Onnozele voorvallen topic

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Onnozele voorvallen topic

Post by bompa »

Ook nog met mijne 400four half in de jaren 70 :grin: voor de 400 F toch altijd met enduro moto's gereden, toen met de 400 F ook door het bos en ook langs het kempisch kanaal dat moest toch ook kunnen met die moto :grin: maar toen lag daar nog geen asfalt maar een zeer smal wegeltje naast het kanaal en hier en daar een stuk dijk en het wegeltje wat weggespoeld en daar stond ik, kon niet terug , helm afgedaan en aan den overkant van het uitgespoelde wegeltje gelegd , dan de moto proberen verder te duwen en gelukt ,de moto op middenbok gezet en op de moto gaan zitten en terwijl mijne helm opgezet middenbok zakt aan een kant weg :w00t: en de moto kantelt naar de vaart,ik duw mij af op de voetjes en zit nog juist met mijn hoofd boven water in de vaart :? :grin: de moto hing half ondersteboven op den dijk , 3 kwartier staan heffen en sleuren eer ik die daar uit had ,eventjes laten staan en terug gestart en hij starte terug :grin: mij nog is afgespoeld 't was toch putteke zomeren,dan toch maar het eerste zijbaantje genomen naar de grote baan toen ik thuis kwam was ik terug droog :grin:
Last edited by bompa on 12 May 2016 16:35, edited 1 time in total.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Onnozele voorvallen topic

Post by F M »

bompa wrote:...zit nog juist met mijn hooft boven water in de vaart :? :grin:
Moest het Tom geweest zijn: "zit nog juist met mijn knieën boven water". Zou al direct minder spectaculair zijn. :lol:
I am confused. Oh no, maybe not!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Onnozele voorvallen topic

Post by bompa »

F M wrote:
bompa wrote:...zit nog juist met mijn hoofd boven water in de vaart :? :grin:
Moest het Tom geweest zijn: "zit nog juist met mijn knieën boven water". Zou al direct minder spectaculair zijn. :lol:
:thumbsup: :lol:

Maar 't was toen toch verschietachtig ze dat de moto naar een kant wegzakte :grin:
Last edited by bompa on 15 May 2016 01:18, edited 1 time in total.

User avatar
Raketman
Posts: 1258
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Onnozele voorvallen topic

Post by Raketman »

Stefke wrote:Of rap de geblutste naftbak van een collega vervangen door die van de tweede moto. Klaar is kees. Alleen jammer dat die daarna aan het pompstation stond met een sleutel die wel in het contact past maar niet op de benzine dop... :ricky:
Of practical jokes zoals een topkoffer van een collega tot het randje vol gieten met water, dichtdoen en van krommenaas gebaren... :rayof:
Ik schijn mij dat te herinneren gelijk den dag van gisteren :mrgreen: :mrgreen:
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Onnozele voorvallen topic

Post by Muug »

Ik heb mijn XJR ne keer willen binnen rijden bij ons, door de relatief brede deur van onze berging.
Maar ik was die zijkoffers vergeten :shock:
Dus toen zat 'm vast.
Ik kon afstappen zonder dat ik ne zijpikkel vandoen had :mrgreen:

Koeno
Posts: 3207
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Onnozele voorvallen topic

Post by Koeno »

Muug wrote:Ik kon afstappen zonder dat ik ne zijpikkel vandoen had :mrgreen:
En dat doet mij denken aan mijn varadero avontuur...
Op mijn eentje gaan offroad rijden voor een eerste keer...
Schoonbroer had mij verteld: bij twijfel, gas geven...

in de modder met gloednieuwe metzeler tourance, achterkant en voorkant beetje onstabiel...
Koen twijfelt en geeft gas... Achterkant breekt uit, ik sleer dwars over de baan en plots...
staat mijn achterwiel ingegraven in een vers gefreesde weide...

gelukkig enkele maisstokken kunnen plukken aan de overkant om zo mijn wiel toch wat grip te geven...


*Koeno begint de te denken dattem feitelijk al veel domme stoten heeft uitgehaald op zijn zeer korte motorleven*

User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Onnozele voorvallen topic

Post by Muug »

Koeno wrote:*Koeno begint de te denken dattem feitelijk al veel domme stoten heeft uitgehaald op zijn zeer korte motorleven*
Dat heet een steile leercurve !
Voordeel daarvan is dat ge snel alles geleerd gaat hebben, en nog zeer veel jaren gaat rijden zonder stommiteiten :mrgreen: :peepwall:

User avatar
Raketman
Posts: 1258
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Onnozele voorvallen topic

Post by Raketman »

Op mijn laatste reis toch een paar stommiteiten gedaan onder invloed van adrenaline...zo een landverschuivingske overgetottert, ernaar staan kijken van "oef content dat dees voorbij is", om dan 3 kilometer verder vast te stellen dat ge niet verder kunt, moeten omdraaien en terug over diezelfde landverschuiving :wall: ...zelden zo kwaad geweest op mijn eigen :whip: .
Nil volentibus arduum

User avatar
Raketman
Posts: 1258
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Onnozele voorvallen topic

Post by Raketman »

Naar aanleiding van nen anderen topic...

Toen ik mijn 2006 Adventure pas had, wou ik weten hoe plat ge daarmee door nen bocht kunt. Meestal is dat veilig tot de voetsteunen de grond raken. Een connaisseur van het merk :whistling: had mij verteld dat de voetsteunen weldegelijk tot aan de grond komen. Dus ik op het oefenterrein van de rijschool aan de slag, altijd maar iets platter en platter en platter...tot op een gegeven moment het voorwiel ineens weg floepte. Aja, als ge over de buitenste rij ribbelkes van uwen band wilt gaan rijden kan dat niet goed komen zekers :roll: ...

Dus ik confronteer de connaisseur een paar dagen later met mijn bevindingen omtrent het al dan niet raken van de voetsteunen, waarop die mij doodleuk weet te vertellen dat hij een verlaagde set steken had...die van mij waren origineel.

:wall: :whip: :rifle:
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Onnozele voorvallen topic

Post by Muug »

ah
ik kan mij al voorstellen wie ge bedoelt .... :|
een geluk dat het in gecontroleerde omstandigheden werd uitgevoerd :thumbsup:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Onnozele voorvallen topic

Post by F M »

Muug wrote:ah
ik kan mij al voorstellen wie ge bedoelt .... :|
Het was zeker gene kleine?
I am confused. Oh no, maybe not!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Onnozele voorvallen topic

Post by bompa »

Ik heb zo ooit is mijne KDX 250 ingang laten trekken .Anne-Marie nam de wagen ik bind daar een zeel (touw)aan
en aan een vorkbeen bind ik de moto vast en ga met het overgebleven stuk zeel terug naar de wagen , nu hangt hij goed vast :grin: we vertrekken motor sputtert , ik geef gas en de motor komt er door en op zijn achterwiel :grin: ik roep naar Anne-Marie maar zij hoort mij niet ( radio stond op zegde ze )ik moet gas lossen want ik haalde de wagen in, maar tegelijk zakt mijn voorwiel ook terug en een touw komt tussen voorwiel en voorspatbord :w00t: en het zeel terug strak want zij reed verder :? en kwats daar lag ik :? maar de moto draaide wel :grin: twee dingen daaruit geleerd, radio in de wagen afzetten en de moto maar met een zeel vasthangen als ik nog is een moto moet laten ingang trekken.

User avatar
Stefke
Posts: 2914
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Onnozele voorvallen topic

Post by Stefke »

Raketman wrote: Dus ik op het oefenterrein van de rijschool aan de slag, altijd maar iets platter en platter en platter...tot op een gegeven moment het voorwiel ineens weg floepte.
:wall: :whip: :rifle:
Ik schijn mij dat te herinneren gelijk den dag van gisteren :mrgreen: :mrgreen:

User avatar
Raketman
Posts: 1258
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Onnozele voorvallen topic

Post by Raketman »

En dan zeggen dat dat toch al een paar dagen geleden is (zo'n 3600 ongeveer :krabje: )
Nil volentibus arduum

KlaasN
Posts: 190
Joined: 23 Apr 2015 17:22

Re: Onnozele voorvallen topic

Post by KlaasN »

Mijn eerste 'motorervaring' was in Vietnam. Ik huurde daar een Honda 125cc. Ik begreep al niet goed waarom die mensen 's nachts hun brommer onder een afdak plaatsen. Na een nachtje goed regenen wist ik meteen waarom ze dat doen. Water in de cilinder en dat ding wou niet meer starten. Gelukkig is het een hulpvaardig volk. Na veel duwen, trekken en sleuren reed de Honda terug.

Met de Gs willen starten en 180° draaien op een steile zanderige oprit. Mijn grootste zorg, vertrekken op de helling. Dat ging wonderwel goed. De korte draai daarentegen, dat was een beetje teveel van het goede. Ik lag eronder.
Op de rijschool juist dezelfde situatie voorgehad. Vertrekken met korte bocht van 90° en hop, even remmen met de voorrem en ik lag meteen op de grond.

Ze zeggen wel eens, je hebt twee soorten motards, diegene die al gevallen is en diegene die nog gaat vallen. :w00t:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Onnozele voorvallen topic

Post by Wipr »

KlaasN wrote:Mijn eerste 'motorervaring' was in Vietnam. Ik huurde daar een Honda 125cc. Ik begreep al niet goed waarom die mensen 's nachts hun brommer onder een afdak plaatsen. Na een nachtje goed regenen wist ik meteen waarom ze dat doen. Water in de cilinder en dat ding wou niet meer starten. Gelukkig is het een hulpvaardig volk. Na veel duwen, trekken en sleuren reed de Honda terug.

Met de Gs willen starten en 180° draaien op een steile zanderige oprit. Mijn grootste zorg, vertrekken op de helling. Dat ging wonderwel goed. De korte draai daarentegen, dat was een beetje teveel van het goede. Ik lag eronder.
Op de rijschool juist dezelfde situatie voorgehad. Vertrekken met korte bocht van 90° en hop, even remmen met de voorrem en ik lag meteen op de grond.

Ze zeggen wel eens, je hebt twee soorten motards, diegene die al gevallen is en diegene die nog gaat vallen. :w00t:
Je hebt "motor laten vallen","zelf vallen" en dan heb je nog daadwerkelijk crashen. Ik denk dat het gezegde gaat over diegene die reeds niets hebben voorgehad of serieus op hunnen bek zijn gegaan. En zo zitten er helaas ook een paar

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Onnozele voorvallen topic

Post by fore »

Om m'n vergeetachtig geheugen te helpen, hangen m'n sleutels altijd op een vaste plaats te bengelen, aan m'n moto-jas. ... en m'n reserve-sleutels bij m'n moto-papieren, in de binnenzak... van dezelfde jas.

Heel uitzonderlijk, gaat den deze een wandelingske maken, bij hoge temperatuur. Pipo steekt zijn jas onder 't zadel en slaat'm dicht ... DUH ... :wall:

daar sta je dan, midden Frankrijk ... met al je sleutels achter slot ... :furious3:

En nu ... :krabje: ... Dan maar met 'bruut geweld' de zadel proberen te 'forceren'. Bleek dat ik net 'een spleet' kon maken om een mouw te pakken te krijgen ... en zo m'n bengelende sleutels vanonder het zadel te prutsen .... :pom:

Wat heb ik geleerd ... aan ene z'n mouw trekken soms toch helpt ... :rayof:
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Onnozele voorvallen topic

Post by zappa »

fore wrote:
Wat heb ik geleerd ... aan ene z'n mouw trekken soms toch helpt ... :rayof:
:headbang: :headbang: :headbang: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
sig nature

petervdc
Posts: 3461
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Onnozele voorvallen topic

Post by petervdc »

fore wrote: En nu ... :krabje: ... Dan maar met 'bruut geweld' de zadel proberen te 'forceren'. Bleek dat ik net 'een spleet' kon maken om een mouw te pakken te krijgen ... en zo m'n bengelende sleutels vanonder het zadel te prutsen .... :pom:
Gelukkig had ik mijn Leatherman mee ;-)
Keep going

Post Reply