En dan behoor je tot de groep die al eens .....
En dan behoor je tot de groep die al eens .....
Neenee, echte sneeuw, in het spitsuur, in den donker... Dat is goed voor een sluitspierkramp van drie dagen
En dan behoor je tot de groep die al eens .....
In den donker ??
Met dit is dat geen probleem : http://nl.decathlon.be/fietslamp-scorch ... 07620.html
Op stroboscoopstand , en ze denken dat je een interventie moet doen ....
Alle verkeersborden beginnen dan ook te flikkeren ...ze zien je dan echt van ver aankomen
Dat blauw micaa'ken mag je er wel niet opzetten ....
Met dit is dat geen probleem : http://nl.decathlon.be/fietslamp-scorch ... 07620.html
Op stroboscoopstand , en ze denken dat je een interventie moet doen ....
Alle verkeersborden beginnen dan ook te flikkeren ...ze zien je dan echt van ver aankomen
Dat blauw micaa'ken mag je er wel niet opzetten ....
En dan behoor je tot de groep die al eens .....
:gieren: :gieren:Stefke wrote:Neenee, echte sneeuw, in het spitsuur, in den donker... Dat is goed voor een sluitspierkramp van drie dagen
Tja, de Antwerpse ring zal dan wel voor velen als bestempeld worden. Woon er vlakbij en het is dagelijkse kost. Effectief het is geen pretje meer om er tijdens de daguren te passeren. Ik vind de tunnels in Brussel dan weer ziekmakend.
Spijtig van de krassen op de motor maar toch goe dat je zelf geen schrammetje hebt opgelopen.
- duibhce Kaelann
- Posts: 2934
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
En dan behoor je tot de groep die al eens .....
Het is al redelijk wat jaren geleden dat ik nog woon-werk met de motor gedaan heb in echt winterse omstandigheden. Maar de dagen met ijzel en aanvriezende mist vond ik n?g interessanter dan de sneeuwdagen. Mist die op uw vizier aanvriest is er nog wat moeilijker af te krabben dan sneeuw.Stefke wrote:Neenee, echte sneeuw, in het spitsuur, in den donker... Dat is goed voor een sluitspierkramp van drie dagen
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
En dan behoor je tot de groep die al eens .....
Yup, da filefilteren hangt sterk af van de route. Ring A'pen, E313 richting A'pen = miserie. Net als E40 Luik - Bxl 's morgens. Daar slaapt zowat den helft nog. En de andere helft is aan het ontbijten, bellen, sms'en, boekje lezen,... echt ongelooflijk. E314 vind ik wel ok, E19 en ring Bxl daar zouden ze in de goot gaan rijden om je door te laten.Borniet wrote:Die is pokke he, die ring van Antwerpen... Ik rijd elke dag van tegen Turnhout naar Brussel, en ik moet zeggen, ik heb liever de Brusselse ring of het centrum van Brussel dan de ring van Antwerpen. Dat is precies elke dag een poging tot zelfmoord, daar passeren...robman wrote:Merci se mannen
@ FM : Dat filerijden is voor mij dagelijkse kost ...helaas ( Ring v Antwerpen ....)
Dat dat niet plezant rijden is kun je wel zeggen ...en nu vertrouw ik niemand meer ....maakt het niet makkelijker .
Anywayz, knap manouvre, dat joggen! Blij dat je ok bent!
@robman: knudde van de moto natuurlijk, en idd ik zou een andere dealer zoeken precies. Maar zolang je er zelf redelijk ongeschonden vanaf komt...
-
- Posts: 367
- Joined: 23 Oct 2009 11:09
En dan behoor je tot de groep die al eens .....
ik (zoals de meesten hier) heb ook al `bodemonderzoek` gedaan met de moto, meestal in stilstaande fase(schijfremslot een beetje vergeten... ) , en eenmaal in haarspeldbocht in Oostenrijk met madam acherop, nooit geweten waarom achterste mij ineens wou voorbijsteken...
enkele skrammen, dus wijle blij...
Antwerpse ring : 1x gedaan , deze zomer, eind juni aan 37gr :huh: , naast warme uitlaten van camions, en met brede bakken en dochter achterop...?cht ni leuk , wel overleefd!
enkele skrammen, dus wijle blij...
Antwerpse ring : 1x gedaan , deze zomer, eind juni aan 37gr :huh: , naast warme uitlaten van camions, en met brede bakken en dochter achterop...?cht ni leuk , wel overleefd!
En dan behoor je tot de groep die al eens .....
Inderdaad, de E313/E34 is vreselijk... zowat elke dag word je daar minstens 1x vastgereden (ja, idd, u leest het goed: vierwielbestuurders die hun voertuig opzettelijk voor u ingooien, of nog beter, als je ernaast rijdt... Gelukkig zijn camionchauffeurs meestal zo vriendelijk om een oogje in het zeil te houden en opzij te gaan als ze zoiets zien gebeuren). Ik probeer eerder de E19 Breda richting Antwerpen te nemen, iets beter in dat opzicht.pingu wrote:Yup, da filefilteren hangt sterk af van de route. Ring A'pen, E313 richting A'pen = miserie. Net als E40 Luik - Bxl 's morgens. Daar slaapt zowat den helft nog. En de andere helft is aan het ontbijten, bellen, sms'en, boekje lezen,... echt ongelooflijk. E314 vind ik wel ok, E19 en ring Bxl daar zouden ze in de goot gaan rijden om je door te laten.Borniet wrote:Die is pokke he, die ring van Antwerpen... Ik rijd elke dag van tegen Turnhout naar Brussel, en ik moet zeggen, ik heb liever de Brusselse ring of het centrum van Brussel dan de ring van Antwerpen. Dat is precies elke dag een poging tot zelfmoord, daar passeren...robman wrote:Merci se mannen
@ FM : Dat filerijden is voor mij dagelijkse kost ...helaas ( Ring v Antwerpen ....)
Dat dat niet plezant rijden is kun je wel zeggen ...en nu vertrouw ik niemand meer ....maakt het niet makkelijker .
Anywayz, knap manouvre, dat joggen! Blij dat je ok bent!
En ja... Brussel, raar genoeg, maar daar kan je bijna met je ogen dicht filteren!
En dan behoor je tot de groep die al eens .....
Hmmm, sommige motards vliegen er echt tussen. Ik kan me inbeelden dat dat voor een automobilist niet altijd eenvoudig is. Onlangs probeerde ik zo een snelle filefilteraar te volgen (oefenen), dat was gewoon gevaarlijk. Als een auto niet snel genoeg uit de weg ging, dan begon de man te gesticuleren en hij werd erg agressief.
Met wat geduld en begrip zou het allemaal veel vlotter gaan. De ring van Antwerpen is moeilijk, ook voor de auto's!
Na een werkdag is iedereen moe en wil iedereen zo snel mogelijk thuis geraken.
Met wat geduld en begrip zou het allemaal veel vlotter gaan. De ring van Antwerpen is moeilijk, ook voor de auto's!
Na een werkdag is iedereen moe en wil iedereen zo snel mogelijk thuis geraken.
En dan behoor je tot de groep die al eens .....
Dat is inderdaad zo, en met het later licht en vroeger donker, en de koude en al wat er bijhoort wordt dat gevoel van "naar huis willen" alleen nog erger.KlaasN wrote:Hmmm, sommige motards vliegen er echt tussen. Ik kan me inbeelden dat dat voor een automobilist niet altijd eenvoudig is. Onlangs probeerde ik zo een snelle filefilteraar te volgen (oefenen), dat was gewoon gevaarlijk. Als een auto niet snel genoeg uit de weg ging, dan begon de man te gesticuleren en hij werd erg agressief.
Met wat geduld en begrip zou het allemaal veel vlotter gaan. De ring van Antwerpen is moeilijk, ook voor de auto's!
Na een werkdag is iedereen moe en wil iedereen zo snel mogelijk thuis geraken.
En absoluut... sommige motards zijn ook gewoon niet te doen met dat filteren... Ik probeer mij altijd aan de regels te houden, dus tot 50km/u ertussen, anders terug mee volgen. Maar je ziet er soms vliegen, dat ik tegen 100 mee in de "file" rijd, en dat er dan tussendoor gevlogen komen tegen godweethoeveel.
Of, zoals ik overlaatst iemand hoorde zeggen: "met de moto, nee dat doe ik niet meer. De mensen kijken er niet meer naar om, de auto's laten je niet meer door en rijden gevaarlijk en agressief, dus sinds dat ongeval rijd ik niet meer." "Oei, wat heb je dan aan de hand gehad?" "Wel, ik reed tegen 200 door de bocht van de E313 naar de antwerpse ring, en dan verandert er ineens ene van rijvak..."
Hmmm... Ik denk dat daar iets uit te leren valt
En dan behoor je tot de groep die al eens .....
Dat is altijd een heikel punt. De paar keer dat ik ergens moet filefilteren zijn er altijd motorrijders die dat sneller doen, andere doen dat trager. Je kan moeilijk objectief vaststellen wat erover is. In de praktijk hou ik mijn spiegels genoeg in het oog om te zien dat ik een snellere langs kan laten.Borniet wrote: En absoluut... sommige motards zijn ook gewoon niet te doen met dat filteren... Ik probeer mij altijd aan de regels te houden, dus tot 50km/u ertussen, anders terug mee volgen. Maar je ziet er soms vliegen, dat ik tegen 100 mee in de "file" rijd, en dat er dan tussendoor gevlogen komen tegen godweethoeveel.
De wettelijke regeling is ook heel moeilijk. Je mag maar met een bepaald snelheidsverschil inhalen. maar dat verschil: geldt dat tov de linkse of de rechtse rij? Want over het algemeen rijden die niet aan dezelfde snelheid...
I am confused. Oh no, maybe not!
En dan behoor je tot de groep die al eens .....
Ja, zo probeer ik het ook te doen, anderen gewoon rustig doorlaten. Filteren is iets dat je echt op je eigen tempo moet doen, anders mis je dingen, en dan plak je zo ergens tegen (vanmorgen nog tegen een vrachtwagen geleund... ).F M wrote:Dat is altijd een heikel punt. De paar keer dat ik ergens moet filefilteren zijn er altijd motorrijders die dat sneller doen, andere doen dat trager. Je kan moeilijk objectief vaststellen wat erover is. In de praktijk hou ik mijn spiegels genoeg in het oog om te zien dat ik een snellere langs kan laten.Borniet wrote: En absoluut... sommige motards zijn ook gewoon niet te doen met dat filteren... Ik probeer mij altijd aan de regels te houden, dus tot 50km/u ertussen, anders terug mee volgen. Maar je ziet er soms vliegen, dat ik tegen 100 mee in de "file" rijd, en dat er dan tussendoor gevlogen komen tegen godweethoeveel.
Zoals gewoonlijk in Belgie, de wet is weer zodanig interpreteerbaar dat je eigenlijk nooit echt weet wanneer het nu juist is of niet. Ik probeer als referentie zoveel mogelijk de linkse rij te nemen. Maar als er teveel verschil tussen links en rechts zit, of het duurt te lang dat er verschil op zit, dan ga ik eerder terug in de rij meerijden, omdat er anders te veel en te plots gewisseld wordt van rijvak door de automobilisten die ergens een gaatje zien.F M wrote: De wettelijke regeling is ook heel moeilijk. Je mag maar met een bepaald snelheidsverschil inhalen. maar dat verschil: geldt dat tov de linkse of de rechtse rij? Want over het algemeen rijden die niet aan dezelfde snelheid...
En dan behoor je tot de groep die al eens .....
Verzekering is eindelijk over de brug gekomen ....
Nu kunnen we dit hoofdstuk ook afsluiten ...en starten met herstellen .....
Nu kunnen we dit hoofdstuk ook afsluiten ...en starten met herstellen .....
En dan behoor je tot de groep die al eens .....
hopla!, op naar de volgende crash!robman wrote: Nu kunnen we dit hoofdstuk ook afsluiten ...en starten met herstellen .....
Re: En dan behoor je tot de groep die al eens .....
En ne malloot had me verleden maandag te stekken .....
Omvergekegeld geweest , van de baan letterlijk weggereden geweest , uit de weg geramd geweest , ... ik heb er eigenlijk niet de juiste woorden voor .
Maandagochtend , rond 7u rij ik de oprit op van de E19 richting A'pen , voorheen was er al een Mercedes die danig dicht achterop volgde , en wordt ik door die Mercedes op dezelfde rijstrook langs links omvergekegeld ...
Ik wordt geramd met mijn elleboog tegen zijn spiegel of dagkant van zijn vooruit , weet ik niet echt , maar 'knal' en daar ging ik tegen de vlakte . Ik schat dat ik toen 80 - 90 km/u reed .
Ik schuif zo'n 200 m op mijn rug verder ....en ... ik sta terug recht !
OEF !
Geen vangrail tegengekomen , geen andere auto tegengekomen tegen mijn lijf !
Stijf , stram en enkele pijnlijke plekken nu na twee dagen , niks gebroken ....ik ben een gelukkig mens !!
Hartverwarmend hoeveel mensen er om hulp kwamen , echt veel , behalve ...diegene die me had omvergekegeld .
Het enige wat van hem kwam was ' ziekenwagen bellen ? ' ...niks sorry of zo , of hoe gaat het met je ? ...niks van dat .
Hij wou direct de politie bellen wat ik ok vond ..en die kwamen sneller dan verwacht ...standardprocedure , ademtest .
Ik safe ...hij positief ....om 7u s'ochtends ...
Hij heeft geen getuige , ik wel ...een vriendelijk Pool ' Tama's , dat is zijn naam ' ...heeft duidelijk op papier gezet wat er gaande was .
Nu veel rompslomp om alle papieren in orde te brengen .
En , de moto ...die gaat goed komen tegen vrijdag ...Danku Ludwig Motors !! Ze doen alles om die rijklaar te brengen tegen vrijdag ... want zaterdag vertrek ik om motortrip naar Schotland ... t'zal rustig aan zijn die eerste kilometers ...
Omvergekegeld geweest , van de baan letterlijk weggereden geweest , uit de weg geramd geweest , ... ik heb er eigenlijk niet de juiste woorden voor .
Maandagochtend , rond 7u rij ik de oprit op van de E19 richting A'pen , voorheen was er al een Mercedes die danig dicht achterop volgde , en wordt ik door die Mercedes op dezelfde rijstrook langs links omvergekegeld ...
Ik wordt geramd met mijn elleboog tegen zijn spiegel of dagkant van zijn vooruit , weet ik niet echt , maar 'knal' en daar ging ik tegen de vlakte . Ik schat dat ik toen 80 - 90 km/u reed .
Ik schuif zo'n 200 m op mijn rug verder ....en ... ik sta terug recht !
OEF !
Geen vangrail tegengekomen , geen andere auto tegengekomen tegen mijn lijf !
Stijf , stram en enkele pijnlijke plekken nu na twee dagen , niks gebroken ....ik ben een gelukkig mens !!
Hartverwarmend hoeveel mensen er om hulp kwamen , echt veel , behalve ...diegene die me had omvergekegeld .
Het enige wat van hem kwam was ' ziekenwagen bellen ? ' ...niks sorry of zo , of hoe gaat het met je ? ...niks van dat .
Hij wou direct de politie bellen wat ik ok vond ..en die kwamen sneller dan verwacht ...standardprocedure , ademtest .
Ik safe ...hij positief ....om 7u s'ochtends ...
Hij heeft geen getuige , ik wel ...een vriendelijk Pool ' Tama's , dat is zijn naam ' ...heeft duidelijk op papier gezet wat er gaande was .
Nu veel rompslomp om alle papieren in orde te brengen .
En , de moto ...die gaat goed komen tegen vrijdag ...Danku Ludwig Motors !! Ze doen alles om die rijklaar te brengen tegen vrijdag ... want zaterdag vertrek ik om motortrip naar Schotland ... t'zal rustig aan zijn die eerste kilometers ...
Re: En dan behoor je tot de groep die al eens .....
Ge hebt oerenchance gehad ! (ja blazen, sommigen weten dat wel al, en ineens kunnen ze wel vlotjes meewerken bij 't invullen van een ongevallenformulier )
Veel ontspannen ritten , waarschijnlijk rijden er geen hufters rond in Schotland en ze steken daar rechts voorbij, ge gaat geen schrik moeten hebben dat er links u enen ramt
sig nature
Re: En dan behoor je tot de groep die al eens .....
Ge hebt inderdaad heel veel geluk (bij een ongeluk) gehad. Eerst en vooral dat ge zelf niks hebt; en dan ook dat die gast niet is doorgereden, ge een getuige hebt die zijn verhaal wil doen, enz.
't is me wat op de weg. Als ik zie wat er (vooral 's ochtends) tijdens de woon-werk rit allemaal gebeurt... Als alle bestuurders die zich op weg naar 'ergens' als een halve zool doorheen het verkeer bewegen van de weg gehaald worden, dan is het fileprobleem direct opgelost... (en kwestie van perspectief: veel automobilisten denken waarschijnlijk precies zo over die motards die zich tussen de file doorwurmen).
't is me wat op de weg. Als ik zie wat er (vooral 's ochtends) tijdens de woon-werk rit allemaal gebeurt... Als alle bestuurders die zich op weg naar 'ergens' als een halve zool doorheen het verkeer bewegen van de weg gehaald worden, dan is het fileprobleem direct opgelost... (en kwestie van perspectief: veel automobilisten denken waarschijnlijk precies zo over die motards die zich tussen de file doorwurmen).
- den Bullet
- Posts: 1485
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: En dan behoor je tot de groep die al eens .....
Bof, ik heb ooit een klant gehad die nog bij de AA zat. Hij was terug OK maar wel kapotgezopen. Permanent beven. Wist mij te vertellen dat hij in zijn beste dagen ' s morgens 8 (acht) 33-ers dronk voor hij ging werken...
Re: En dan behoor je tot de groep die al eens .....
Awtsj ... Gebt er dus geen nieuw topic moeten voor openen wegens alreeds lid van de bewuste club, maar w'adden toch liever gelezen dagge goed aangekomen waart in Schotland, inplek van dees
Inallegeval "OEF" datter alleen maar ijzerwerk geabimeerd is, en dat dat ook nog tijdig opgelapt zal zijn.
Inallegeval "OEF" datter alleen maar ijzerwerk geabimeerd is, en dat dat ook nog tijdig opgelapt zal zijn.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla