Batterij plat door het alarm
Batterij plat door het alarm
Das toch logisch dat Hautekiet de update niet gratis doet.
Als wij klanten krijgen die geen installatie bij ons gekocht hebben, rekenen wij ook het uurloon door aan de klant, wisselstukken zijn gratis van de fabrikant.
Bij sommige herstellingen mogen wij een factuur sturen naar de fabrikant, maar dat dekt niet alle onkosten.
Gratis werken doet niemand meer. Of gij wel?
Als wij klanten krijgen die geen installatie bij ons gekocht hebben, rekenen wij ook het uurloon door aan de klant, wisselstukken zijn gratis van de fabrikant.
Bij sommige herstellingen mogen wij een factuur sturen naar de fabrikant, maar dat dekt niet alle onkosten.
Gratis werken doet niemand meer. Of gij wel?
Batterij plat door het alarm
Het is een RECALL, maw ktm betaalt.Harald wrote:Gratis werken doet niemand meer. Of gij wel?
Kheb nog 2 maand fabrieksgarantie trouwens.
Keep going
Batterij plat door het alarm
Ja maar normaal moet je toch het voorgeschreven onderhoud laten uitvoeren door een van hun of de garantie vervalt dacht ik.petervdc wrote:Het is een RECALL, maw ktm betaalt.Harald wrote:Gratis werken doet niemand meer. Of gij wel?
Kheb nog 2 maand fabrieksgarantie trouwens.
Of je moet gelijk bij ons vroeger op het werk op voorhand een afspraak maken ,dat het eerste groot onderhoud door hun gebeurde en daarna het onderhoud bij ons zelf gebeurde omdat we op het werk zelf ook onderhoud deden, we hadden zelf 3 mechaniekers die het onderhoud van machines en wagens deden,en waren ze akkoord kochten ze daar de wagens en busjes voor het transport en de garantie bleef zo doorlopen.
Batterij plat door het alarm
Ja, Hautekiet hanteert dit strikt : 1 Keer per jaar of volgens km stand. En het is idd langer dan een jaar geleden, maar ik zit nog niet aan mijn km's.bompa wrote: Ja maar normaal moet je toch het voorgeschreven onderhoud laten uitvoeren door een van hun of de garantie vervalt dacht ik.
Warrant kijkt enkel naar km stand blijkbaar.
Keep going
Batterij plat door het alarm
De kilometers, wat niet meer dan normaal is zou ik dan toch ook denken,als je andere olie op je moto laat doen eenmaal per jaar
als je niet aan de km komt kan ik nog aannemen,maar een groot onderhoud is er toch wat over als je niet aan de kilometers komt
op een jaar.
Als ktm een aantal kilometers voorschrijft is uwe garagist enkel op euro's op uit denk ik.
als je niet aan de km komt kan ik nog aannemen,maar een groot onderhoud is er toch wat over als je niet aan de kilometers komt
op een jaar.
Als ktm een aantal kilometers voorschrijft is uwe garagist enkel op euro's op uit denk ik.
-
- Posts: 330
- Joined: 25 Sep 2014 18:50
Batterij plat door het alarm
recall zou volgens mij niets te maken mogen hebben met garantie ,
een mogelijkheid om een fout recht te zetten van KTM uit ...
dus houtekiet denkt dat uw dashboard naar de zak is omdat je een olie wissel niet op tijd gedaan hebt
een mogelijkheid om een fout recht te zetten van KTM uit ...
dus houtekiet denkt dat uw dashboard naar de zak is omdat je een olie wissel niet op tijd gedaan hebt
-
- Posts: 394
- Joined: 28 Jan 2015 17:14
Batterij plat door het alarm
Met Hautekiet heb ik zelf ook al in discussie gezeten. Daar kocht ik ne nieuwe moto, stond splinternieuw in de showroom en ik zou den die krijgen, moest enkel nog bedrijfsklaar gemaakt worden. 2 weken later mocht ik hem ophalen maar toen kreeg ik dezelfde dag te horen dat hij die moto aan iemand anders had verkocht maar voor mij ne nieuwe besteld had. Toen was ik al niet content maar ik kon niet anders dan me daar bij neer te leggen en trooste me met de gedachte dat ik dan ook echt ne hagelnieuwe kreeg waar nog niemand had op proefgezeten. Toen ik nog eens 3 weken later (dus al 5 weken) hem ging halen leek alles oke, op gelijkvormigheidsattest stond 2015 als bouwjaar. Ikke daar mee naar huis. Per toeval ontdekt door een minimaal kleurverschil tussen model 2014 en 2015 dat hij mij ne 2014 had aangesmeerd. Was volgens hem muggeziften want hij was splinternieuw met 2jaar garantie en was op dat miniem kleurverschilleke identiek dezelfde moto zonder veranderingen. Klacht neergelegd bij KTM en ze gingen met de dealer contact opnemen. Nooit nog iets van gehoord. Ik ben er daarna zelfs nog op 1ste 1000km onderhoud geweest, niet omdat hij dat nog verdiende maar het aanbod ktm dealers is hier zo pover dat ik bijna niet anders kon want de eerstvolgende die ik tegenkom is Waregem en dat is al een eind rijden. Tijdens dat 1ste onderhoud heeft hij ne softwareupdate doorgevoerd die hij mij aangerekend heeft. Was een 1ste 1000km onderhoudje van 600? (ja je leest het goed!!!) toen gezworen daar nooit meer te komen, ik scheld niemand graag uit voor dief want ne zelfstandige heeft het niet altijd makkelijk en ik heb daar het volste begrip en respect voor, maar dat was pure diefstal. Niet veel later is zijn zaak opgefikt, dat wens je niemand toe, maar ik noem het karma.diskeletlietje wrote:recall zou volgens mij niets te maken mogen hebben met garantie ,
een mogelijkheid om een fout recht te zetten van KTM uit ...
dus houtekiet denkt dat uw dashboard naar de zak is omdat je een olie wissel niet op tijd gedaan hebt
Nu losstaand van het feit dat Hautekiet nooit nog ne frank aan mij verdient zijn er natuurlijk wel voorwaarden aan garantie langs beide kanten. 1 van die voorwaarden is je onderhoud correct laten uitvoeren, als je dat weigert omdat je nog niet aan je kilometers zit dan vind ik het niet abnormaal dat ze daar moeilijk over doen al was het maar uit principe. Als ik van u was Peter zou ik de gulden middenweg nemen en met een nieuwe lei starten bij Desmet in Waregem. Daar ben ik zeer correct geholpen en ze hebben daar ne goeie mechanieker in dienst, ook eerlijke ovenameprijs gekregen van mijne ktm toen ik hem inwisselde voor mijn kymco uxv700. Ze zijn daar niet de allervriendelijkste mensen die ik ooit al ben tegengekomen, maar ik ben wel correct behandeld en ze kennen meer van ktm"s dan het standaard onderhoud (wat jammer genoeg niet bij elke ktm dealer het geval is)
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.
Batterij plat door het alarm
Blijkbaar doet die mapping iets met de electriciteit vh dashboard en dat zou iets te maken hebben met het alarm.diskeletlietje wrote:dus houtekiet denkt dat uw dashboard naar de zak is omdat je een olie wissel niet op tijd gedaan hebt
Zoiets.
Keep going
Batterij plat door het alarm
Ik denk dat ik toch naar Warrant ga, tzal me minder kosten dan de 50euro die Hautekiet zal aanrekenen.
En ook uit principe, als ze moeilijk doen om dingen onder garantie te regelen... als een andere dealer het kan regelen met ktm moeten zij het ook kunnen. Dan ist hun die 50 euro niet gegund.
Tis niet de eerste keer dat ze niet correct zijn, maar idd, tis dicht bij de deur. Desmet is 70km, Warrant 180km, ?nkel.
En van Desmet hoor ik ook niet al te beste dingen. Maar soit, er zijn altijd mensen die niet tevreden zijn h?...
En ook uit principe, als ze moeilijk doen om dingen onder garantie te regelen... als een andere dealer het kan regelen met ktm moeten zij het ook kunnen. Dan ist hun die 50 euro niet gegund.
Tis niet de eerste keer dat ze niet correct zijn, maar idd, tis dicht bij de deur. Desmet is 70km, Warrant 180km, ?nkel.
En van Desmet hoor ik ook niet al te beste dingen. Maar soit, er zijn altijd mensen die niet tevreden zijn h?...
Keep going
Batterij plat door het alarm
Dat klopt, er zijn ook mensen die w?l tevreden zijn van Desmet Niet dat ze mij daar vijf keer per jaar zien, maar ik vind ze daar vriendelijk, meegaand, meedenkend, een gratis vervangmotoke lukt van tijd, zeker niet duur. Afin, gewoon toffe eerlijke mensen die al heel hun leven met heel hun hart met moto's bezig zijn.petervdc wrote:En van Desmet hoor ik ook niet al te beste dingen. Maar soit, er zijn altijd mensen die niet tevreden zijn h?...
Batterij plat door het alarm
Ik denk dat een goeie klant/dealer relatie opbouwen met Warrant een pak meer geld waard is dan de kilometers en een paar ? aan naft besparen door naar diene *censuur :mottig: :schieten: :strop: * van een excuus van nen dealer te rijden.
On-be-grij-pe-lijk hoe ge nog steeds overweegt om nog maar naar daar te gaan na al de kak en brij die ge daar al meegemaakt hebt. Allez 't zal wel aan mij liggen.
Als er onderhand nog ??n zeer belangrijke les is die elke KTM eigenaar ondertussen al zou moeten geleerd hebben : hang zo weinig mogelijk elektrische accessoires aan uwe moto. De alternatoren zijn superscherp op het randje gedesigned, de batterijen zijn superscherp op het randje gedimensionneerd qua capaciteit. Ze zijn absoluut niet bestand tegen volhangen met alle ellentrieken brol die er op de markt te verkrijgen is, en zeker niet tegen hopen elektrisch verwarmde toestanden. Ge kunt daar over zeuren zoveel ge wilt, dat is slecht ontworpen en dat zal niet veranderen. Nen Honda of nen BWM kan daar wel tegen.
On-be-grij-pe-lijk hoe ge nog steeds overweegt om nog maar naar daar te gaan na al de kak en brij die ge daar al meegemaakt hebt. Allez 't zal wel aan mij liggen.
Als er onderhand nog ??n zeer belangrijke les is die elke KTM eigenaar ondertussen al zou moeten geleerd hebben : hang zo weinig mogelijk elektrische accessoires aan uwe moto. De alternatoren zijn superscherp op het randje gedesigned, de batterijen zijn superscherp op het randje gedimensionneerd qua capaciteit. Ze zijn absoluut niet bestand tegen volhangen met alle ellentrieken brol die er op de markt te verkrijgen is, en zeker niet tegen hopen elektrisch verwarmde toestanden. Ge kunt daar over zeuren zoveel ge wilt, dat is slecht ontworpen en dat zal niet veranderen. Nen Honda of nen BWM kan daar wel tegen.
Nil volentibus arduum
Batterij plat door het alarm
Ik weet het Raket... Tis gewoon dicht bij de deur : "H" is 20km h/t, Warrant 360, Desmet 140...
En ik rij h??l graag met Ktm, en heb ook een "paar" electrische extra dingsjes.
Nu ja, die update laten doen bij Warrant, en het alarm zo weinig mogelijk gebruiken zeker ?
En idd, als ik goed gesteld ben bij Warrant, moet ik er de afstand maar bijnemen, dat klopt.
Na een nachtje aan de Optimate startte de 1190 prima trouwens.
En ik rij h??l graag met Ktm, en heb ook een "paar" electrische extra dingsjes.
Nu ja, die update laten doen bij Warrant, en het alarm zo weinig mogelijk gebruiken zeker ?
En idd, als ik goed gesteld ben bij Warrant, moet ik er de afstand maar bijnemen, dat klopt.
Na een nachtje aan de Optimate startte de 1190 prima trouwens.
Keep going
Batterij plat door het alarm
Nen Bmw ook niet volgen die garage waar ik in den tijd ging, want die zegde tegen mij ,je hebt er wel een gps opstaanRaketman wrote: Nen Honda of nen BWM kan daar wel tegen.
Batterij plat door het alarm
Peter, Desmet is bij u "in de buurt", Mototech is ook "in de buurt", waarom dan naar Warrant rijden zeg?
-
- Posts: 330
- Joined: 25 Sep 2014 18:50
Batterij plat door het alarm
ne keer beginnen van in het begin beginnen .petervdc wrote: Het alarm trekt dus de batterij plat na 3 dagen. Nieuwe Yuasa batterij, 1190 heeft alle updates gehad. De moto staat id garage, start probleemloos na een week stilstaan zonder alarm. Met alarm dus max 3 dagen en tis leeg...
Iemand hier suggesties ?
dus die moto staat in een garage , en na 3 dagen is de batterij plat door het alarm .
waarom niet gewoon de moto aan de lader hangen als je hem in de garage zet ?
Batterij plat door het alarm
A man got to do what a man got to do!Muug wrote:Peter, Desmet is bij u "in de buurt", Mototech is ook "in de buurt", waarom dan naar Warrant rijden zeg?
Batterij plat door het alarm
Warrant is idd dubbel zo ver dan Desmet of Mototech. Warrant gaat blijkbaar soepel om met recall & garantie, en de afspraak is al geregeld nu.Muug wrote:Peter, Desmet is bij u "in de buurt", Mototech is ook "in de buurt", waarom dan naar Warrant rijden zeg?
Mss volgende keer mototech proberen idd.
Keep going
Batterij plat door het alarm
Als ik es ergens sta waar er geen lader is, of geen electriciteit, of ik vergeet dat, wil ik dat niet meer voorhebben h?.diskeletlietje wrote: ne keer beginnen van in het begin beginnen .
dus die moto staat in een garage , en na 3 dagen is de batterij plat door het alarm .
waarom niet gewoon de moto aan de lader hangen als je hem in de garage zet ?
Er moet een oplossing komen, normaal vind ik dat niet.
Dus es proberen met die recall.
Keep going
Batterij plat door het alarm
tiens, je zou dan toch verwachten dat er over KTM's dan ook al grappen bestaan naar analogie met de 'stukgatie' m.b.t. een ander merk ?Raketman wrote: Als er onderhand nog ??n zeer belangrijke les is die elke KTM eigenaar ondertussen al zou moeten geleerd hebben : hang zo weinig mogelijk elektrische accessoires aan uwe moto. De alternatoren zijn superscherp op het randje gedesigned, de batterijen zijn superscherp op het randje gedimensionneerd qua capaciteit. Ze zijn absoluut niet bestand tegen volhangen met alle ellentrieken brol die er op de markt te verkrijgen is, en zeker niet tegen hopen elektrisch verwarmde toestanden. Ge kunt daar over zeuren zoveel ge wilt, dat is slecht ontworpen en dat zal niet veranderen. Nen Honda of nen BWM kan daar wel tegen.
misschien is dat ook wel zo maar blijven die binnen de beperkte kring van de eigenaars
Batterij plat door het alarm
Mario, wie een KTM koopt moet een contract mbt zwijgplicht ondertekenen, op straffe des doods.