Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

Ja maar ik heb eigenlijk al die jaren bijna niks anders gedaan dan alleen offroad gereden ,als ik tijd had nam ik de moto en was weg voor een paar uurtjes , soms sprak ik wel is af met wa maten ,maar dat was dan gewoonlijk wel tijdens het weekend .
Ik heb ook al wel een paar keer een tijdje vast gestoken :mrgreen: maar dat weet je dat da kan gebeuren als je alleen vertrekt

User avatar
Stefke
Posts: 2942
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

ketting van vet voorzien, nog eens volgetankt en bandjes verder versleten... :ermm:

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Drummer »

Koeno wrote:Gisteren de varadero nog eens goed uitgelaten tijdens de herfstrit:

Image

vandaag aan het bemerken dat ik een fokking verkoudheid heb :)


Ik ben er ook geweest :-)

Image

User avatar
Raketman
Posts: 1265
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Raketman »

Cylinderkop van de K125 gevlakt, nieuwe voorband op de KTM zijn offroadvelgskes.
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11869
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Raketman wrote:Cylinderkop van de K125 gevlakt, nieuwe voorband op de KTM zijn offroadvelgskes.
Juist ja, gij daar, welke roulementen staan er tegenwoordig nog in uw garage eh :P

Koeno
Posts: 3257
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

De nieuwe bandjes eens gaan inrijden...

Haaltert - durbuy - spa - st vith - weiswampach - bastogne - haaltert....
in het spoor van ne gs 1150 :)

Image

Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Werner »

Koelvloeistof vervangen.
Had ik al eerder moeten doen maar steeds uitgesteld :oops:
Hetgeen er uit kwam was een roodbruine, vieze en stinkende smurrie, en een bijna centimeterdikke laag bezinksel
in het expantievat - bah...
Na aftappen de tuinslang erop en de boel dan langdurig gespoeld tot hetgeen er weer uitliep kraakhelder was.
Tenslotte terug gevuld met een mix van water/antigel.
Nadeel bij een Sprint is wel dat je meer werk hebt met het verwijderen en terugplaatsen van de kuipdelen dan met het
vervangen van de koelvloeistof. :confused2:

User avatar
Stefke
Posts: 2942
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Net als gisteren, nog eens de achterkant van de moto ge?nspecteerd. En alles hangt er nog steeds aan, ook vandaag bij klaarlichten dag. Want gisteren heb ik weer eens een ferme duw gekregen langs achteren dankzij een onoplettende chauffeur in een erg aftandse bijeen getapete auto. Deze keer slechts een halve meter vooruit geschoten en de motor wel recht kunnen houden. Op een blauwe duim na niks erg. En ook dit keer was het in een erg gure en natte avondspits. Dus 2de keer in 18 jaar motorrijden. En ook deze keer weer absoluut niks aan te doen... Zou vrijdag de 13de er voor iets tussen gezeten hebben...? :roll:

Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Werner »

Wat heb ik gedaan aan mijn moto: niets !
Maar wel gezien dat het gaatje in het carter dat ik met kneedbare 2-componentenpasta
had opgevuld niet helemaal dicht is :unsure:
Ik had voordien daaromtrent al mijn twijfels maar ik zal dus verplicht zijn om de carterpan te demonteren,
en al mijn vorige werkzaamheden zoals olieverversen, oliefilter en koelvloeistof vervangen zijn dus
een maat voor niets geweest.
Ma bon, wat ik wou vragen aan forumleden die kennis hebben van aluminiumlassen/solderen of op
eender welke manier dichtmaken: kan dat eventueel hersteld worden of zal ik het onderdeel moeten vernieuwen?
Ter info: het gaatje heeft ongeveer de grootte van een pinknagel.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2928
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by duibhce Kaelann »

Afgelopen week (en weekend):
- linkerhandvatverwarming vervangen, want die had het begeven nadat het OEM handvat volledig gedesintegreerd was.
- bijgevolg ook de handvatten vervangen door Renthal exemplaren
- Kettingsmeersysteem (half) ge?nstalleerd, naar het voorbeeld van wat ik op laouen's Terra heb gedaan. Nog niet helemaal afgewerkt want ik ben aan het wachten op de levering van alu voortandwielbescherming die wat steviger is en meer opengewerkt zodat er niet zoveel vuil in ophoopt.
- ontdekt dat de batterijaansluiting van 1 van mijn 12V stekkers het begeven had, dus op die kabel een ander oogje gezet.
- Achterste remblokken verwijderd, die zaten op 1 remmanoeuvre van blank metaal :oops: De nieuwe zouden onderweg moeten zijn.
- Safaritanks ge?nstalleerd.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Drummer »

:cool: :cool: :cool:



Vandaag de Balhoofdlagers van de V Strom vervangen. Nu nog ineens onderhoud doen en dan is de Strom weer klaar voor de Winter.

Wipr
Posts: 1986
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Werner wrote:Wat heb ik gedaan aan mijn moto: niets !
Maar wel gezien dat het gaatje in het carter dat ik met kneedbare 2-componentenpasta
had opgevuld niet helemaal dicht is :unsure:
Ik had voordien daaromtrent al mijn twijfels maar ik zal dus verplicht zijn om de carterpan te demonteren,
en al mijn vorige werkzaamheden zoals olieverversen, oliefilter en koelvloeistof vervangen zijn dus
een maat voor niets geweest.
Ma bon, wat ik wou vragen aan forumleden die kennis hebben van aluminiumlassen/solderen of op
eender welke manier dichtmaken: kan dat eventueel hersteld worden of zal ik het onderdeel moeten vernieuwen?
Ter info: het gaatje heeft ongeveer de grootte van een pinknagel.
Alu-lassen moet wel kunnen. Alles hangt van de grote af en de opening van een eventueel gat of scheur.
Een foto zou handig zijn

KlaasN
Posts: 190
Joined: 23 Apr 2015 17:22

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by KlaasN »

Een slipperke gemaakt op een redelijk nieuwe asfalt. In een bocht de voorrem toe, een auto kwam van rechts en ik was verkeerd. Wat levert het op, een blauwe scheen, fucking boxer, en een snelle hartslag. Met beide voeten aan de grond kon ik gs nog net in evenwicht houden. Pfffiiieeeuuwww

User avatar
Stefke
Posts: 2942
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Beetje olie bij gevuld. En weer genoten van elke gereden kilometer. Een stuk of 220. :ricky:

KlaasN
Posts: 190
Joined: 23 Apr 2015 17:22

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by KlaasN »

Is 26 blz de grens? Ik zie de nieuwe posts niet meer.

robman
Posts: 121
Joined: 02 Apr 2015 19:01

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by robman »

Stefke wrote:Net als gisteren, nog eens de achterkant van de moto ge?nspecteerd. En alles hangt er nog steeds aan, ook vandaag bij klaarlichten dag. Want gisteren heb ik weer eens een ferme duw gekregen langs achteren dankzij een onoplettende chauffeur in een erg aftandse bijeen getapete auto. Deze keer slechts een halve meter vooruit geschoten en de motor wel recht kunnen houden. Op een blauwe duim na niks erg. En ook dit keer was het in een erg gure en natte avondspits. Dus 2de keer in 18 jaar motorrijden. En ook deze keer weer absoluut niks aan te doen... Zou vrijdag de 13de er voor iets tussen gezeten hebben...? :roll:

niet zo fijn precies .... :blink:
Eerlijk ....my wurst nightmare ...dat ze me niet gezien hebben ...en langs achter "pakken" :w00t:

Vandaag aan mijn moto :

Binnengedaan voor "optische herstel " :thumbsup:
Morgen testritje gepland :Pyndn: ....ben benieuwd :silly:

User avatar
Muug
Posts: 11869
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Vanavond met de GS door de regen en wind ergens naar toe gereden en weer weergekeerd. Dat viel allemaal goed mee, dat stormweer. Het was ook de eerste keer in de regen met deze GS, maar dat is allemaal goed gegaan. 'k moet wel dringend afleren van zo rap naar eerste te gaan :furious3: want in de bocht in de regen schuift dat achterwiel weg als ge dan de koppeling te rap loslaat. :schieten: maar 't was allemaal goed onder controle.

User avatar
Stefke
Posts: 2942
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Muug wrote:'k moet wel dringend afleren van zo rap naar eerste te gaan :furious3: want in de bocht in de regen schuift dat achterwiel weg als ge dan de koppeling te rap loslaat. :schieten: maar 't was allemaal goed onder controle.
Ah nee, ge moet dus met zo'n boxer gewoon leren van de koppeling rustiger te laten opkomen bij het terugschakelen. :grin: of een streepke tussengas geven. Bij mijn eerste rit en terugschakelen tikte ik zowaar met de tanden tegen de ruit... :mrgreen: Maar nu heb ik dat afremmen met terugschakelen haarfijn onder de knie, ik gebruik nog zelden de remmen. Ergens 160000km en 't zijn nog altijd de eerste schijven, nauwelijks versleten...

User avatar
Muug
Posts: 11869
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

De motorrem van de GS is inderdaad nog een slagske straffer dan van de KTM 950. En de GS-koppeling is alleszins minder subtiel, en de aandrijving met die cardan is ook veel direkter dan via de ketting van de KTM. 't is toch wel wat anders rijden en handelen. Op de GS moet ge sommige dingen trager doen: trager schakelen, trager koppelen, en toch gaat het wel rap. :P

Wipr
Posts: 1986
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

zeg Muug, je zegt dat de cardan directer is dan een ketting. Logisch lijkt me maar toch ooit gelezen dat een cardan motorfiets meer pk zou verliezen aan het achterwiel tov een ketting aangedreven motor. Ooit gelezen 20% verlies bij cardan, 10% bij ketting.

Directere respons en pk overdracht hoeft niet altijd evenredig te zijn maar ik wil er het fijne wel van weten.

Wat is daar nog van waar? Gaat het nog op dezer tijden met de nieuwe motorfietsen of is het altijd een fabeltje geweest?

Locked