Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Harald »

Dees jaar toch al dik 300km gedaan.
Durf bijna zeggen ... 350km[emoji52]
Heb gisteren de garage al gerommeld en haar de ere plaats gegeven.
Sebiet is starten en zien dat ik de rest van de maand de km's ni kan vertienvoudigen. Ik heb er zin in
[emoji56]

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

pingu wrote:Aan mijne moto niks. Maar aan FM's gecrashete NAS daarentegen... Daar zat toch nog nét iets meer leven in dan gedacht :ugeek:
Vertel! :thumbsup:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

zappa wrote: aaach en morgen geen zadel tussen uw benen, dat gaat een "leeg" gevoel geven zeker? !!!!!!!
Ba daar weet Sofie wel een oplossing op ;-)

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Muug wrote:
pingu wrote:Aan mijne moto niks. Maar aan FM's gecrashete NAS daarentegen... Daar zat toch nog nét iets meer leven in dan gedacht :ugeek:
Vertel! :thumbsup:
Dit is wat ik van Pingu te horen kreeg :
pingu wrote:Eerst het slechte nieuws. Naast de eerste NAS-schijf, die inderdaad onherroepelijk stuk is, was ook de tweede schijf problematisch. Ze viel nog wel uit te lezen, maar dan met flink wat "bad sectors". Slechte plekken zeg maar die niet meer uit te lezen zijn. En natuurlijk waren onder andere precies die delen van de schijf beschadigd, waar de informatie ivm de indeling van de schijf is opgeslaan. Dat het dus een moeilijke opdracht zou worden, stond vast. Want zonder de info over de schijfindeling, wordt het moeilijk tot onmogelijk om de schijf nog correct uit te lezen. Maar gelukkig hou ik wel van een uitdaging :-)

Om ervoor te zorgen met de "recovery" pogingen geen verdere schade -- en dus gegevensverlies -- te veroorzaken, heb ik eerst de problematische schijf volledig gecopieerd op 1 van de twee "reserves" die je bij had. Maar owv de vele bad sectors was dat een erg moeizaam process. Heeft toch een kleine twee weken geduurd. En dan moest het eigenlijke "samenpuzzelen" van de data nog beginnen...

Maar dan nu het goede nieuws! 'k ben er eergisteren in geslaagd om de puzzel op te lossen, en heb een flink deel van je data kunnen recupereren:
- 55677 bestanden zijn intact. Doordat de bad sector beschadigingen hier en daar ook bestandsnaam-info hebben aangetast, heb ik wel niet altijd de volledige bestandsstructuur kunnen herstellen. Je zal dus een beetje zoekwerk hebben hier en daar.
- Nog eens 366 bestanden heb ik gedeeltelijk kunnen "terughalen". Maar dit zijn allemaal bestanden met gedeeltelijk data in die bad sectors. Deze bestanden zijn dus gedeeltelijk verloren, maar soms kan je ze met de respectievelijke programma's waarmee ze gemaakt zijn toch nog openen, om de nog intacte delen op die manier te recupereren.
Me very happy! :grin:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

wow, respect, pingu ! :shock: :thumbsup: :thumbsup:

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by fore »

Muug wrote:wow, respect, pingu ! :shock: :thumbsup: :thumbsup:
@pingu ... ik heb hetzelfde gehad met mijn NAS ... 2 schijven gelijktijdig turreluut ... :furious3:
Een hobby-recuperator heeft slechts een (klein) deel kunnen recuperen ... :dontknow:

Als je zin hebt in een winterse bezigheid (of zoekt) ... ik heb die 2 schijven nog liggen. Je hoeft dat gratis tedoen ... ik heb nog wat frangipannekes liggen ... :whistling: ... :sweeet:
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Voor het eerst in anderhalf jaar weer eens gereden met madam vanachter op de moto. :thumbsup:
En we weten het nu zeker: het verschil tussen een BMW en een KTM is als het verschil tussen en diesel- en een benzinemotor :mrgreen:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Zo rammelen? :shock:
I am confused. Oh no, maybe not!

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by petervdc »

Muug wrote: het verschil tussen een BMW en een KTM is als het verschil tussen en diesel- en een benzinemotor :mrgreen:
Opletten dus bij het tanken hé ;-)
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

F M wrote:Zo rammelen? :shock:
neen, traaaaaaag bij het optrekken + alle power zit onderin :ugeek:

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Muug wrote:neen, traaaaaaag bij het optrekken + alle power zit onderin :ugeek:
8-) tja da's geen kanon hé... 8-) Denk er dan nog eens 40kg bagage bij... :ricky:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

De motor maar eens te koop gezet :roll:
Eigenlijk al onze voertuigen te koop gezet. 'k Was nu toch bezig dus de motor ook maar te koop gezet.
En een uur na het online zetten van de Octavia, Fabia en Duke en ondertussen al 4 telefoons gehad te hebben voor de Octavia :w00t: gaat mijn vrouw de dochter ophalen aan de scouts want zij kwam terug met de bus van een weekend en deze bus knalt op de geparkeerde Octavia. Dus dat zoekertje maar effe offline gehaald.

Reden van verkoop Duke: geweldige motor als je in het daarvoor ideale biotoop woont. Ik rij er eigenlijk overal veel te snel mee en autostrade is vanwege de kaarsrechte zithouding een marteling. En niet dat autostrade mijn favoriete weg is, maak I, er toch veel gebruik van.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

En waarom de auto's weg? (van een moto verschieten we niet meer :mrgreen: )
I am confused. Oh no, maybe not!

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

F M wrote:En waarom de auto's weg? (van een moto verschieten we niet meer :mrgreen: )
Omdat mijn madam nu bijna altijd met de elektrische fiets gaat werken en we geen twee auto's nodig hebben. 1 auto kunnen we nog zien als noodzakelijk kwaad, twee als luxe.
En denk dat de toekomst voor haar een job met firmawagen brengt ;) en ik als enige wagen dan iets groter, lees bestelwagen dubbele cabine wil aanschaffen.

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Droopy »

Stefke wrote:
Muug wrote:neen, traaaaaaag bij het optrekken + alle power zit onderin :ugeek:
8-) tja da's geen kanon hé... 8-) Denk er dan nog eens 40kg bagage bij... :ricky:
Dacht ik ook, je BMW zal lineair en comfortabeler (maar nog snel) optrekken, je KTM zal een bruter (en iets sneller) beest geweest zijn. ;)

Wat heb ik gedaan : een leuke rit gereden op rustige polderbaantjes :ricky: , de terugrit aangepast en files getrotseerd om nog eens bij RAD binnen te springen maar.... klein probleempje... 'k was vergeten dat RAD gesloten is op maandag. :roll:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Droopy wrote:Dacht ik ook, je BMW zal lineair en comfortabeler (maar nog snel) optrekken, je KTM zal een bruter (en iets sneller) beest geweest zijn. ;)
Dat is heel mooi omschreven eigenlijk.
Die GS is minder geschikt om snel en/of wild van snelheid te veranderen, maar daarentegen veel beter geschikt om een goed tempo te zoeken en dat dan zo constant mogelijk te houden terwijl je door de bochten scheurt.
Kortom: de GS is ideaal voor lange doorlopende bochten en de KTM voor de zotte Alpenwegen met de talloze haarspeldbochten.
Maar er zijn nog wat kosten aan die GS want vanaf 4500 toeren ongeveer begint 'm te hard te trillen en er is niet zoveel power meer als er zou moeten zijn. :?

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by petervdc »

Muug wrote:Kortom: de GS is ideaal voor lange doorlopende bochten en de KTM voor de zotte Alpenwegen met de talloze haarspeldbochten.
Ist hiet omgekeerd ? Ik dacht dat de gs wendbaarder was dan de ktm...
Op de bochtencursussen van Johan kun je met de gs toch veel makkelijker korte richtingsveranderingen doen.
Of ligt dat aan het 21" voorwiel ?
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

ja, de GS draait veel korter dan de KTM, dat is een feit. Maar geen enkele haarspeldbocht is zo krap dat ge ne KTM in verlegenheid zou brengen. :mrgreen: Ik bedoelde vooral dat de GS minder goed is in het wilde stop & go-werk dan de KTM, en dan concreet toegepast op het soortement bochten waarin ze beter zouden zijn.
Maar ah, ik heb een 15-jaar ouwe GS, de modernste 1200's zullen wel hemel en aarde verschillen met dit exemplaar.

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by petervdc »

Muug wrote:de modernste 1200's zullen wel hemel en aarde verschillen met dit exemplaar.
De LC heeft idd wat meer punch, maar de gewone 1200 is toch maar een makke bak wi. Vgl met de Ktm hé..
Dit brute power is op momenten toch wel fijn.
Maar in the flow rijden & snelheid in de bochten hoog houden is ook een topper natuurlijk.
Kvind de 1190 leuker dan de 990, minder on/off, soepeler op het gas, maar de boel opentrekken is wel Feest.
Keep going

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Blackbert »

Muug wrote: Maar er zijn nog wat kosten aan die GS want vanaf 4500 toeren ongeveer begint 'm te hard te trillen en er is niet zoveel power meer als er zou moeten zijn. :?
Da's de begrenzer die inkomt. :twisted:

;)
grease up your baby for a ball on the hill

Locked