Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

F M wrote:
Muug wrote:jadedadde :shock: we tellen
- moto guzzi California III
- Tenere
- KTM Adventure
- Suzuki
- ne crossmoto ?

bennek iets vergeten? :P
De Guzzi heeft hij ingeruild voor de laatste nieuwe. En die crossmoto is al lang weg, dacht ik.
Inderdaad heel juist :grin:

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by diskeletlietje »

TRooPER wrote:
Muug wrote:aha ! Veel gesukkeld, of ging het vlottekes? Nieuw of okkozje? En van waar komen uw dichtingen? We willen het allemaal weten ! :P
jaja,
veel gesukkel,
de spanringen aan begin van Y stuk viel goed mee,
de 6 bouten aan de uitlaatdempers, wel er waren er 2 die "relatief" vlotjes loskwamen, de 2 aan de buitenkant, waar ge makkelijkst aan kunt. De andere 4 kon geen imbussleutel meer in, te roest.
laat mij samenvatten met enkele woorden: WD40, een zaagskeuuh, vise-griptang, :stomstom: WD40, :smash: tje, heteluchtblazer, :pom: x4
Dan wat gefoefel om Y stuk eruit te krijgen, de 2 onderste bouten van het subframe losmaken, en het subframe beetje omhoogduwen. Tada :pom:

Het 2de hands Y stuk lag klaar, maar ik had nog geen nieuwe grafietdichtingen. Dus leek het erop uit te draaien dat het toch uitstel zou worden. Nadere inspectie van de grafietdichtingen aan de uitlaatdempers bleken deze nog heel goed te zijn, dus dat was al OK.
en met een beetje geluk, tmocht wel eens, lijken de grafietdichtingen van het okkazie Y-stuk ook nog voldoende dikte te hebben. Op goede hoop, weer wat gefoefel om alles proper te monteren, 6 nieuwe bouten in uitlaatdempers, alles goed vast. GVRDMM, de spanring aan begin van Y-stuk zat klem tussen frame en uitlaatbuis, dit door het subframe te liften en nadien terug vast te zetten. :foutje:
:smash:
GROAAAAAAAAAAAM zonder tktkkektkttktktktkttk , dus zoals ge hoort klinkt dat goed.
en na een uitgebreid testritje klinkt het nog goed.

the beast is back alive :headbang: (jammer dat ik 28ste niet meekan met de eerste MP-rit) we hebben er alletwee nochtans veel goesting in.
ik doe dat anders ... zeker bij de 950 (geen injectie of abs brol in de kont)
spanringen los 4 bouten van het subframe los en de kont van de moto er properkes aftrekken

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=55E936DA

echt wel veel meer werkruimte :mrgreen:

die dichtingen zitten er om druk verschillen op te vangen , aan gezien der wings opzitten bij u (geen catalisator meer in de dempers zit ) zijn die dichtingen overbodig met een smallere diameter Y stuk aan de uitlaatbochten ..

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Een nacht toerke gedaan. Rond 22u vertrokken richting Temse. Daar wat bijgepraat met een kameraad. Binnendoor naar Hamme en dan via de autostrade terug naar Antwerpen en rond 01u00 is er bijzonder weinig verkeer en heb ik op het uiterste rechtse rijvak geslalomd tussen de wegmarkeringen gedurende een km (afstandmarkering tussen de vrachtwagens) tegen 95-100km/u. daarna de windloze Kennedytunnel doorgereden en hoe belachelijk ook. Een quasi lege windloze tunnel tegen een boemelend tempo van evengoed 100km/u is zelfs een aangename ervaring :mad: :sweeet: :zotteke: :ricky:

't Leven hoeft niet saai te zijn als je van de simpele dingen kan genieten :mrgreen:

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by laouen »

laouen wrote:vandaag alvast de tassen op de motor gehangen :pom:

nog een weekje en dan :ricky:
Gisteren die tassen gevuld met wat prullen. Nog 20u...
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
zappa
Posts: 4515
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

laouen wrote:
laouen wrote:vandaag alvast de tassen op de motor gehangen :pom:

nog een weekje en dan :ricky:
Gisteren die tassen gevuld met wat prullen. Nog 20u...

aaaaaah ge doet me goestinge krijgen...... :kwijl:

zal ook nog wat aan mijne moto moeten doen zodat hij klaar staat om in de bergen mee te gaan crossen :thumbsup:
sig nature

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Bij »

Bij wrote:een olielekje ontdekt aan mijnen pont....
en binnenkort is 't oldtimertreffen van de vetfrakken :w00t: ik zal maar eens op onderzoek gaan dees weekend :grotegrijns
Probleempje gevonden: lekje van het koperen dichtingske aan het niveaudopeke .Voorlopig opgelost met een nief dichting maar er is ook nog iet mis met de schroefdraad. Dat zal waarschijnlijk met een helicoil moeten opgellost worden; :thumbsup:
Dus van 't weekend weer bollen :ricky: :rayof:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
Muug
Posts: 11796
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

accu BMW opgeladen. Uurke ermee gereden. Ktm genegeerd.

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re:Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Harald »

Moto gisteren in de garage van de links naar de rechtse garage gemanoeuvreerd. Dan hoefde ik de auto's ni te verzetten en kon ik toch de vloer schuren.
Nadien ook terug geplaatst (en garage opgeruimd).

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2921
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re:Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by duibhce Kaelann »

der op gezeten tot in cesky krumlov
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Stefke
Posts: 2921
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re:Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

duibhce Kaelann wrote:der op gezeten tot in cesky krumlov
:mrgreen:

ik ook, maar slechts tot in Felenne. Maar wel eerst wat olie bijgegoten... :ricky:

User avatar
F M
Posts: 5062
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re:Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Wat krassen op de rechterkant van de moto van de moto gezet. Rempedaaltje geplooid en daarna terug recht gezet.
I am confused. Oh no, maybe not!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re:Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

F M wrote:Wat krassen op de rechterkant van de moto gezet. Rempedaaltje geplooid en daarna terug recht gezet.

Oei , da is niet zo goed , op welke wegeltjes heb je dan aan het rijden geweest .

Ik heb vandaag op zeer kleine wegeltjes in zeeland gezeten.

User avatar
Muug
Posts: 11796
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re:Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote: cesky krumlov
Duib, uwe spellingchecker slaat tilt!

Koeno
Posts: 3218
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re:Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

F M wrote:Wat krassen op de rechterkant van de moto van de moto gezet. Rempedaaltje geplooid en daarna terug recht gezet.
Ola, das minder nieuws...

wel oppassen met plooien en terugplooien, rempedaaltje is zoiezo heel wat van zijn sterkte kwijt...
dat ge bij een volgende remactie niet plots "derdoor" trapt...

zaterdag de moto afgehaalt van onderhoud, de vorige eigenaar zijn definitie van "net op onderhoud" geweest is precies toch de mijne ni:
voor en achter nieuwe remblokken, nieuwe luchtfilter, en olievervangingske gedaan...

de zondag dus mijn kuipen er weer opgehangen, en vandaag nog is naart werk gereden...

User avatar
F M
Posts: 5062
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re:Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

bompa wrote:
F M wrote:Wat krassen op de rechterkant van de moto gezet. Rempedaaltje geplooid en daarna terug recht gezet.

Oei , da is niet zo goed , op welke wegeltjes heb je dan aan het rijden geweest .
Ik was het einde van de snelle forumrit aan het verkennen. Klassieke beginnersfout. Stoppen aan een kruispunt, al wat rechts afdraaien, rechterbeen uitsteken om voet aan de grond te zetten, zien dat ge nog wat te snel bolt. en omdat rechtervoet niet meer bij de rem is, even aan de voorrem trekken, en dan nog te laat merken dat de grond iets verder af is dan verwacht... Ik kon er alleen nog maar rap afspringen.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re:Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

Muug wrote:
duibhce Kaelann wrote: cesky krumlov
Duib, uwe spellingchecker slaat tilt!
Als gij vandaag van hier tot cezky krumlov zou zijn/hebben gereden zoude toch ook tilt slaan ? Muug :wink:

@Bompa : uit eigen beweging zoekt FM geen "wegeltjes" op h? :wink: :P ... 'em zal wel gewoon stomweg omvergevallen zijn :dontknow: :huh:
@FM : die krassen zijn toch op iet of wat artistieke wijze aangebracht :?: Ge moet met dienen brommer nog wel onder de mensen komen h? :silly: :mrgreen:

P.S :pijlr: ziedetwel :smash:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11796
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re:Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

OzzePaa wrote:
Muug wrote:
duibhce Kaelann wrote: cesky krumlov
Duib, uwe spellingchecker slaat tilt!
Als gij vandaag van hier tot cezky krumlov zou zijn/hebben gereden zoude toch ook tilt slaan ? Muug :wink:
'm zal dat wel op twee dagen gedaan hebben. :wink:

@FM en andere eigenaars van nieuwe KTM's : ze zijn dus rapper beschadigd dan de ouwe 950's? Heel goed. :icon: :wink:

petervdc
Posts: 3464
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re:Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by petervdc »

duibhce Kaelann wrote:der op gezeten tot in cesky krumlov
"?esk? Krumlov is een stadje in de Tsjechische regio Zuid-Bohemen"
Een goei 1000km van bij ons...

Enjoy !!!!!!
Keep going

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re:Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by den Bullet »

Zaterdag een boosterke onder handen genomen.

Diene startte niet meer met den elektrische starter (met de kick direct). De starter draaide te traag rond en dus dachten we direct aan een te plat pilleke.
Maar zelfs met de startkabels aan den accu van de VanVan draait die nog te traag.
Dus dan maar de massa es nakijken en daar was ook niks mis mee. :huh:

Dus vrees ik voor de starter zelf ... (zitten daar nog borstelkes/koolkes op?)

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re:Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

Zomaariet om te testen .... :furious3:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Locked