Nope, dat is geen noodstop, dat is omschreven als "plots remmen". En dat is ook geen noodstop op't examen want ge weet dat ge daar moet remmen, dus kunt ge dat evengoed op deftige manier doen. Van mij mogen ze dat aanslaan van ABS ook als onvoldoende kwoteren... Een noodstop is evenwoudigweg in paniek de boel dichthakken. En dan weet ge niet meer wat ge doet want ge hebt het niet onder kontrole. Ik ook niet...OzzePaa wrote:Mnjah ... :war: ... dat versta ik, dat van dat goed, hard opbouwend leren remmen ... dat dat iets is dat ge best ook beheerst, maar op texamen heet dat toch "noodstop" h? ... zou denken dagge dan toch plompverloren die rechterhendel moogt intrekken : iet dat in zo'n ?cht scenario waarschijnlijk gebeurd
Op het einde van de tweede bocht moet u versnellen naar minstens
50 km/u, zowel op droog als nat wegdek. Eens voorbij de snelheids-
meter moet u zo remmen dat u op een zo kort mogelijke afstand tot
stilstand komt. Het belangrijkste is dat u zo kort mogelijk remt. De
maximum toegelaten remafstand is af hankelijk van uw bereikte
snelheid en van de staat van het wegdek (nat of droog). Indien de
motorfiets uitgerust is met een ABS-systeem, maakt het niet uit of dit
wel of niet in werking treedt.
Na het remmen moet u ??n of twee voeten op de grond plaatsen