Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Ja maar ik heb eigenlijk al die jaren bijna niks anders gedaan dan alleen offroad gereden ,als ik tijd had nam ik de moto en was weg voor een paar uurtjes , soms sprak ik wel is af met wa maten ,maar dat was dan gewoonlijk wel tijdens het weekend .
Ik heb ook al wel een paar keer een tijdje vast gestoken maar dat weet je dat da kan gebeuren als je alleen vertrekt
Ik heb ook al wel een paar keer een tijdje vast gestoken maar dat weet je dat da kan gebeuren als je alleen vertrekt
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
ketting van vet voorzien, nog eens volgetankt en bandjes verder versleten...
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Koeno wrote:Gisteren de varadero nog eens goed uitgelaten tijdens de herfstrit:
vandaag aan het bemerken dat ik een fokking verkoudheid heb
Ik ben er ook geweest
Honda Crosstourer VFR 1200X Dct (2.0)
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Cylinderkop van de K125 gevlakt, nieuwe voorband op de KTM zijn offroadvelgskes.
Nil volentibus arduum
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Juist ja, gij daar, welke roulementen staan er tegenwoordig nog in uw garage ehRaketman wrote:Cylinderkop van de K125 gevlakt, nieuwe voorband op de KTM zijn offroadvelgskes.
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
De nieuwe bandjes eens gaan inrijden...
Haaltert - durbuy - spa - st vith - weiswampach - bastogne - haaltert....
in het spoor van ne gs 1150
Haaltert - durbuy - spa - st vith - weiswampach - bastogne - haaltert....
in het spoor van ne gs 1150
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Koelvloeistof vervangen.
Had ik al eerder moeten doen maar steeds uitgesteld
Hetgeen er uit kwam was een roodbruine, vieze en stinkende smurrie, en een bijna centimeterdikke laag bezinksel
in het expantievat - bah...
Na aftappen de tuinslang erop en de boel dan langdurig gespoeld tot hetgeen er weer uitliep kraakhelder was.
Tenslotte terug gevuld met een mix van water/antigel.
Nadeel bij een Sprint is wel dat je meer werk hebt met het verwijderen en terugplaatsen van de kuipdelen dan met het
vervangen van de koelvloeistof. :confused2:
Had ik al eerder moeten doen maar steeds uitgesteld
Hetgeen er uit kwam was een roodbruine, vieze en stinkende smurrie, en een bijna centimeterdikke laag bezinksel
in het expantievat - bah...
Na aftappen de tuinslang erop en de boel dan langdurig gespoeld tot hetgeen er weer uitliep kraakhelder was.
Tenslotte terug gevuld met een mix van water/antigel.
Nadeel bij een Sprint is wel dat je meer werk hebt met het verwijderen en terugplaatsen van de kuipdelen dan met het
vervangen van de koelvloeistof. :confused2:
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Net als gisteren, nog eens de achterkant van de moto ge?nspecteerd. En alles hangt er nog steeds aan, ook vandaag bij klaarlichten dag. Want gisteren heb ik weer eens een ferme duw gekregen langs achteren dankzij een onoplettende chauffeur in een erg aftandse bijeen getapete auto. Deze keer slechts een halve meter vooruit geschoten en de motor wel recht kunnen houden. Op een blauwe duim na niks erg. En ook dit keer was het in een erg gure en natte avondspits. Dus 2de keer in 18 jaar motorrijden. En ook deze keer weer absoluut niks aan te doen... Zou vrijdag de 13de er voor iets tussen gezeten hebben...?
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Wat heb ik gedaan aan mijn moto: niets !
Maar wel gezien dat het gaatje in het carter dat ik met kneedbare 2-componentenpasta
had opgevuld niet helemaal dicht is
Ik had voordien daaromtrent al mijn twijfels maar ik zal dus verplicht zijn om de carterpan te demonteren,
en al mijn vorige werkzaamheden zoals olieverversen, oliefilter en koelvloeistof vervangen zijn dus
een maat voor niets geweest.
Ma bon, wat ik wou vragen aan forumleden die kennis hebben van aluminiumlassen/solderen of op
eender welke manier dichtmaken: kan dat eventueel hersteld worden of zal ik het onderdeel moeten vernieuwen?
Ter info: het gaatje heeft ongeveer de grootte van een pinknagel.
Maar wel gezien dat het gaatje in het carter dat ik met kneedbare 2-componentenpasta
had opgevuld niet helemaal dicht is
Ik had voordien daaromtrent al mijn twijfels maar ik zal dus verplicht zijn om de carterpan te demonteren,
en al mijn vorige werkzaamheden zoals olieverversen, oliefilter en koelvloeistof vervangen zijn dus
een maat voor niets geweest.
Ma bon, wat ik wou vragen aan forumleden die kennis hebben van aluminiumlassen/solderen of op
eender welke manier dichtmaken: kan dat eventueel hersteld worden of zal ik het onderdeel moeten vernieuwen?
Ter info: het gaatje heeft ongeveer de grootte van een pinknagel.
- duibhce Kaelann
- Posts: 2928
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Afgelopen week (en weekend):
- linkerhandvatverwarming vervangen, want die had het begeven nadat het OEM handvat volledig gedesintegreerd was.
- bijgevolg ook de handvatten vervangen door Renthal exemplaren
- Kettingsmeersysteem (half) ge?nstalleerd, naar het voorbeeld van wat ik op laouen's Terra heb gedaan. Nog niet helemaal afgewerkt want ik ben aan het wachten op de levering van alu voortandwielbescherming die wat steviger is en meer opengewerkt zodat er niet zoveel vuil in ophoopt.
- ontdekt dat de batterijaansluiting van 1 van mijn 12V stekkers het begeven had, dus op die kabel een ander oogje gezet.
- Achterste remblokken verwijderd, die zaten op 1 remmanoeuvre van blank metaal De nieuwe zouden onderweg moeten zijn.
- Safaritanks ge?nstalleerd.
- linkerhandvatverwarming vervangen, want die had het begeven nadat het OEM handvat volledig gedesintegreerd was.
- bijgevolg ook de handvatten vervangen door Renthal exemplaren
- Kettingsmeersysteem (half) ge?nstalleerd, naar het voorbeeld van wat ik op laouen's Terra heb gedaan. Nog niet helemaal afgewerkt want ik ben aan het wachten op de levering van alu voortandwielbescherming die wat steviger is en meer opengewerkt zodat er niet zoveel vuil in ophoopt.
- ontdekt dat de batterijaansluiting van 1 van mijn 12V stekkers het begeven had, dus op die kabel een ander oogje gezet.
- Achterste remblokken verwijderd, die zaten op 1 remmanoeuvre van blank metaal De nieuwe zouden onderweg moeten zijn.
- Safaritanks ge?nstalleerd.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Vandaag de Balhoofdlagers van de V Strom vervangen. Nu nog ineens onderhoud doen en dan is de Strom weer klaar voor de Winter.
Honda Crosstourer VFR 1200X Dct (2.0)
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Alu-lassen moet wel kunnen. Alles hangt van de grote af en de opening van een eventueel gat of scheur.Werner wrote:Wat heb ik gedaan aan mijn moto: niets !
Maar wel gezien dat het gaatje in het carter dat ik met kneedbare 2-componentenpasta
had opgevuld niet helemaal dicht is
Ik had voordien daaromtrent al mijn twijfels maar ik zal dus verplicht zijn om de carterpan te demonteren,
en al mijn vorige werkzaamheden zoals olieverversen, oliefilter en koelvloeistof vervangen zijn dus
een maat voor niets geweest.
Ma bon, wat ik wou vragen aan forumleden die kennis hebben van aluminiumlassen/solderen of op
eender welke manier dichtmaken: kan dat eventueel hersteld worden of zal ik het onderdeel moeten vernieuwen?
Ter info: het gaatje heeft ongeveer de grootte van een pinknagel.
Een foto zou handig zijn
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Een slipperke gemaakt op een redelijk nieuwe asfalt. In een bocht de voorrem toe, een auto kwam van rechts en ik was verkeerd. Wat levert het op, een blauwe scheen, fucking boxer, en een snelle hartslag. Met beide voeten aan de grond kon ik gs nog net in evenwicht houden. Pfffiiieeeuuwww
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Beetje olie bij gevuld. En weer genoten van elke gereden kilometer. Een stuk of 220.
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Is 26 blz de grens? Ik zie de nieuwe posts niet meer.
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Stefke wrote:Net als gisteren, nog eens de achterkant van de moto ge?nspecteerd. En alles hangt er nog steeds aan, ook vandaag bij klaarlichten dag. Want gisteren heb ik weer eens een ferme duw gekregen langs achteren dankzij een onoplettende chauffeur in een erg aftandse bijeen getapete auto. Deze keer slechts een halve meter vooruit geschoten en de motor wel recht kunnen houden. Op een blauwe duim na niks erg. En ook dit keer was het in een erg gure en natte avondspits. Dus 2de keer in 18 jaar motorrijden. En ook deze keer weer absoluut niks aan te doen... Zou vrijdag de 13de er voor iets tussen gezeten hebben...?
niet zo fijn precies ....
Eerlijk ....my wurst nightmare ...dat ze me niet gezien hebben ...en langs achter "pakken"
Vandaag aan mijn moto :
Binnengedaan voor "optische herstel "
Morgen testritje gepland ....ben benieuwd :silly:
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Vanavond met de GS door de regen en wind ergens naar toe gereden en weer weergekeerd. Dat viel allemaal goed mee, dat stormweer. Het was ook de eerste keer in de regen met deze GS, maar dat is allemaal goed gegaan. 'k moet wel dringend afleren van zo rap naar eerste te gaan want in de bocht in de regen schuift dat achterwiel weg als ge dan de koppeling te rap loslaat. :schieten: maar 't was allemaal goed onder controle.
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Ah nee, ge moet dus met zo'n boxer gewoon leren van de koppeling rustiger te laten opkomen bij het terugschakelen. of een streepke tussengas geven. Bij mijn eerste rit en terugschakelen tikte ik zowaar met de tanden tegen de ruit... Maar nu heb ik dat afremmen met terugschakelen haarfijn onder de knie, ik gebruik nog zelden de remmen. Ergens 160000km en 't zijn nog altijd de eerste schijven, nauwelijks versleten...Muug wrote:'k moet wel dringend afleren van zo rap naar eerste te gaan want in de bocht in de regen schuift dat achterwiel weg als ge dan de koppeling te rap loslaat. :schieten: maar 't was allemaal goed onder controle.
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
De motorrem van de GS is inderdaad nog een slagske straffer dan van de KTM 950. En de GS-koppeling is alleszins minder subtiel, en de aandrijving met die cardan is ook veel direkter dan via de ketting van de KTM. 't is toch wel wat anders rijden en handelen. Op de GS moet ge sommige dingen trager doen: trager schakelen, trager koppelen, en toch gaat het wel rap.
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
zeg Muug, je zegt dat de cardan directer is dan een ketting. Logisch lijkt me maar toch ooit gelezen dat een cardan motorfiets meer pk zou verliezen aan het achterwiel tov een ketting aangedreven motor. Ooit gelezen 20% verlies bij cardan, 10% bij ketting.
Directere respons en pk overdracht hoeft niet altijd evenredig te zijn maar ik wil er het fijne wel van weten.
Wat is daar nog van waar? Gaat het nog op dezer tijden met de nieuwe motorfietsen of is het altijd een fabeltje geweest?
Directere respons en pk overdracht hoeft niet altijd evenredig te zijn maar ik wil er het fijne wel van weten.
Wat is daar nog van waar? Gaat het nog op dezer tijden met de nieuwe motorfietsen of is het altijd een fabeltje geweest?