Kijken
Kijken
Je hebt kijken en kijken kijken. (rara uit wel hoogstaand schitterend tv-programma komt deze zinnige zin)
Vandaag ben ik gaan kijken naar een Honda Deauville (oh wee, ik voel al banbliksems aankomen)
Schoon machien, zes jaar oud, 22000 km en prachtig onderhouden voor de vaste prijs van ?6790 (met een jaar garantie)
Terwijl ik daar sta te kijken zie ik ook een nieuwe Suzuki V-strom, ? 7899 en een nieuwe Honda NC750X, ? 7199. Bij allebei valt er nog een beetje over de prijs te praten.
Toen was het kijken kijken geworden.
Beiden zitten comfortabel maar de Honda ziet er, ondanks de lagere prijs, toch degelijker afgewerkt uit dan de Suzuki.
Bij de Honda heb je, waar normaal gezien de benzinetank zit, een grote vuilbak die mijn tanktas zou kunnen vervangen (is eigenlijk bedoelt om een helm in te bergen), handig.
Thuis heb ik even gekeken wat de tarieven voor een lening zijn, voor een nieuwe zit je tegenwoordig rond de 2% en voor een tweedehands rond de 5,5%. Met andere woorden het is eigenlijk voordeliger om een nieuwe (zonder reiskoffers) moto te kopen dan om een mooie tweedehands moto te kopen.
Wat is wijsheid?
De piste van de Yamaha T?n?r? heb ik al verlaten, ze zit me te hoog en de Triumph Trophy 800 is me te duur. Hiermee mag ik een testrit maken maar ik vrees dat ik dan verkocht zal zijn dus daarom begin ik er niet aan. The sky is hier niet the limit.
Vandaag ben ik gaan kijken naar een Honda Deauville (oh wee, ik voel al banbliksems aankomen)
Schoon machien, zes jaar oud, 22000 km en prachtig onderhouden voor de vaste prijs van ?6790 (met een jaar garantie)
Terwijl ik daar sta te kijken zie ik ook een nieuwe Suzuki V-strom, ? 7899 en een nieuwe Honda NC750X, ? 7199. Bij allebei valt er nog een beetje over de prijs te praten.
Toen was het kijken kijken geworden.
Beiden zitten comfortabel maar de Honda ziet er, ondanks de lagere prijs, toch degelijker afgewerkt uit dan de Suzuki.
Bij de Honda heb je, waar normaal gezien de benzinetank zit, een grote vuilbak die mijn tanktas zou kunnen vervangen (is eigenlijk bedoelt om een helm in te bergen), handig.
Thuis heb ik even gekeken wat de tarieven voor een lening zijn, voor een nieuwe zit je tegenwoordig rond de 2% en voor een tweedehands rond de 5,5%. Met andere woorden het is eigenlijk voordeliger om een nieuwe (zonder reiskoffers) moto te kopen dan om een mooie tweedehands moto te kopen.
Wat is wijsheid?
De piste van de Yamaha T?n?r? heb ik al verlaten, ze zit me te hoog en de Triumph Trophy 800 is me te duur. Hiermee mag ik een testrit maken maar ik vrees dat ik dan verkocht zal zijn dus daarom begin ik er niet aan. The sky is hier niet the limit.
Kijken
7100? voor de nc750? Dit was toch een nieuwe niet?
Persoonlijk zou ik een lening wel nemen maar niet voor een occasie. Maar dat is persoonlijk.
Reden liggen voor de hand. Een nieuwe, garantie ligt, indien nodig makkelijker discussi?erbaar.
Ach, een beetje je hart volgen zou ik zeggen.
Persoonlijk zou ik een lening wel nemen maar niet voor een occasie. Maar dat is persoonlijk.
Reden liggen voor de hand. Een nieuwe, garantie ligt, indien nodig makkelijker discussi?erbaar.
Ach, een beetje je hart volgen zou ik zeggen.
Kijken
Dat klopt, zou nieuwprijs moeten zijn, zijn niet zo'n dure motoren, de X kost zonder korting iets meer dan 7000? en de S zo'n 400? minder.Wipr wrote:7100? voor de nc750? Dit was toch een nieuwe niet?
Ik denk dat je eens moet proberen een testrit te versieren met beide motoren, dit is volgens mij de beste manier om te weten welke best bij je past.
Beiden zijn toppers in de verkoop, de Suzuki DL 650 V-Strom was in Nederland jaren lang de best verkopende motor.
Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Kijken
Die NC's zijn inderdaad niet zo duur.
Handvatverwarming, sport of regen mappings, middenbok, extra aansluitingen etc.. zitten er niet op maar de nieuwe heeft toch al ledverlichting, gear indicator en een bak waar je je helm makkelijk in kwijt kan.
Het verbruik is volgens het Honda boekje 3.5 l per 100 km en volgens de garagist moet je rekenen op 3.5 tot 3.9 l wat nog bitter weinig is.
Dedju, dedju. :sterrekes:
Bij een van de dealers waar ik ben geweest is het mogelijk om een testrit met de V-strom en de NC te krijgen.
Handvatverwarming, sport of regen mappings, middenbok, extra aansluitingen etc.. zitten er niet op maar de nieuwe heeft toch al ledverlichting, gear indicator en een bak waar je je helm makkelijk in kwijt kan.
Het verbruik is volgens het Honda boekje 3.5 l per 100 km en volgens de garagist moet je rekenen op 3.5 tot 3.9 l wat nog bitter weinig is.
Dedju, dedju. :sterrekes:
Bij een van de dealers waar ik ben geweest is het mogelijk om een testrit met de V-strom en de NC te krijgen.
Kijken
Droopy, volg je hart.
Of je alles, of een deel, of niks wilt lenen beslis je zellf
Maar, gezien je nektoestanden, rij er inderdaad eerst mee voor je met een moto zit die je niet kan gebruiken owv je nek
Dat gezegd zijnde : ik ben 1m75 en ik haatte de Deaville (ooit een paar dagen gehad als vervangmotor) vanwege de ZEER HARDE TURBULENTIE ! Er was geen ontkomen aan, op geen enkele manier. Behalve misschien het scherm afzagen, wat een beetje raar is op een TOERmoto.
Die NC is een moto die ik zelf wel zou durven kopen: niet duur, extreem zuinig, erg handig, vrouwvriendelijk (kan zij er ook mee rijden) en nog redelijk mooi. etc etc
Schaf wel die middenbok aan. Het parkeert smaller in de garage. Als de verwarmde handvaten van Honda t? duur zijn, kan je nog steeds achteraf goedkopere (laten) plaatsen, van oxford of zo.
Mapppings heeft dat ding toch niet nodig, de motor is heel braaf.
Of je alles, of een deel, of niks wilt lenen beslis je zellf
Maar, gezien je nektoestanden, rij er inderdaad eerst mee voor je met een moto zit die je niet kan gebruiken owv je nek
Dat gezegd zijnde : ik ben 1m75 en ik haatte de Deaville (ooit een paar dagen gehad als vervangmotor) vanwege de ZEER HARDE TURBULENTIE ! Er was geen ontkomen aan, op geen enkele manier. Behalve misschien het scherm afzagen, wat een beetje raar is op een TOERmoto.
Die NC is een moto die ik zelf wel zou durven kopen: niet duur, extreem zuinig, erg handig, vrouwvriendelijk (kan zij er ook mee rijden) en nog redelijk mooi. etc etc
Schaf wel die middenbok aan. Het parkeert smaller in de garage. Als de verwarmde handvaten van Honda t? duur zijn, kan je nog steeds achteraf goedkopere (laten) plaatsen, van oxford of zo.
Mapppings heeft dat ding toch niet nodig, de motor is heel braaf.
Kijken
Inderdaad, volg je hart. Met verstand kopen blijkt achteraf dikwijls een domme aankoop.
Ik heb vorige week ook even met een Dauville gereden. Veel te klein naar mijn gevoelen - ik ben 1m80. En verdorie veel input nodig om in te sturen in vergelijking met mijn machine.
Ik heb vorige week ook even met een Dauville gereden. Veel te klein naar mijn gevoelen - ik ben 1m80. En verdorie veel input nodig om in te sturen in vergelijking met mijn machine.
I am confused. Oh no, maybe not!
Kijken
H'mm da's de keuze van het logisch verstand (en moest je ze kennen dan zou ik vermoeden dat je met mijn vrouw heb gepraat).Stefke wrote:Of gewoon lekker blijven rijden met de CBF600...
'k Ben er nog niet uit, enerzijds is mijn eerste ambitie om de kaap van 100.000 te ronden met de CBF, voor mijn gebruik volstaat die moto nog steeds en eigenlijk rij ik er nog altijd graag mee maar anderzijds leeft een mens maar ??n keer h?.
Kijken
En ik ben er vrij zeker van dat die 600 4 cylinder carburator op alle vlakken nog altijd veel plezieriger rijdt dan zo'n nieuwe NC750. En dat lage verbruik is een te verwaarlozen argument voor een recreatieve rijder. Met de centen voor zo'n nieuwe kan je dan weer andere leukere dingen doen denk ik dan. Natuurlijk doet iedereen waar 'm zin in heeft, ik gaf gewoon even mijn idee...Droopy wrote:'k Ben er nog niet uit, enerzijds is mijn eerste ambitie om de kaap van 100.000 te ronden met de CBF, voor mijn gebruik volstaat die moto nog steeds en eigenlijk rij ik er nog altijd graag mee maar anderzijds leeft een mens maar ??n keer h?.
Kijken
Nu ni voor 't een of t'ander...tarn wrote:klopt!vet on wheels wrote:de NC750X verbruikt enorm weinig!!!
maar de motor van dat ding is zo karakterloos als een stier zonder kl******.
maar dat lees je over ongeveer elke honda...
mijn sevenfifty wordt omschreven als saai en karakterloos,
de vfr werd door velen ook zo omschreven,
voor sommigen is een varadero ook een saaie fiets zonder emotie of karakter...
'k vraag mij dan soms af wat sommige van emotie/karakter willen op ne motor?
enen die zelf beslist of em diejen dag al dan niet start?
enen dat staat te trillen alsofem dringend moet deftig afgesteld worden?
indien ja: waarom rijdt niet iedereen op nen harley? :p
Kijken
geen idee, ik ben dat nog niet tegen gekomen.F M wrote:Is een stier zonder kl***n karakterloos?
Maar "karakter" is z??r wijd interpreteerbaar. "Karakter" wil doorgaans zeggen dat het ne moto is met een raar kantje aan, en dat ge daarmee wilt leven. Raar kan dan slaan op onvoorspelbare electriciteit, een bizarre zitpositie, gerammel en gereutel van een droge platenkoppeling of motorblok, loskomende vijzen.... er zijn er die dat "cool" vinden, er zijn er die liever iets hebben dat trillingsvrij en probleemloos is... we houden toch ook niet allemaal van hetzelfde soort vrouw? (afin, in ons dromen misschien wel, maar in de realiteit toch echt niet!)
- den Bullet
- Posts: 1477
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Kijken
't Temperamentverschil tussen nen os en ne stier, dusF M wrote:Is een stier zonder kl***n karakterloos?
Kijken
hmmmm, zal verduidelijken dat ik het enkel en allen had over het motorblok, doelende op het karakter van deze.
welk lineair wordt genoemd, zijnde men heeft het gevoel dat men met een elektromotor rijdt.
zet je het gas open heb je nergens een piek in acceleratie.
en de ene mens is zoiets al sneller moe als de andere.
ik zeg niets over het uiterlijk, noch het recht van keuze van droopy.
die mens heeft het recht te kopen en te rijden hoe em wilt, en moet hem van mij niks aantrekken.
ik ben van mening dat mijn mening even veel mening heeft als de vorige zijn mening en ook de volgden zijn mening.
en dat is naar mijn bescheiden mening, mening genoeg.
welk lineair wordt genoemd, zijnde men heeft het gevoel dat men met een elektromotor rijdt.
zet je het gas open heb je nergens een piek in acceleratie.
en de ene mens is zoiets al sneller moe als de andere.
ik zeg niets over het uiterlijk, noch het recht van keuze van droopy.
die mens heeft het recht te kopen en te rijden hoe em wilt, en moet hem van mij niks aantrekken.
ik ben van mening dat mijn mening even veel mening heeft als de vorige zijn mening en ook de volgden zijn mening.
en dat is naar mijn bescheiden mening, mening genoeg.
Kijken
mo tarnke toch maneke toch mo ventje toh wehtarn wrote:hmmmm, zal verduidelijken dat ik het enkel en allen had over het motorblok, doelende op het karakter van deze.
ik ben van mening dat mijn mening even veel mening heeft als de vorige zijn mening en ook de volgden zijn mening.
en dat is naar mijn bescheiden mening, mening genoeg.
mo we weten wij dal wel dat gij weet wat ge weet
de stelling blijft echter overeind : elk zijn gedacht