Inox chappementekes
Inox chappementekes
Heeft er iemand enkele tips hoe je het best de roestaanslag aan uitlaatbochten van mijn SMT verwijdert? Ik zou hem eens willen uiteengooien en alles opnieuw smeren en blinky, blinky maken. Ik heb al producten uit de detailhandel geprobeerd om inox te poetsen, maar dat lijkt me meer geschikt om mijn brievenbus mee op te blinken.
Ashetmorvooruitgaat!
- catbustingdog
- Posts: 17
- Joined: 03 Jan 2013 15:31
Inox chappementekes
misschien eens "wondersteen" gebruiken...
Niet storen! Ben al gestoord genoeg ...
Inox chappementekes
Koop jezelf een inox-staalborstel en nadien een zachte korrel schuurpapier.
Maar inox roesten? Zal dan geen degelijke kwaliteit z?jn?
Maar inox roesten? Zal dan geen degelijke kwaliteit z?jn?
Inox chappementekes
Gewoon een tube stoofkuis op een zachte doek en inwrijven en wrijven en wrijven en wrijven en na een tijdje opblinkenIefke wrote:Heeft er iemand enkele tips hoe je het best de roestaanslag aan uitlaatbochten van mijn SMT verwijdert? Ik zou hem eens willen uiteengooien en alles opnieuw smeren en blinky, blinky maken. Ik heb al producten uit de detailhandel geprobeerd om inox te poetsen, maar dat lijkt me meer geschikt om mijn brievenbus mee op te blinken.
en zo krijg je de gekleurde buizen zelfs terug in oorspronkelijke staat . Ik had zo een tube in een bmw garage gekocht toen ik nog een bmw had :confused2: en dat werkte dan wel maar volgens mij was dat gewoon nen tube stoofkuis
Inox chappementekes
de grove, groene kant van een klassiek keukensponske gebruiken? Ook ideaal om van die pekvlekjes mee weg te krijgen. Maakt geen krassen trouwens.
- catbustingdog
- Posts: 17
- Joined: 03 Jan 2013 15:31
Inox chappementekes
Niet storen! Ben al gestoord genoeg ...
Inox chappementekes
Geweldig! Wat een zondvloed van tips Ik denk dat ik me erin kan spiegelen na al die behandelingen. Inderdaad raar dat (KTM) inox oppervlakkige roestaanslag krijgt, vooral aan het onderste en achterste gedeelte van de uitlaatbochten. Heeft wellicht met een reactie van de combinatie vocht-strooizout-hitte te maken, geen idee. De roestverkleuring is er wel degelijk ingebrand, dus dat wordt effekes schuren. Maar nu eerst binnenkort de boel demonteren en dan blinken maar. Nogmaals bedankt iedereen
Ashetmorvooruitgaat!
Inox chappementekes
stock uitlaatbuizen van KTM zijn geen inox. 't is verneukelt staal, en heel dun ook.
grease up your baby for a ball on the hill
Inox chappementekes
Bij mijn 990 SMT van 2012 zijn het wel inox bochten hoor Blackbert. Dat zal nooit doorroesten natuurlijk, maar onderaan zit er wel een soort roestaanslag op, die ik deze winter graag had verwijderd. Bij mijn 990 Adventure daarentegen bladert de chroom er na vier zoutige winters op sommige plaatsen wel af, gewoon vernikkeld staal en ze zijn inderdaad fiterdun. :duimneer:
Ashetmorvooruitgaat!
Inox chappementekes
Tja strooizout in combinatie met de hitte is sowieso nefast voor staal en dan ook voor inox op termijn. Zout alleen zou niets aan inox mogen doen. Dan denk ik aan tal van bootonderdelen in inox op de Oosterschelde en Noordzee.
En ik zou het ook met het groen sponske doen volgens Muug en de stoofkuis tube van Bompa
Ik had ooit eens teerplekjes op de lak van de wielkassen van de auto en het was heel warm en het water uit de tuinslang vloeide rijkelijk en ik dacht, met de groene kant van t sponske lichtjes wrijven en dat gaat wel weg. Het ging effectief heeeel goed weg maar meer dan ik wou ook.
En ik zou het ook met het groen sponske doen volgens Muug en de stoofkuis tube van Bompa
Ik had ooit eens teerplekjes op de lak van de wielkassen van de auto en het was heel warm en het water uit de tuinslang vloeide rijkelijk en ik dacht, met de groene kant van t sponske lichtjes wrijven en dat gaat wel weg. Het ging effectief heeeel goed weg maar meer dan ik wou ook.