Zou 'm kunnen worden ...

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Zou 'm kunnen worden ...

Post by den Bullet »

Zo, ik ben nu al enkele jaren motovrij - op 't VanVanneke na - en dacht er al een tijdje aan om toch nog iets potigs aan te schaffen.

Helaas, tenenkaas, niks dat mij ?cht kon vertederen, op de Continental GT na, maar die zithouding is voor mij geen honderden kilometers vol te houden (oud worden en zo ...).

En met elektronisch gedoe moeten ze ver van mij wegblijven.

Tot ik vandaag een primeurtje kreeg:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=gsPc1y7YeiI[/video]

Ja ja! Dit zou 'm wel es kunnen worden :cool:

User avatar
Droopy
Posts: 1064
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Zou 'm kunnen worden ...

Post by Droopy »

Het heeft iets van een "ratbike" maar ze kan ook mijn hartje bekoren, een pure moto zonder veel poespas. :thumbsup:

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Zou 'm kunnen worden ...

Post by den Bullet »

http://www.zigwheels.com/newbikes/Royal ... ayan-400cc

410 cc, Harris-frame (dubbelwieg), SOHC, ... en vooral genen ellentroniek!

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Zou 'm kunnen worden ...

Post by diskeletlietje »

:thumbsup: dat zou mij ook wel aanstaan

vind alleen dat het verplicht zou moeten zijn om zo ronde koplampen te laten meedraaien met het stuur ;-)

User avatar
Stefke
Posts: 2917
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Zou 'm kunnen worden ...

Post by Stefke »

den Bullet wrote: Ja ja! Dit zou 'm wel es kunnen worden :cool:
Hmmm, ik dacht eerder aan een gele Duc 750 sport uit '73... :twisted: :kouvanu:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2921
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Zou 'm kunnen worden ...

Post by duibhce Kaelann »

diskeletlietje wrote::thumbsup: dat zou mij ook wel aanstaan
awel, mij ook. :ricky:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Droopy
Posts: 1064
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Zou 'm kunnen worden ...

Post by Droopy »

Da's spotgoedkoop :pom: 1.80 lakh = 0.02442 euro :yikes:

't Zal wel ? 2442 zijn en da's nog goedkoop. :wink:

Nu ben ik wel benieuwd hoeveel die hier zal gaan kosten. :dontknow:

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Zou 'm kunnen worden ...

Post by zappa »

awel, ik zijn al redelijk zot van een enfield, mijn tikkertje begint nog wat rapper te kloppen :luvjoe:

ik zou wel degelijk met de voetjes aan de grond kunnen :grin:


maareuh als hij uit india komt, is't toch niet links remmen, rechts schakelen ? :sterrekes:
sig nature

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Zou 'm kunnen worden ...

Post by laouen »

zappa wrote: ik zou wel degelijk met de voetjes aan de grond kunnen :grin:
awel, dat is wat mij ook over de streep trekt zie!

schoon machieneke, simpel en toch karaktervol
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Zou 'm kunnen worden ...

Post by Wipr »

Toffe moto. Toen de beelden begonnen te lopen en de aanblik van het motorblok in beeld kwam, dacht ik spontaan aan Harley Davidson. Het ronde witte embleem op het blok doet doet me er aan denken.

In ieder geval. Ginds niet al teveel geld maar hier zullen ze er wel een mouw aan passen dat het dubbele een zekerheid zal zijn.
Dergelijke blokken speken me ook fel aan.

tarn
Posts: 76
Joined: 19 Oct 2015 11:34

Zou 'm kunnen worden ...

Post by tarn »

zappa wrote:maareuh als hij uit india komt, is't toch niet links remmen, rechts schakelen ? :sterrekes:
dat waren de pre unit?s blokken, worden niet meer gemaakt zins 2008

de himalyan zou voorlopig enkel voor de interne markt zijn.

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Zou 'm kunnen worden ...

Post by TRooPER »

gaan jullie tevreden zijn met 28PK'tjes ????
om in de himalaya te gaan rijden is dat genoeg, maar hier.....?

ik vind het beetje te rudimentair en zou de kwaliteit van materiaal eerst van dichtbij willen zien.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Zou 'm kunnen worden ...

Post by den Bullet »

Kwalitatief is RE er sterk op vooruit gegaan; de Continental GT is daar een goed voorbeeld van. En wat de power betreft: niet iedereen wil zo'n potent pk-monster onder de kont. Ik bijvoorbeeld ... :cool:

tarn
Posts: 76
Joined: 19 Oct 2015 11:34

Zou 'm kunnen worden ...

Post by tarn »

TRooPER wrote:gaan jullie tevreden zijn met 28PK'tjes ????
moah, valt nog mee zene

deze doet al 15 jaar en over de 80.000km trouwe dienst.

Image

heb vroeger met 150 + pk moto?s gereden heb op de enfield nog nooit ne pk gemist
k?heb het al eens gezegd veel zit in?t kopeke en ook de persoon(en)/groep waar mee je je omringd.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2921
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Zou 'm kunnen worden ...

Post by duibhce Kaelann »

:stupid:

28pk, dat is al bijna het dubbele van wat mijn WR250 had.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Blackbert
Posts: 3448
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Zou 'm kunnen worden ...

Post by Blackbert »

Cool ding.
Als hij de Europese markt wil halen moet daar nog op:
- ABS
- V??l milieurommel

't zal dan ineens vanzelf al een stuk duurder zijn, nog afgezien van invoerrechten en zo.
tenzij je een EU-versie, eens die bestaat, ginder nieuw koopt en er op 't gemakske mee naar huis komt. 6 maand en 6000 km kan geen probleem zijn, je kan 'm dan invoeren als tweedehands.
grease up your baby for a ball on the hill

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Zou 'm kunnen worden ...

Post by bompa »

duibhce Kaelann wrote::stupid:

28pk, dat is al bijna het dubbele van wat mijn WR250 had.
Ja maar de WR 250 cc zal wel een heel stuk vlotter gaan.

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Zou 'm kunnen worden ...

Post by den Bullet »

Heel hun gamma haalt de e-normen; de GT kost zo'n 6.200 euro (voor een 600+) en is daarmee de duurste.
Dus heb ik er alle vertrouwen in dat dit de Europese markt wel haalt ?n betaalbaar blijft ;-)

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Zou 'm kunnen worden ...

Post by bompa »

tarn wrote:
TRooPER wrote:gaan jullie tevreden zijn met 28PK'tjes ????
moah, valt nog mee zene

deze doet al 15 jaar en over de 80.000km trouwe dienst.

Image

heb vroeger met 150 + pk moto?s gereden heb op de enfield nog nooit ne pk gemist
k?heb het al eens gezegd veel zit in?t kopeke en ook de persoon(en)/groep waar mee je je omringd.
Ik heb de pk's ook nog niet gemist :grin: 2 van 165 pk gehad en nog een heel deel andere ,nu eentje van 48 pk en van 73 pk dacht ik, maar eigenlijk echt het meeste plezier heb ik met mijn 2 2T 250 cc enduro's gehad.

User avatar
Mick
Posts: 50
Joined: 25 Apr 2015 16:22
Location: Hageland

Zou 'm kunnen worden ...

Post by Mick »

Oeh, dat ding verenigt op 't eerste zicht wel een paar eigenschappen die me zouden aanspreken aan een tweede moto. Van de Continental GT was ik ook al fan, maar vind het zo redundant om nog een caf?racer te kopen als je al een moderne naked hebt.

Een moto met hopelijk een beetje echte offroad bruikbaarheid zou dan een pak meer steek houden. :whistling:

Post Reply