Nu de cbr uiteindelijk een nieuwe uitlaat + voorwiel heeft worden er wat kilometerkes mee gemaakt...
toen de oude band er op lag, vond ik de voorkant soms nogal raar sturen...
Op dat moment was de band mijn grootste verdachte (steenhard, scheurkes en opt einde zelf bulten waar karkas zichtbaar kwam).
Ik had gehoopt dat met een nieuw voorbandje alles opgelost was maar niets is minder waar...
onder de 50km per uur stuurt dat ding nogal raar...
trage korte bochtjes lijkt het alsof het stuur veel te los staat...
eenmaal op snelheid (50km+) heb ik minder problemen...
toen het voorwiel van de grond was heb ik stuur volledig naar 1 kant geduwd en dan eens aan het voorwiel geduwd om te kijken of er ergens speling op zat, maar vond niet direct iets...
iemand nog tips wat ik zou kunnen controleren? :p
Motor stuurt zeer nerveus aan lage snelheid
Motor stuurt zeer nerveus aan lage snelheid
balhoofdlagers klem bovenaan de kroonplaat TE los?
ergens een (stuur)kabel die beetje wringt rondom kroonplaat , en bij grotere uitslag van het stuur aan lage snelheden?
ergens een (stuur)kabel die beetje wringt rondom kroonplaat , en bij grotere uitslag van het stuur aan lage snelheden?
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Motor stuurt zeer nerveus aan lage snelheid
een nieuw bandje kan wonderen doen...Koeno wrote:
een nieuw voorbandje
onder de 50km per uur stuurt dat ding nogal raar...
trage korte bochtjes lijkt het alsof het stuur veel te los staat...
wel het is meestal wel zo dat een nieuwe, nog spitse band veel lichter stuurt dan een oude vlakker afgesleten band. Mogelijk stond de oude band ook niet op de juiste spanning en de nieuwe misschien wel. Of ook misschien wat te veel spanning in de nieuwe band, dus ook veel te licht sturen...
Motor stuurt zeer nerveus aan lage snelheid
Voor die klem zal ik eens moeten opzoeken hoe dat in elkaar zit :pTRooPER wrote:balhoofdlagers klem bovenaan de kroonplaat TE los?
ergens een (stuur)kabel die beetje wringt rondom kroonplaat , en bij grotere uitslag van het stuur aan lage snelheden?
Kabels kan ik straks al eens bekijken...
Band staat op 2bar, dat is de voorgeschreven spanning....Stefke wrote: een nieuw bandje kan wonderen doen...
wel het is meestal wel zo dat een nieuwe, nog spitse band veel lichter stuurt dan een oude vlakker afgesleten band. Mogelijk stond de oude band ook niet op de juiste spanning en de nieuwe misschien wel. Of ook misschien wat te veel spanning in de nieuwe band, dus ook veel te licht sturen...
oude band stond op juiste spanning, maar die was er echt slecht aan toe...
Motor stuurt zeer nerveus aan lage snelheid
2 bar de juiste spanning????? zeker van?
en ander passeert ge van 't weekend ne keer eh, wa peisde?
en ander passeert ge van 't weekend ne keer eh, wa peisde?
Motor stuurt zeer nerveus aan lage snelheid
Het leek mij ook weinig eigenlijk, maar aangezien ik geen boekje heb, heb ik het internet even gebruikt:Muug wrote:2 bar de juiste spanning????? zeker van?
en ander passeert ge van 't weekend ne keer eh, wa peisde?
http://motorcycles.wikia.com/wiki/Honda_CBR125R
Wanneer zijt ge beschikbaar van't weekend?
Dan kunt ge der is mee fietsen
vandaag mee naar't werk gereden, de max om constant volgas te mogen geven :p
Motor stuurt zeer nerveus aan lage snelheid
aja een klein cbrke
de zondag kort na 14u ben ik wel zeker thuis
de zondag kort na 14u ben ik wel zeker thuis
Motor stuurt zeer nerveus aan lage snelheid
Laat gij nog iets concreet weten? Check pm
Motor stuurt zeer nerveus aan lage snelheid
Yep, 2.0 voor en 2.25 achter.Muug wrote:2 bar de juiste spanning????? zeker van?
Mijn boekje slingert hier ergens rond maar de originele sticker hangt nog aan de cbr dus zeker weten dat het klopt.
@Koeno : http://www.motorcycle.in.th/filemgmt_da ... Manual.pdf
Motor stuurt zeer nerveus aan lage snelheid
het stuur lijkt idd soms nogal "te slagen" iets te vlot links rechts...TRooPER wrote:balhoofdlagers klem bovenaan de kroonplaat TE los?
ergens een (stuur)kabel die beetje wringt rondom kroonplaat , en bij grotere uitslag van het stuur aan lage snelheden?
hoe kan zo'n klem aangespannen worden?
is dat gewoon die moer op de bovenste kroonplaat? Of is dat iets te simpel gedacht :p
deze dus:
Motor stuurt zeer nerveus aan lage snelheid
Koeno, ge neemt of koopt een werkplaatshandboek, en dan leest ge dat eerst grondig, dan zoekt ge uit of ge er het gereedschap voor hebt, en dan moet ge bij uzelven weten of ge eraan wilt beginnen.