Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
Online
User avatar
Stefke
Posts: 2920
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Mijn ABS kunnen resetten, maar voor hoelang? Mogelijk een oplossing gevonden voor mijn klokje dat steeds op 0u00 springt na kontakt afleggen. Een Duc 600ss die niet wil bijladen eens uitgemeten. De alternator geeft zo goed als niks.... :roll:

Koeno
Posts: 3216
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Daarnet spiegel toegekomen voor de varadero, dus snel even gemonteerd.
Straks bellen voor afspraak om op onderhoud te gaan en rempedaal te fixen...
en met een beetje sjans zijn varadero en ik vanaf volgend weekend weer mobiel...

User avatar
Mick
Posts: 50
Joined: 25 Apr 2015 16:22
Location: Hageland

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Mick »

Olie en filter een keer vervangen. 'k Had al horen zeggen dat olie het levensbloed van een motor is maar vandaag was toch wel de eerste keer dat ik die bus uitgoot en effectief een rode vloeistof te zien kreeg (Motul 7100 voor de curieuzeneuzen).

Ach ja, kwestie van dagen tot dat weer in koffiekleur verandert waarschijnlijk.

wwwimmm
Posts: 91
Joined: 24 Jan 2016 09:35

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by wwwimmm »

Mijn 'tooltube' beveiligd, of beter gezegd, voor diegenen met slechte bedoelingen het toch minstens wat moeilijker gemaakt… :whip:

Image

:ricky:

User avatar
Muug
Posts: 11791
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

wwwimmm wrote:Mijn 'tooltube' beveiligd, of beter gezegd, voor diegenen met slechte bedoelingen het toch minstens wat moeilijker gemaakt… :whip:
Image
:ricky:
Tooltube? Verwacht je veel brokken? Of steek je daar je thermos ?
Ferme ketting trouwens, binnen 500km is de lak van je rek geleuterd. :lipsrsealed2:

Koeno
Posts: 3216
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Gisteren voor het eerst sinds valpartij en operatie nog eens motor gereden...

10 meter met de varadero.
10 meter met de sevenfifty
10 meter met de cbr 125 r

vanop het terras naar de garage omdat ze alweer zo'n onweer voorspeld hadden...
't begint serieus te krijgen, en wederhelft moet mij serieus temperen om toch maar niet te gaan rijden...

wwwimmm
Posts: 91
Joined: 24 Jan 2016 09:35

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by wwwimmm »

Muug wrote:Tooltube? Verwacht je veel brokken? Of steek je daar je thermos ?
Ferme ketting trouwens, binnen 500km is de lak van je rek geleuterd. :lipsrsealed2:
Gij zoudt beter eens een ander brilleke aanschaffen :geek: :
1) die ketting kan niet heen en weer schuiven :thumbsup:
2) rond de eventueel 'bedreigde' plaatsen op het rek heb ik 'selfbounding rubber tape' aangebracht :thumbsup:

En ja, ik heb liever wat gereedschap bij.
Drie weken geleden was er begot een (lederen)handschoen tussen mijn ketting gedraaid. En tegen dat ik het door had zat die volledig rond het kleine tandwiel. Zonder te gaan bedelen naar een pot-sleutelset en tang is dat onmogelijk om die prullen daar van tussen te peuteren. Dat overkomt mij niet meer… :Pyndn:
:ricky:

User avatar
F M
Posts: 5055
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

wwwimmm wrote:Dat overkomt mij niet meer… :Pyndn:
:ricky:
ALs dat u niet meer overkomt, hebt ge die tools toch niet nodig ? :dontknow:
I am confused. Oh no, maybe not!

wwwimmm
Posts: 91
Joined: 24 Jan 2016 09:35

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by wwwimmm »

F M wrote:
wwwimmm wrote:Dat overkomt mij niet meer… :Pyndn:
:ricky:
ALs dat u niet meer overkomt, hebt ge die tools toch niet nodig ? :dontknow:
:mrgreen:

Zo een tooltube is natuurlijk ook multifunctioneel. Al naargelang de omstandigheden en het te verwachten risico, kan je daar niet alleen wat gereedschap of een saaie thermos in kwijt, maar ook :
- 1,5 liter extra benzine
- 2 flesjes Duvel :beer:
- 1 fles whisky :friday:
- …
:ricky:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Of verband, ontsmettingsmiddel, een zalfje en kleiner fleske whiskey, dan kan je de sleutelset thuislaten en het met de handen doen zoals echte mannen. Rambo laat de whiskey zelfs thuis :mrgreen:

User avatar
Muug
Posts: 11791
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

wat uitlaatdichtingen besteld want ik ga die uitlaat wat uit elkaar moeten halen, er is ergens een gat, en ik moet een ander stuk bocht steken. Gelukkig heb ik dat onderdeel al een tijd terug voor een prikje kunnen kopen.
Ik denk er ook sterk aan om weer de originele dempers te monteren.
Ook heb ik er alle stoere stickers afgehaald.
Verder ga ik morgenavond om een 2dehands balhoofd (T-stuk met bovenste kroonplaat) - ook voor een prikje gekocht - en dat moet ik er dus ook eens op mikken.
En dan ga ik nog eens nadenken of ik hem ga houden of niet. :oops:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

Wipr wrote:Of verband, ontsmettingsmiddel, een zalfje en kleiner fleske whiskey, dan kan je de sleutelset thuislaten en het met de handen doen zoals echte mannen. Rambo laat de whiskey zelfs thuis :mrgreen:
.... of, als ge zo'n beest hebt tenminste, uwe chiwawa (of hoes heet zo'n muishond :dontknow: ) ;) :laughing:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

Muug wrote:.....
En dan ga ik nog eens nadenken of ik hem ga houden of niet. :oops:
:o Ge hebt het dan over uw vuil rood/bruin/zwarte wrede natte hete harde hond(a)poes dan :?: :?: :shock: :?
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

Deze morgen Gertruud een toerke "aangedaan" naar Namen : de Guerre-de-Vache-route met daaraan gebrejen de IST4 in tegenovergestelde richting afgebonjourd :ricky: In gezelschap van een Z1000SX mij vree goe gammezeerd :ricky: ... gelukkig reed die groene gifkikker heel den tijd achter me en zaten er her en der wat achteraf- en helemaal-weg-wegskes in zodat ik hem toch kon bijhouden :mrgreen:
Thuisgekomen blijken de TKC70's op hun laatste euuhhh ... draadjes te lopen :oops: :shock: Twijfel voor nieuw rubber tussen de TCK80/HeidiK60 Scout-combi of Michelin Anakee Wild ... :? :roll:
Image
Image
Gisteren twee niet-tikkende donorgasklephuizen voor Gertruud toegekregen van MotorParts.com ... de synchro van haar eigen exemplaren lukte na 105.000km niet echt optimaal meer. Morgen mag ze dus onder 't mes :headbang:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11791
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

OzzePaa wrote:
Muug wrote:.....
En dan ga ik nog eens nadenken of ik hem ga houden of niet. :oops:
:o Ge hebt het dan over uw vuil rood/bruin/zwarte wrede natte hete harde hond(a)poes dan :?: :?: :shock: :?
De post ging over de KTM :oops:

wwwimmm
Posts: 91
Joined: 24 Jan 2016 09:35

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by wwwimmm »

Muug wrote:De post ging over de KTM :oops:

Is er dan nog geen wateroverlast genoeg???
Nu ook nog een tsunami van 2dehands-KTM's… :furious3:
(maar wel begrijpelijk) :peepwall:

wwwimmm
Posts: 91
Joined: 24 Jan 2016 09:35

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by wwwimmm »

OzzePaa wrote: .... of, als ge zo'n beest hebt tenminste, uwe chiwawa (of hoes heet zo'n muishond :dontknow: ) ;) :laughing:
Van die 'dingen' kunnen er minstens 4 in, mits wat aanduwen natuurlijk. :lipsrsealed2:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Het KTM virus heeft hier al lang geleden zijn intrede gedaan. Het zal echter geen afbreuk doen aan de stijgende verkoopscijfers wwwwwwwwiiiiiii iiiiii iiiii mmmmm mmmmm
(Mijnen onderbuur, zichzelf van kant gemaakt 13april was even jeugdig als ik 37j en een stotteraar en als hij me riep klonk het zoals wwwwww iiiiiiiii mmmmmm). Geen aanstoot aan nemen maar moet nog regelmatig aan die kerel denken en je naam hier veel te zien .... En de link was snel gelegd. :mrgreen:

;)

User avatar
zappa
Posts: 4511
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

naft in de Husa gekiept, de ketting gevet, op de remork gezet en in de Kempen gaan hotsebotsen :grin: dit was alweer veeeeeel te lang geleden !!

Mooie rit de "Memorial Frans Vangenechten" , veel variatie , baantje afgesloten wegens wateroverlast...niet voor allroads dus :whistling: een meter of 30 blank, de tripy vermelde doodleuk, blijf in 't midden rijden, maar vind dat maar dat midden, als het water op het baantje stroomt en even hoog staat als de grachten ernaast ? :? Juist mijn kousen hadden achterna ook last van wateroverlast, jaaa waterdichte sokken, dat werkt super, als ze niet in de kast blijven liggen zijn :oops:

Zo veel water gevallen, en toch van die diepe mulle zandstroken, was terug wennen, hoe trager hoe slinger... en gas erop, maar op 't volgende stuk ineens een put met modder, gas mindereu ! of ge keert terug van waar je kwam :lol:

aaach het deed deugd ! :thumbsup:
sig nature

User avatar
Droopy
Posts: 1064
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Droopy »

Mijn Richa tanktas mooi opgepoetst en even opgezocht wat ik er nog tweedehands voor kan vragen. :)
Op mijn plastiek (nep)benzinetank is die tas toch niet meer bruikbaar, de magneten "pakken" niet op plastiek. ;)

Terwijl ik de accessoires bij mekaar zocht zag ik dat er twee riemen bijzaten die ik nog nooit had gebruikt. :oops:

Yep, riemen om de tas rond de benzinetank aan te spannen. :)
Rond de tank passen ze niet, want er zit van alles en nog wat in de weg, maar ik kan de tanktas hiermee wel op de duozit monteren, zo heb ik weer extra kofferruimte voor dagtripjes. :rayof:

Een kaart erin stoppen gaat uiteraard nog altijd maar het leest niet zo gemakkelijk :whistling: , het lukt me niet zo goed om mijn hoofd 180° te draaien. :mrgreen:

Locked