De Axioma's van Motomensen

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2920
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

De Axioma's van Motomensen

Post by duibhce Kaelann »

minder ondoorgrondelijk?
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

De Axioma's van Motomensen

Post by laouen »

Iets dat zogezegd gegarandeerd waterdicht is, blijft dat doorgaans niet lang...

Ik hoop vanaf vandaag rond te rijden in de uitzondering op die regel. Anders heb ik gewoon degoutant veel geld betaald voor een nieuw pak :oops:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

De Axioma's van Motomensen

Post by Muug »

laouen wrote:Iets dat zogezegd gegarandeerd waterdicht is, blijft dat doorgaans niet lang...
Dat valt onder het eerste axioma : iets dat werkt zal kapot gaan :mrgreen:

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

De Axioma's van Motomensen

Post by Drummer »

:grin: :grin: :grin:




Als het de eerste keer niet lukt, probeer het dan eens op de manier van je vrouw. :wink:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

De Axioma's van Motomensen

Post by Wipr »

Reizen is het enige dat je koopt dat je ook rijker maakt!

Marreke
Posts: 107
Joined: 07 Mar 2015 15:46

De Axioma's van Motomensen

Post by Marreke »

Wie denkt de wijsheid in pacht te hebben heeft nog veel te leren.

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

De Axioma's van Motomensen

Post by diskeletlietje »

Muug wrote:De Axioma's van Muug:


5) het gras aan de overkant is even bruin als hier
het gras aan de overkant is groener omdat het bemest is met bullshit :whistling:

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

De Axioma's van Motomensen

Post by Bas »

Wasmiddelen worden al 20 jaar beter en beter, waarom krijg ik die olievlekken er dan nog steeds niet uit? :whistling:

User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

De Axioma's van Motomensen

Post by Muug »

Bas wrote:Wasmiddelen worden al 20 jaar beter en beter, waarom krijg ik die olievlekken er dan nog steeds niet uit? :whistling:
da's geen axioma maar een existenti?le kwestie :mad: :wink:

User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

De Axioma's van Motomensen

Post by Muug »

Ik heb dit weekend een nieuw axioma (her)ontdekt.
6) de rappe rijden altijd vanachter
Ik was nl de hele tijd auto's aan 't inhalen en een kwartier nadien reed ik weeral vanachter....

petervdc
Posts: 3461
Joined: 23 Oct 2009 11:45

De Axioma's van Motomensen

Post by petervdc »

Muug wrote:Ik heb dit weekend een nieuw axioma (her)ontdekt.
6) de rappe rijden altijd vanachter
Ik was nl de hele tijd auto's aan 't inhalen en een kwartier nadien reed ik weeral vanachter....
D systeem ?
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

De Axioma's van Motomensen

Post by Muug »

met auto's? :gieren:

voor alle duidelijkheid : ik was per auto, maar ne motard heeft dat ook. Als ge rapper zijt dan de rest, dan haal je natuurlijk de tragere in, en als je die niet kan inhalen door bvb tegenliggers of teveel bochten, tja, dan rij je achteraan eh. Vandaar: de rappe rijden altijd vanachter.

User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

De Axioma's van Motomensen

Post by Muug »

Nog eentje :
"7) in ICT/elektronica geldt een andere definitie van "kapot" : iets is kapot van zodra het begint te haperen. "

Verklaring: in onze "normale" wereld is het eenvoudig om vast te stellen of iets kapot is of niet : een gloeilamp is kapot omdat het draadje is doorgebrand, een bord dat breekt is ?cht kapot, een gat in een band is ook ondubbelzinnig kapot, etc etc. Maar bij die elektronische toestellen ligt dat anders. Die gaan niet kapot zoals in "aan/uit" maar die beginnen te haperen. Eerst h??l af en toe, en dan meer en meer, en heel misschien stoppen ze ooit compleet met functioneren. Deze wetmatigheid heb ik leren herkennen toen ik nog wat als zelfstandige in de IT bijkluste: de mensen kwamen bij me met een toestel dat af en toe wel werkte en af en toe niet. Het duurde toch een tijd eer ik dat patroon begon op te merken, maar op den duur had ik het wel snel door... van zodra het toestel "hapert", is het kapot, en moet het vervangen worden. Want tja, repareren is niet meer van deze tijd ....

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

De Axioma's van Motomensen

Post by the riding man »

Mijne smartphone (nokia lumia) heeft geen ontvangst meer in standby modus. Dus niemand kan mij bellen want dan komen ze op voice mail. Van zodra ik hem uit standby zet heb ik wel ontvangst. Is hij nu kapot, hapert hij, of ben ik nu gewoon ne geruste mens dat ze mijn niet meer kunnen lastigvallen?
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

De Axioma's van Motomensen

Post by F M »

Ik zal u eens bellen en het antwoord geven.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

De Axioma's van Motomensen

Post by OzzePaa »

Muug wrote:Nog eentje :
"7) in ICT/elektronica geldt een andere definitie van "kapot" : iets is kapot van zodra het begint te haperen. "
....................... van zodra het toestel "hapert", is het kapot, en moet het vervangen worden. Want tja, repareren is niet meer van deze tijd ....
Bwah ... kweenie, Muug :unsure: ... paar weken terug heb ik het formatter board van een ouwe (maart 2008) "nu en dan tegenstribbelende" HP2015 laserprinterke voor de tweede keer de laatste 4 jaar gerepareerd door dat spel 8 minuten ondersteboven in een op 180? voorverwarmede oven te bakken :geek: Works like a charm again :thumbsup:
Maar de uitzonderingen bevestigen de regel, ja, daweetik ook :wink: :P
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
toeternietoe
Posts: 233
Joined: 21 Jun 2011 17:35

De Axioma's van Motomensen

Post by toeternietoe »

OzzePaa wrote:..........

Bwah ... kweenie, Muug :unsure: ... paar weken terug heb ik het formatter board van een ouwe (maart 2008) "nu en dan tegenstribbelende" HP2015 laserprinterke voor de tweede keer de laatste 4 jaar gerepareerd door dat spel 8 minuten ondersteboven in een op 180? voorverwarmede oven te bakken :........
:yikes:
En naar wat smaakt dat :?:
:blink::kots:
To ride, shoot straight and speak the truth (+ Jeff Cooper)

Marreke
Posts: 107
Joined: 07 Mar 2015 15:46

De Axioma's van Motomensen

Post by Marreke »

En een harde schijf kan soms gereanimeerd worden door hem een uurtje in de diepvries te steken.
Smaakt naar niks overigens... en gebakken of rauw maakt ook al weinig verschil.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

De Axioma's van Motomensen

Post by OzzePaa »

toeternietoe wrote:
OzzePaa wrote:..........

Bwah ... kweenie, Muug :unsure: ... paar weken terug heb ik het formatter board van een ouwe (maart 2008) "nu en dan tegenstribbelende" HP2015 laserprinterke voor de tweede keer de laatste 4 jaar gerepareerd door dat spel 8 minuten ondersteboven in een op 180? voorverwarmede oven te bakken :........
:yikes:
En naar wat smaakt dat :?:
:blink::kots:
... al tgeen ge de volgende twee dagen er in opwarmt : zowat naar verkesterd plastiek-metaal :sick: 'k Mag da nimmer doen van OsMaa :motten: :grotelach: :grotelach:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Post Reply