdagen/heel-schoon-weer-dagen. Occasioneel woon-werk verkeer met de moto. Het vlotte treintje tussen de file heeft dan ook vertraging. :schieten:

Als het mijn webekes uithangt ga ik een keertje eerst heel beleeft met mijn lichten knipperen en op mijn toeterke duwen. Dan een dikke middenvinger omhoog. :wink:

Nee, eigenlijk in de winter is woon-werk op de moto v??l plezanter. De motorrijders die je dan tegenkomt zijn het gewoon om door de file te rijden en rijden v??l gedisciplineerder.
Me gusta la moto, me gustas tu.

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Treinstaking = motorrijden !

Post by susse »

hier zelfde probleem
motoren die het filteren blokkeren
ik kon er met mijn bakken makkelijk tussen maar de nest amateurs die vandaag hunne moto buitengehaald heeft kon er -veel smaller zijnde- blijkbaar ni tussen

diepe zucht


met de fiets was ik rapper geweest
jommo... nagommenegank...

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Treinstaking = motorrijden !

Post by Borniet »

Vanmorgen ook nog zo eentje... Ongeval in Rumst, dus file, en filteren. De Duke staat in de garage, maar heb een RC125 als vervanger meegekregen. De eerste keer dat ik met iets anders rijd dan mijn Duke, en het is niet de mijne, dus extra extra voorzichtig! En terwijl ik dan tegen een naar mijn gevoel slakkegang tussen de files filter, moet ik heel de tijd inhouden voor ene voor mij, die heel het stuk filterde met zijn voeten aan de grond... Gelukkig ging hij nog vrij snel opzij!

User avatar
den Bullet
Posts: 1485
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Treinstaking = motorrijden !

Post by den Bullet »

Treinstaking = motorrijden !

Ja, maar dan op een cong?dagske :mrgreen:

Voor twee man en ne pjeirekop op 't werk en met afgelaste vergaderingen ga 'k de moete ni doen om op 't werk te geraken :S

User avatar
Stefke
Posts: 2947
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Treinstaking = motorrijden !

Post by Stefke »

Hazo, was er dan een treinstaking gisteren? Vandaar een paar prutsers extra op de baan... :sick:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Treinstaking = motorrijden !

Post by OzzePaa »

Stefke wrote:Hazo, was er dan een treinstaking gisteren? Vandaar een paar prutsers extra op de baan... :sick:
Tut-tut ... alsuwen brommer ne keer staakt en ge moet de trein pakken zoude evengoed zitten prutsen opt spoor :silly: :mad: :gieren:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5108
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Treinstaking = motorrijden !

Post by F M »

En daarbij: morgen is er toch geen treinstaking en toch ga ik met mijnen tuf naar het werk ? Met de kans dat ik op die ganse 4 km zelfs geen file tegenkom...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2934
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re:Treinstaking = motorrijden !

Post by duibhce Kaelann »

als ik morgenvroeg niet op tijd vertrek sta ik in de file om het station uit te geraken.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Treinstaking = motorrijden !

Post by diskeletlietje »

zappa wrote:

file filteer-en ik ben daar ook niet zo goed in, mijn snelheid ten opzichte van de auto's gaat niet meer dan 30/u verschil maken denk ik? :confused2:

Maar ik kijk wel in mijn spiegels, als daar enen mee veel meer haast en ne groteren beschermengel dan den mijne afkomt, dan kruip ik wel eens tussen twee otto's om die voor te laten, soms kan ik die dan volgen, gemakkelijk als nr-tje 2 in rij. :grin:

:huh2:

Ge moest getoeterd hebben h? Muug, dat die mens je voor liet en dan kon hij jou volgen, proberen, nu gaat die misschien met een zwaar aangekoekte broek toegekomen zijn, rook je niks? :mrgreen: :lol: :lol:
ik doe dit ook niet dagelijks , maar kan de fille ondertussen wel al een beetje lezen en rijd er redelijk vlotjes door , nu en dan vertraag ik eens om een situatie wat beter in te schatten .
zit er dan een in mijn gat te boren dan laat ik die gewoon voor ... en het gaat er na meestal niet sneller vooruit en dan boor je lekker terug natuurlijk :thumbsup:

Post Reply