1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by petervdc »

the riding man wrote:Ik lees dat iedereen zowat zijn eigen route/track/versie van deze rit heeft. Den ene gaat off-road, den andere langs asfaltwegen, den andere gaat picknicken terwijl den ene daar geen tijd voor vind. Zou het geen goed idee om een alles naar dezelfde golflengte te brengen? Ik neem aan dat deze motorpraatrit toch bedoeld is om mekaar te leren kennen en als groep samen te rijden. Of is het ieder voor zich op zijn eigen tempo met zijn eigen versie van de rit? Tis maar dat we weten wat de bedoeling is.
TRM heeft w?l een punt. Een groot zelfs.
Keep going

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by OzzePaa »

Da's zeker zo ... naar mijn ervaring met groepsritten (van een forum of andere) is het echter ook wel zo dat altijd groepen/groepjes gevormd worden van deelnemers die, ofwel al van mekaar weten dat hun rijstijl matcht, ofwel kiezen om aan te pikken aan een treintje waarvan bij de start gezegd wordt dat er bv aan "Gele"tempo zal gereden worden, of een ander groepke strak-toeristisch of ET-gewijs ... dat is met een grotere groep deelnemers naar mijn ervaring op alle forumritten (misschien De Groote Oorlogrit uitgezonderd) zo geweest ...
Die groepkes vallen dan meestal op ??n of ander terraske weer eens samen of just niet. Met z'n allen tegelijk ??n (welke dat dan ook gaat zijn) versie te rijden zal dus ?berhaupt wat lastig zijn ... H??l veel verschillen de versies echt niet en ze zijn bovendien op enkele km na evenlang ...

Muug heeft de track ter beschikking gesteld, ik maak een in twee opgedeelde route 98% origineel, en eentje met d?tourkes, ook in twee stukken die voor 95% de originele volgt ... waarschijnlijk komen twee groepjes die de twee versies volgen, telkens terug samen waar het d?tourke weer op de originele aanpikt. Frans FM nog eentje met meer vlotte wegen.

Als die allemaal ter beschikking zijn kan je ze eens op mekaar leggen en dan wordt er veel duidelijk denk' :wink:

Hoeveel gegadigden hebben we voor de moment ? Een stuk of tien/twaalf ? Mag geen probleem zijn :sweeet:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by OzzePaa »

F M wrote: ..........

En jij sprak toch van een rondpunt over de Maas, waar je de juiste afslag niet kon nemen ? Daar heb ik niks van gemerkt... :dontknow:
.....................
En nog ??n zaak die ik vergeten was te benadrukken: "Veel te veel wielrenners en andere toeristen op de baan waardoor ze bijna elk bochtje verpesten". :lol:
Neenee, da's aan dat rondpunt op de foto in m'n post hierboven, en ook in denk ook waar jij net over de Maas gestopt bent om een fottoke te nemen..... Ik heb er ook niks van gemerkt, Frans :grin: Bedoelde enkel dat als je de route in Mapsource daarlangs wil leggen, hij een omweg legt langs de Maas en dan terug langs het spoor ... iets mis met de enkelrichting in (mijn) City Navigator daar.

En over die wielrenners : :lol: :lol: :lol: ... slecht vel :whip:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by bompa »

Bij mij zal het afhangen van mijne rug of ik meerij, vandaag was het beter maar met te gaan mtb terug vant zelfde :confused2: als dat weer veranderd zal het wel in orde komen ,

Ik neem al jaren eten mee voor onderweg,als het dan zo aankomt en ik stop ergens kan ik eten :grin:
en anders ergens op een terrasje wat ze daar verkopen :grin:

Maar de rit ziet er goed uit , 't zal werkendag zijn :mrgreen:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Muug »

Allemaal tesamen in groep rijden gelijk ganzekes is idd nooit de bedoeling geweest. Anders had ik den track wel voor mij gehouden en iedereen mij laten volgen gelijk ne politieagent die iemand vraagt hem te volgen naar het politiebureau. :mrgreen:
Mijn achterliggend idee is gewoon om ne nest mensen die elkaar al dan niet kennen vanachter hun pc te krijgen en die eenzelfde route te laten doen, we zijn immers motorRIJDERS. Dat er 2% verschil is op de diverse tracks/routes is geen ramp. Wie dat wou heb ik trouwens mijn track gemaild en ik bevestig nogmaals dat ik die 100% volg, hoe schoon de alternatieven van Ozzepa en FM ook zijn.

We gaan elkaar sowieso tegenkomen aan het beginpunt, en de rappe en trage gaan inderdaad vanzelf bijeen plakken, en onderweg gaan we elkaar zo goed als zeker diverse malen kruisen en zelfs vervoegen in 't zelfde caf? als we dorst of honger hebben. Vergeet een aankomst om half vijf gelijk ozzepa, da's niet realistisch.

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by fore »

diskeletlietje wrote: ik heb al zitten denken om gewoon naar de start te komen , iedereen een handje en een toes te geven en erna gewoon mijn neus te volgen den boom in met 8u verplicht ritje ... dat kan ik alleen en op gelijk welk moment ook ...
leuteren op een terrasje is wat moeilijker op mijn eentje :lipsrsealed2:
:stupid:

Als ik dat allemaal lees, ik ga dikwijls op dat GPS-knoppeke ... 'skip waypoint' drukken denk ik ... :unsure:

Ik zal op FM zijn 'proper/opgekuist' ritje/trackske wachten ...
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Wipr »

Hmmm,
Ik zou gedacht hebben dat Bierges een pak dieper richting Ardennen zou gelegen hebben maar niets is minder waar. Aan de kanten van Wavre dus?
Zelf had ik al het idee opgevat om te overnachten bij mijn grootouders in Yvoir maar dat is nog 50min rijden naar het Noorden via de E411. Dus toch maar niet overnachten in Yvoir. :confused2:

De hele trip meerijden lijkt me teveel van t goede op de 390 maar bij de middagstop eventueel terug naar huis rijden is een andere optie.
Ja een woesie, kweet het maar ik weet dat ik tijdens de langste trip tot nog toe met de Duke (200km) al redelijk stijf van dat moto'ke afstapte.
We'll see maar heb zeker zin om al de gezichten nog eens terug te zien!

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by diskeletlietje »

Wipr wrote:Hmmm,
Ik zou gedacht hebben dat Bierges een pak dieper richting Ardennen zou gelegen hebben maar niets is minder waar. Aan de kanten van Wavre dus?
Zelf had ik al het idee opgevat om te overnachten bij mijn grootouders in Yvoir maar dat is nog 50min rijden naar het Noorden via de E411. Dus toch maar niet overnachten in Yvoir. :confused2:

De hele trip meerijden lijkt me teveel van t goede op de 390 maar bij de middagstop eventueel terug naar huis rijden is een andere optie.
Ja een woesie, kweet het maar ik weet dat ik tijdens de langste trip tot nog toe met de Duke (200km) al redelijk stijf van dat moto'ke afstapte.
We'll see maar heb zeker zin om al de gezichten nog eens terug te zien!
ik heb u al nul keer gezien op ritjes wipper ... :dontknow: ik zal t weinig deelnemen ?

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by OzzePaa »

Wipr wrote:Hmmm,
................................
De hele trip meerijden lijkt me teveel van t goede op de 390 maar bij de middagstop eventueel terug naar huis rijden is een andere optie.
Ja een woesie, kweet het maar ik weet dat ik tijdens de langste trip tot nog toe met de Duke (200km) al redelijk stijf van dat moto'ke afstapte.
We'll see maar heb zeker zin om al de gezichten nog eens terug te zien!
Zo, Wimmo ... dan ga je vanaf plusminus Francorchamps de N62 richting Luik pakken, onderweg ergens naar de E25, en dan in Luik de E40/E19 of gans deE313 tot aan 't Scheld :?: :blink: Dat gaat op het Dukske al evenmin een ideaal tripke worden. :mrgreen:
Kunde nog beter heel de rit afbollen mijgedacht :headbang:

Je was eens mee op een "ritje rond Antwerpen" herinner ik me ... eeuwen geleden. En op tottosalon anno 2010 ofzo heb je me ook eens een Honda trachten aan te smeren :P
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Mario »

naar 't schijnt was em ook aanwezig op de diavoorstelling die G?Es ooit eens georganiseerd heeft na een reis doorheen Albani?, Turkije enz.
ik was daar toen ook wel, maar geen idee wie de Wipr toen was

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by fore »

OzzePaa wrote: Je was eens mee op een "ritje rond Antwerpen" herinner ik me ... eeuwen geleden. En op tottosalon anno 2010 ofzo heb je me ook eens een Honda trachten aan te smeren :P
Anno 2007 ... :headbang:


'k wil hier fotokes bijsteken maar de lukt nie persies ... :dontknow:
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Muug »

fore wrote:'k wil hier fotokes bijsteken maar de lukt nie persies ... :dontknow:
correctie, dat lukt U niet. :wink:
Procedure : van boven in 't rijtje icoontjes klikken op het zesde van rechts. Dan de url invullen (waar de foto staat). Dus jawel :!: , je foto moet al ergens online zitten, ne foto op uw pc ga je hier niet binnenkrijgen, da's een feit.

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Bij »

ik gaan ervoor passen.
't is ni dat ik da met mijnen oldtimer ni ga kunnen :oops: :ricky: maar da weekend is al overvol geboekt met activiteiten waar ik ni onderuit kan 't amuzement allemaal :thumbsup:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Wipr »

diskeletlietje wrote:
Wipr wrote:Hmmm,
Ik zou gedacht hebben dat Bierges een pak dieper richting Ardennen zou gelegen hebben maar niets is minder waar. Aan de kanten van Wavre dus?
Zelf had ik al het idee opgevat om te overnachten bij mijn grootouders in Yvoir maar dat is nog 50min rijden naar het Noorden via de E411. Dus toch maar niet overnachten in Yvoir. :confused2:

De hele trip meerijden lijkt me teveel van t goede op de 390 maar bij de middagstop eventueel terug naar huis rijden is een andere optie.
Ja een woesie, kweet het maar ik weet dat ik tijdens de langste trip tot nog toe met de Duke (200km) al redelijk stijf van dat moto'ke afstapte.
We'll see maar heb zeker zin om al de gezichten nog eens terug te zien!
ik heb u al nul keer gezien op ritjes wipper ... :dontknow: ik zal t weinig deelnemen ?
Ene keer he Chou'ke en toen ook halverwege t afgebold omdat ik moest gaan sjotten en op de forummeetings heb je mijne kop genoeg gezien he :beer: :blbl:
Diavoorstelling ergens aan de kanten van Zemst ook aanwezig en nog een meetingske ergens in een cafeetje aan de kanten van Hofstade zoiets
En Ozzepaaaaaa: ottosalon was in 2011 :mrgreen:

Eneuhm met al dat motorisch geweld.... Jullie rijden op mannenmotoren en vrouwenmotoren (wa is nu ne vrouwenmotor eigenlijk feitelijk :dontknow: :sweeet: Maar ik heb nu wel een kinderen brommerke he :mrgreen:

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by fore »

Muug wrote:... ne foto op uw pc ga je hier niet binnenkrijgen, da's een feit.
Ah ok ... begrijpelijk .... my mistake ...

('k was aan't prutsen met 'attachments' ... :sterrekes: )
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by F M »

Ik plaats hier een link naar de snellere route die ik heb gefabriceerd.
In het gpx-bestand zitten de ganse route, de eerste helft van de route, de tweede helft van de route, en van dat alles ook nog eens telkens een track.
Omdat de route lang is, met veel afslagen, zal de ganse route niet in elk toestel volledig erin geraken. Vandaar ook een gesplitste route. Bij Zumo's kan je ook de track inladen ipv de route. De Zumo zal de track normaal gezien zelf omvormen tot een route. Op die manier heb je een route zonder 'vlaggen'. Je moet die natuurlijk wel rijden zonder ze te laten herberekenen als je ergens van de route zou afgeraken.

De route is even lang als de originele. Maar volgens Mapsource heb je er 1 uur en 1 kwartier minder tijd voor nodig. De twee stukken onverhard (Durbuy en Recht) zitten hier NIET in. En voor de rest wordt op verschillende plaatsen een alternatieve route gekozen met wat grotere en bochtenrijke wegen. Maar toch zullen nog altijd een groot deel van de kleinere wegen erin voor komen. Vooral in het eerste deel van de route.

Gezien ik de originele route al volledig afgehaspeld heb, en 1 keer voor mij genoeg was, zal ik zeker deze snelle route rijden.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Muug »

Pa, FM, kunt ge mij efkes exact zeggen waar dat tegenrichtingrijden zou beginnen? Ik ben nogal onhandig met streetview, ik vraag mij echt af hoe jullie dat hanteren om daarmee eenrichtingsverkeer te ontdekken. :shock:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by bompa »

Muug wrote:Pa, FM, kunt ge mij efkes exact zeggen waar dat tegenrichtingrijden zou beginnen? Ik ben nogal onhandig met streetview, ik vraag mij echt af hoe jullie dat hanteren om daarmee eenrichtingsverkeer te ontdekken. :shock:
Ik ben Pa of FM niet maar zo ondervind ik da hier.

Daar krijg je de route niet op den track langs die kant opgetrokken ,die route zoekt daar altijd een andere weg :wink:
Of je kan ze niet langs de te rijden richting er niet opgetekend krijgen, allee hier bij mij toch niet.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by F M »

Die ene plek is geen enkel probleem. je route zal je naar rechts sturen, maar er staat vlak voor je neus een groot verkeersbord, een witte pijl naar links op blauwe achtergrond. De weg draait er ook gewoon naar links. Rechtsaf is een kleiner wegje, met een verbodsbord om er in te rijden. En pak 200 meter verder kom je al weer op je route terecht.
I am confused. Oh no, maybe not!

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by diskeletlietje »

ik zou ook nog wat niet lezers uitnodigen voor de motorpraat rit
lijstje ... :huh:
-African
-Paul RT
- den burgemeester van Teenokerzeel
- het zakske

vul maar aan :luvjoe:

Post Reply