Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Aan haakse overbrengingen gaat veel energie verloren, wellicht bedoelen ze dat.
Wat het klimmen van de motor betreft : met kettingen gebeurt dat ook eh... wat is een wheelie anders? Vroeger waren die cardan-reakties wel een pak voelbaarder, maar door computersimulaties en slimmere opstelling van de schokbreker en zo vallen die reakties veel minder op
Wat het klimmen van de motor betreft : met kettingen gebeurt dat ook eh... wat is een wheelie anders? Vroeger waren die cardan-reakties wel een pak voelbaarder, maar door computersimulaties en slimmere opstelling van de schokbreker en zo vallen die reakties veel minder op
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
wat heb ik gedaan aan mijn moto ?
niks
gewoon omgeruild / verwisseld / ...
niks
gewoon omgeruild / verwisseld / ...
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Mijn starter er eens uitgenomen om naar mijn koppeling te kijken. Is het normaal dat er zoveel rommel (olie etc) onder de koppeling ligt? Ik heb wel de indruk dat de koppeling zelf droog is.
Voor de rest stak ik twee nieuwe boegie's
De luchtfilter was denk ik acht jaar oud, dus ja, een nieuwe erin.
En de kleppen geregeld.
Na honderd kilometer rijden, een verbuik van zes liter. Aan wat het ligt, ik weet het niet.
Voor de rest stak ik twee nieuwe boegie's
De luchtfilter was denk ik acht jaar oud, dus ja, een nieuwe erin.
En de kleppen geregeld.
Na honderd kilometer rijden, een verbuik van zes liter. Aan wat het ligt, ik weet het niet.
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
tegen een bakske Westvleteren? Orval?robman wrote:wat heb ik gedaan aan mijn moto ?
niks
gewoon omgeruild / verwisseld / ...
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Yep, dikwijls smerig boeltje daar. mogelijk is de krukaskeerring al eens vervangen geweest, is een ziekte bij die boxers. Vandaar een vettig rommeltje en toch een droge koppeling. Mogelijks zweet die keerring toch een beetje, maar net niet genoeg om de koppelingsplaten te laten doorslippen..KlaasN wrote:Mijn starter er eens uitgenomen om naar mijn koppeling te kijken. Is het normaal dat er zoveel rommel (olie etc) onder de koppeling ligt? Ik heb wel de indruk dat de koppeling zelf droog is.
Wat denkt ge zelf? Normaal zou de motor dan toch wat beter moeten lopen ook?KlaasN wrote: De luchtfilter was denk ik acht jaar oud, dus ja, een nieuwe erin.
.... een verbuik van zes liter. Aan wat het ligt, ik weet het niet.
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Gaatje in mijn carterpan laten lassen - is behoorlijk gelukt.
Nu wachten op de bestelde dichtingen om alles terug te monteren.
Ondertussen de ganse gedemonteerde zwik propertjes maken.
Nu wachten op de bestelde dichtingen om alles terug te monteren.
Ondertussen de ganse gedemonteerde zwik propertjes maken.
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Ik heb haar onder het dekentje gezet in de winterberging.
Teske mag rustig haar winterslaapje doen.
Teske mag rustig haar winterslaapje doen.
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Stefke wrote:tegen een bakske Westvleteren? Orval?robman wrote:wat heb ik gedaan aan mijn moto ?
niks
gewoon omgeruild / verwisseld / ...
Nope
terug naar Beemer overgestapt
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Vandaag 2 keer de sevenfifty in gang gelopen...
1keer bij vertrek.
2e keer na 70km rijden...
Best vermoeiend
Sevenfifty zal alleszins wat tlc nodig hebben:
Carbs lekken na starten...
Nu was dit vorige keer na moeilijk straten ook (verzopen motor en dus wat naft er uit zwieren)
maar nu was het na 60km nog bezig...
Eenmaal gestart was vertrekken ook lastig, serieus inhoud enzo...
eerste poging zal carb cleaner worden, 2e poging = demonteren carbs...
1keer bij vertrek.
2e keer na 70km rijden...
Best vermoeiend
Sevenfifty zal alleszins wat tlc nodig hebben:
Carbs lekken na starten...
Nu was dit vorige keer na moeilijk straten ook (verzopen motor en dus wat naft er uit zwieren)
maar nu was het na 60km nog bezig...
Eenmaal gestart was vertrekken ook lastig, serieus inhoud enzo...
eerste poging zal carb cleaner worden, 2e poging = demonteren carbs...
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
goh ....F M wrote:Reden?
Puur fiscaal eigenlijk
Moto overnamen na 41kkm was binnen de aanvaardbare grenzen voor mij
begin september een licht ongeval gehad waar ik financieel eigenlijk ne slag uit heb geslaan
samen
ik heb eigenlijk den 'oude' voor ne' nieve' geruild en fiscaal is het beter
plus , terug garantie op het ding ...bijna een 'nul' operatie
Als ik dan op het forum van de CT ging kijken ...vrees ik dat diegene die ene hebben van de 'eersten ' ...er potentieel een probleem hebben als ze 60kkm bereiken ...maar dat is puur mijn gedacht !
Wa is het geworden ?
Awel , voor ik terug stap naar mijn oude liefde , nl nen boxeur ...toch effkes de pure power opzoeken ...
Ne K1300S
Man ...eerste indruk ....daar zit gdvrdekken veel power in ....
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Vandaag is de Carbtune aangekomen. Dat moest ik natuurlijk meteen proberen.
Eerst en vooral viel het me op dat er een klein beetje benzine uit de nippels liep, nadat ik de rubberen beschermkapjes verwijderde.
Vervolgens de Carbtune aangesloten. In ralenti stond de linker cilinder ongeveer 2cmHG hoger. Dat valt net binnen het acceptabele. Bij hogere toeren (3000 liepen de kolommen dan weer mooi gelijk). Uiteraard ben ik aan de stelschroeven beginnen te draaien. De rechter-stelschroef had vooral een effect bij hogere toeren, met de linker kon ik zowel de hoge als lage toeren regelen. Ik denk dat het tijd is voor nieuwe kabels. (de choke heeft veel speling)
Na veel prullen en alles terug dicht te draaien en opnieuw te beginnen, kwam ik uiteindelijk tot een redelijk resultaat.
De toeren stonden sowieso veel te hoog en deze heb ik dan meteen rond de 1000 afgesteld.
Morgen rijd ik eens een toertje en dan bekijk ik alles opnieuw.
Zeer leerrijk zo een oude motor!!
Eerst en vooral viel het me op dat er een klein beetje benzine uit de nippels liep, nadat ik de rubberen beschermkapjes verwijderde.
Vervolgens de Carbtune aangesloten. In ralenti stond de linker cilinder ongeveer 2cmHG hoger. Dat valt net binnen het acceptabele. Bij hogere toeren (3000 liepen de kolommen dan weer mooi gelijk). Uiteraard ben ik aan de stelschroeven beginnen te draaien. De rechter-stelschroef had vooral een effect bij hogere toeren, met de linker kon ik zowel de hoge als lage toeren regelen. Ik denk dat het tijd is voor nieuwe kabels. (de choke heeft veel speling)
Na veel prullen en alles terug dicht te draaien en opnieuw te beginnen, kwam ik uiteindelijk tot een redelijk resultaat.
De toeren stonden sowieso veel te hoog en deze heb ik dan meteen rond de 1000 afgesteld.
Morgen rijd ik eens een toertje en dan bekijk ik alles opnieuw.
Zeer leerrijk zo een oude motor!!
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Ne K1300S......
Da zal idd goe marcheren. Is het niet de laatste Beemer met dit blok in het vooronder?
Da zal idd goe marcheren. Is het niet de laatste Beemer met dit blok in het vooronder?
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
robman wrote:goh ....F M wrote:Reden?
Puur fiscaal eigenlijk
Moto overnamen na 41kkm was binnen de aanvaardbare grenzen voor mij
begin september een licht ongeval gehad waar ik financieel eigenlijk ne slag uit heb geslaan
samen
ik heb eigenlijk den 'oude' voor ne' nieve' geruild en fiscaal is het beter
plus , terug garantie op het ding ...bijna een 'nul' operatie
Als ik dan op het forum van de CT ging kijken ...vrees ik dat diegene die ene hebben van de 'eersten ' ...er potentieel een probleem hebben als ze 60kkm bereiken ...maar dat is puur mijn gedacht !
Wa is het geworden ?
Awel , voor ik terug stap naar mijn oude liefde , nl nen boxeur ...toch effkes de pure power opzoeken ...
Ne K1300S
Man ...eerste indruk ....daar zit gdvrdekken veel power in ....
Proficiat
-dat het eens kan meezitten met verzekeringen
-met de vlotte overgang van oud naar nieuw
-met uw nieuw powermachien (is dat er niet wat over: 1300cc op 2 wielen)
HAVE FUN !
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
150pk op mijn 1190 ook hoor... Maja, tis nu zo.TRooPER wrote:-met uw nieuw powermachien (is dat er niet wat over: 1300cc op 2 wielen)
Keep going
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
@ Wipr : Volgens mij verkopen ze die vandaag nog altijd nieuw . Waarschijnlijk wel iet of wat verandert , maar t'zal volgens mij niet veel zijn .
@ Trooper : Euh ...das ni teveel ...er is nog altijd de Boss Hoss eh ...maar daar zal ik nooit op te zien zijn
Fun zal er zeker zijn ...
Nu nog oefenen zodat de tochtjes soepel gaan
@ Trooper : Euh ...das ni teveel ...er is nog altijd de Boss Hoss eh ...maar daar zal ik nooit op te zien zijn
Fun zal er zeker zijn ...
Nu nog oefenen zodat de tochtjes soepel gaan
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
zonet de ruitenwisser van mijn winterhandschoenen getest,
het was nodig, daar de buienradar ferm mis was. Volgens de radar was er 0% neerslag, terwijl het in mijn broek toch ferm nat aan het worden was - van de regen ! -
het was duidelijk al effe geleden dat het beest nog es met mij kon gaan rijden, want hij stond nog op zomeruur, nu nog trouwens
het was nodig, daar de buienradar ferm mis was. Volgens de radar was er 0% neerslag, terwijl het in mijn broek toch ferm nat aan het worden was - van de regen ! -
het was duidelijk al effe geleden dat het beest nog es met mij kon gaan rijden, want hij stond nog op zomeruur, nu nog trouwens
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Danke dabke ...fun is er zeker
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Al twee weken rijd ik rond in de regen. Wanneer gaat dat eens stoppen?!
Het is om ziek :mottig: van te worden!
De kleren drogen zelfs niet meer.
Het is om ziek :mottig: van te worden!
De kleren drogen zelfs niet meer.