Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
TimS
Posts: 169
Joined: 30 Dec 2012 12:17

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by TimS »

duibhce Kaelann wrote: We gaan naar Keulen. :mrgreen:
Met een klein omwegske via Krumlov, Spis, Uzhgorod, Synevyr, Truskavets, Oswiecim en de Sahara :ricky:
Nice... :kwijl:
Today is the tomorrow you were promised yesterday.

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Droopy »

duibhce Kaelann wrote: We gaan naar Keulen. :mrgreen:
Met een klein omwegske via Krumlov, Spis, Uzhgorod, Synevyr, Truskavets, Oswiecim en de Sahara :ricky:
:bowdown: :bowdown: Krijgen we terug zo'n yummie reisverslag? :book: :lurker:

Geniet alleszins van de reis. :grin:

KlaasN
Posts: 190
Joined: 23 Apr 2015 17:22

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by KlaasN »

De Cb bijna laten vallen. Aan het oefenen op 8'tjes door de motor zeer plat te leggen. Dat gaat goed, je moet het alleen doen en durven.
Vandaag ga ik naar een Gs 1150 van 2000 kijken. Ik ben eens benieuwd. Dan verkoop ik de SevenFifty! Toch wat te klein voor mij.

User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

ene moto buitengezet, ene moto naar achtergeschoven, nieuwe remzuiger gemonteerd, straks ene moto weer naar voor schuiven en ene binnenzetten :grin:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

F M wrote::waardeloos:
Ik heb er een foto van gevonden op het net , zo ziet hij er uit :grin:

http://www.motorradonline.de/sixcms/med ... 659645.jpg

Koeno
Posts: 3208
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

vanwege aanhoudende problemen met het pinken naar rechts (en het langzaam vermoeiend wordt om proberen altijd via linkse bochten op mijn bestemming te geraken) de knoppendoos maar is volledig opengevezen...
alles wat ik eruit kon halen er uit gehaald, met contact spray en wat wd 40 volledig proper gemaakt...
dan nog is met contact spray afgekuist, alles gemonteerd en nog is goe met wat contact spray ingespoten (want dat voorkomt corrosie) en tziet er goed uit... alles lijkt weer te pinken zoals het hoort...

verder mijnen banden opgepompt... als ik mijn voetpomp mag geloven stond achterband maar op 2,beetje bar...
kmoet wel is een "goeie" methode vinden qua zeker zijn dat ik de juist bandenspanning heb...
want afhankelijk welke meter erop zit, dan verschilt het preciest wel :)

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

at

Post by OzzePaa »

Muug wrote:ene moto buitengezet, ene moto naar achtergeschoven, nieuwe remzuiger gemonteerd, straks ene moto weer naar voor schuiven en ene binnenzetten :grin:
Amaai vree neig bezig geweest :shock: Dan waarde wel muug zekers :wink: :mrgreen: :silly: :lol: :lol:
Ah wacht : 'k had dat van die remzuigermontage "overlezen" :motten:
bompa wrote: Ik heb er een foto van gevonden op het net , zo ziet hij er uit :grin:
http://www.motorradonline.de/sixcms/med ... 659645.jpg
't Zal wat aanpassen zijn voor mij, Bompa : ik heb u ooit alleen maar efkes op een GTR1400 weten zitten, voor de rest altijd op iets hoogpoteriger h? :wink: Dat gaat er hopelijk toch niet uitzien als een "tang op een varken" zoals ze hier zeggen h? :?: :wink: :mrgreen: :peepwall:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

at

Post by bompa »

OzzePaa wrote:
Muug wrote::

bompa wrote: Ik heb er een foto van gevonden op het net , zo ziet hij er uit :grin:
http://www.motorradonline.de/sixcms/med ... 659645.jpg
't Zal wat aanpassen zijn voor mij, Bompa : ik heb u ooit alleen maar efkes op een GTR1400 weten zitten, voor de rest altijd op iets hoogpoteriger h? :wink: Dat gaat er hopelijk toch niet uitzien als een "tang op een varken" zoals ze hier zeggen h? :?: :wink: :mrgreen: :peepwall:
Heel waarschijnlijk wel :mrgreen: zo ne kleine dikke precies op een brommerke :grin: maar ik heb hem al is getest en dat gaat eigenlijk wel vlotjes vooruit , en iets of wa redelijk offroad baantje zal er ook wel mee lukken denk ik ,ik kan deze keer met mijn twee voeten aan de grond, en kan ook makkelijk op een baantje draaien .Da is precies ne velo,amai denk da ik daar veel geniet van ga hebben.
Mijne Tenere hou ik zeker voor zo ritten waar er offroad banen bij inzitten, den Ktm gaat er misschien ook uit wat wel tegen mijn goesting is,maar je hebt da al wel gezien hoe ik moet opstappen en afstappen als we ergens op een hellende parking stoppen :confused2: :grin: maar 'k weet het nog ni zeker.

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

at

Post by diskeletlietje »

OzzePaa wrote:
Muug wrote:ene moto buitengezet, ene moto naar achtergeschoven, nieuwe remzuiger gemonteerd, straks ene moto weer naar voor schuiven en ene binnenzetten :grin:
Amaai vree neig bezig geweest :shock: Dan waarde wel muug zekers :wink: :mrgreen: :silly: :lol: :lol:
Ah wacht : 'k had dat van die remzuigermontage "overlezen" :motten:
bompa wrote: Ik heb er een foto van gevonden op het net , zo ziet hij er uit :grin:
http://www.motorradonline.de/sixcms/med ... 659645.jpg
't Zal wat aanpassen zijn voor mij, Bompa : ik heb u ooit alleen maar efkes op een GTR1400 weten zitten, voor de rest altijd op iets hoogpoteriger h? :wink: Dat gaat er hopelijk toch niet uitzien als een "tang op een varken" zoals ze hier zeggen h? :?: :wink: :mrgreen: :peepwall:

laat bompa eens doen ... jongen :mrgreen:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

at

Post by OzzePaa »

diskeletlietje wrote:
laat bompa eens doen ... jongen :mrgreen:
:lol: :lol: :lol: :smash: :gieren: :gieren: :gieren:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Borniet »

bompa wrote: in ' t naar huis rijden bij de Vrints binnen gereden, waar ik bijna al mijn moto's gekocht heb,en wat aan het kijken en passen geweest ,en er was er eentje dat mij wel aanstond
Is dat Motormarkt Vrints in Rijkevorsel die je bedoelt?

User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

at

Post by Muug »

bompa wrote: iets of wa redelijk offroad baantje zal er ook wel mee lukken
Als ge weet door welken vettigen drets Blijmetmijnmachien met haar CB500ke ooit is gereden/gegleden, dan moogt ge er zeker van zijn dat ge met deze bolide ook wel off-road kan. Zeker in uw zanderige streken!

Ivm uw pomp : neem die mee naar een bandenboer en vergelijk ze met hun geijkte meter ! De mijne die al meer dan tien jaar oud is meet 0.2 te weinig, ze geeft dus 0.2 teveel aan !!!! Maar ik weet het, dus ik kan nu mijn banden goed checken. En ik had daarom twee meters gekocht in een DHZ-zaak, en ook die gaven tot mijn verrassing twee tienden teveel aan ! (ik heb die dus weergebracht....)

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

Borniet wrote:
bompa wrote: in ' t naar huis rijden bij de Vrints binnen gereden, waar ik bijna al mijn moto's gekocht heb,en wat aan het kijken en passen geweest ,en er was er eentje dat mij wel aanstond
Is dat Motormarkt Vrints in Rijkevorsel die je bedoelt?
Ja :grin:

petervdc
Posts: 3461
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by petervdc »

duibhce Kaelann wrote: We gaan naar Keulen. :mrgreen:
Met een klein omwegske via Krumlov, Spis, Uzhgorod, Synevyr, Truskavets, Oswiecim en de Sahara :ricky:
Tsjechi?, Slowakije, Oekra?ene, Polen ?

Damn :-)
Keep going

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

at

Post by bompa »

Muug wrote:
bompa wrote: iets of wa redelijk offroad baantje zal er ook wel mee lukken
Als ge weet door welken vettigen drets Blijmetmijnmachien met haar CB500ke ooit is gereden/gegleden, dan moogt ge er zeker van zijn dat ge met deze bolide ook wel off-road kan. Zeker in uw zanderige streken!

Ivm uw pomp : neem die mee naar een bandenboer en vergelijk ze met hun geijkte meter ! De mijne die al meer dan tien jaar oud is meet 0.2 te weinig, ze geeft dus 0.2 teveel aan !!!! Maar ik weet het, dus ik kan nu mijn banden goed checken. En ik had daarom twee meters gekocht in een DHZ-zaak, en ook die gaven tot mijn verrassing twee tienden teveel aan ! (ik heb die dus weergebracht....)
Ik heb mij een paar jaar geleden zo een bandendrukmeter gelijk den bandenboer aangeschaft, maar zo is vergelijken da is een goed gedacht. :thumbsup:
Volgende keer met een bandenwissel neem ik die mee en kan dan vergelijken , of ik rij er binnen dat is hier toch maar een paar huizen verder :grin:

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Borniet »

bompa wrote:
Borniet wrote:
bompa wrote: in ' t naar huis rijden bij de Vrints binnen gereden, waar ik bijna al mijn moto's gekocht heb,en wat aan het kijken en passen geweest ,en er was er eentje dat mij wel aanstond
Is dat Motormarkt Vrints in Rijkevorsel die je bedoelt?
Ja :grin:
Tof, da's bij ons achter :-) Dat is inderdaad ne fijne om rond te neuzen... daar vind je vanalles terug, mooie nieuwere modellekes, maar ook oude jeugddromen :-)
En zo tevreden van? Ook voor onderhoud en herstellingen? Ben aan het overwegen om mijn 2e moto-aankoop misschien daar te doen...

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2920
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by duibhce Kaelann »

petervdc wrote:Tsjechi?, Slowakije, Oekra?ene, Polen ?
:pom:
je vergeet de belangrijkste: Keulen :gieren:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by den Bullet »

Vorige zaterdag nog maar es een nieuw kettingsetje op de witten brommer gezet.
Da zal dan zo ongeveer het vierde zijn op dees kilometers:

Image

:blink:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

Borniet wrote:
bompa wrote:
Borniet wrote:
Is dat Motormarkt Vrints in Rijkevorsel die je bedoelt?
Ja :grin:
Tof, da's bij ons achter :-) Dat is inderdaad ne fijne om rond te neuzen... daar vind je vanalles terug, mooie nieuwere modellekes, maar ook oude jeugddromen :-)
En zo tevreden van? Ook voor onderhoud en herstellingen? Ben aan het overwegen om mijn 2e moto-aankoop misschien daar te doen...

Ik heb er daar vanaf 1998 nu met deze bij 6 gekocht,ik ben daar altijd goed geweest met mijn moto's
Ja ik ben daar zeer tevreden van,en 't is ook niet ver van bij mij dus nog gemakkelijk ook :grin:

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

at

Post by pingu »

bompa wrote:Heel waarschijnlijk wel :mrgreen: zo ne kleine dikke precies op een brommerke :grin: maar ik heb hem al is getest en dat gaat eigenlijk wel vlotjes vooruit , en iets of wa redelijk offroad baantje zal er ook wel mee lukken denk ik ,ik kan deze keer met mijn twee voeten aan de grond, en kan ook makkelijk op een baantje draaien .Da is precies ne velo,amai denk da ik daar veel geniet van ga hebben.
Allee nen dikke proficiat! Ook voor TRM trouwens. Zo'ne Duke 690 staat ook op mijn lijstje van "speelmoto's die ik absoluut nekeer moet gaan proberen" :-)

En bompa, als ge ziet waar de Fore met zijne stofzuiger allemaal doorploetert, dan moet zo'n beetje aardebaantje perfect lukken met een Bandit. Vind ik trouwens ook wel schoon machientjes, zo'n Bandit. Zijn nog heel "puur" in vergelijking met die hedendaagse electronica-beesten.

Locked