Banden 1190R

Kletsen over moto's en andere motodingen.
petervdc
Posts: 3507
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Banden 1190R

Post by petervdc »

susse wrote:over de snelheidsindex, ik bedoel, als ge der hebt die tot 190 aangegeven zijn, geen half uur 210 rijden of miserie

als ik al is de moto neem naar't werk gat die elke morgen boven de 200
maar da's met de Contis dus geen probleem
Als ik mijn stuur lichter vastneem boven 70/u, is er lichte trilling. En verhoogt met de snelheid.
Es tot 190 gegaan, het stuur begint gewoon hard weg&weer te schudden, kwas blij dat ik de snelheid ferm geminderd heb toen.
Vastdraaien vh balhoofd gaf geen oplossing.
Keep going

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Banden 1190R

Post by susse »

heb ik nog gene millimeter last van gehad
banden ondertussen 13.000 km ver

let wel, mijnen R zijn geometrie is ietwat anders?ik heb zoals op al mijn moto's de vorkpoten een centimeterke boven de bovenste plaat van het balhoofd laten uitkomen
staat wat meer 'op zijn neus'
stuurt makkelijker in
combineert voordelen van 19 en 21 inch voorwiel :cool:
jommo... nagommenegank...

petervdc
Posts: 3507
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Banden 1190R

Post by petervdc »

Okay, goed, dat probeer ik ook es dan
Keep going

petervdc
Posts: 3507
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Banden 1190R

Post by petervdc »

Bon, op het eerste zicht bevallen de banden goed.
Geven meer vertrouwen dan de standaard banden.

De ktm stuurt wat zwaar, maar mss id het doordat het balhoofd wat strakker is aangehaald.

En boven de 140 schudt ie nog altijd met zijn kop, geeft geen fijn gevoel.
Keep going

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Banden 1190R

Post by Harald »

petervdc wrote: En boven de 140 schudt ie nog altijd met zijn kop, geeft geen fijn gevoel.
Boven de 160 heeft de triumph dat ook hoor (wel met volle zijkoffers gemonteerd).

Probeer ne keer de voorpoten een halve cm hoger door de kroonplaten te zetten zoals Susse al gemeld heeft, misschien is het over.

petervdc
Posts: 3507
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Banden 1190R

Post by petervdc »

Harald wrote:Probeer ne keer de voorpoten een halve cm hoger door de kroonplaten te zetten zoals Susse al gemeld heeft, misschien is het over.
Volgens meneer de dealer is ne cm h??l v??l, mss beginnen met een halve cm idd.
En het aandraaien vd bouten achteraf mag niet te hard gebeuren, anders kunnen mijn buizen plooien...

Ahja, boven de 190 schudde het stuur bijna uit mijn handen...
Kweet dus nie hoe hard hij kan :-s
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Banden 1190R

Post by Muug »

petervdc wrote: En het aandraaien vd bouten achteraf mag niet te hard gebeuren, anders kunnen mijn buizen plooien...
Daar bestaan getallekes voor, momenten, als ik me niet vergis, en ge draait dat aan met een momentsleutel, NIET op gevoel !

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Banden 1190R

Post by TRooPER »

petervdc wrote:
Harald wrote:Probeer ne keer de voorpoten een halve cm hoger door de kroonplaten te zetten zoals Susse al gemeld heeft, misschien is het over.
Volgens meneer de dealer is ne cm h??l v??l, mss beginnen met een halve cm idd.
En het aandraaien vd bouten achteraf mag niet te hard gebeuren, anders kunnen mijn buizen plooien...

Ahja, boven de 190 schudde het stuur bijna uit mijn handen...
Kweet dus nie hoe hard hij kan :-s
is dat schudden met of zonder uw breed uitgevallen zijkoffers ????
koffers achteraan (zij of topkoffer) maken wel degelijk verschil in wind-turbulentie etc....
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

petervdc
Posts: 3507
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Banden 1190R

Post by petervdc »

TRooPER wrote:is dat schudden met of zonder uw breed uitgevallen zijkoffers ????
koffers achteraan (zij of topkoffer) maken wel degelijk verschil in wind-turbulentie etc....
Met topkoffer, zonder zijkoffers
Keep going

Koeno
Posts: 3261
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Banden 1190R

Post by Koeno »

petervdc wrote:
TRooPER wrote:is dat schudden met of zonder uw breed uitgevallen zijkoffers ????
koffers achteraan (zij of topkoffer) maken wel degelijk verschil in wind-turbulentie etc....
Met topkoffer, zonder zijkoffers
op de varadero en de sevenfifty moet ik het stuur niet meer loslaten boven de 70km/h als er nen topkoffer op staat...
dan zwabbert het stuur altijd...
met g??n van beide heb ik ooit 190 gereden (kzou ni weten waar ik mij dat nog wil riskeren), maar kan mij inbeelden dat beide dan ook int rond zwabberen

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Banden 1190R

Post by susse »

zeg, rij is wa meer op ulle achterwiel... :ricky:

dus die TKC dinges geven meer vertrouwen dan die contidinges die er origineel opliggen?
ik heb die, behalve die scheurkes dan, nog op geen enkel fouteke kunnen betrappen
en ik rij nochthans geregeld id deftig door als er bochten genoeg liggen
jommo... nagommenegank...

petervdc
Posts: 3507
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Banden 1190R

Post by petervdc »

susse wrote:dus die TKC dinges geven meer vertrouwen dan die contidinges die er origineel opliggen?
ik heb die, behalve die scheurkes dan, nog op geen enkel fouteke kunnen betrappen
en ik rij nochthans geregeld id deftig door als er bochten genoeg liggen
Ja, klopt.

Tis gewoon mijn persoonlijke subjectieve mening h? ;-)
Nu gaat het voorwiel tenminste niet meer weg op een rond punt...
Keep going

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Banden 1190R

Post by susse »

jommo... nagommenegank... :war:

een rond punt da pakte toch rechtdoor :!: :?: :roll:

zonder zever, als ik thuis vertrek hab ik na 300 meter een rond punt, neem ik redelijk gezwind en nooit schuiverke gehad :sweeet:
jommo... nagommenegank...

robman
Posts: 121
Joined: 02 Apr 2015 19:01

Banden 1190R

Post by robman »

susse wrote:jommo... nagommenegank... :war:

een rond punt da pakte toch rechtdoor :!: :?: :roll:


Mochgij :w00t: :blink:

zot :gieren:

User avatar
Bij
Posts: 444
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Banden 1190R

Post by Bij »

robman wrote:
susse wrote:jommo... nagommenegank... :war:

een rond punt da pakte toch rechtdoor :!: :?: :roll:


Mochgij :w00t: :blink:

zot :gieren:
hadde daar ook genen TDM voor nodig of was da voor de verkeersdrempels :ricky:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Banden 1190R

Post by susse »

da waren verkeersdremepls, met dienen TDM :rayof:

on topic, ik rij continu enkel met linkse koffer
dus da zou moeten wringen maar nope...
jommo... nagommenegank...

User avatar
den Bullet
Posts: 1485
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Banden 1190R

Post by den Bullet »

susse wrote:jommo... nagommenegank... :war:

een rond punt da pakte toch rechtdoor :!: :?: :roll:

...
Image

Post Reply