ICT gasten: help

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
Blackbert
Posts: 3447
Joined: 17 Oct 2009 15:30

ICT gasten: help

Post by Blackbert »

We kunnen nergens aan en dus ook niks wissen dacht ik. Er zijn geen partities geformateerd dus alles staat er nog op, alleen wordt alle toegang tot de schijf geweigerd en is het niet mogelijk om windows zelf opgestart te krijgen.
Enkel via een instalatiedisc worden de herstelopties weergegeven die niet uitgevoerd kunnen worden door "een vergrendelde schijf"...
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2920
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

ICT gasten: help

Post by duibhce Kaelann »

Er zijn nog een paar zaken die je kan bekijken:
- UEFI boot manager uitschakelen (indien de BIOS het toelaat)
- Het zou kunnen gaan om een ransomware infectie, maar dat is minder waarschijnlijk, anders zou de foutboodschap wel vermelden waar ge u van uw geld kunt ontlasten om het weer gefixt te krijgen.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

ICT gasten: help

Post by Bas »

Kan van alles zijn, maar tot ik die schijf eruit heb gehaald kan ik niets zeggen.

Bedoel je dit? http://answers.microsoft.com/nl-nl/wind ... 959396fb7c

User avatar
Blackbert
Posts: 3447
Joined: 17 Oct 2009 15:30

ICT gasten: help

Post by Blackbert »

Ik heb alle bestanden.

Ik heb op ??n of andere manier die vergrendeling van windows kunnen omzeilen in ubuntu maar niet op die manier van op internet of van jullie. Door net iets op die schijf te laten vergrendelen (wat natuurlijk niet lukte). Omdat de laptop daarop een foutmelding gaf geraakte ik er wel in.

ik weet niet hoe maar ik dacht ineens we proberen eens omgekeerde logica: we vergrendelen zelf iets en hopen dat als we dat terug ontgrendelen alles terug macheert. Maar blijkbaar was een simpel foutje genoeg.

Allemaal heel erg bedankt voor de hulp, er zal er eentje aan jullie denken als ze eind juni (hopelijk) haar diploma gaat afhalen!
grease up your baby for a ball on the hill

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

ICT gasten: help

Post by Bas »

Lijkt me stug dat dat werkt, eerder heb je een schijfcontrole gedaan zonder het te weten en dan alles terug kunnen halen.
Ik denk dat die een controle heeft gedaan zonder dat jij het door had.

Hoe dan ook, backup je data.

Ben blij dat je het, per ongeluk, gevonden hebt.

Krijg ik mijn bak bier nog? :P

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

ICT gasten: help

Post by frederikw »

[strike]zoveel vage opmerkingen hier :shock:

Vriend van dochter: laat ons eerst eens uitmaken wat je nog van die disk kan zien als je in Linux geboot hebt.
Kan je eens output van volgende commando's posten:

sudo fdisk -l
ls /dev/sd*

Dat geeft ons al een idee of de disk toucours herkent wordt, en of er partities op die disk herkend worden.
Vandaar kunnen we dan verder met de analyse.[/strike]

Nevermind.. succes met de examens enneuh.. denk eens aan een deftige (online) backup :-)

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

ICT gasten: help

Post by Bas »

Hij heeft de data al.

Ik zou trouwens beginnen met: sudo -i
Zo moet je niet telkens je wachtwoord intikken.

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

ICT gasten: help

Post by frederikw »

Bas wrote:Hij heeft de data al.

Ik zou trouwens beginnen met: sudo -i
Zo moet je niet telkens je wachtwoord intikken.
Ik ben er van overtuigd dat ge int echt nen toffe kerel zijt. Ik ben ook niet op zoek naar conflict, en het ik zeg dit met oprecht goede bedoelingen. Maar ik vermoed dat je zelf niet goed doorhebt dat de manier waarop je online communiceert ervoor zorgt dat ge overkomt als een arogante betweter. Mijn excuses op voorhand dat ik het zo cru stel, maar als niemand het u zegt kunt ge er niets aan doen natuurlijk.

petervdc
Posts: 3461
Joined: 23 Oct 2009 11:45

ICT gasten: help

Post by petervdc »

frederikw wrote:Maar ik vermoed dat je zelf niet goed doorhebt dat de manier waarop je online communiceert ervoor zorgt dat ge overkomt als een arogante betweter. Mijn excuses op voorhand dat ik het zo cru stel, maar als niemand het u zegt kunt ge er niets aan doen natuurlijk.
Basje komt idd over als een arrogante betweter. Punt.
In alle topics waar ie op reageert.
Het mag es gezegd worden.
Keep going

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

ICT gasten: help

Post by Bas »

Echt? Is dit nodig?

Ten eerste kleineer je me......wordt je daar zelf beter van?
Ten tweede, als ik iets weet kom ik met argumenten, dat heet debatteren.

Daar dient een forum voor.

Kom anders zelf eens met zaken waar je verstand van hebt, of heb je er geen? :schieten:

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

ICT gasten: help

Post by Bas »

frederikw wrote:
Bas wrote:Hij heeft de data al.

Ik zou trouwens beginnen met: sudo -i
Zo moet je niet telkens je wachtwoord intikken.
Ik ben er van overtuigd dat ge int echt nen toffe kerel zijt. Ik ben ook niet op zoek naar conflict, en het ik zeg dit met oprecht goede bedoelingen. Maar ik vermoed dat je zelf niet goed doorhebt dat de manier waarop je online communiceert ervoor zorgt dat ge overkomt als een arogante betweter. Mijn excuses op voorhand dat ik het zo cru stel, maar als niemand het u zegt kunt ge er niets aan doen natuurlijk.
Je zoekt het wel, ik probeer iemand te helpen, wat is daar mis mee?
Jij kwam even binnen met "de oplossing" pas nadat ik al posts bezig was uit te vinden wat er mis was.
ZEIK NIET VENT!
Ik heb dit jaren gedaan, ik weet waar ik het over heb, maar mij zo uitmaken is belachelijk.

Waarom zat je dan niet meteen bij de eerste post met de oplossing????? :schieten:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

ICT gasten: help

Post by F M »

Frederik, niet meer antwoorden! Hij is de cyclus weer begonnen...
I am confused. Oh no, maybe not!

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

ICT gasten: help

Post by Bas »

F M wrote:Frederik, niet meer antwoorden! Hij is de cyclus weer begonnen...
Ok, daar ben jij ook weer, je weet niet eens waar het over gaat.
Trollen ben je goed in FM.

Heb je enig idee waar dit over gaat????

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

ICT gasten: help

Post by frederikw »

Inademen... uitademen...

Mij even goed vervloeken en er een nachtje over slapen. Lees wat ik schreef morgen nog eens opnieuw. Als je nogaltijd denkt dat ik je onterecht aan het uitmaken ben haal ik mijn reactie onmiddellijk weg, krijg je excuses van mij en als we elkaar eens tegenkomen is de eerste pint van mij.

Koeno
Posts: 3207
Joined: 03 Sep 2012 11:01

ICT gasten: help

Post by Koeno »

Dus samengevat...
ZONDER de schijf uit de laptop te vijzen.
En MET een ubuntu live-cd is de data terug veilig...

Bas beweert dat HIJ de oplossing gaf, terwijl geen van de 2 suggesties van hem kwam????

Ik mag me niet laten opjutten, maar de professional hier heeft naast de roos geschoten en beseft het nog niet...

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

ICT gasten: help

Post by diskeletloetje »

Jongens, jongens, geen ruzie maken.... De kans is groot dat we hier te maken hebben met een groot misverstand. Iedereen heeft op zijn Eigen manier geprobeerd te helpen. Dat is het belangrijkste en het feit dat dit verhaal een happy ending kreeg. Laten we dat niet verknoeien :)
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
Blackbert
Posts: 3447
Joined: 17 Oct 2009 15:30

ICT gasten: help

Post by Blackbert »

Welwel, plezant om zelfs verloren gewaande zielen te zien opduiken na een noodkreet. :wink:

soit, ik denk dattem offline is. maar kom, met wat geluk is 't gelukt, hij wat geleerd, zij zeker ook.

bedankt aan allen voor de inspiratie. warme choco's en een pintje! (een bak zou er wat over zijn toch?) :mrgreen:

Oh, en Bas, best mogelijk dat je dit jaren gedaan hebt en weet waar 't over gaat. Geen idee, ik ken je niet persoonlijk.
Ik weet wel dat Frederik dat ook al jaren doet, er voor betaald wordt, telkens weer, dus hij zal er toch wel iets van kennen.

En wat doen we dan? de boel opstoken met een iets ander commando, 'omdat je dan je f#cking paswoord niet steeds weer moet ingeven".

Mooie debatcultuur.

Ja, Nederlanders zijn veel directer dan wij, Vlaamse seuten. Historische redenen, doen niet ter zake. De whizzkid werd op 't goede spoor gezet door iedereen samen hier,
en uw 'Zo slim was die wizzkid dan niet, normaal stel je eerst alles dat je kan lezen veilig.'
als reactie op mijn 'De lokale wizzkid heeft z'n Ubuntu-schijf erin geschoven. Geraakt niet veel verder dan het buroblad. Of hij weet het niet goed hoe, of 't is toch ergens kapot.' was eigenlijk al een aanwijzing waar het naartoe ging.

Toch bedankt om mee te denken.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

ICT gasten: help

Post by zappa »

Bas wrote:
frederikw wrote:
Ik ben er van overtuigd dat ge int echt nen toffe kerel zijt. Ik ben ook niet op zoek naar conflict, en het ik zeg dit met oprecht goede bedoelingen. Maar ik vermoed dat je zelf niet goed doorhebt dat de manier waarop je online communiceert ervoor zorgt dat ge overkomt als een arogante betweter. Mijn excuses op voorhand dat ik het zo cru stel, maar als niemand het u zegt kunt ge er niets aan doen natuurlijk.
Je zoekt het wel, ik probeer iemand te helpen, wat is daar mis mee?
Jij kwam even binnen met "de oplossing" pas nadat ik al posts bezig was uit te vinden wat er mis was.
ZEIK NIET VENT!
Ik heb dit jaren gedaan, ik weet waar ik het over heb, maar mij zo uitmaken is belachelijk.

Waarom zat je dan niet meteen bij de eerste post met de oplossing????? :schieten:
KOMAAN jong !!!

DAAR staat toch NIKS mis in die post van Frederik !!!!


Je komt zo wel echt over hoor!! Ben je een Noorderbuur? Dan verklaart het veel en zelfs alles, maar hier communiceren we toch wat meer op niet kwetsende wijze.

Dat je wil en kan helpen dat is SUPER !! maar je moet niet beginnen van" zeik niet vent" en over dat je kennis niet geapprecieerd wordt beginnen lullen, het gaat daar niet over :twisted:




Soit, naar aanleiding van.... de :whip: er op gelegd en een backup laten maken van m'n dochter haar werk !


DUS .... deze topic heeft toch nog iets goed teweeg gebracht :thumbsup:
sig nature

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

ICT gasten: help

Post by laouen »

:lurker: :beer:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

ICT gasten: help

Post by frederikw »

:wink: :thumbsup:

Post Reply