Rijden in groep of alleen

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
Wipr
Posts: 1986
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Rijden in groep of alleen

Post by Wipr »

Rijden jullie liever in groep of alleen of met max twee of drie?

Koeno
Posts: 3261
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Rijden in groep of alleen

Post by Koeno »

Goh,

Ik rijd zeer graag alleen, en rijd ook graag in groep...
In groep heb ik wel liefst dat ik iedereen beetje ken (al is dat ook geen vereiste).
Aantal personen in groep maken mij minder uit, als er veel "beginners" bij zijn, dan liever niet meer dan 4-5.
Als de meeste kunnen rijden en weten wat ze doen, dan maakt het ni uit...

petervdc
Posts: 3507
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Rijden in groep of alleen

Post by petervdc »

Liefst in kleine groep bekenden, of gewoon met mijn lief.
Zotte toestanden zoals bij treffens vermijd ik het liefste.
Keep going

Marreke
Posts: 107
Joined: 07 Mar 2015 15:46

Rijden in groep of alleen

Post by Marreke »

Meestal rij ik met mijn ventje, soms met de kinderen erbij. Maar ik kan net zo makkelijk alleen rijden. Met een vreemde rijden gaat ook maar dan is het in het begin toch even aftasten hoe die rijdt. Dan pas ik mij daaraan aan.
O, en als iemands rijstijl mij echt niet aanstaat (lees: imo gevaarlijk is) ben ik snel weg. Da's ??n keer uitleggen en bij geen verbetering hou ik het voor gezien. Ik kan net zo makkelijk alleen rijden.
En als mijn rijstijl iemand niet aanstaat... rij lekker alleen verder!

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

Rijden in groep of alleen

Post by Bas »

Ik het liefst met Marreke of met mensen die KUNNEN rijden.
Te veel gereden met mensen die DENKEN dat ze kunnen rijden en zotte dingen doen.
Ik pas daar voor.

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

Rijden in groep of alleen

Post by the riding man »

Ik rij geregeld alleen omdat het met mijn onregelmatige uren/dagen niet evident is om mensen te vinden om samen te rijden, zo midden in de week als de meesten aan het werk zijn,...

Maar het allerliefst rij ik met 2 a 3 man samen. Iets grotere groepen tot ne man of 6 gaat nog, maar liever niet meer dan dat.

En ik zit er totaal niet mee in om met beginners samen te rijden (waarbij ik mezelf na 14jaar motorrijden nog steeds bij reken), dan is het tempo niet te hoog, kan ik genieten van de omgeving ipv de hele tijd op mijn limiet te moeten rijden, af en toe stoppen voor ne foto en een koffietje op een terraske int zonneke,... zo ziet mijn ideale motorrit op een vrije dag eruit.

Maar evengoed rij ik eens wat vlugger als de banen er schoon en droog bijliggen en de bochten overzichtelijk zijn. De voetstepjes over de asfalt laten schuren is voor mij geweldig leuk en verslavend. Zelfs op mijne nieuwe ktm duke is de linkse bout onder mijn voetstepje al ferm aan het afslijten, rechts gaat moeilijker, ik weet ook niet hoe dat komt. En begin nu weer niet over dat fabeltje van het dominante oog he.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

User avatar
zappa
Posts: 4522
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Rijden in groep of alleen

Post by zappa »

Met de enduro minimaal met z'n twee, als je onder je moto ligt kan de ander je d'r vanonder helpen :sterrekes:

Maar het liefst niet met een grote bende, of met mensen die denken dat het een wedstrijd is :zotteke:

zaterdag een uurtje of 4 gereden met z'n 3tjes, 145 km (ja het lag droog, met modder ga er zo vlot niet over) Veel singeltracks, boompjes, putjes, maar tegen de late namiddag werd ik wel moe, veel langer zou het niet moeten duren hebben.
Het was dus goed doorrijden, maar persoonlijk heb ik ook liever af en toe eens stoppen, energie reep, fotoke nemen... :thumbsup:
sig nature

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Rijden in groep of alleen

Post by bompa »

Ik rij veel alleen , maar rij even vrolijk in groep ,ik rij wanneer het mij zo uitkomt, of als ik alleen thuis ben en is goesting heb voor een ritje dan ben ik weg :grin: , ik neem 's morgens een moto , de een keer kom ik in de Veluwe uit of anders hier wa over de grens ,ook mooi om te rijden,de andere keer ergens in de Ardennen, of ik amuseer mij hierachter ook kostelijk max. op 35km rond de woning :grin: of in het weekend rij ik met de club is mee, kan ook gebeuren navenant waar de rit heen gaat, of nu en dan een voorgesteld ritje op het forum .
Of ik rij al is voor, voor wat maten een paar keer per jaar .
Vroeger met den enduro reed ik ook zeer veel alleen ,dan moest ik naar niks kijken ,alleen naar de medeweggebruikers joggers ruiters en zo. Maar rij je je dan echt vast dan sta je daar soms wel is een uurtje te heffen en te sleuren wat wel al is een paar keer gebeurd is :grin: of toen soms met de enduro club dat gebeurde nu en dan ook wel is , op zondangvoormiddag voor een mooi ritje

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Rijden in groep of alleen

Post by diskeletlietje »

ik rijd altijd alleen , ik ben geen lemming .
met een paar mensen alleen rijden is ook plezant :mrgreen:

User avatar
den Bullet
Posts: 1485
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Rijden in groep of alleen

Post by den Bullet »

't Liefst met zoonlief en gelijke wapens :zuipe:

Meestal alleen (omdat zoonlief al de hele week rijdt en in 't weekend graag vanuit zijne zetel WOW-t).

Die forumritten van weleer, daar zou ik nu feestelijk voor bedanken tenzij er ne nieuwe Gele zou opstaan; die liet u als voorrijder genieten van 't uitzicht :wink:

Wipr
Posts: 1986
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Rijden in groep of alleen

Post by Wipr »

Ik rijd het liefst alleen. Simpelweg omdat ik mezelf niet de vlotste (betere) rijder vind en in groep word ik dan maar nerveus wat niet echt bevorderlijk is, voor niemand ni.

Hagar
Posts: 64
Joined: 23 Mar 2015 12:22

Rijden in groep of alleen

Post by Hagar »

Ik rij liefst met 2 of 3 motoren, waarom: alleen is maar alleen, maar als de groep te groot wordt moet je met teveel mensen rekening houden, zowel ivm snelheid als met koffie-stops en zo.
Doordat ik een eerder rustiger rijder ben, laat ik dat volle geweld ook aan mij voorbij gaan.
Het mag met momenten wel eens een tandje meer zijn (daarvoor hebben we dan ook een motor h? :P ), maar om zo uren na elkaar op de limiet te rijden, dat vind ik persoonlijk te stresserend, en voor mij moet het ontspanning blijven !!!

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Rijden in groep of alleen

Post by diskeletlietje »

Wipr wrote:Ik rijd het liefst alleen. Simpelweg omdat ik mezelf niet de vlotste (betere) rijder vind en in groep word ik dan maar nerveus wat niet echt bevorderlijk is, voor niemand ni.

OK , van u eigen kan je niets leren Wipper ... :mrgreen:
door als minst ervaren motorrijder mee te rijden in een groep die weet dat je nog bijlange geen held bent ; leer je bij ?

Marreke
Posts: 107
Joined: 07 Mar 2015 15:46

Rijden in groep of alleen

Post by Marreke »

Door als minst ervaren motorrijder mee te rijden in een groep ben je misschien bang over je eigen grens te gaan? Dat is nooit de bedoeling dus als alleen rijden beter voelt is alleen rijden op dat moment beter.
Af en toe eens samen met iemand rijden die je vertrouwt kan misschien helpen om je wat beter in een groep te voelen.

Wipr
Posts: 1986
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Rijden in groep of alleen

Post by Wipr »

Het is helemaal niet dat ik de meest onervaren piloot zou zijn he maar al de doorwinterde rijders, instructeurs en woon-werkrijders ken ik mijn plaats wel en gewoon rij liever alleen.
En onlangs zei mijn vrouw dat ze veeeeel geruster is als ik nu met de moto weg ben, veel defensiever rijgedrag ipv dat hooligan rijgedrag. Een aantal keren op uw bakkes gaan helpt daar wel bij :mrgreen:

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Rijden in groep of alleen

Post by susse »

in groep...
enkel met andere halve zolen waarvan hier enkele rondhangen
en wiens rijstijl ik ken en omgekeerd

anders te gevaarlijk

als er 'vreemden' tussen zitten rij ik eerst of laatst
jommo... nagommenegank...

User avatar
Droopy
Posts: 1068
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Rijden in groep of alleen

Post by Droopy »

Meestal rij ik alleen, vooral door het vele weekendwerk. :ricky:

Vroeger reden we hier regelmatig met z'n twee?n aan een heel gezapig tempo met regelmatig een tussenstop voor een (alcoholvrij) natje en droogje. :grin: :kiss:

Om allerlei redenen komt dat er de laatste jaren niet meer van maar het is de bedoeling om die draad weer op te pikken.
:grin:
De (veel te weinige) keren dat ik forumritten heb meegemaakt waren zalig en da's eigenlijk de enige groep waar ik nog mee wil rijden. Verantwoorde ritjes via leuke baantjes en leuk gezelschap, meer moet dat niet niet zijn. :thumbsup:

Tot voor enkele jaren had ik nog verschillende vrienden en familieleden waarmee ik regelmatig ritjes reed maar inmiddels ben ik (als oudste van de bende) zowat de enige die nog met de moto rijdt. :ermm:

kirikoe
Posts: 297
Joined: 23 Oct 2009 13:38

Rijden in groep of alleen

Post by kirikoe »

den Bullet wrote:'t Liefst met zoonlief en gelijke wapens :zuipe:

Meestal alleen (omdat zoonlief al de hele week rijdt en in 't weekend graag vanuit zijne zetel WOW-t).

Die forumritten van weleer, daar zou ik nu feestelijk voor bedanken tenzij er ne nieuwe Gele zou opstaan; die liet u als voorrijder genieten van 't uitzicht :wink:
Er zijn op de forumritten nog altijd groepjes die op een rustig tempo rijden . Zoals vroeger

Post Reply