Honda VFR 800 1998
Honda VFR 800 1998
Honda VFR 800 1998
87.000km
Het laatste model met tandwiel aangedreven nokkenassen, en het laatste model zonder VTEC.
Ketting en tandwielen ok, voorband ok, achterband moet vervangen worden.
Standaard clipons zijn vervangen door Helibars (verhoogde clipons, heb de standaard clipons nog)
Duo-seat cover
Vering vooraan ene achteraan zijn volledig vernieuws bij HyperPro werkendam (2 jaar geleden)
Givi racks voor top en zijkoffers.
1500?
Weg wegens zin in iets anders, en te weinig plaats in de garage om hem te houden ...
Fotos attachen lukt niet: Attachment file size exceed limit allowed by configuration
Ook al zijn de fotos kleiner dan 100kb ...
Dan maar via webspace:
87.000km
Het laatste model met tandwiel aangedreven nokkenassen, en het laatste model zonder VTEC.
Ketting en tandwielen ok, voorband ok, achterband moet vervangen worden.
Standaard clipons zijn vervangen door Helibars (verhoogde clipons, heb de standaard clipons nog)
Duo-seat cover
Vering vooraan ene achteraan zijn volledig vernieuws bij HyperPro werkendam (2 jaar geleden)
Givi racks voor top en zijkoffers.
1500?
Weg wegens zin in iets anders, en te weinig plaats in de garage om hem te houden ...
Fotos attachen lukt niet: Attachment file size exceed limit allowed by configuration
Ook al zijn de fotos kleiner dan 100kb ...
Dan maar via webspace:
Honda VFR 800 1998
Foto's moet je op het internet plaatsen (photobucket bv) en dan hier de link plaatsen.
Je VFR interesseert me niet (sorry Davy )
Je zoekt een GS, blijkbaar ?
Je VFR interesseert me niet (sorry Davy )
Je zoekt een GS, blijkbaar ?
I am confused. Oh no, maybe not!
Honda VFR 800 1998
nah
attachments toevoegen kan wel, maar ik heb zelf geen idee hoe klein ze moeten zijn, in feite zou ik dat moeten uitschakelen.
attachments toevoegen kan wel, maar ik heb zelf geen idee hoe klein ze moeten zijn, in feite zou ik dat moeten uitschakelen.
Honda VFR 800 1998
Moet ik anders een foto plaatsen, Davy? Ik heb er nog wel ergens eentje waarop je VFR tegen de grond ligt.
I am confused. Oh no, maybe not!
Honda VFR 800 1998
Goh, ben er nog niet uit ...F M wrote:Je zoekt een GS, blijkbaar ?
tiger 800, tiger sport, gs 1200, rt 1200, versys 1000 ... het kan nog alle kanten opgaan
Wie weet koop ik wel een ktm
Vereisten:
- comfort! Ook al zullen mijn banden nooit geen zandkorrel zien, liefst een hoogpoter ...
- ... maar dan dus bij voorkeur met straat banden
- liefst toch op zijn minst half zo betrouwbaar als de vfr die ik hier voor een peulschil moet verkopen
- wind bescherming liefst toch een beetje op orde, het standaard scherm van een tiger 800 bvb is vreselijk ...
- niet te zwaar: teveel trekken en sleuren kan mijn rug niet aan
- het is geen vereiste, maar de moderne electronische hulpmiddelen zijn welkom
Geen gemakkelijke keuze eigenlijk ...
- Tiger 800 roadie: is zeer licht, maar naar het schijnt problematisch gebrek aan grondspeling (op de voelsprieten van de vfr zit al redelijk wat sleet), standaard windscherm valt voor mij slecht uit
- Tiger Sport: is eigenlijk best naar mijn zin, naar het schijnt wel wat problemen met roest ...
- Bij BMW en KTM weet ik niet goed wat denken qua betrouwbaarheid (ik blijf in de oude clich? geloven: japanners > de rest)
- Versys 1000: het oude model is foeilelijk, van het nieuwe model zie ik nog niet direct 2de hands exemplaren verschijnen ...
Honda VFR 800 1998
Bwa, grondspeling... De Tiger 800 (roadie / xr) heeft vooral een chronisch gebrek aan degelijke vering. Dus in de aankoopprijs moet je 1000,- voorzien voor een upgrade. Of een (2e gen.) XC met WP onderstel kopen natuurlijk. De Tiger Sport is voor dit jaar vernieuwd, dus daar komen mss wel interessante dingetjes op de 2e handsmarkt. Het blok is in elk geval heerlijk, maar om zo "aan de hand" te manouvreren vond ik de mijne toch wel redelijk zwaar.Davy78 wrote:Goh, ben er nog niet uit ...F M wrote:Je zoekt een GS, blijkbaar ?
tiger 800, tiger sport, gs 1200, rt 1200, versys 1000 ... het kan nog alle kanten opgaan
Wie weet koop ik wel een ktm
Vereisten:
- comfort! Ook al zullen mijn banden nooit geen zandkorrel zien, liefst een hoogpoter ...
- ... maar dan dus bij voorkeur met straat banden
- liefst toch op zijn minst half zo betrouwbaar als de vfr die ik hier voor een peulschil moet verkopen
- wind bescherming liefst toch een beetje op orde, het standaard scherm van een tiger 800 bvb is vreselijk ...
- niet te zwaar: teveel trekken en sleuren kan mijn rug niet aan
- het is geen vereiste, maar de moderne electronische hulpmiddelen zijn welkom
Geen gemakkelijke keuze eigenlijk ...
- Tiger 800 roadie: is zeer licht, maar naar het schijnt problematisch gebrek aan grondspeling (op de voelsprieten van de vfr zit al redelijk wat sleet), standaard windscherm valt voor mij slecht uit
- Tiger Sport: is eigenlijk best naar mijn zin, naar het schijnt wel wat problemen met roest ...
- Bij BMW en KTM weet ik niet goed wat denken qua betrouwbaarheid (ik blijf in de oude clich? geloven: japanners > de rest)
- Versys 1000: het oude model is foeilelijk, van het nieuwe model zie ik nog niet direct 2de hands exemplaren verschijnen ...
Mss een MT09 Tracer? 't is ne Japanner, ok. Maar het blok is naar 't schijnt geweldig...
Honda VFR 800 1998
Wat is het probleem met die roest?Davy78 wrote: is eigenlijk best naar mijn zin, naar het schijnt wel wat problemen met roest ...
Honda VFR 800 1998
Op het tiger 1050 forum lees ik daar af en toe iets over, vooral de demper achteraan. Voor de rest vond ik de Tiger Sport wel een leuke machine (vorig jaar enkele tigers getest bij BMW in assenede)
Daarnet een testrit gedaan met ... BMW 1200 RT. Bizarre moto. Een pluimpke van 270kg. Ik krijg die gemakkelijker op de middenbok dan mijn vfr. Motor en versnellingsbak voelen wel redelijk ... bruut aan (weet niet goed hoe ik het moet omschrijven, maar toen ik terug op de vfr stapte voelde die plots heel verfijnd aan)
Daarnet een testrit gedaan met ... BMW 1200 RT. Bizarre moto. Een pluimpke van 270kg. Ik krijg die gemakkelijker op de middenbok dan mijn vfr. Motor en versnellingsbak voelen wel redelijk ... bruut aan (weet niet goed hoe ik het moet omschrijven, maar toen ik terug op de vfr stapte voelde die plots heel verfijnd aan)
Niet veel hoger dan 10.000. De duurste motor die ik momenteel in overweging neem is een africa twin (dealer neemt dan mijn vfr over).En wat is het budget ?
Honda VFR 800 1998
niet te hoog maar hoog, comfortabel, niet te woest, niet te zwaar, niet te duur.... ne v-strom dan eh en da's niet eens om te lachen gezegd
of.......... den Africa Twin. Maar die is wel zwaar!
of.......... den Africa Twin. Maar die is wel zwaar!
Honda VFR 800 1998
Goh, denk dat het met de betrouwbaarheid van BMW en KTM wel goed zit. En de na-verkoop service van KTM is, naar mijn ervaringen, goed.
10.000? + verkoop van de VFR brengt je bij een KTM adventurer 1050 bijv. Hier wordt er weinig over verteld wegens te verwend met een 1190 maar hij krijgt veel lof.
Maarrrrrr als je een African Twin kan kopen zou ik niet twijfelen toch?
Succes met de verkoop!
10.000? + verkoop van de VFR brengt je bij een KTM adventurer 1050 bijv. Hier wordt er weinig over verteld wegens te verwend met een 1190 maar hij krijgt veel lof.
Maarrrrrr als je een African Twin kan kopen zou ik niet twijfelen toch?
Succes met de verkoop!
Honda VFR 800 1998
Morgen ga ik onder andere naar een v-strom gaan zien (het recente model). Die kruist inderdaad zeer veel vakjes aan ...
Africa twin, mooie motor. Maar is dat een goeie keuze om 100% op asfalt te rijden?
Africa twin, mooie motor. Maar is dat een goeie keuze om 100% op asfalt te rijden?
Honda VFR 800 1998
Het was toch dat wat je eigenlijk bedoelde, Wim ?Wipr wrote:
9.500? + verkoop van de VFR brengt je bij een volledig uitgeruste KTM Adventure 1190 van 2013 met 38.000 km bijv.
I am confused. Oh no, maybe not!
Honda VFR 800 1998
Die KTM 1050 krijgt in de laatste BIKE lovende kritieken! Ze verschieten er zelfs van hoe "wild" dat blokske is. Ze hebben een multitest gedaan tussen deze KTM, de V-Strom en de Africa Twin.
Honda VFR 800 1998
Dan ga ik natuurlijk in de Triumph-stal shoppen... Een Tiger 800 of een Tiger 1050 Sport, 't mag zelfs een tweedehandsje zijn.. Misschien is daar al een Explorer voor te vinden...Davy78 wrote:Niet veel hoger dan 10.000. De duurste motor die ik momenteel in overweging neem is een africa twin (dealer neemt dan mijn vfr over).En wat is het budget ?
Honda VFR 800 1998
F M wrote:Het was toch dat wat je eigenlijk bedoelde, Wim ?Wipr wrote:
9.500? + verkoop van de VFR brengt je bij een volledig uitgeruste KTM Adventure 1190 van 2013 met 38.000 km bijv.
Honda VFR 800 1998
Super, deze test wil ik graag eens lezen. Is deze test ook online te vinden? Kan je BIKE bij de betere Belgische krantenboer gewoon krijgen?Muug wrote:Die KTM 1050 krijgt in de laatste BIKE lovende kritieken! Ze verschieten er zelfs van hoe "wild" dat blokske is. Ze hebben een multitest gedaan tussen deze KTM, de V-Strom en de Africa Twin.
Zoals gezegd zal het nog even de 390 blijven maar de opvolger voor mij is al lang bekend. Of de nieuwe Duke 690 (die omschreven wordt als de beste monocilinder ooit gemaakt, vanwege de volledig trillingsvrije loop) maar in de eerste instantie zou ik voor de 1050 gaan. Een minimum aan de technologische snufjes, basic en een less is more instelling.
Honda VFR 800 1998
Een explorer is voor mij veel te zwaar ... deze zaterdag ga ik naar een tiger 800 kijken.Stefke wrote:Dan ga ik natuurlijk in de Triumph-stal shoppen... Een Tiger 800 of een Tiger 1050 Sport, 't mag zelfs een tweedehandsje zijn.. Misschien is daar al een Explorer voor te vinden...
Maar die RT blijft ook in mijn hoofd hangen ... en die heeft ook ineens koffers, terwijl ik voor alle andere motoren die ik overweeg nog dure koffersets zal moeten kopen ...
Het lijstje tot nu toe:
- BMW RT van 2007 met 24.000km voor 8000?. Pro: zaaaalig ding! Supercomfortabel, wendbaar en heeft koffers. Contra: betrouwbaarheid? Voor hetzelfde geld heb ik bijna een nieuwe japanner ... (zie hieronder)
- V-strom 1000 (nieuw model): Redelijk kaal qua opties, maar is een bijna nieuwe japanner voor een heel mooie prijs. Laag gewicht, v-twin gebrul (standaard uitlaat zal sowieso vervangen worden )
- Tiger 800: Heb ik al mee gereden, heel leuk spul ... zeer licht, toffe motor. Is redelijk goed uitgerust en prijs is ok.
Honda VFR 800 1998
Heb je deze al eens gezien. Iets hogere vraagprijs, maar minder kilometers, iets minder oud en 12 maanden garantie:Davy78 wrote: Het lijstje tot nu toe:
- BMW RT van 2007 met 24.000km voor 8000?. Pro: zaaaalig ding! Supercomfortabel, wendbaar en heeft koffers.
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified ... asrc=st|as
I am confused. Oh no, maybe not!
Honda VFR 800 1998
En hij heeft ASC ... maar die kleur :sF M wrote:Heb je deze al eens gezien. Iets hogere vraagprijs, maar minder kilometers, iets minder oud en 12 maanden garantie:
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified ... asrc=st|as