STAR WARS

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Post Reply
Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

STAR WARS

Post by Wipr »

:wav: :wav: :wav: :wav: :wav: :wav:
Velen maken hun hoogdagen mee als ze met de schoonouders of ex(en) aan tafel moeten, als ze op de trein staan te wachten die platte band heeft of anders.... :mrgreen: en deze enkeling heeft 16december 2015 22u15 als topevent van het jaar gekozen.

Voor sommige zullen de films weinig tot niets zeggen en als te belachelijk voor woorden omschreven worden maar voor sommigen (zeg maar een gigantisch hoopje volk) zijn het topfilms, including me, myself and SithLord Darth Wipr :gieren: :evil: :sweeet: :Pyndn: :bowdown: :mrgreen: :headbang: :lurker: :lurker: :lurker:

Nog Jedi's, wookies, Yoda's, Sith of Storm Troopers in de zaal? :rayof:

Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

STAR WARS

Post by Werner »

Wipr wrote::wav: :wav: :wav: :wav: :wav: :wav:
Nog Jedi's, wookies, Yoda's, Sith of Storm Troopers in de zaal? :rayof:

User avatar
Muug
Posts: 11816
Joined: 17 Oct 2009 13:04

STAR WARS

Post by Muug »

Doorgaans wel, maar ik blijf fundamenteel kritisch. Als de film slecht is, is 'm slecht, maakt dan niet uit tot welke reeks 'm behoort. Een paar weken geleden nog eens proberen kijken naar Revenge of the Sith. Man, walgelijk slecht van verhaal ?n van acteren ?n ook de casting was gruwelijk slecht. Een duif van een princeske, een stomme kop van een jonge Darth Vader en Ewan McGregor als Obi was een wandelende slapstickgrap die nog jonger oogde dan die kleffe verliefde piemel! En de aktiesc?nes dan!!! De laserguns vliegen rond hunne kop terwijl ze in volle vaart vliegen langs vechtende battle ships die aan honderd per uur elkaar kapot schieten maar Obi en zijn frientje zitten al vliegend rustig te lullen gelijk madams op ne kaffeklets. :kots:
Na een kwartier heb ik den TV uitgezet. Ik had genoeg gezien. :skull:

Mario
Posts: 730
Joined: 23 Oct 2009 11:35

STAR WARS

Post by Mario »

mij kan het aan mijn reet roesten eigenlijk ; heb daar amper iets mee en bovendien een hekel aan hypes (alle publiciteit errond doet me ook al bijna :kots: )
maar om de kinderen een plezier te doen, zal ik ze wellicht wel vergezellen indien ze willen gaan
ik denk dat ik 1 SW-film om de zoveel weken/maanden nog wel aankan maar 2 per week lijkt me dodelijk dus geen kijkmarathon voor mij aub

als je een filmtip wilt : 'La teta e la luna' is een goeike
maar op een compleet andere manier als Star Wars en dus voor een beperkt publiek

ik herinner me nog dat je (op het ander forum) ooit nog Avatar zo goed als 'de beste film aller tijden' hebt genoemd
leek me wat overdreven toen maar ik heb hem nog altijd niet gezien dus kan zelf niet oordelen (en weet mogelijk niet wat ik mis)

User avatar
F M
Posts: 5080
Joined: 26 Oct 2009 21:45

STAR WARS

Post by F M »

I couldn't care less. Ooit eens op TV 5 minuten naar gekeken en dan maar rap weggezapt.

Ieder zijn ding.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11816
Joined: 17 Oct 2009 13:04

STAR WARS

Post by Muug »

Mario wrote:ik herinner me nog dat je (op het ander forum) ooit nog Avatar zo goed als 'de beste film aller tijden' hebt genoemd
leek me wat overdreven toen maar ik heb hem nog altijd niet gezien dus kan zelf niet oordelen (en weet mogelijk niet wat ik mis)
ikke :shock: dan moet ik goed ziek geweest zijn. :oops:
Mijn smaak is niet echt genre-gebonden. Alles moet kloppen, dat vind ik belangrijk. Het verhaal, de kostuums, de personages, de logica van de wereld die gecre?erd wordt, zelfs al is die extreem absurd .... In een goeie SW-film klopt dat, in een slechte niet. Idem met Game of Thrones, of een LOTR-film, Prometheus, Interstellar, Oblivion en, eentje uit de ouwe doos: Videodrome, wie kent die !? Of Barton Fink? Of Pan's Labyrinth.
Soms moet je toegevingen doen, bepaalde films ga ik bvb enkel bekijken omwille van de special effects, dan veeg ik mijn voeten aan het verhaal. Maar zelfs daar faalt die "Revenge of the Sith" enorm.
En zo zijn we terug bij SW.
Merci voor de tip trouwens, als ik dus een film wil zien over en met heel erg mooie borsten dan weet ik wat te doen ! :mrgreen:

Mario
Posts: 730
Joined: 23 Oct 2009 11:35

STAR WARS

Post by Mario »

neen, gij niet, de wipr

wat die borsten betreft, inderdaad ! :lol:
maar 't is ook gewoon een fijne film ; soort van Spaanse Van Dormael of Jeunet

ik kan best wel naar rommel kijken en ervan genieten, maar dan wel rommel die zichzelf niet al te serieus neemt en da's bij SW (of LOTR) hoegenaamd niet het geval

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

STAR WARS

Post by Wipr »

Yep, inderdaad had ik gezegd en blijft super film. Ondertussen zijn er andere hele goede films de revue gepasseerd:
Brigde of spies; Gravity; Interstellar (ook onwezenlijk goed), The Martian, Sicario, Everest, American sniper, The imitation game, Unbroken, Fury, Guardians of the galaxy, Gone Girl, Edge of Tomorrow, 12 years a slave, Dallas Buyers Club, wolf of wall street, Secret life of Walter Mitty, Captain Phillips.

Dat zal zowat mijn keuze zijn van de afgelopen twee jaar en 68x cinema bezoek en films thuis te hebben gezien. :mrgreen:

De ouder films die goed waren.....dat zijn nog veel regels erbij.

En effectief zoals Muug zegt, de acteerprestaties in Revenge of the Sith was niet op en top maar aangezien de liefde voor Star Wars blind maakt kon ik toch ontzettend genieten van deze film, benieuwd naar the Dark Side.

En een hype, tja daar kan je nu niet om heen, alleen is het voor sommige mensen al bijna 40j een hype.

Maar zoals ik misschien al aangaf, ieder zijn goesting natuurlijk. Mijn schoonvader zei daarstraks heeft er nog geen enkele film van te hebben gezien. Ah nee, de mens zit altijd op zijn bootje en heeft daarmee de wereld al gezien. Die kijkt alleen maar naar films waar er een zeilboot in voorkomt :mrgreen:

Anyway, net zoals ik de vorige drie films kon gaan bekijken in de cinema doe ik dat nu ook en het kinderlijke verlangen komt daarbij de kop opsteken en dat gevoel alleen al is super. Als het een rotfilm was weet ik dat morgen wel te zeggen al vermoed ik dat ook vanavond de liefde blind gaat maken.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

STAR WARS

Post by Wipr »

Deze fan zijn reactie op de trailer is vergelijkbaar met mijn gevoel tijdens het kijken van de intro :gieren:


https://m.youtube.com/watch?v=ayLZk4oNwuQ

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

STAR WARS

Post by Stefke »

Star Watte?? :dontknow:

User avatar
zappa
Posts: 4516
Joined: 23 Oct 2009 11:44

STAR WARS

Post by zappa »

Ik kijk een beetje star.........warschijnlijk door de volgorde van die films :sterrekes:

Maar hopelijk is dezen wel eens de moeite om te zien, ik moet nl mee met m'n dochter die de film ??????l graag wil zien en zodoende als lieve mama doe je dat maar h? :grin:
sig nature

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

STAR WARS

Post by pingu »

Wipr wrote::wav: :wav: :wav: :wav: :wav: :wav:
Velen maken hun hoogdagen mee als ze met de schoonouders of ex(en) aan tafel moeten, als ze op de trein staan te wachten die platte band heeft of anders.... :mrgreen: en deze enkeling heeft 16december 2015 22u15 als topevent van het jaar gekozen.

Voor sommige zullen de films weinig tot niets zeggen en als te belachelijk voor woorden omschreven worden maar voor sommigen (zeg maar een gigantisch hoopje volk) zijn het topfilms, including me, myself and SithLord Darth Wipr :gieren: :evil: :sweeet: :Pyndn: :bowdown: :mrgreen: :headbang: :lurker: :lurker: :lurker:

Nog Jedi's, wookies, Yoda's, Sith of Storm Troopers in de zaal? :rayof:
Yup. En mijn zoon(tje) ook. Dus wij gaan in de kerstvakantie. Met w?l eerst een kijkmarathon. Maar dan enkel van de "oorspronkelijke drie" (episodes 4 - 6). De drie "prequels" kan ik zoals zovelen niet echt smaken. "The Empire Strikes Back" blijft voor mij de topper van de reeks. We zullen zien of "de nieuwe" daar verandering in kan brengen.

't is trouwens ook een beetje nostalgie: "Return of the Jedi" was een van de eerste films die ik in de bioscoop ben gaan kijken, als jong gastje :-)

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

STAR WARS

Post by Wipr »

Voila, de wipr heeft "the force awakens" gezien en hij vond het goed.
Het verhaal is overal geheim gehouden en dat ga ik natuurlijk ook doen.

Bedenkingen: Disney moest en zou zijn investering van 4miljard dollar snel terugverdienen en het is een leuk verhaal maar in mijn ogen kan je op deze manier alles uitmelken tot de kijker er genoeg van heeft.

Een beetje zoals met Pirates of the carribean, zolang er volk naar gaat kijken vinden ze wel een nieuwe verhaallijn uit.

Ben blij dat ik geweest ben, film was dus goed met een leuke nieuwe droid BB-8 maar het was wel wennen aan de nieuwe personages. Veel meer de stijl van de eerste drie films (4-5-6) dan van de laatste (1-2-3) en meer moet ik niet vertellen want dan zeg ik teveel.

In het kerstverlof mag ik nog eens gaan met mijn kinderen, evenals naar The Jungle book en Safety First

Ben benieuwd naar de reacties van diegene die hem ook gaan zien.

User avatar
zappa
Posts: 4516
Joined: 23 Oct 2009 11:44

STAR WARS

Post by zappa »

't was zeker ni slecht, 't was zelfs goed, just spijtig dat die personages van vroeger nu ook ouder geworden zijn zoals ik.

Wat wel opviel in de zaal, de verscheidenheid aan leeftijden.... toen dienen eersten film uitkwam, was ik ook nog een snotter ( die laatst uitgebrachte films heb ik allemaal gemist, juist de oudste, de opvolger en misschien den 3de nog gezien toen ik nog een braaf meiske was)
sig nature

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

STAR WARS

Post by Wipr »

zappa wrote:'t was zeker ni slecht, 't was zelfs goed, just spijtig dat die personages van vroeger nu ook ouder geworden zijn zoals ik.

Wat wel opviel in de zaal, de verscheidenheid aan leeftijden.... toen dienen eersten film uitkwam, was ik ook nog een snotter ( die laatst uitgebrachte films heb ik allemaal gemist, juist de oudste, de opvolger en misschien den 3de nog gezien toen ik nog een braaf meiske was)
Ik heb hem ondertussen 2X gezien. Eerst zonder de kinderen en dan met want ik weet dat ze toch altijd iets willen vragen :mrgreen:

Post Reply