TRM heeft w?l een punt. Een groot zelfs.the riding man wrote:Ik lees dat iedereen zowat zijn eigen route/track/versie van deze rit heeft. Den ene gaat off-road, den andere langs asfaltwegen, den andere gaat picknicken terwijl den ene daar geen tijd voor vind. Zou het geen goed idee om een alles naar dezelfde golflengte te brengen? Ik neem aan dat deze motorpraatrit toch bedoeld is om mekaar te leren kennen en als groep samen te rijden. Of is het ieder voor zich op zijn eigen tempo met zijn eigen versie van de rit? Tis maar dat we weten wat de bedoeling is.
1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)
1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)
Keep going
1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)
Da's zeker zo ... naar mijn ervaring met groepsritten (van een forum of andere) is het echter ook wel zo dat altijd groepen/groepjes gevormd worden van deelnemers die, ofwel al van mekaar weten dat hun rijstijl matcht, ofwel kiezen om aan te pikken aan een treintje waarvan bij de start gezegd wordt dat er bv aan "Gele"tempo zal gereden worden, of een ander groepke strak-toeristisch of ET-gewijs ... dat is met een grotere groep deelnemers naar mijn ervaring op alle forumritten (misschien De Groote Oorlogrit uitgezonderd) zo geweest ...
Die groepkes vallen dan meestal op ??n of ander terraske weer eens samen of just niet. Met z'n allen tegelijk ??n (welke dat dan ook gaat zijn) versie te rijden zal dus ?berhaupt wat lastig zijn ... H??l veel verschillen de versies echt niet en ze zijn bovendien op enkele km na evenlang ...
Muug heeft de track ter beschikking gesteld, ik maak een in twee opgedeelde route 98% origineel, en eentje met d?tourkes, ook in twee stukken die voor 95% de originele volgt ... waarschijnlijk komen twee groepjes die de twee versies volgen, telkens terug samen waar het d?tourke weer op de originele aanpikt. Frans FM nog eentje met meer vlotte wegen.
Als die allemaal ter beschikking zijn kan je ze eens op mekaar leggen en dan wordt er veel duidelijk denk'
Hoeveel gegadigden hebben we voor de moment ? Een stuk of tien/twaalf ? Mag geen probleem zijn
Die groepkes vallen dan meestal op ??n of ander terraske weer eens samen of just niet. Met z'n allen tegelijk ??n (welke dat dan ook gaat zijn) versie te rijden zal dus ?berhaupt wat lastig zijn ... H??l veel verschillen de versies echt niet en ze zijn bovendien op enkele km na evenlang ...
Muug heeft de track ter beschikking gesteld, ik maak een in twee opgedeelde route 98% origineel, en eentje met d?tourkes, ook in twee stukken die voor 95% de originele volgt ... waarschijnlijk komen twee groepjes die de twee versies volgen, telkens terug samen waar het d?tourke weer op de originele aanpikt. Frans FM nog eentje met meer vlotte wegen.
Als die allemaal ter beschikking zijn kan je ze eens op mekaar leggen en dan wordt er veel duidelijk denk'
Hoeveel gegadigden hebben we voor de moment ? Een stuk of tien/twaalf ? Mag geen probleem zijn
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)
Neenee, da's aan dat rondpunt op de foto in m'n post hierboven, en ook in denk ook waar jij net over de Maas gestopt bent om een fottoke te nemen..... Ik heb er ook niks van gemerkt, Frans Bedoelde enkel dat als je de route in Mapsource daarlangs wil leggen, hij een omweg legt langs de Maas en dan terug langs het spoor ... iets mis met de enkelrichting in (mijn) City Navigator daar.F M wrote: ..........
En jij sprak toch van een rondpunt over de Maas, waar je de juiste afslag niet kon nemen ? Daar heb ik niks van gemerkt...
.....................
En nog ??n zaak die ik vergeten was te benadrukken: "Veel te veel wielrenners en andere toeristen op de baan waardoor ze bijna elk bochtje verpesten".
En over die wielrenners : ... slecht vel
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)
Bij mij zal het afhangen van mijne rug of ik meerij, vandaag was het beter maar met te gaan mtb terug vant zelfde :confused2: als dat weer veranderd zal het wel in orde komen ,
Ik neem al jaren eten mee voor onderweg,als het dan zo aankomt en ik stop ergens kan ik eten
en anders ergens op een terrasje wat ze daar verkopen
Maar de rit ziet er goed uit , 't zal werkendag zijn
Ik neem al jaren eten mee voor onderweg,als het dan zo aankomt en ik stop ergens kan ik eten
en anders ergens op een terrasje wat ze daar verkopen
Maar de rit ziet er goed uit , 't zal werkendag zijn
1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)
Allemaal tesamen in groep rijden gelijk ganzekes is idd nooit de bedoeling geweest. Anders had ik den track wel voor mij gehouden en iedereen mij laten volgen gelijk ne politieagent die iemand vraagt hem te volgen naar het politiebureau.
Mijn achterliggend idee is gewoon om ne nest mensen die elkaar al dan niet kennen vanachter hun pc te krijgen en die eenzelfde route te laten doen, we zijn immers motorRIJDERS. Dat er 2% verschil is op de diverse tracks/routes is geen ramp. Wie dat wou heb ik trouwens mijn track gemaild en ik bevestig nogmaals dat ik die 100% volg, hoe schoon de alternatieven van Ozzepa en FM ook zijn.
We gaan elkaar sowieso tegenkomen aan het beginpunt, en de rappe en trage gaan inderdaad vanzelf bijeen plakken, en onderweg gaan we elkaar zo goed als zeker diverse malen kruisen en zelfs vervoegen in 't zelfde caf? als we dorst of honger hebben. Vergeet een aankomst om half vijf gelijk ozzepa, da's niet realistisch.
Mijn achterliggend idee is gewoon om ne nest mensen die elkaar al dan niet kennen vanachter hun pc te krijgen en die eenzelfde route te laten doen, we zijn immers motorRIJDERS. Dat er 2% verschil is op de diverse tracks/routes is geen ramp. Wie dat wou heb ik trouwens mijn track gemaild en ik bevestig nogmaals dat ik die 100% volg, hoe schoon de alternatieven van Ozzepa en FM ook zijn.
We gaan elkaar sowieso tegenkomen aan het beginpunt, en de rappe en trage gaan inderdaad vanzelf bijeen plakken, en onderweg gaan we elkaar zo goed als zeker diverse malen kruisen en zelfs vervoegen in 't zelfde caf? als we dorst of honger hebben. Vergeet een aankomst om half vijf gelijk ozzepa, da's niet realistisch.
1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)
diskeletlietje wrote: ik heb al zitten denken om gewoon naar de start te komen , iedereen een handje en een toes te geven en erna gewoon mijn neus te volgen den boom in met 8u verplicht ritje ... dat kan ik alleen en op gelijk welk moment ook ...
leuteren op een terrasje is wat moeilijker op mijn eentje
Als ik dat allemaal lees, ik ga dikwijls op dat GPS-knoppeke ... 'skip waypoint' drukken denk ik ...
Ik zal op FM zijn 'proper/opgekuist' ritje/trackske wachten ...
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...
1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)
Hmmm,
Ik zou gedacht hebben dat Bierges een pak dieper richting Ardennen zou gelegen hebben maar niets is minder waar. Aan de kanten van Wavre dus?
Zelf had ik al het idee opgevat om te overnachten bij mijn grootouders in Yvoir maar dat is nog 50min rijden naar het Noorden via de E411. Dus toch maar niet overnachten in Yvoir. :confused2:
De hele trip meerijden lijkt me teveel van t goede op de 390 maar bij de middagstop eventueel terug naar huis rijden is een andere optie.
Ja een woesie, kweet het maar ik weet dat ik tijdens de langste trip tot nog toe met de Duke (200km) al redelijk stijf van dat moto'ke afstapte.
We'll see maar heb zeker zin om al de gezichten nog eens terug te zien!
Ik zou gedacht hebben dat Bierges een pak dieper richting Ardennen zou gelegen hebben maar niets is minder waar. Aan de kanten van Wavre dus?
Zelf had ik al het idee opgevat om te overnachten bij mijn grootouders in Yvoir maar dat is nog 50min rijden naar het Noorden via de E411. Dus toch maar niet overnachten in Yvoir. :confused2:
De hele trip meerijden lijkt me teveel van t goede op de 390 maar bij de middagstop eventueel terug naar huis rijden is een andere optie.
Ja een woesie, kweet het maar ik weet dat ik tijdens de langste trip tot nog toe met de Duke (200km) al redelijk stijf van dat moto'ke afstapte.
We'll see maar heb zeker zin om al de gezichten nog eens terug te zien!
-
- Posts: 330
- Joined: 25 Sep 2014 18:50
1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)
ik heb u al nul keer gezien op ritjes wipper ... ik zal t weinig deelnemen ?Wipr wrote:Hmmm,
Ik zou gedacht hebben dat Bierges een pak dieper richting Ardennen zou gelegen hebben maar niets is minder waar. Aan de kanten van Wavre dus?
Zelf had ik al het idee opgevat om te overnachten bij mijn grootouders in Yvoir maar dat is nog 50min rijden naar het Noorden via de E411. Dus toch maar niet overnachten in Yvoir. :confused2:
De hele trip meerijden lijkt me teveel van t goede op de 390 maar bij de middagstop eventueel terug naar huis rijden is een andere optie.
Ja een woesie, kweet het maar ik weet dat ik tijdens de langste trip tot nog toe met de Duke (200km) al redelijk stijf van dat moto'ke afstapte.
We'll see maar heb zeker zin om al de gezichten nog eens terug te zien!
1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)
Zo, Wimmo ... dan ga je vanaf plusminus Francorchamps de N62 richting Luik pakken, onderweg ergens naar de E25, en dan in Luik de E40/E19 of gans deE313 tot aan 't Scheld Dat gaat op het Dukske al evenmin een ideaal tripke worden.Wipr wrote:Hmmm,
................................
De hele trip meerijden lijkt me teveel van t goede op de 390 maar bij de middagstop eventueel terug naar huis rijden is een andere optie.
Ja een woesie, kweet het maar ik weet dat ik tijdens de langste trip tot nog toe met de Duke (200km) al redelijk stijf van dat moto'ke afstapte.
We'll see maar heb zeker zin om al de gezichten nog eens terug te zien!
Kunde nog beter heel de rit afbollen mijgedacht
Je was eens mee op een "ritje rond Antwerpen" herinner ik me ... eeuwen geleden. En op tottosalon anno 2010 ofzo heb je me ook eens een Honda trachten aan te smeren
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)
naar 't schijnt was em ook aanwezig op de diavoorstelling die G?Es ooit eens georganiseerd heeft na een reis doorheen Albani?, Turkije enz.
ik was daar toen ook wel, maar geen idee wie de Wipr toen was
ik was daar toen ook wel, maar geen idee wie de Wipr toen was
1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)
Anno 2007 ...OzzePaa wrote: Je was eens mee op een "ritje rond Antwerpen" herinner ik me ... eeuwen geleden. En op tottosalon anno 2010 ofzo heb je me ook eens een Honda trachten aan te smeren
'k wil hier fotokes bijsteken maar de lukt nie persies ...
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...
1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)
correctie, dat lukt U niet.fore wrote:'k wil hier fotokes bijsteken maar de lukt nie persies ...
Procedure : van boven in 't rijtje icoontjes klikken op het zesde van rechts. Dan de url invullen (waar de foto staat). Dus jawel , je foto moet al ergens online zitten, ne foto op uw pc ga je hier niet binnenkrijgen, da's een feit.
1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)
ik gaan ervoor passen.
't is ni dat ik da met mijnen oldtimer ni ga kunnen maar da weekend is al overvol geboekt met activiteiten waar ik ni onderuit kan 't amuzement allemaal
't is ni dat ik da met mijnen oldtimer ni ga kunnen maar da weekend is al overvol geboekt met activiteiten waar ik ni onderuit kan 't amuzement allemaal
Oldtimer BMW fanaat
1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)
Ene keer he Chou'ke en toen ook halverwege t afgebold omdat ik moest gaan sjotten en op de forummeetings heb je mijne kop genoeg gezien hediskeletlietje wrote:ik heb u al nul keer gezien op ritjes wipper ... ik zal t weinig deelnemen ?Wipr wrote:Hmmm,
Ik zou gedacht hebben dat Bierges een pak dieper richting Ardennen zou gelegen hebben maar niets is minder waar. Aan de kanten van Wavre dus?
Zelf had ik al het idee opgevat om te overnachten bij mijn grootouders in Yvoir maar dat is nog 50min rijden naar het Noorden via de E411. Dus toch maar niet overnachten in Yvoir. :confused2:
De hele trip meerijden lijkt me teveel van t goede op de 390 maar bij de middagstop eventueel terug naar huis rijden is een andere optie.
Ja een woesie, kweet het maar ik weet dat ik tijdens de langste trip tot nog toe met de Duke (200km) al redelijk stijf van dat moto'ke afstapte.
We'll see maar heb zeker zin om al de gezichten nog eens terug te zien!
Diavoorstelling ergens aan de kanten van Zemst ook aanwezig en nog een meetingske ergens in een cafeetje aan de kanten van Hofstade zoiets
En Ozzepaaaaaa: ottosalon was in 2011
Eneuhm met al dat motorisch geweld.... Jullie rijden op mannenmotoren en vrouwenmotoren (wa is nu ne vrouwenmotor eigenlijk feitelijk Maar ik heb nu wel een kinderen brommerke he
1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)
Ah ok ... begrijpelijk .... my mistake ...Muug wrote:... ne foto op uw pc ga je hier niet binnenkrijgen, da's een feit.
('k was aan't prutsen met 'attachments' ... :sterrekes: )
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...
1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)
Ik plaats hier een link naar de snellere route die ik heb gefabriceerd.
In het gpx-bestand zitten de ganse route, de eerste helft van de route, de tweede helft van de route, en van dat alles ook nog eens telkens een track.
Omdat de route lang is, met veel afslagen, zal de ganse route niet in elk toestel volledig erin geraken. Vandaar ook een gesplitste route. Bij Zumo's kan je ook de track inladen ipv de route. De Zumo zal de track normaal gezien zelf omvormen tot een route. Op die manier heb je een route zonder 'vlaggen'. Je moet die natuurlijk wel rijden zonder ze te laten herberekenen als je ergens van de route zou afgeraken.
De route is even lang als de originele. Maar volgens Mapsource heb je er 1 uur en 1 kwartier minder tijd voor nodig. De twee stukken onverhard (Durbuy en Recht) zitten hier NIET in. En voor de rest wordt op verschillende plaatsen een alternatieve route gekozen met wat grotere en bochtenrijke wegen. Maar toch zullen nog altijd een groot deel van de kleinere wegen erin voor komen. Vooral in het eerste deel van de route.
Gezien ik de originele route al volledig afgehaspeld heb, en 1 keer voor mij genoeg was, zal ik zeker deze snelle route rijden.
In het gpx-bestand zitten de ganse route, de eerste helft van de route, de tweede helft van de route, en van dat alles ook nog eens telkens een track.
Omdat de route lang is, met veel afslagen, zal de ganse route niet in elk toestel volledig erin geraken. Vandaar ook een gesplitste route. Bij Zumo's kan je ook de track inladen ipv de route. De Zumo zal de track normaal gezien zelf omvormen tot een route. Op die manier heb je een route zonder 'vlaggen'. Je moet die natuurlijk wel rijden zonder ze te laten herberekenen als je ergens van de route zou afgeraken.
De route is even lang als de originele. Maar volgens Mapsource heb je er 1 uur en 1 kwartier minder tijd voor nodig. De twee stukken onverhard (Durbuy en Recht) zitten hier NIET in. En voor de rest wordt op verschillende plaatsen een alternatieve route gekozen met wat grotere en bochtenrijke wegen. Maar toch zullen nog altijd een groot deel van de kleinere wegen erin voor komen. Vooral in het eerste deel van de route.
Gezien ik de originele route al volledig afgehaspeld heb, en 1 keer voor mij genoeg was, zal ik zeker deze snelle route rijden.
I am confused. Oh no, maybe not!
1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)
Pa, FM, kunt ge mij efkes exact zeggen waar dat tegenrichtingrijden zou beginnen? Ik ben nogal onhandig met streetview, ik vraag mij echt af hoe jullie dat hanteren om daarmee eenrichtingsverkeer te ontdekken.
1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)
Ik ben Pa of FM niet maar zo ondervind ik da hier.Muug wrote:Pa, FM, kunt ge mij efkes exact zeggen waar dat tegenrichtingrijden zou beginnen? Ik ben nogal onhandig met streetview, ik vraag mij echt af hoe jullie dat hanteren om daarmee eenrichtingsverkeer te ontdekken.
Daar krijg je de route niet op den track langs die kant opgetrokken ,die route zoekt daar altijd een andere weg
Of je kan ze niet langs de te rijden richting er niet opgetekend krijgen, allee hier bij mij toch niet.
1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)
Die ene plek is geen enkel probleem. je route zal je naar rechts sturen, maar er staat vlak voor je neus een groot verkeersbord, een witte pijl naar links op blauwe achtergrond. De weg draait er ook gewoon naar links. Rechtsaf is een kleiner wegje, met een verbodsbord om er in te rijden. En pak 200 meter verder kom je al weer op je route terecht.
I am confused. Oh no, maybe not!
-
- Posts: 330
- Joined: 25 Sep 2014 18:50
1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)
ik zou ook nog wat niet lezers uitnodigen voor de motorpraat rit
lijstje ... :huh:
-African
-Paul RT
- den burgemeester van Teenokerzeel
- het zakske
vul maar aan :luvjoe:
lijstje ... :huh:
-African
-Paul RT
- den burgemeester van Teenokerzeel
- het zakske
vul maar aan :luvjoe: