Keimpe rit

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
Post Reply
User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Keimpe rit

Post by OzzePaa »

the riding man wrote:Grote kans dat ik er zal bijzijn. Tkan niet modderig genoeg zijn, pure fun.
@Bompa,
Niks verklappen he :angel:
Ahzo :cool: Gebt toen tijdens de MPR1 in den bos waar die paarden doorkwamen dan toch de smaak te pakken gekregen :?: :wink: Met den Duke vond je dat stukje toen toch niet echt voor herhaling vatbaar h? :wink: :sterrekes:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

Keimpe rit

Post by the riding man »

OzzePaa wrote:
Ahzo :cool: Gebt toen tijdens de MPR1 in den bos waar die paarden doorkwamen dan toch de smaak te pakken gekregen :?: :wink: Met den Duke vond je dat stukje toen toch niet echt voor herhaling vatbaar h? :wink: :sterrekes:
Wel het is zo dat ik off-road rijden geweldig vind. Dan vooral het aspect dat je nog ??n van de laatste stukjes natuur te zien krijgt, gewoon genieten zonder bebouwing of asfalt.

Dat vind ik dus geweldig leuk en ontspannend om te doen. Maar anderzijds als je dat met ne baanmoto doet die dan ook nog nieuw was, dan ben je meer gestrest om dat spel koste wat het koste recht te houden, dan dat je kan genieten van het rijden zelf.

Maar daar heb ik dus iets op gevonden, dat het plezier geeft om waar de weg stopt, verder te kunnen rijden, zonder dat het zweet me uitbreekt door de schrik om onderuit te gaan.

Maar nu heb ik al veel verteld... :grin:
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Keimpe rit

Post by bompa »

OzzePaa wrote:
bompa wrote:J...............
En ik ga die rit zeker nog testen met OzzePa voor 31 oktober,ik ga die is roepen om ze mee te testen, en moesten er zeer slechte stukken inzitten kunnen die er wel tussenuit gezwierd worden :grin:
Ge zeult nie te h?t moete roepe zaa Bompa :wink:
:
Hoi OzzePaa wanneer heb je tijd om het toerke is mee te gaan testen . :mrgreen:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Keimpe rit

Post by OzzePaa »

bompa wrote:
OzzePaa wrote:
bompa wrote:J...............
En ik ga die rit zeker nog testen met OzzePa voor 31 oktober,ik ga die is roepen om ze mee te testen, en moesten er zeer slechte stukken inzitten kunnen die er wel tussenuit gezwierd worden :grin:
Ge zeult nie te h?t moete roepe zaa Bompa :wink:
:
Hoi Paa wanneer heb je tijd om het toerke is mee te gaan testen . :mrgreen:
Binne een goei 14 dagen : alle tijd van de wereld, Bompa ... gij kent dat al efkes h? :wink:
Maar we zouden misschien best ??n van de twee weekends voor de 31ste de verkenning te doen ... niet t? lang op voorhand dus, dan is er minder kans dat de situatie op ??n of ander wegske nog verandert.

Want nu de zaterdag had ik eigenlijk ook graag nog een keer om Geuze en Druuge Wuste geweest bezijden Brussel :wink:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Keimpe rit

Post by bompa »

OzzePaa wrote:
bompa wrote:
OzzePaa wrote:
Ge zeult nie te h?t moete roepe zaa Bompa :wink:
:
Hoi Paa wanneer heb je tijd om het toerke is mee te gaan testen . :mrgreen:
Binne een goei 14 dagen : alle tijd van de wereld, Bompa ... gij kent dat al efkes h? :wink:
Maar we zouden misschien best ??n van de twee weekends voor de 31ste de verkenning te doen ... niet t? lang op voorhand dus, dan is er minder kans dat de situatie op ??n of ander wegske nog verandert.

Want nu de zaterdag had ik eigenlijk ook graag nog een keer om Geuze en Druuge Wuste geweest bezijden Brussel :wink:
Ok voor mij is da goed .

User avatar
Muug
Posts: 11819
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Keimpe rit

Post by Muug »

the riding man wrote:Maar daar heb ik dus iets op gevonden, dat het plezier geeft om waar de weg stopt, verder te kunnen rijden, zonder dat het zweet me uitbreekt door de schrik om onderuit te gaan.

Maar nu heb ik al veel verteld... :grin:
Ne quad dus :|

Koeno
Posts: 3234
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Keimpe rit

Post by Koeno »

Muug wrote:
the riding man wrote:Maar daar heb ik dus iets op gevonden, dat het plezier geeft om waar de weg stopt, verder te kunnen rijden, zonder dat het zweet me uitbreekt door de schrik om onderuit te gaan.

Maar nu heb ik al veel verteld... :grin:
Ne quad dus :|
Mjah, ik wou het nog ni zeggen, maar als je op 2fast4u meeleest, dan was het vrij duidelijk ;)

User avatar
Muug
Posts: 11819
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Keimpe rit

Post by Muug »

gosh, ik zit daar nooit, teveel testosteron bij elkaar, precies ne nest zeeleeuwen die voortdurend tegen elkaar opboenken om uit te maken wie de grootste heeft :mrgreen:

Koeno
Posts: 3234
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Keimpe rit

Post by Koeno »

Muug wrote:gosh, ik zit daar nooit, teveel testosteron bij elkaar, precies ne nest zeeleeuwen die voortdurend tegen elkaar opboenken om uit te maken wie de grootste heeft :mrgreen:
Das ni moeilijk, ik heb hier duidelijk de grootste neus...
Of zijn er nog mensen bij wie het zonnevizier meestal op de neus rust... :p

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

Keimpe rit

Post by the riding man »

Amai zoveel verkeerde conclussie's bij elkaar. Gene quad. Heb er nog niks van gezegd op 2fast dus daar kan je er niks over gelezen hebben. En wat 2fast betreft heb ik nog nooit iets negatiefs kunnen ervaren, niet op het forum, niet tijdens de toerritten, niet op de circuitdagen,... telkens heel veel respect en begrip voor iedereen, ongeacht zijn niveau of achtergrond.

edit: had er inderdaad wel al over geschreven, ik had er zelf al niet meer aan gedacht. Je hebt helemaal gelijk Koeno :wink:
Maar toch is het gene quad.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

Koeno
Posts: 3234
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Keimpe rit

Post by Koeno »

the riding man wrote:Amai zoveel verkeerde conclussie's bij elkaar. Gene quad. Heb er nog niks van gezegd op 2fast dus daar kan je er niks over gelezen hebben (hooguit dat ik mijne bmw ongelooflijk leuk vind en extreem verslavend vind om mee te rijden en telkens ik weer op de ktm stap dat een serieuze aanpassing is in de negatieve betekenis maar daarmee weet je nog niks). En wat 2fast betreft heb ik nog nooit iets negatiefs kunnen ervaren, niet op het forum, niet tijdens de toerritten, niet op de circuitdagen,... telkens heel veel respect en begrip voor iedereen, ongeacht zijn niveau of achtergrond.

edit: had er inderdaad wel al over geschreven, ik had er zelf al niet meer aan gedacht. Je hebt helemaal gelijk Koeno :wink:
Maar toch is het gene quad.
Goh, jah, veel verkeerde conclusies? 2 mensen die quad denken...
En zoals je zegt, ik had "reden" om quad te verdenken :wink:
( 't was ook toevallig dat ik dat topic daar zien staan had)

Met 2fast4u zelf heb ik gemengde ervaringen...
tijdens de ritten alles ok (als je in de juist groep qua tempo zit), maar op het forum heb ik al enkele keren toetsenbordhelden mogen ontmoeten... Mensen die vrij "ver" gaan om hun gelijk te halen...
Maar dat zal op elk forum wel bestaan (behalve hier natuurlijk) .

User avatar
Muug
Posts: 11819
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Keimpe rit

Post by Muug »

ja kijk als ge 't niet wilt zeggen is 't logisch dat mensen er met hun klak naar gooien eh. :grotelach:

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Keimpe rit

Post by ChiChiWaWa »

Da begint hier op zo van die 'ik weet iets' topics te gelijken :mottig:

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

Keimpe rit

Post by the riding man »

Allee vooruit ge hebt gelijk. Tis voor de winter door te komen op 4wielen, om indien nodig ook ??n van mijn kinderen te vervoeren, om te gaan winkelen, om sporadisch eens off-road te rijden, mijn vrouw mag er ook met rijbewijs B mee rijden en je vind er makkelijker parkeerplek voor dan met ne auto hier aan de kust...

kymcoatv.jpg
De meeste hier vinden er waarschijnlijk niks aan, maar past uitzonderlijk goed in onze gezinssituatie en tegenwoordig is het tegen mijn goesting om in de regen nog met de moto te rijden (laat staan binnenkort als het begint te winteren). Nen auto moet ik niet (meer) hebben, dit is een compromis tussen de 2.

edit: puur administratief gezien is dit trouwens een moto op 4 wielen (zo wordt hij ook ingeschreven). Met een moto-nummerplaat dus. Kon hem ook als landbouwvoertuig inschrijven, heeft voor en nadelen.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

Koeno
Posts: 3234
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Keimpe rit

Post by Koeno »

Oeveel cc is zo'n ding?
Moet er is topic van maken als ge het hebt, wat de ervaringen zijn...
Lijkt mij nog iets plezant,

al zou ik dan rapper naar een oud Jimny'ke grijpen (voor dezelfde doeleinden dan)

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

Keimpe rit

Post by the riding man »

Koeno wrote:Oeveel cc is zo'n ding?
Moet er is topic van maken als ge het hebt, wat de ervaringen zijn...
Lijkt mij nog iets plezant,

al zou ik dan rapper naar een oud Jimny'ke grijpen (voor dezelfde doeleinden dan)
Is een Kymco 700cc, dezelfde motor (aangepast uiteraard) als de kymco myroad700. Voor de snelheid moet je het niet doen, ding gaat met wind en change mee 85km/u halen. Is genoeg voor de secundaire wegen hier in de buurt en voor de doeleinden die ik beschreven heb. Ik wil echt geen auto, ik kan het niet rationeel verklaren maar daar heb ik echt niks aan. Vandaar dat ik het tot op heden uitsluitend met mijn moto's deed. Maar gelijk vandaag bijvoorbeeld, de lijn ligt half plat, dochter heeft een uur op de halt staan wachten om naar school te geraken terwijl ik thuis ben vandaag (door de staking :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ) maar ik kan dat kind dus niet wegbrengen. En zo hebben er nog al situatie's geweest. Ik zou bijvoorbeeld nog 200kg kiezelsteentjes bij de gamma moeten gaan halen. Doe dat maar eens met de moto he :sterrekes: ik heb zulke toestanden nog al met de moto geflikt, 8x rijden en telkens 25kg gaan halen bijvoorbeeld en vroeger vond ik dat cool dat ik zo mijne plan kon trekken. Maar ik wordt oud denk ik, dat zot is er aan het afgaan. Met die ATV smijt ge dat in de laadbak en tis opgelost.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Keimpe rit

Post by OzzePaa »

Leutig :P ... maar de Keimpe-rit gade daar toch nie mee rondgeraken zaa TRM :wink:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

Keimpe rit

Post by the riding man »

OzzePaa wrote:Leutig :P ... maar de Keimpe-rit gade daar toch nie mee rondgeraken zaa TRM :wink:
Niet? Ik heb nochtans al een persoonlijke gids kunnen regelen die de omgeving op zijn duimpje kent en die me langs de smalste stukken gaat rondrijden :rayof:

De grootste uitdaging gaat zijn om secundair vanuit de kust naar de kempen te rijden en er tegen het beginuur te zijn. Gaat serieus veel tijd in beslag nemen. Dat is het enige waar ik tegenop zie.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

Koeno
Posts: 3234
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Keimpe rit

Post by Koeno »

the riding man wrote:
OzzePaa wrote:Leutig :P ... maar de Keimpe-rit gade daar toch nie mee rondgeraken zaa TRM :wink:
Niet? Ik heb nochtans al een persoonlijke gids kunnen regelen die de omgeving op zijn duimpje kent en die me langs de smalste stukken gaat rondrijden :rayof:

De grootste uitdaging gaat zijn om secundair vanuit de kust naar de kempen te rijden en er tegen het beginuur te zijn. Gaat serieus veel tijd in beslag nemen. Dat is het enige waar ik tegenop zie.
Benieuwd waarom het inderdaad niet zou lukken (4X4? Offroad bandjes?...)

maar zoals je zegt: u de rit van aan de kust, tot aan de kempen zou volgens mij wel eens hard kunnen zijn...
Met de wagen wss al 1U50 rijden waarschijnlijk via snelweg?
en mag deze op de snelweg?

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Keimpe rit

Post by OzzePaa »

the riding man wrote:
OzzePaa wrote:Leutig :P ... maar de Keimpe-rit gade daar toch nie mee rondgeraken zaa TRM :wink:
Niet? Ik heb nochtans al een persoonlijke gids kunnen regelen die de omgeving op zijn duimpje kent en die me langs de smalste stukken gaat rondrijden :rayof:
Ja, daar zegdet natuurlijk ... en ik vermoed dat ik uwe persoonlijke gids wel mag geloven :wink: :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Post Reply